Galerie 36
Technologie: Unreal Engine 3
Článek Grafiky a hry Hry a technologie

Technologie: Unreal Engine 3 | Kapitola 5

Petr Štefek

Petr Štefek

23

Seznam kapitol

1. Technologie: Unreal Engine 3 2. Fyzika, animace a zvuk 3. Soft-shadows, Self-shadowing a další technologie 4. Virtual Displacement Mapping a Normal Mapping 5. Závěr

V dnešním článku nahlédneme pod pokličku jednoho z nejočekávanějších hnacích motorů her příští generace, které se díky tomuto základu opět o notný kus přiblíží realitě. Kdo se alespoň trošku orientuje ve světě her, tak ví, že na programu je Unreal Engine 3.

Reklama

Unreal Engine 3 - Závěr

Unreal Engine 3 je tedy stavěn tak, aby vyhověl různým požadavkům na vzhled či výkon pro jednotlivá herní prostředí, což jinými slovy znamená, že tento engine bude použitelný i pro real-time strategie a RPG hry, kde se pohybuje velké množství jednotek na velké ploše, takže se zde hledí na rozumný kompromis mezi vizuální kvalitou a výsledným výkonem. Hry jako Unreal Tournament 2007 a další FPS zase potřebují poněkud jiná specifika pro vytvoření dokonalého herního zážitku a Unreal Engine 3 jim toto všechno nabízí, protože je maximálně flexibilní a nabízí tvůrcům her dostatečnou svobodu pro vytváření nových herních skvostů.

Podle specifik enginu není problémem použít normálové mapy o rozlišení 2048x2048, či vytvořit dokonalý kosterní systém jednotlivých modelů. Na jedné scéně se může průměrně pohybovat 5-20 objektů a na scénu bude průměrně připadat 500 000-1500 000 polygonů, což ovšem nemusí být konečné číslo, protože vše je omezeno jen hardwarem. Tvůrci enginu prohlašují, že například Unreal Tournament 2007 bude mít tak flexibilní nastavování detailů, že by si se slušnou 3D kartou mohl užít každý. Slušnou kartou je míněn hardware na úrovni GeForce 6600 a výše a je pravděpodobné, že první DirectX 9 grafické karty budou pro hraní her založených na tomto enginu naprosto nepoužitelné. Zmiňován je Radeon 9500Pro či série nVidia FX, což jsou případy nedostačujících karet.

Plných detailů bychom si snad mohli užít s příchodem nové generace grafických čipů společností ATi a nVidia, které dorazí na trh někdy v třetím kvartále tohoto roku, ale jejich solidního množství na pultech obchodů se snad dočkáme až kolem vánoc. Každopádně je se na co těšit, protože Unreal Engine 3 si už licencovali společnosti jako Bioware, Microsoft či EA a zároveň už pracují na konkrétních herních titulech. Další výhodou tohoto enginu je plných 64-bitů, což při spojení s Windows XP 64 a příslušnými procesory (AMD Athlon 64 nebo Intel Pentia 4 s EM64T) konečně přinese ovoce i do této oblasti, neboť zatím byly takovéto pokusy docela rozpačité (FarCry). První hry na tomto enginu se objeví počátkem roku 2006, takže zatím máme dost času našetřit příslušnou sumičku na nové "železo" :-).

Zdroje informací:

http://www.unrealtechnology.com/html/technology/ue30.shtml http://www.beyond3d.com/ http://www.infiscape.com/doc/parallax_mapping.pdf


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama