Zpět na článek

Diskuze: Technologie: Unreal Engine 3

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

mcfarrel
mcfarrel
Level Level
26. 9. 2005 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak již tady padlo tak paměť nežere binárka ale grafická a zvuková data. To je taky mj jeden z důvodů proč se začalo používat různých kompresních formátů na obrazová a zvuková data. pk3 a podobné legrácky na zmenšení místa zabíraného místa nadisku je jedna věc, ale dá se poměrně snadno udržovat i čisto přímo v paměti. třeba uchovávat i v paměti obrazová data v komprimované podobě a dekomprimovat až při použití (viz S3TC apod.) Jenomže spíš na tohle je spousta programátorů líná. Protože to znamená uzpůsobit na to jádro nebo knihovny, aby s tím uměly pracovat. Což znamená připsat kus kódu. Pokud používáte licencované cizí jádro máte docela složák.
Jen drobný detail, je sice krásné že to či ono má tak procesoru XXX GHz a podobně ale nezáleží pouze na kapacitě paměti a taktu procesoru. Problém je v tom, že celá tahle hračka je limitovaná svým nejužším hrdlem tj. pokud máte tak na procesoru 3GHz a na pamětech 400MHz se dvěma kanály, tak za před komunikace mezi CPU a RAM bude probíhat jak rychle? Podle procesoru? Ani omylem. V tomhle případě je limitujícícm faktorem takt paměti, pokud to stíhá sběrnice (3GHz procesor s FSB 400MHz je fakticky 400MHz CPU!, navenek z něj větší rychlost nevymlátíte i kdyby čert na koze jezdil) Pokud k tomu započtete i přesun dat RAM a disk pak je PATA IDE 133MHz jednoznačně ještě pomalejší.
A v neposlední řadě fault(halt) on zero pokud máte dlouhou pipelinu a procesor vám zkousne halt on zero, k čemuž zákonitě dřív či později dojde, a dochází k tomu až příliš často, vysype vám celou pipelinu a musí jí zaplnit znova.
Problém je v tomto případě v architektuře, nevím jak u PS??? ale u klasických 32bitPC CPU to bylo motání v začarovaném kruhu. A koneckonců pokud je 64bit zpětně kompatibilní s 086 tak jsme tam, kde jsme byli.

mcfarrel
mcfarrel
Level Level
13. 7. 2005 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samozřejmě, že je bump mapping U3 pokročilejší, pokud by nebyl, tak by bylo něco špatně.
Co se týká vrhání stínů dynamickými a nedynamickými světly tak je problém v tom, že nativně není nastaveno bCastShadows na TRUE, ale je na FALSE. Pokud někdo vrhání stínů zapne pak i v U1 tohle funguje. viz. Thievery (www.blackcatgames.com).
Všechna dynamická světla. Hm no a proč by nešlo udělat i v U1 všechna světla dynamická. Je to jen otázka nastavení. Koneckonců jakýkoli zdroj světla v UX může být z principu dynamický viz paramery Light Effect a Light ... (teď si zrovna z hlavy nevzpomenu na jméno toho druhého), které umí to různé poblikávání a pod.
Jen tak na okraj k systémovým nárokům: zkoušel jsem Seven Bullets (SP modifikace do Ut s Oldskool od Red Nemessis Team) se zapnutými prakticky veškerými efekty renderování co jdou na následující konfiguraci:
Athlon 3000+XP, ASUS A7N8X-E FSB:333MHz, 512(768)MB DDR333, ASUS 9570GE (NV5700chipset), SB 5.1 Live! player, HD WDC 40GB 7200.ot,SegagateIV 80GB 7200.ot, obé s cache a UATA 100(možná 133 teď si nejsem jistý), OS: WinXP sp2 (udržovaný, čistý systém) UT 4.36, Oldskool 2.39.
Nebudu nic nalhávat, při kombinaci rozlehlých prostor, přítomnosti mlhy, dynamických světel a zapnuté baterky, dostal počítač, který je na takovéto staré jádro dostatečně výkoný, těžce zabrat a v některých situacích i začal cukat.

Problém je holt v tom, že výkonost dnešního HW roste po logaritmické křivce, a my se pohybujeme někde nad 1, takže přírůstek je malý.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
21. 6. 2005 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vidis, tak to je dobra pripominka...trochu jsem ho prekrtil:-)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
19. 6. 2005 00:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejslabsim clankem bych videl Radeon 9800Pro a pak hned procesor..na minimalni detaily urcite. T.Sweeney se vyjadril o tom, ze bude treba DX 9 karta, ale zaroven upozornil, ze takova takovy R9500 nebo FX5900 jsou nedostacujici, takze R9800Pro by to mohl zvladnout taktak...ale jen spekulace.

duky
duky
Level Level
13. 6. 2005 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jj, sekl jsem se

arny_71
arny_71
Level Level
13. 6. 2005 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel, "pozvaný" se nedostavil. Škoda.

duky
duky
Level Level
12. 6. 2005 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam Radeona 8500 s D3 mi jel v pohode, az sem byl prakvapeny, nebude problem spis nekde jinde?

arny_71
arny_71
Level Level
10. 6. 2005 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Příspěvek byl odstraněn redakcí pro použití vulgárních výrazů.

Štěpán Mrázek
Svět hardware

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
10. 6. 2005 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@arny_71 Ale no tak..nasili az v posledni rade:-). Je to velmi primitivni, ale na druhou stanu zase velmi ucinne:-). Ja bych uplatnil nejaky druh psychickeho teroru.

BlackRider
BlackRider
Level Level
10. 6. 2005 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak zaprve 1994 neni ani konec 80. let ani zacatek 90. let a zadruhe Cyrix 6x86 vysel az ke konci roku 1995, takze pochybuju, ze sis ho koupil v roce 1994 :).
A co se tyce Settleru hral sem dvojku, pak dlouho ne a az ted me chytla petka, ktera sice uz nema nic spolecnyho s puvodnima Settlerama, ale jedinou konkurenci ji vidim ve Warcraftu 3, ktery me ovsem hodne zklamal. A to ze se ted dela vic her, neni vubec na skodu, clovek ma vetsi vyber, jen tech skutecne dobrych je porad stejne. (ElderScrolls, Half-Life, Civilization, GTA). Nejvic me zklamala serie Need for Speed, protoze Road&Track je pro me porad nejlepsim dilem, kteremu se v hratelnosti priblizil jen dil Porsche Unleashed.

duky
duky
Level Level
10. 6. 2005 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V jadru veci to az tak moc nevadi, ale mohlo by se stat ze nam tu zacnou popisovat treba architekturu 486 jako horkou novinku :-)

petzed
petzed
Level Level
9. 6. 2005 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja uz videl par videi z predvadecky enginu a bylo to super!

arny_71
arny_71
Level Level
9. 6. 2005 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, DoomIII se nepovedl, to ví všichni, kromě Doom maniaků. Ale jinak jsou tvé staromilecké řeči mimo mísu. Každý, kdo zažil staré zlaté časy her z konce 80. a začátku 90. let totiž ví, že tehdy se HRY dělali jen pro AMIGU (a částečně ATARI ST). Takže tomu tvému DN se jen směju ;-)

petzed
petzed
Level Level
9. 6. 2005 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uz sem si toho vsimnul , sem to spatne precet

DavesMan
DavesMan
Level Level
9. 6. 2005 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebylo by lepší používat české slovo souřadnice?......
jinak fajn článek, už mam připravený prkýnko a kladívko, jdu trhat R9800PRO z AGP slotu a hurá na ní ... stejně jak to tak čtu bude k ničemu...

test5
test5
Level Level
9. 6. 2005 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z původní gardy, která tento web doposud dělala, v podstatě ne :-) (až na J.K. samozřejmě)

petzed
petzed
Level Level
9. 6. 2005 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoda , ze to asi nebude podporovat SLI nebo Cross fire (stejne si to asi nekoupim, ale...) :(
Pak se mi nezdal ten stin na 3. strane u toho panaca. Mne se zda vice realisticky ten prvni, ten druhy snimek je az moc rozmazly zacatek je dobrej, ale hlavne ten konec to se mi zda az prehnany.
Ale jinak good game. Vypada to nadherne no...... :-p

arny_71
arny_71
Level Level
9. 6. 2005 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petzed S tim stinem souhlasim, ten rozplizlej kruh by se hodil spis pro demonstraci rozptylu svetla ve vode, ale urcite to neni realisticky stin - vzdyt to vypada jako dym :-/

Jinak clanek je to zajimavy, clovek si tak nejak uvedomi, kolik technologii se skryva za nablyskanou fasadou her...

satan xerxes
satan xerxes
Level Level
9. 6. 2005 04:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

engine to bude hustej, ale myslim si, ze si firma nedovoli vydat neco, co nepujde na predchozi generaci karet na max detaily...., tezko muzou pocitat s tim, ze nekdou utrati dalsich 15K jen proto, aby si zahral Unreal s trochu lepsi grafikou...myslim ze na my X800XTPE@550/575MHZ to pojede na max detaily ktery SM2.0 umozni plynule (asi jediny co hra vyuziva a co X800 nepodporuje je HDR, a to ozelim, zas tak drasticky rozdil to VETSINOU neni). Mimochodem vi se uz jak to bude s podporou PPU a MULTICORE? Doufam ze se celkova cena GPU a PPU nutnych pro cca 40fps ve full detailech nevyskrabe vys nez cca 16K :-)

ShanDo
ShanDo
Level Level
9. 6. 2005 06:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satan xerxes tak podla mna to az take narocne nebude. Ved nove technolie su casto menej narocne ako stare. Ale tak novu grafiku urcite treba uz len tak pre srandu:D

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 6. 2005 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satan xerxes No v pouziti PS 2.0 a PS 3.0 nebude moc velky rozdil ve vizualni kvalite (mozna zadny)...ale na PS 3.0 to diky DFC a jinym vychtytavkam pojede o poznani rychleji (opet mozna:-)).

DigitaldooM
DigitaldooM
Level Level
9. 6. 2005 02:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už se těšim :) to bude pokoukáníčko ....
sice mi tedy asi moje x800Xl stači na rozumné hraní bude ale musim říci že plné detaily jsou návikové a nevim jestli to bez nich vydržim :) ..... asi už vim co chci od ježížka :) ... jednu NV 7800GX pls :)

Reklama
Reklama