Zpět na článek

Diskuze: Tesla konečně vydává Full Self-Driving Beta pro všechny severoamerické zákazníky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Ventero
Ventero
Level Level
27. 11. 2022 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero Čina, aby vydělala, tak produkuje a prodává ve velkém levné šmejdy - Tesla má jiný přístup, produkuje v menším množství, ale za to předražené šmejdy. Prostě made in USA a sláva ..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
27. 11. 2022 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero Tak a teď by se to ještě chtělo podívat na to zdrojové video, kde se ta hustota rozebírala, aby bylo vidět, kde je výhoda těch nových článků, kterou v tom článku zamlčeli (samotná hustota klesla kvůli tlustějšímu odolnějšímu obalu, chemická směs má hustotu plus minus stejnou a výhodou je nižší cena a lepší škálovatelnost výroby).
Stejně jako se tam pořád ohánějí energetickou hustotou benzínu/nafty a ekvivalentem nádrže, kde ale opět zamlčují fakt účinnosti, který je s tím přímo spojený a mění ten výsledek skoro trojnásobně. Ale proč se také na to dívat objektivně, že? Vyzobnou si jen to, co se jim hodí.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
27. 11. 2022 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Od kdy litr nafty obsahuje cca 3,8 kWh energie?

Ventero
Ventero
Level Level
28. 11. 2022 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Myslím, že jsi to teď objektivně shrnul, ale nemohu si pomoci - výsledek se moc nemění:
"a výhodou je nižší cena a lepší škálovatelnost výroby​" - to je jasné od začátku to se přece nijak nerozporuje s tím, co jsem napsal - naopak.
Je jasné, že k té změně přistoupili z nějakých důvodů a takto jsi je popsal - co nejvíce ušetřit na nákladech, co nejvíce nasadit cenu a kvalita je tam až tak nějak do počtu pro udržení nějakého jakštakš poměru, aby nebyl vyloženě průser.
Suma sumárum tedy zlevnili náklady a zhoršili kvalitu a určitě na tom netratí.

Taky umím dělat "ďáblova advokáta", ale to, co tady čteme a zjišťujeme o elektromobilech Tesla posledních několik let, je do očí bijící. Všechno empiricky i forenzně prokazuje, že zatím dělají předražené produkty s nízkou kvalitou. Nikdo neříká, že se to nemůže zlepšit (jako třeba značka Acer), ale ta tendence tam dosud není - je tam jasně vidět jen ten svinsko-kapitalistický koncept, jen za každou cenu maximalizovat zisky a to na úkor zákazníka. Nehledě na ten nejen ekologický dopad celé elektromobility v čemž Tesla vede prim ..

tief
tief
Level Level
28. 11. 2022 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Nafta má cca 9kWh na litr, účinnost je asi 35% takže počítají cca 3,2. 3,2x55 je 176 a to porovnávají s těmi 212 v baterii. Čísla jsou divná, bůhví co do toho kde lijou a jak započítávají 55 kilo paliva vs 1,2 tuny baterek.

Samozřejmě, pro účinnost nafty se argumentuje pouhými 35% a zbytek je "nepotřebné" teplo, protože teslistu i při aktuálních teplotách hřeje dobrý pocit, skrz zamlžené okýnko taky vidět nemusí, když má to autonomní řízení.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 11. 2022 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Všechno empiricky i forenzně prokazuje, že zatím dělají předražené produkty s nízkou kvalitou."

No to právě neukazuje. Já fakt nevím, kde vidíte tu předraženost. Vždy´t ty Tesly nejsou tak moc drahé. Tak třeba namátkou, základní Tesla Model 3 stojí 1,37 mil. Kč. Sedan střední třídy se 491km/h dojezdem. VW ID.3, kterému se mimo jiné vytýká horší dílenské zpracování, je o třídu menší auto, dojezd 424 km a v základu za 1,23 mil Kč. Hyundai Ioniq 5 je od 1,17 mil. Kč s 384km dojezdem. Pokud má mít stejný dojezd (507 km), tak začínáme na 1,34 mil. Kč. Kvalitativní problémy vidím u většiny automobilek. Stačí trochu pročíst fóra a podobné stesky na kvalitu a servis najdete u všech značek.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 11. 2022 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Moje chyba, ten trojnásobek tentokrát vznikl jinde. Na 55 litrů normální auto ujede 1000 km, ale ne Hummer. Ten při své cca 16-17litrové spotřebě na toto ujede cca 330 km (cca tolik, co ten elektrický). Je zavádějící nesrovnávat elektrický Hummer s ICE Hummerem, když to lze srovnat s nějaký velmi úsporným dieselem v mnohem menším autě. To, že ICE Hummeru se ten dojezd výrazně rozšíří s podstatně menší hmotností navíc, to je jednoznačně pravdou a proti tomu nelze nic namítat. Cpát do toho auto na úrovni naftové Oktávky a říkat, že na stejné množství energie ujede obrovský Hummer tak málo, proti tomu už ano. Kdyby dali 212kWh baterku do Modelu 3, tak jim na to ujede 1200 km. To mi připomíná onu slavnou studii, na které se "dokázalo", že je Prius méně ekologický než Hummer tím, že se Hummeru nastavila 3krát vyšší životnost, takže se vlastně srovnával jeden Hummer proti 3 Priusům.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
28. 11. 2022 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Takový elektrická Hummer má baterie o kapacitě 212,7 kWh, což odpovídá zhruba 55litrové nádrži." konec věty ;)
Sice je závěr manipulativní, ale v podstatě správný, protože od začátku řeší šílený nepoměr Wh/kg palivo vs baterie..

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
28. 11. 2022 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala určitě nafta? Dle mého výpočet mohl cirka proběhnout stylem 36% účinnost a 10,7 kWh/l nafty..

i Tesla má dostatek odpadního tepla, ale topí se i jinak(odporové topení)

wrah666
wrah666
Level Level
28. 11. 2022 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ono uvést reálná čísla by znamenalo naplno odhalit nesmyslnost autíčka na baterky. Tedy přiznat, že to má baterku vážící snad tunu a půl a že by tím pádem mohl být benzín přibližně o tunu lehčí.

sroobik
sroobik
Level Level
29. 11. 2022 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala a octavia combi 2.0TDI L&C 800 000. Dojazd 800+ km, natankujes to za 5 minut v hociakej riti na samote v lese.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 11. 2022 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Tak snad srovnáváme alespoň trochu srovnatelné, ne? Se stejnou zvrácenou logikou bych tu oktávku mohl postavit proti autu za 300 tisíc a taky dokázat, že je neskutečně drahá. Má smysl srovnávat technicky podobná auta a dívat se na rozdíl cen, nebo naopak srovnávat auta podobně drahá a dívat se na rozdíly techniky. Ale nedává moc smysl srovnávat auta, která spolu v podstatě vůbec nesouvisí.

cernakus
cernakus
Level Level
29. 11. 2022 22:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala jenže on srovná srovnatelné. Model 3 je výbavou, funkčností a zpracováním hluboko pod Octavia L&K. Spolehlivostí dtto. Model 3 samozřejmě má vyšší "machrovací" dynamiku, ale nikoliv již cestovní rychlost, zde dominuje ochcávka. Stejně tak v jízdních vlastnostech, tj. na okreskách ochcávku tu teslu rozšlehá protože fyzika. Ochcávka má také lépe uzpůsobený podvozek a odpružení na ty naše tankodromy, ale to beru, že takový stav cest je deviza jen ČR.

Ano, konkurenční elektromobily nejsou o moc lepší. I když nabídnou alespoň nesrovnatelně lepší ergonomii, dílenské zpracování a když už něco mají, tak jim to funguje (například automatické parkování se u Tesel díky testerům na trubce ukazuje u Tesel jako hodně diskutabilní, zatímco "hloupější" konkurence to zvládá s prstem v nose). Také zabíjejí nesrovnatelně méně řidičů a policistů, opět hlavně proto, že si zavedené automobilky nelajznou vydat nějaký polofunkční nedodělek mezi lidi, jako to nyní udělala Tesla.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
29. 11. 2022 22:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Tak Laurin & Klement(i RS) asi bude celkem dobrý vůz ;)

TM3 je docela malá a drahá (opravdu to moc nesouvisí) a není v combi provedení ;) Ovečka je prostornější dobrý tichý vůz

Se stejnou zvrácenou logikou mohu postavit Octavii Laurin & Klement(či RS) proti BEV, které taky ujede 800+ km .. ups

Vy si vybíráte pár modelů, které vám zapadají do vašeho konstruktu a když někdo vyrukuje alternativou, která ten konstrukt rozbíjí, tak je to najednou zvrácená logika :D

Pokud najdete vůz za 300 tisíc, který bude obdobně prostorný s podobným jízdním komfortem a užitnými vlastnostmi, tak jej klidně můžete dát na jednu rovinu a o Octavii tvtrdit, že je neskutečně drahá

wrah666
wrah666
Level Level
29. 11. 2022 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala A dokonce můžete obětovat trochu místa v kufru pro kanystr a mít dojezd dalších 300 nebo 400 navíc :) Pro elektromobilistu hrůzná myšlenka...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2022 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Vy si vybíráte pár modelů, které vám zapadají do vašeho konstruktu a když někdo vyrukuje alternativou, která ten konstrukt rozbíjí, tak je to najednou zvrácená logika :D "

Já si vybírám logicky pokud možno co nejbližší konkurenci, ať máme co srovnávat (ostatně na to sám narážíte ve svém posledním odstavci!). Když si vyberu nějaký libovolný parametr, tak klidně můžu říci, že Ta oktávka je úplná hovadina, protože do dodávky za ještě nižší cenu narvu v kanystrech 1500 litrů paliva a budu mít dojezd 18 tisíc km na jedno "natankování". A to je prostě blbost. Srovnávejme srovnatelné.

Ta diskuze nebyla o tom, zda je BEV drahé. Pak by bylo srovnání s podobným ICE logicky na místě. Ale pokud se bavíme o předraženosti auta jako takového, tak je potřeba to brát ve vztahu ke konkurenci. A ve srovnání s konkurencí TM3 drahá není. Naopak, je spíše levnější. Snad jste si všiml, že je TM3 elektromobil. Mám pocit, že to tady všem (pochopitelně jen tam, kde se jim to hodí) jaksi uniklo. A elektromobil je kvůli baterce dražší. Takto byste přece "dokázal" předraženost v podstatě každého elektromobilu každé značky (i v rámci modelů jedné značky). Takhle to přece nemůžete srovnávat. To bychom pak mohli říci, že předražené produkty dělají všechny značky.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2022 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala - opět nepochopil srovnávat lze vše a když bude levnější vůz lepší jak dražší, tak mohu s čistým svědomím říct, že je lepší i levnější

Na trhu je mnoho značek jak BEV tak ICEV, ale vy si nějakým záhadným způvobem vyzobáváte značky/modely u kterých je cenotvorba trochu utržená ze řetezu i ICEV vs ICEV ...protože značka a běžně se to zmiňuje mezi lidmi i při odborných recenzích

:) Takže např. LK Octavia není konkurencí pro TM3? Co chcete srovnávat daná Octavie až 1,8 tuny tažné, prostornější, tichá, rychlejší jak TM3

co třeba takový Ioniq 5 vs. TM3? Větší, lepší tažné, dojezd podobný, podpora 350 kW ... mohu o Tesle v tomto ohledu tvrdit, že je drahá?

sroobik
sroobik
Level Level
30. 11. 2022 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala ked mi raz nechuti kuracie maso, tak asi nebudem porovnavat vyprazane prsia a pecene kridla. Ako kandidata postavim vepro/knedlo/zeli. To da kwa rozum. Tesla3 nesiaha dieslovej oktavii ani po clenky a to ani keby bola za rovnaku cenu. Mozno za polovicu by sa dalo pouvazovat, ale nie pre cloveka (mna) ktory to nema kde nabijat... takze by som T3 nechcel ani zadarmo. Dalej servis, najblizsi servis je vo Viedni, co je tak 250km. Oktaviu mi tu opravi 30 neznackovych a 1 znackovy servis v kazdom vacsom meste.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2022 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "opět nepochopil srovnávat lze vše a když bude levnější vůz lepší jak dražší, tak mohu s čistým svědomím říct, že je lepší i levnější "

Jistěže můžete srovnávat vše. klidně si srovnávejte TM3 s dětskou tříkolkou. Ale pak tomu také musí odpovídat vyřčené. Na uvedeném příklad tak, jak byl vyřčený, dokážete předraženost elektromobilů, ale nedokážete na něm předraženost Tesly. To je prostě rozdíl.

"co třeba takový Ioniq 5 vs. TM3? Větší, lepší tažné, dojezd podobný, podpora 350 kW ... mohu o Tesle v tomto ohledu tvrdit, že je drahá?"

Právě Ioniq 5 jsem ukazoval jako příklad, který ukazuje, že Tesla není v rámci konkurence předražená. Jestli ho máme srovnat se základní TM3 za 1,37 mil. Kč, tak musíme vzít alespoň 160 kW verzí (tady nám totiž padá Váš oblíbený argument o trvalém výkonu, který "omezuje" oba vozy, oba jsou elektromobily), takže se dostáváme alespoň na akceleraci za 7,4 (HI5) vs 6,1 sekundy (TM3). Dojezd se nám dostává na 451-481 km (HI5) vs 491 km (TM3). HI5 vyhraje v tom tažném (otázkou je rychlost, Tesla buduje 350kW Superchargery), takže tady máme plus minus srovnatelná auta. Základní takový HI5 je za 1,34 mil. Kč. Nějak tam ten obrovský rozdíl v předraženosti Tesly prostě nevidím.

"protože značka a běžně se to zmiňuje mezi lidmi i při odborných recenzích"

Já nevím, ale mně např. Hyundai zas nepřijde jako typický představil "protože značka". Kde by se o tom jistě dalo hovořit, to by mohlo být BMW i4, kde eDrive 35 začíná na 1,35 mil. Kč. Ale tam nevím, jak rozchodíte, že se nabíjí "jen" se 180 kW.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2022 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Ako kandidata postavim vepro​/knedlo​/zeli. To da kwa rozum. "

Stavějte si proti sobě co chcete, to Vám přece vůbec nikdo nebere. Ale musí tomu odpovídat to, co o tom pak říkáte. Předraženost Tesly nedokážete na tom, že proti ní postavíte ICE. Na tom dokážete předraženost elektromobilu, to ano, ale ne předraženost Tesly. To je prostě rozdíl. Předraženost Tesly dokážete na srovnání s jinými podobnými elektromobily, ale ne na srovnání s nafťákem.

Zkusím to vysvětlit na následujícím, snad něčem, co pochopíte. Nemůžete dokazovat předraženost značky AMD na tom, že proti sobě postavíte Radeon Pro, který při nižším výkonu bude výrazně dražší než běžná GeForce od Nvidie. Vždyť to sám musíte cítit, že takové srovnání je pitomost.

Musíte ho 1) buď postavit proti něčemu srovnatelnému, tedy Radeon Pro ne proti GeForce, ale proti Quadru. Nebo 2) na tom dokážete, že jsou profi karty mnohem dražší vůči těm běžným. Ale na takovém hloupém srovnání nedokážete, že má AMD dražší grafiky než Nvidia, když nesrovnáváte srovnatelné.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2022 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Zase ten papírový drak ;) Pokud je Ioniq 5 větší i těžší s lepším tažným atd., tak mi logicky nabízí víc než jen to, co je napsané na papíře ;) a opakuji Ioniq 5 je větší a to i efektivně

Takže výrazně menší vůz s horším tažným i rychlonabíjením je srovnatelný vůz :) V TM3 se citím jak sardinka a je nekomfotní .. Ioniq 5 je prostě lepší

tak BMW, Mercedes, Audi atd. má v cenotvorbě svou vlastní cestu a to tom tu celou dobu píšu, ale taky oproti Tesle nabídne obvykle lepší komfortnější vůz..

Místo honění papírových parametrů si zkuste udělat delší trip po našich okrskách a pochopíte rozdíly mezi vozy, protože ty z papíru opravdu nevyčtete ;)

wrah666
wrah666
Level Level
30. 11. 2022 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Nebyl bych si tak jistý, že je srovnání s nafťákem mimo mísu. Minimálně automobilky a zákonodárci tvrdí, že je to srovantelné a že ej možné jedno druhým plnohodnotně nahradit.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2022 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Takže výrazně menší vůz s horším tažným i rychlonabíjením je srovnatelný vůz :​)"

Rozhodně je "srovnatelnější" než naftová Octavia, máme-li dokázat předraženost Tesly a ne předraženost elektromobilu. To jsou dvě různé věci.

"Ioniq 5 je prostě lepší "

To klidně být může. Ale očividně se TM3 prodává jak teplé rohlíky, takže ta cena není nesmyslně vysoká, když ji platí miliony lidí (rozhodně tedy nelze mluvit o nějakém ultra-omezeném segmentu jako třeba u fotoaparátů Leica).

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2022 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala o tom co se jak prodává, ale není řeč ;) ..jsou lidé, kteří si iracionálně nevybírají podle poměru vlastnosti/cena, ale jen pro ten pocit a to se Tesle prostě povedlo

Tvrdím někde, že má Tesla nesmyslně vysokou cenu? Tvrdím, že jsou lepší i levnější vozy a to je dost podstatný rozdíl..

Navíc kdo ví, co by se dělo nebýt politického tlaku + dotací a to hlavně v momentě co se nasytí trh..

Leica není ultra omezený, ale vsází prostě na značku a její hlavní byznys je úplně někde jinde .. :)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2022 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Tvrdím, že jsou lepší i levnější vozy a to je dost podstatný rozdíl."

To přece nikde nerozporuju. Jen říkám, že Tesla není předražená. V rámci své konkurence je prostě drahá zhruba stejně jako ostatní. Zhruba stejně stojí Ioniq 5, který je tuhle lepší, tuhle horší. Totéž platí pro VW ID.3 a další ID. Ta auta v mnohém za Teslou zaostávají (a stejně tak Teslu v mnohém překonávají) a stojí stejně.

A můžeme pokračovat dále. O třídu menší Megane EV 60 220 je od 1,17 mil. Kč (s tepelným čerpadlem, které má Tesla v základu 1,2 mil. Kč). A to podporuje jen 130kW nabíjení (půlka toho co Tesla), horší dynamika (max. 160 km/h, 7,5 s vs. 225 km/h a 6,1 s), kratší dojezd 450 km vs 491 km, dokonce i horší tažné, na kterém to strašně zakládáte (900 vs 1000 kg). Ve světle těchto čísel mi ta Tesla opravdu nepřijde předražená.

Kia EV6. To už je tak na pomezí Modelu 3 a Y. Verze s prodlouženým dojezdem 1,43 mil. Kč (dráž než TM3, levnější než TMY). Horší dynamika (185 km/h, 7,3 s), pokud byste chtěl zase vytáhnout trvalý výkon, tak Tesla má 65kW/1h, resp. 88kW/30min (na zadním motoru), tohle má 56kW/30min (nemluvě o verzi se standardním dojezdem, kde je to dokonce jen 42 kW - v podstatě můžeme říci, že to s "papírovými" 125 kW nemůže jet trvale rychleji než 140 km/h).

Kia vítězí v dojezdu 504-528km, bude i prostornější a máme tu 350kW nabíjení. "Vítězí" i v tažném, kde má 1600 kg. Nicméně mě tu trápí otázka. Doteď jste mi strašně tvrdil, že těch trvalých 65 kW je u Tesly strašné omezení pro tahání přívěsů (a to má tedy jen těch 1000 kg), tak by mě zajímalo, jak si Kia podle Vás poradí s 1600 kg, když má trvalý výkon jen 56 kW, resp. 42 kW. Bude těch 1600 kg u Renaultu výhodou, když to podle toho, co jste dosud psal, vlastně nepůjde nikdy využít? Doteď totiž dle Vás 65 kW nestačilo ani na 1000 kg. Tak moc nevím, jak postačí 42, resp. 56 kW na 1600 kg.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2022 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala opoět lžete TM3 nemá trvalý výkon 65 kW

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2022 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala A kolik tedy? Vždyť to číslo, resp. obrovský rozdíl maximálního a trvalého výkonu u mnoha diskuzí ohledně Tesly vytahujete Vy. Dvoumotorová verze má 65 kW na hodinu, resp. 153 kW na 30 minut. V případě základní zadokolky se standardním dojezdem je to méně, dokonce jen 44 kW, resp. 88 kW (to Vám jistě udělá velkou radost, příště budete moci vytahovat ještě horší čísla než doposud :-)).

Přesto mi tedy zkuste odpovědět na otázku. U Tesly jste těch 65 kW na 1h (resp. 153kW na 30 min) hodnotil pro tahání přívěsů (a to jen tunových) jako v podstatě nepoužitelné. Ale vezměme raději ještě horší Teslu, úplně základní zadokolku. Ta má trvale 44 kW na 1h, resp. 88 kW na 30 min, což je ještě horší než ta, o které jsme se bavili kdysi. Vezměme tedy 30min údaj, ať srovnáváme srovnatelné. Tesla 88 kW na 30 min, tažné na 1000 kg. Dle diskuzí, které jsme vedli, je podle Vás ta Tesla pro tahání přívěsů nepoužitelná. Je těch 1600 kg při mnohem menších 56kW/42kW na 30 min u Kie tedy vůbec k něčemu? Podle Vašich kritérii, kde kladete tak velký důraz na tažné,... Je ta Kia ještě horší šmejd než Tesla?

A co ten Renault? Ten má dokonce jen 900 kg.

cernakus
cernakus
Level Level
25. 11. 2022 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Milane palec nahoru. Velmi věcný a objektivní článek.

jardadoma
jardadoma
Level Level
25. 11. 2022 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Judgement day

del42sa
del42sa
Level Level
25. 11. 2022 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Nářky nad tím, že Tesla testuje svůj systém FSD na běžných lidech, tak dosud nebyly úplně na místě. To můžeme začít říkat až teď"

chudáci zákazníci ... svěřit svůj život do rukou Tesly , amerika je země neomezených možností :-D

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 11. 2022 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@del42sa To je to iste ako uzivatelia neodladeneho SW. Nikoho nezaujima ze clovek pride o peniaze, a inemu je to jedno lebo len skusa.

PS: Do 2029 mame este cas :P

wrah666
wrah666
Level Level
25. 11. 2022 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec Běžný software vás nezabije. Maximálně přijdete o data a většinou spíš jen rozkur.. systém a spravíte to přeinstalací. Ovšem dvoutunová kára v pohybu je dost nebezpečná hračka. V podstatě je to zbraň a také se na ní vydává zbrojní průkaz v podobě řidičáku. (nevím, jestli stále někde platí, ale zrovna v USA bylo dost běžné, že řizení auta vyžadovalo víc administrativy a povolení, než pořízení třeba brokovnice) Asistent si dovedu představit, jak může být užitečný. Ohlídá předpisy, upozorní na značku, kterou ridič přehlédl, nebo se podle ní nechová. Může případně i sledovat ridiče samotného a ječet, když vidí, že třeba usíná. Mohl by třeba zastavit a zavolat pomoc, když se řidiči udělá špatně. Ale jít nad tohle je dle mého nesmírně riskantní a ještě kolik let by se to nemělo dělat. (na druhou stranu, určitě sbírat data z jízfy právě s tím asistentem a krmit jimi AI. Jak se má lépe učit než na příkladu, a to včetně případného záznamu akce, po které auto skončilo na šroťáku.

del42sa
del42sa
Level Level
26. 11. 2022 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec lidi jsou prostě nepoučitelní .....

tief
tief
Level Level
28. 11. 2022 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec Auto není zbraň prosím nepoužívejte toto přirovnání.
Auto může být zbraň, bude li tak použito. Zbraň je totiž cokoliv, co použijete k zesílení útoku.

Jinak zmiňované asistenty, které si představujete, auta běžně a hlavně úspěšně používají již několik let. (Značky, pruhy, pozornost, prevence střetu, eCall). Jet ROVNĚ po dálnici, udržet si odstup a do ničeho nenarazit zvládne auto za půl mega. Pokud ale chcete, aby měnilo jízdní pruhy / odbočovalo, tak už je to vyšší dívčí o kterou se pokouší Tesla. A co si budeme nalhávat, má tam značné úspěchy (a ztráty nějak zanedbává). Jenže místo toho, aby to ti blázni nechali zatím jen pro dálnice a jiné cesty, kde jedete (obzvlášť v americe) hodně dlouho rovně a nic moc se neděje, tak mají tendenci mít to v provozu všude...

Víte co, tesltisti ať si jezdí jak chtějí, průser je, že na autonomním systému záleží i bezpeční ostatních. Asi by bylo fajn, aby každá tesla měla na střeše majáček jako taxík, který by svítil, když jede auto v autonomním režimu. Ostatní by si pak aspoň mohli dát pozor :)

wrah666
wrah666
Level Level
28. 11. 2022 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec Auto není přímo zbraň, ale zbraní se může až příliš snadno stát. Úmyslně, ale i omylem. A přesně: Chce si testovat riskantní systém? věc dotyčného, ale dokud neohrožuje ostatní. Jenže když je ohrožuje, tak si žádám zákonnou ochranu státu. Aby ty testy omezil, nebo raději na otevřené silnici zakázal.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
28. 11. 2022 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec určitě?
trestní zákoník >> zbraň = " cokoli, čím je možno učinit útok proti tělu důraznějším."

Reklama
Reklama