Zpět na článek

Diskuze: Test DDR2 modulů - část 1.

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
16. 7. 2008 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výsledky jsou stejné. Rozdíly ve výkonu, u testovaných modulů při totožném časování, jsou dané pouze chybou měření. Pro testy výkonu jsou hodnoty získané opakovaným měřením a použity pro všechny testované moduly. Jediné rozdíly jsou dané dosažitelnou frekvencí (ne na každých modulech byla ta či ona kombinace frekvence x časování dosažitelná) při určitém časování a to se promítlo do testů výkonu.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
7. 4. 2008 01:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Časování v podstatě znamená, jak dlouho trvá určitá operace s pamětí. Ono "snížené" časování je rychlejší, na moduly klade větší nároky a je tedy třeba použít vyšší napájecí napětí.

mech13
mech13
Level Level
7. 11. 2007 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak to se nemas cemu divit, integrovany radic pameti, TOP AMD CPU a GHz na pametech to je poradny kafe:) to s tou propustnosti poradne zahybe.

mech13
mech13
Level Level
7. 11. 2007 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak jestli to mas na AMD nebo intel na 4GHz tak je to uplne normalni... testy vykonu jsou orientacni na intel platforme s FSB 1066MHz... pri OC CPU a FSB by samozdrejme cela propustnost sla rapidne nahoru. ale tady jde jen o pameti a jejich pretaktovani

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
7. 11. 2007 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD má tak dobré výsledky díky integrovanému řadiči paměti. Tohle je standardní stav a je to čistě věc platformy. Na AM2 samozřejmě budou výsledky s DDR2 také podstatně lepší, zejména s vyšším taktem procesoru. Čipset s ohledem na výkon pamětí u AMD nemá prakticky vliv, protože IMC je součástí procesoru.

hl.hl
hl.hl
Level Level
7. 11. 2007 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mohu potvrdit. Nedavno jsem klukovi menil P965 za P35. Oboje od Gigabyte a oboje DS4. Na P35 chodily 2 dvojice pameti blbe, na P965 OK. Oboje Geily Ultra. No a po tom co vidim zde v testu tak se jich zbavim. A koupim lacinejsi a vypada to i vykonejsi A-Data EE.

mech13
mech13
Level Level
7. 11. 2007 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

CPU rozhodne limit neni. to o co tu jde, je pretaktovani pameti a to pri tom rozhodne deska ani CPU neomezuje. (jedine zajimavy by mohlo bys srovnani s AMD)
a reknu ti i presne jak to je s vykonem CPU vs RAM - vitez je FSB - to je uzke hrdlo a jeho pretaktovanim ziskas nejvic vykonu. jinak vliv RAM na vykon treba ve hrach je minimalni. v benchmarcich pameti nameris treba rozdil 20% ale ve hre rozdil max 2%
takze jednoznacne nejvetsi vliv ma FSB a CPU

Caderom
Caderom
Level Level
7. 11. 2007 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak na to koukám, tak A-Data asi začala používat jiné, nejspíš kvůli tlaku nízkých cen levnější čipy. Původní A-Data se dostaly v minulé recenzi při časování 4-4-4-12-2 a voltáži 2.0V na 862MHz, nové pouze na 831MHz. Na stejnou frekvenci potřebuje dle grafů nový typ zhruba o 0,05V vyšší napětí než předchozí.

mech13
mech13
Level Level
7. 11. 2007 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Caderom ono se z toho vpodstate nejak dulezite zavery vyvozovat nedaji, treba moje (A-data vitesta EE 800+) zvladaji 2.1V 4-4-4-12 948MHz a ty zde testovane jen 864 a to je docela rozdil... jediny co je potreba je stesti...

mellowar
mellowar
Level Level
9. 11. 2007 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Caderom no mě hlavně zaráží, že A-Data Viesta jsou mnohem horší oproti A-Data normálním!! např.: při časování 4-4-4-12 Výsledek 857MHz při 1,8V (A-Data) oproti 831MHz při 2,0V (A-Data Viesta) mluví sám za sebe. A cenový rozdíl 400kč ve prospěch NE-Viesta naznačují jasný výběr!!!
Budu teď upgradovat(na AMD X2) a byl jsem rozhodlý jit do těch Viesta, ale tenhle test mi otevřel oči.. a Viesta se nevyplatí! Je to tak, že? :)
Díky autorovi za parádní práci!!

Mnemonic
Mnemonic
Level Level
7. 11. 2007 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mne minimálně to, proč autor hodnotí Geil Black Dragon jako nejlepší z Geilů, když dosáhly nejhorších výsledků, nejsou tedy ty grafy nějak proházené? Zaráží mne, že třeba Kingmax dopadl lépe. Jsem zvědav na zbytek testů.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
7. 11. 2007 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mnemonic Grafy jsou v pořádku a bohužel i výsledky. Také jsem tomu nechtěl příliš věřit, ale dopadlo to jak to dopadlo. S tím PCB a cenou jsem u Dragonů (a také u dalších dražších pamětí) čekal určitě více. Text jsem již opravil. Děkuji moc za upozornění.

Mnemonic
Mnemonic
Level Level
7. 11. 2007 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček no není zač, takže v pořádku, pokud bych tam nenašel tu větu, že jsou z geilů nejlepší, tak bych se s tím nějak smířil :)

lubofm
lubofm
Level Level
7. 11. 2007 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chapu, ze cena je znacne individualni, ale cena A-DATA EE je 1400-1500 Kc, ne 2200 Kc. To jen tak na okraj.

tequilla
tequilla
Level Level
7. 11. 2007 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lubofm Take by mne zajimalo, jake ceny byly brany v teto recenzi v potaz. Pri pohledu na ceny v recenzi mam totiz pocit, ze jsou tak pul roku stare. Konkretne ty A-Daty 800+ EE se daji koupit za 1350,- , coz je za tu cenu jednoznacne nejlepsi volba - bez diskuze :) Mel jsem opravdu problem najit obchod, kde by byly za vice jak 1600,- s dani.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
7. 11. 2007 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lubofm Ceny jsou staré několik dní, když jsem dokončoval tento test. A-Data ale udělalo novou edici, která je v testu (je zde použit nový chladič) a proto ta cena. Bohužel, stejná "tahanice" pronásledovala i minulý test a proto je zde uvedeno, že se jedná pouze o orientační cenu. Každopádně aktuální ceny ještě prověřím.

tequilla
tequilla
Level Level
7. 11. 2007 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček Ja jen, ze jsem vcera kupoval ty stejne pameti A-Data (tedy z te nove edice) za 1 378.73 s DPH. Proto me rozdil 900,- (temer dvojnasobek) mezi orientacni cenou a realnou cenou praskl do oci :).

snajprik
snajprik
Level Level
7. 11. 2007 06:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tato recenze ma velmi potešila, ale na druhej strane použiť intel na test pamati ? tak to ma velmi sklamalo však intel dokaže zvladnuť len CL5. Praticky tento test na platforme Intel nedokaže vôbec ukazať čo ktore ramky dokažu :( Prečo sa račej nepoužilo na test AMD, ktore z pamati dokaže vyždimať aj poslednu kapku?

mech13
mech13
Level Level
7. 11. 2007 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik proc? protoze tu slo jen o zjisteni maximalniho taktu? a myslis ze na AMD by ty ramky sli nataktovat jinak? to ale mozes rict, ze uplne jinak by sli nataktovat na intel, sis nebo VIA chipsetu...
naopak dobra je volba nForce, protoze ten chipset dobre zvlada skvele OC pameti (lip nez intel) a jeste lepsi je ze to umi nezavisle na taktovani CPU (v praxi sice zbytecnost, ale prave na recenzovani pameti idealni vlastnost)
mereni vykonu je jen pro orientaci - zmereno jednou. stacilo by si to precist

snajprik
snajprik
Level Level
7. 11. 2007 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mech13 Práve že prečítal na ďalších 50 testoch aj fórach, stále to iste dookola, vždy sa testoval len intel zo svojim externým radičom + vlastne skúsenosti. Myslím že pred rokom sa tu robil presne taký istý test s takými istými výsledkami, jediný rozdiel je v cene. A ku tvojej otázke „a myslis ze na AMD by ty ramky sli nataktovat jinak?“ to fakt neviem lebo na AMD testy na internete niesu žiadne, takže fakt neviem, možno by sa nedali nataktovať ani o 20MHz a možno by šli aj o dvojnásobok, ja si myslím že by nebolo od veci to zistiť :) Ja neviem niet na svete človeka ktorý by urobil prví test ramiek na platforme AMD? Ako nemám nič proti Intelu, ale nemyslíš si že na AMD by ty ramky šli nataktovat jinak? Či si mysliš že AMD je zo svojim 23% podielom na trhu tak bezvyznamne, že sa nad tym neoplati ani uvažovať? Hlavne keď AMD ma uplne ine riešenie ako ma Intel.

mech13
mech13
Level Level
7. 11. 2007 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mech13 ano, zajimave by to bylo a urcite by to mohlo dopadnout jinak. taky jsem psal ze na intel, sis nebo via chipsetu by to dopadlo asi taky jinak. melo by cenu otestovat max jedny-dva kity, vic by se stejne ani nedalo...
bylo by to urcite zajimave doplneni clanku vzit aspon jeden kit, testnout ho na AMD a na intel chipsetu (tady idealne 2 ruzne desky od ruznych vyrobcu kvulo obcasne nekompatibilite)... ale imho mnohem vic zalezi na konkretnim kusu a konstelaci hvezd.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
7. 11. 2007 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Jak tu již padlo, nForce je na test pamětí super díky možnostem taktovat paměť bez ohledu na takt FSB, v Unlinked módu. A platforma je to stabilní a odzkoušená. Samozřejmě třeba z hlediska výkonu jako takového pak oproti dalším platformám může ztrácet, v propustnosti nebo latencích, ale to s ohledem na test modulů (pro srovnání možností přetaktovní a podobně) není až tak podstatné.

boboco
boboco
Level Level
7. 11. 2007 01:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zde opravdu záleží spíše na konkrétní desce a podpoře ze strany výrobce. Například já neměl s OCZ Reaper 1066MHz v kombinaci s P35 příliš problémů...

mech13
mech13
Level Level
7. 11. 2007 01:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a co mas za vyrobce desky? jeste lip konkretni model?

mech13
mech13
Level Level
7. 11. 2007 00:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

prijde mi to cely postaveny na hlavu, obycejny "smejdy" strci do kapsi "profi" pameti s chladici... jak u A-DATA tak u GEIL...
co se to deje?

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
7. 11. 2007 00:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mech13 Ano, je to poměrně zvláštní a podobná situace se již vyskytla i v předešlém testu DDR2 pamětí. Zřejmě ne úplně dobře zafungoval speed-binning nebo prostě testovací platformě nesvědčí některé čipy, ale tohle jsou pouze spekulace - "profi" paměti mají garantovanou rychlost a "šmejdy" možná štěstí, ale na výsledcích, co jsem naměřil na testovací platformě, to bohužel nic nemění. Na jiném čipsetu mohou být výsledky samozřejmě jiné...

snajprik
snajprik
Level Level
7. 11. 2007 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček Ono to bude asi tym že tie pamate netriedia podla kvality čipov len meraju či zvladne tu frekvenciu či nie, ak nie ide o triedu nižšie. Zaujimalo by ma tiež ako si stoja s pretaktovanim napriklad pamate DDR2 400, 533, 667, 750 či budu mať horšie vysletky s pretaktovanim ako tieto.

odb
odb
Level Level
7. 11. 2007 07:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček to je dobry nápad otestovať aj pomalsie pamäte (DDR2 400, 533, 667, 750), bral by som aby sa testovalo na rôznych chipsetoch nie len na jednom. Z tohoto testu laicky vyplýva, že drahšie pamäte sa neoplatí kupovať.

mech13
mech13
Level Level
7. 11. 2007 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček to by bylo sice pekne, ale brutalne spatne proveditelne... uz tak da imho hodne prace zjistit co zvladnou jedny pameti, protoze musis neustale testovat stabilitu a to je dost casove narocne, natoz pak kdyby se to melo provadet nekolikrat na vice chipsetech. nForce je imho pro test pameti dobra volba

Boguš
Boguš
Level Level
7. 11. 2007 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček .. ano ... drahší paměti se kupovat neoplatí ..... je to prstě takový trend ...

.... navíc k tom začínají montovat ty nesmyslné roury ...... :)

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
7. 11. 2007 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček Ano, máte zřejmě pravdu. Díky časové náročnosti je ale test na více platformách nerealizovatelný.

Reklama
Reklama