Zpět na článek

Diskuze: Windows 7: konec aktualizace ovladačů přes Update, upgrade na Windows 11 zdarma

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

doriel
doriel
Level Level
25. 6. 2021 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A jak chtějí přejít na 11, když stroje s Windows 7 nemají TPM 2 čip? Další lež a blud z dílny MSFT jak vyloudit peníze a práci z lidí zadarmo.

Don Q
Don Q
Level Level
21. 6. 2021 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aby si snad někdo nemyslel, že bez Microsoftu nelze žít: nainstaloval jsem poslední verzi Linuxu Mint na notebook z roku 2006. Instalace proběhla bez jediné chybičky, noťas pracuje bezvadně. Aktualizace Linuxu bez problému. Výkon procesoru v ntbooku pod Linuxem "fantastický", řádově vyšší než ve stolním počítači s Windows a procesorem 25x silnějším. Ne, nebojte se, není to dezinformace ani chybné nastavení čehokoli.

doriel
doriel
Level Level
25. 6. 2021 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Don Q Souhlasím s tebou. Mínusy jsou od nevěřících Tomášů. Potvrzuji tvůj příspěvek, máš pravdu, protože mám takový notebook taky a funguje 7 let naprosto perfektně a stejně. Koukám na videa, surfuju po webu. Je to úžasný pocit nebýt otrokem pár aplikací. A navíc jem ušetřil - za HW i "operační systém". Hodně štěstí, pane kolego.
Jediný rozdíl je, že používám českou Fedoru.

kra.l
kra.l
Level Level
25. 6. 2021 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doriel Ne lidi se nebudou zabývat nějakým nesmyslem Linux a řešením pořád nějakých kravin, když stále něco chybuje nejde a pak se jen x hodin hledá jak to pomocí příkazového řádku opravit nebo vyřešit. Né díky Linux je otřes. Lidi chtějí jednoduchost. proč na CNC strojích za miliony neběží Linux ?? A raději zvolí děravý Windows jako základ. Tam vy linuxáci by jste už měli hledat odpovědi.

doriel
doriel
Level Level
28. 6. 2021 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doriel Já si myslím, že to máš pomatené. Zaprvé nevím, proč bych měl na CNC cpát cpát nějaký robustní operační systém a ještě k tomu Windows. Tipnu si, že tam stejně máte XP. Většina serverů běží na Windows (kolem 70% celosvětově), ale to je tím, že tam nevymýšlejí žádné fíčury, ale jen záplatují díry. Takhle bych si představoval vysněné Windows 10 a 11 a neměl bych vůbec žádný problém je používat.
Dále Vaše premisa, že Linux je padající a nespolehlivý je mylná. Představa že musíte kouzlit v terminálu je deset, dvacet let stará. Jako Windows i distra ušly dlouhou cestu. Asi si pletete distribuce s Linuxem jako takovým. Všechny distribuce (GNU/Linux) mají stejné jádro a každá změna jádra musí být schválená týmem (včetně Linuse Torvalda). Proto se Vám nestane, že po updatu Vám něco nefunguje, asi tak v jednom promile případů.
Tady si zkuste přečíst, co se stalo univerzitě, která chtěla do updatu podstrčit chybu (v rámci výzkumu co se stane)

https://www.theverge.com/2021/4/30/22410164/linux-kernel-university-of-minnesota-banned-open-source

Ptáte se proč neběží na CNC na Linuxech. Nevím. Já bych si CNC za miliony s Windows nekoupil, když bych ho připojil do firemní sítě co má internet, porouchá se. Ale Vím, že Linux jádro používá půl planety v mobilech, čtvrtina v chytrých hodinkách a dokonce i iOS vychází ze stejného základu. Linux má modulární jádro a možná byste se divil kde všude běží, ikdyž v osekané podobě. V podstatě na tom stojí celý internet, protože kdyby Windows.. konec znáte. Otevřete oči, člověče.

https://www.omgubuntu.co.uk/2016/08/25-awesome-unexpected-things-powered-linux

Choakinek
Choakinek
Level Level
21. 6. 2021 05:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Obsah obrázku z článku důvěrně znám. Přináší vzhled, který vidím každý den :-).

Nějak neexistují důvody k nákupu nového PC a tedy k přechodu na novější verzi Windows.

Zkrátka disponuji hardwarem, který byl poplatný době, kdy Windows 7 byla na vrcholu a tak se ztrácí smysl měnit operační systém.

radecekh
radecekh
Level Level
21. 6. 2021 06:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek OS je hlavně prostředí pro běh softwaru. A pokud chcete používat dnešní software, je logické používat k tomu i aktuální operační systém a ne 12 let starou vykopávku. U prohlížeče by vás ani nenapadlo používat 12 let starou verzi, ale u OS to z nějakých důvodů schvalujete. Holt logika není s každým kamarádka, že?

peetey
peetey
Level Level
21. 6. 2021 06:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Som vyvojar, preto rozumiem snahe MS, aby co najviac pouzivatelov (idealne vsetci, ale to je zrejme utopia) pouzivalo aktualnu verziu (boj so starsimi verziami zazivam pri podpore dost casto).
Na druhej strane ste podstatu vystihli celkom presne - OS ako prostredie pre beh programov. A pokial vsetky programy, ktore dany pouzivatel pouziva, na danom OS funguju k jeho uplnej spokojnosti, preco by mal nieco menit? A ked sa k tomu pridaju este dalsie veci, ako nekompatibilita HW s novsim systemom, pripadne nejaky vnutorny "odpor" (z akehokolvek dovodu - vizual, "spehovanie", automaticke updaty, ...), tak sa pouzivatelom vobec necudujem, ze nechcu upgradovat. Samozrejme nemozu v tomto pripade ocakavat oficialnu podporu (resp. nejaky cas tu platenu este ano), ale s tym je vacsina takychto pouzivatelov podla mna zmierena (vela z nich to dokonca berie tak, ze maju konecne od MS a jeho updatov pokoj :-) ).

wrah666
wrah666
Level Level
21. 6. 2021 06:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh U systému tě to napadne dost snadno. Například znám x firem, kde prostě na w10 přejít nemohou. Mají buď sw nebo HW, který w10 nepodporují. A přitom jde často o programy či stroje v hodnotě v řádu milionů. (Krásným příkladem bývají teklamní agentury a speciální tiskárny, plotry a řezací plotry. Nevyhodíš plně funkční (a požadavky plnící) stroje za půl míče nebo víc, jen proto, že se je MS a výrobce rozhodli "nepodporovat". Spíš zůstaneš na w7 s celou firmou, aby ses vyhnul případné nekompatibilitě dat a formátů.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
21. 6. 2021 07:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Za nepodporu plotru za půl melounu Microsoft opravdu nemůže. To je politika výrobce - taky potřebuje prodávat nové plotry.

Pokud se uživateli plotr za půl melounu za ty roky nezaplatil a nevydělal na mzdy, náklady a na nový, znamená to, že nebyl využitý - a měl být zakoupen plotr jen za dvě stě litrů.

wrah666
wrah666
Level Level
21. 6. 2021 07:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh A) ano, může za to výrobce, ale VÁM to asi bude fuk, pokud pod W7 naprosto v pohodě slouží a zcela dostačuje k výrobě. ASI prostě zůstanete na w7
B) Kdo říká, že se nezaplatil? Zaplatil se po pár měsících provozu. Ale to fakt není důvod, proč ho vyhazovat a kupovat nový.

hor411
hor411
Level Level
21. 6. 2021 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh U nás ve firmě jsou sice jen dva plottery, oba 16 let staré a oba fungují i na posledních W10 21H1 (i když se pro jistotu používá stále 20H2). To samé "velké tiskařské stroje" (jsem IT a ne tiskař, takže nevím jak to nazvat aby to bylo dobře), jsou tu minimálně 15 let (ne všechny) a všechny fungují i s W10. Ale ano, viděl jsem firmu, která jede ještě na "OS/2" (čti ArcaOS) přesně kvůli Vámi popsané situaci...

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
21. 6. 2021 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh OS​/2​" ​(čti ArcaOS​) ....
Tak na tomto nebo na něčem co je tomu vizualne podobne, u nas ve firme běhá polovina stroju ktere jsou řízený automaticky. Stroje uz musejí byt dávno zaplacené, ale proč je vyhazovat když funguji, že?
Z druhé strany, žádný stroj neni připojen k internetu a ovládají se zadavanim parametrům jako na obycejne kalkulačce. O duvod vic nechat stroj sloužit dokud funguje, což v naší firme někteří berou az příliš doslovně.
Máme nového majitele a bylo by fajn kdyby investoval do nakupu nového vybaveni, kdyz zde mame jeden stroj ktery pamatuje ještě 2sv válku

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
21. 6. 2021 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Hlavne tim duvodem nemuze byt novy OS.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
21. 6. 2021 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh A vy ste sa s koňom zrazil?
Z článku: "Microsoft 14. ledna 2020 ukončil podporu Windows 7"
A vy: "a ne 12 let starou vykopávku."

Tými aktualizáciami bol ten systém neustále posúvaný, aby vyhovoval danej dobe. Že to vy nechápete a beriete to ako 12 ročnú vykopávku je len váš problém. Ale to potom asi tiež pracujete na 6 rokov starej vykopávke, lebo prvá finálna verzia W10 bola vydaná 29. júla 2015.

doriel
doriel
Level Level
25. 6. 2021 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Přesně tak, jak se píše o pár příspěvků výš - OS je prostředím pro běh SW. A pokud se to prostředí konstantně mění, tak to podle mě není dobré prostředí.
Vím o čem mluvím. Dělám ve firmě, kde se nám při přechodu na jednotlivé buildy stalo, že třeba přestal fungovat CAD (Catia) a další specializovaný SW za desítky až stovky tisíc. A takřka každý rok zkoušet naše SW vybavení na virtuálce, jestli běží i na nové verzi Windows je prostě nesmysl. Pochopil bych to jednou za 3 roky při vydání nové verze, ale podstupovat to riziko každé první tři úterky v měsíci kvůli aktualizaci je bullshit.

doriel
doriel
Level Level
25. 6. 2021 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Kdyby byli aktualizace pouze ve formě aktualizace ovladačů, služeb a protokolů pochopil bych to. Ale pokud aktualizace neustále přinášejí nové funkce, kulatější rohy a přibývají procesy na pozadí, čímž zvyšují HW náročnost, není to "aby vyhovoval době", ale může to být chápáno jako plánované zastarávání.
Chápu že nerozumíte tomu, proč chce pán používat 12 let starý stroj, ale pokud mu to vyhovuje je to jeho riziko. Máme omezené prostředky jako planeta a já pánovi fandím, aby mu to fungovalo, šetří za ty, kteří prostředky plýtvají. Manželku taky nevyměním za jinou jenom proto, že po světě běhá spousta mladých hezkých holek, ikdyž srovnávám nesrovnatelné. To Microsoft a ostatní vydavatelé do Vás hustí, že starý mobil je k ničemu a násilně ukončí podporu. Jsem vděčný za to co mám.
A ve volném čase se zabývám motorkami, veterány. Protože jednou budou lidi čumět jak to fungovalo jen se šroubovákem a klíčem č.17.

PS - dal jsem Vám plus, protože argumentům rozumím a jsou dobré, ale existují i jiné úhly pohledu.

Reklama
Reklama