Seznam kapitol
Google i Microsoft své služby již zpoplatnili a e-mail na vlastní doméně tak nelze registrovat ani u Google Apps, ani u Microsoft Live Custom Domains. ZOHO je ale stále zdarma a my pro vás máme návod na registraci a konfiguraci.
Vyzkoušet, že vše funguje, můžeme např. tak, že si pošleme zprávu z nějakého již existujícího e-mailu. Výsledek pak bude vypadat přibližně takto.
	Stejným způsobem můžeme otestovat také odeslání zprávy z naší nové e-mailové adresy, ale to by mělo fungovat také. Proto tedy můžeme prohlásit naší novou e-mailovou schránku za funkční.
K tomu, aby bylo možné e-mail plnohodnotně využívat, ovšem chybí ještě nastavit pár drobností, na které se hned podíváme.
Dodatečná konfigurace
Ke konfiguraci naší e-mailové schránky slouží dvě sekce.
Control Panel
, na který lze kliknout v pravé horní části okna, a
Settings
, což je odkaz nacházející se ve stejné části stránky, pouze o kousek vedle.
	Nejprve přejdeme do sekce
Settings
. V ní se nachází 3 záložky -
,
General
a
Calendar
. Zůstaneme v záložce
. V první sekci
Appearance
zřejmě budeme chtít změnit formát času na 24 hodin. Změnu potvrdíme tlačítkem
Save
, které nalezneme ve spodní části stránky. Stejným způsobem je potřeba uložit všechny další úpravy před změnou sekce nebo záložky.
	Nejlepší bude postupně projít všechny sekce a ujistit se, že konfigurace odpovídá našim představám. Důležitá je sekce
Personalize
, ve které je podsekce
Send Mail as
. Zde je možné nastavit to, co se zobrazí příjemcům našich budoucích e-mailových zpráv.
Poslední sekcí, kterou bychom neměli přehlédnout, je
POP/IMAP
, kde je potřeba povolit takové protokoly, které budeme využívat. Naopak takové, které využívat nebudeme, je všeobecně lepší zakázat. Typicky je vhodné povolit IMAP a zakázat POP3, přičemž protokol IMAP lze využít pro e-mailového klienta v počítači nebo laptopu.
	Nyní přejdeme na záložku
General
, kde si v sekci
User Profile
zkontrolujeme údaje v našem profilu. Určitě se přepneme do sekce
Timezone / Date format
, kde je nutné nastavit naši časovou zónu, tedy
GMT +1 (Europe/Prague)
. Bez tohoto nastavení by se nám zobrazoval špatný čas příchozích a odchozích e-mailů, což je přinejmenším matoucí.
	V záložce
Calendar
si pak upravíme formát data, času a první den v týdnu. Tím je nejdůležitější nastavení v této sekci hotovo.
V tento okamžik se zbývá podívat do ovládacího panelu, a to kliknutím na odkaz
Control Panel
v pravé horní části stránky. Otevře se nové okno, ve kterém se nachází hlavní administrační rozhraní. Zde jako administrátoři máme možnost měnit veškeré nastavení. To se může v budoucnu hodit, pro naše potřeby zde ale není v tuto chvíli potřeba nic měnit.
Hotovo. Naše nová e-mailová schránka je nastavena a připravena ke každodennímu užívání.
Závěrem
V dnešním návodu jsme si ukázali, jak nastavit e-mailovou schránku na vlastní doméně s využitím bezplatné varianty služby ZOHO Mail. Jde o kvalitní a funkční řešení se spoustou dalších možností, na které se zase podíváme někdy jindy.
Teď ale nic nebrání tomu využívat jak e-mail, tak kalendář, kontakty, poznámky a úkoly, které jsou součástí základního rozhraní. Neměli bychom zapomínat ani na dokumenty, které jsou podobné Google Docs.
Dejte nám v následující anketě vědět, nakolik vás služba ZOHO zaujala.