Komentáře

voty27
voty27
Level Level
6. 2. 2025 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@voty27 Nevím zda srovnávat TSMC a Zetor je příčetné.

voty27
voty27
Level Level
5. 2. 2025 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Pokut to správně chápu, tak je to v podstatě jen variace na přísloví, jak se do lesa volá...
Trump: "Zvýším cla, protože můžu!"
TSMC: "Zvýším ceny, protože taky můžu!"

Z pohledu TSMC, proč by ze zvýšení ceny měl profitovat Trump (resp. US rozpočet), když to můžeme být my?

voty27
voty27
Level Level
6. 2. 2025 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@voty27 Nevím zda srovnávat TSMC a Zetor je příčetné.

voty27
voty27
Level Level
5. 2. 2025 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Prodejce je ten, se kterým jsem uzavřel smlouvu. Proto to jdete řešit s prodejcem. Že za to nemůže není váš problém.

voty27
voty27
Level Level
24. 1. 2025 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ač na tyhle karty čekám už nějakou dobu (AMD víc sedí na můj use case), musím říct, že to po všech stránkách vypadá jako výmluva. Jasně, když to vydají později budou mít více času vyladit SW stack a FSR4 (no shit, Sherlock), ale jako důvod odkladu to nezní ani trochu věrohodně ¯_(ツ)_/¯

voty27
voty27
Level Level
30. 4. 2024 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cinges Aneb jak nasrat výrobce desek snadno a rychle ¯_(ツ)_/¯

voty27
voty27
Level Level
26. 2. 2024 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doug Tak tak, ono i testování zrovna v geekbench, když je limitované TDP není úplně vypovídající test toho, co člověk nakonec dostane. Ne, že by byl úplně k ničemu, ale výsledky se musí umět interpretovat.

voty27
voty27
Level Level
17. 2. 2024 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Přesně takhle si představuju, že má výrobce reagovat na CVE. V open source světě to takhle funguje běžně. Za mě AMD získává plus body.

voty27
voty27
Level Level
7. 1. 2022 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná to bude souviset s tím, že Intel používal pro srovnání s AMD právě 28W Ice Lake a Tiger Lake...

voty27
voty27
Level Level
22. 11. 2021 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Přiznávám, že nejsem ekonom, takže jen můj soukromý pohled. Trh (resp. kapitalismus) umí zařídit efektivní výrobu. Co naopak neumí je dát přednost ekologickému řešení, protože ekologické je (téměř vždy) dražší. Jakým způsobem tedy zařídí trh, že zvítězí ekonomicky méně výhodné řešení?

voty27
voty27
Level Level
27. 9. 2021 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mike Možná by stálo za povšimnutí, že to byla právě EU, která již mnoho let vyjednává s výrobci HW a nutí je k jednotnému standardu. Ale chápu, že kopnout si do EU je jednodušší...

voty27
voty27
Level Level
20. 8. 2021 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ne, že by většina toho co píšete nebyla pravda, ale pokud jde o plochu ČR, tak by stačilo necelé 1 procento plochy, nikoliv 10.

Roční výroba energie v ČR cca 90 TWh/rok, roční výroba m2 FV panelu v ČR cca 150 kWh/rok -> potřebujete cca 600 km2, ale rozloha ČR cca 78 000 km2, takže potřebujete necelé procento plochy ČR.

To je samozřejmě i tak naprosto brutální, pro srovnání Praha má cca 500 km2. A ještě máte energii obvykle když ji nechcete a obráceně.

voty27
voty27
Level Level
19. 3. 2021 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Takže podle vás neexistuje situace, kdy nosit roušku nebo respirátor dává smysl a proto jej nebudete nosit nikdy? Chápu to správně?

voty27
voty27
Level Level
19. 3. 2021 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jistě, vládní nařízení jsou blbá. Nařízení vlády mohou být buďto správná, nebo exaktní, anebo jednoduchá. A běžně můžete mít max 2 z těchto vlastností. No, a my máme odhadem... 1/2 bodu.

Ale nic z toho neznamená, že jsou všechna k ničemu. Například to nošení "hadru na tlamě" dost pomáhá. Samozřejmě ne vždy a ne za všech situací. Ale ve spoustě situacích ano. Chápu to správně, že vy je nebude dodržovat, ani když to smysl dává? Proč?

voty27
voty27
Level Level
19. 3. 2021 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Takže doslova říkáte, že opatření nebudete dodržovat, protože média přehání? Jako fakt?

voty27
voty27
Level Level
19. 2. 2021 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GogoX Jasně, ale přistávat s padáky na Zemi (a do vody), anebo na Marsu (a na tvrdo) je dost podstatný rozdíl.
Atmosféra na Marsu není dost hustá na dostatečné zpomalení.

voty27
voty27
Level Level
12. 2. 2021 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Pokud nechápete smysl nadsázky, tak máte pravdu. Nemá smysl to dál řešit.

voty27
voty27
Level Level
12. 2. 2021 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Tak pomaleji. Morální a legální se sice z části překrývají, ale není pravda, že by z jednoho vyplývalo druhé. Takže ohánět se legálností je pěkný trik, ale jako obhajoba scalpingu je vám to k ničemu.
A to s tím rozbíjením huby překupníkovi je běžná nadsázka a dovedení ad absurdum, takže to hodnotit z pohledu legálnosti je blbost úplně.

voty27
voty27
Level Level
12. 2. 2021 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Řeč (i článek) je o tom, zda je to morální. Vy utíkáte k legální. To fakt nejsou synonyma.

voty27
voty27
Level Level
17. 6. 2020 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@voty27 Nedá no, ale pokud jde čistě o spotřebu, tak se 3900X nechá i přiškrtit na 65W, ne?

voty27
voty27
Level Level
17. 6. 2020 22:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Že je to procesor určený pro maximální výkon a taktování - za cenu spotřeby? A proto jsou dodávány bez chladičů? Chcete-li jiný typ procesoru vemte si verzi bez X nebo XT na konci.

voty27
voty27
Level Level
17. 6. 2020 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@voty27 Nedá no, ale pokud jde čistě o spotřebu, tak se 3900X nechá i přiškrtit na 65W, ne?

voty27
voty27
Level Level
22. 8. 2019 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Takže se rozčiluješ na tím, že politici někdy lžou? To je chválihodné a je vhodné, aby na to novináři pravdivě upozorňovali. Také se to děje. Samozřejmě nejsou všechny noviny stejně kvalitní, některé noviny jsou otevřeně, nebo i skrytě, nakloněné jistým politickým směrům. Ale jak jinak by sis to představoval? Například veřejnoprávní média se snaží držet co možná nezávislého pohledu na věc, kdyžtak uveď příklad, co nám tají.

Ale pokud máš pocit, že komunisti nelhali, tak seš zcela mimo realitu. Máš pravdu, že všechno bylo jasné a nalinkované, ale s pravdou to mělo velice málo společného.

voty27
voty27
Level Level
22. 8. 2019 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Jsou, jistě, že jsou. A nikdo to nezatajuje.
Jinak samozřejmě souhlasím s tím, že stát by se o takové lidi měl umět postarat v tom smyslu, že jim, pokud sami chtějí, dokáže nabídnout pomoc.

Ale jak to souvisí s Fake News?

voty27
voty27
Level Level
16. 11. 2018 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Pokud vím, ten experiment, kde chyběla neutrina se prováděl v sedmdesátých letech minulého století a již tehdy se jevila jako nejpravděpodobnější vysvětlení právě oscilace neutrin. Ta byla potvrzena na začátku našeho století, kdy byl také sestaven detektor, který umí zachytávat všechny typy neutrin. A je jich tolik, kolik předpovídají modely slunce.

Od té doby se oscilace neutrin pozorují a studují i za pomoci pozemských umělých zdrojů jako jsou urychlovače částic a jaderné reaktory. O tom, že někdo chytal neutrina z vlastních fúzních pokusů nemám informace (pokud máte na mysli tokamaky a spol).

voty27
voty27
Level Level
16. 11. 2018 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Máte k tomu tvrzení, že ze Slunce chytáme o dva řády méně neutrin, než odpovídá teorii, nějaký zdroj?

Pokud vím, svého času byl problém, že chyběly 2/3, ale to se nakonec podařilo vyřešit pomocí oscilace neutrin (elektronové, mionové a tauonové) o které se v té době nevědělo a dotyčný detektor uměl zachytit pouze elektronová neutrina.

voty27
voty27
Level Level
15. 11. 2018 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jozkopower AMD deklarovalo 2 věci. Zaprvé výkon ve FP stoupnul až o 100% (přechod z 128-bit na 256-bit zpracování). Dále, že v mixed INT a FP benchmarku stouplo IPC o 29 %.

Pokud vás nenapadlo, že jistá část zvýšení IPC v těch benchmarcích jde na vrub výraznému zrychlení FP výpočtů, pak nevím...

Reklama
Reklama