Zpět na článek

Diskuze: Scalpeři si stěžují, že o nich média mluví ve špatném světle

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Mike
Mike
Level Level
15. 2. 2021 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No on je problém trochu jinde. Dnes je v podstatě socialismus (=korporativismus), kdy na trhu je jeden nebo dva subjekty. Viníkem je nenažraný stát, který háže podnikatelům klacky pod nohy a těm 1-2 monopolním subjektům to samozřejmě vyhovuje. Takže je nedostatek zboží stejně jako za bolševika a to nahrává vekslákům, akorát dnes se jim říká jinak, třeba scalpeři. Pokud by platili daně, tak je to v pořádku, jestli neplatí, tak si na ně má berňák vyšlápnout a jsou to prostě veksláci.

Kdysi tu bylo několik výrobců a problém s dostupností většinou nebyl. Dnes jsou výrobci dva (spíš jsou to designéři, protože výrobce je TSMC a Samsung) a problém je. Třeba v Evropě už není vůbec nic. Tam jsme to s tím EU svazem dopracovali.

blue.sun
blue.sun
Level Level
15. 2. 2021 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mike Tak tohle je nesmysl roku. A to je teprve únor. :-D

arimak
arimak
Level Level
15. 2. 2021 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mike používáte slovo socialismus v negativní konotaci, což je samozřejmě špatně, skutečný socialismus nebo komunismus nebyly nikde na Zemi realizovány ;) Co máte na mysli by byl spíše klientelismus nebo diktatura (?) Stejně tak můžeme mluvit o katolické diktatuře (Polsko).
Teď mě nenapadá, kdy Evropa konkurovala ve výrobě čipů... Před lety bylo AMD v problémech a bylo na to oprvdu špatně, teď je tak trošku v problémech Intel, ale věřím, že se zbrchá a vytáhne se z těch sr.kor...
Další věc, která mě naplňuje optimismem, je nástup ARM (dnes Apple, do konce roku už to budou třeba i PC).

wagis
wagis
Level Level
15. 7. 2021 07:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@arimak Vzhledem k tomu, že socialismus diktuje, jak máte žít, co vyrábět atd. je klientelismus a diktatura jeho vlastnost.

wagis
wagis
Level Level
15. 7. 2021 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mike To je technologické špičky přirozené. Je těžký vstoupit na takovy trh. Zrovna z toho bych státy nevinil.

andir
andir
Level Level
13. 2. 2021 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

osobně na tom nevidím nic špatného každý se snaží vydělat jak se dá, spíše mi přijde že ostatní lidi jen závidí, pokud to někomu vadí stačí nekoupit pár dní a hned by přestali protože by byli podělaný že jim zůstanou karty a prodělají, klasická investice, podobné jako s politikou lidi nadávají na politiky ale zapomínají že je zvolili :D jak typické nadávat na scalpery ale přeci to od nich koupím ale nadávat budu :D

neverminde
neverminde
Level Level
14. 2. 2021 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Covece kdo by zavidel? Ja nezavidim me sere ze diky temhle kryplum jsou ceny HW tak vysoko.Za dals tihle zlodej nebudu rkat investori nebo kupujci,ale proste zlodeji okradaj stat o dane jelkoz to nekupuji na zivnostm,ale jasne okradaj jak zakaznjky tak i stat.. A jeste u toho pouzivaji programy aby to mel v jistote nakoupene. Postavt mimo zakon a tvrde trestat. (Pak u obchodnku prodavat 1 ks mescne na OP) A pokud to obchodnik nedodrzi tak sankce.

x3m
x3m
Level Level
15. 2. 2021 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neverminde Ceny HW su stale rovnake, len akosi chyba dostupnost. Pokial ale tvoj prijem presiahne urcitu sumu, tak ho musis zdanit a v US maju este o nieco prisnejsie tie danove odvody, takze na daniach ten stat asi neoberaju. Nieco podobne bolo v US pocas prvej vlny koronavirusu, ked isty cloviecik vykupil zasoby ochrannych pomocok a potom ich predaval za premrstene ceny, tak mu na dvere zaklopal bernak (aj ked tam bolo aj nejake dalsie obvinenie). Taktiez programy na kupu mozes pouzivat aj ty. A takze chces postavit mimo zakon kapitalizmus? :) Pretoze presne o tom to je. Rovnako nemozes obchodnikovi nakazovat ako ma predavat a ten taktiez nemoze od niekoho vyzadovat OP.

Ako sa hovori, najlahsie sa zaraba na ludskej hluposti a ked su ludia taky hlupi, ze si kupia tu grafiku/konzolu za nasobne vyssiu cenu nez je bezna, tak je to len a len ich problem.

wagis
wagis
Level Level
15. 7. 2021 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Přesně riskujou vlastní peníze. To můžu nadávat všem obchodníkům s čímkoli... Víte jak by bylo levné zlato, bez takovych "vychcanku"?

doriel
doriel
Level Level
15. 7. 2021 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Tak investovat do Hardwaru je nesmysl. Hned s koupí to ztrácí třetinu ceny a zastarává. Vydělávají na tom, že to skoupí hromadně a potom mají logicky páku na ostatní zájemce. To mi nepřijde moc fajn, ale neříkám že to není legální, zřejmě to legální je. Spíš bych pak na scalpery poslal finačák, ať koukají zdanit to co prodali. Máš objem prodeje skoro 300 tisíc a nepřiznal si to? Tak plať, panáčku :)

vlado70
vlado70
Level Level
13. 2. 2021 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Keby sa vždy konalo podľa platných zákonov , tak doteraz žijeme ešte v otrokárstve. Otrok sa nemohol postaviť svojmu pánovi. To čo je morálne a legálne to určuje štát pretože je silnejší ako jeho občania. Má ozbrojené zložky.Bolo by treba proti scalperom zakročiť inak. Môže sa na ich činnosť pozrieť daňový úrad, finančná polícia.
Hlavne základ je nekupovať predražené veci. Keď sa chce niekto dobrovoľne nechať okrádať , tak nech platí vysoké ceny. Je to jeho problém.
Kúpil som Xbox za 499,- a mám po probléme. Keď budú dostupné aj PC komponenty za stanovené ceny tak si spravím aj herné PC
Na hubu všetkým scalperom!!! Doslovne. Nech to udajú na políciu a potom vysvetľujú svoje zdanené príjmy.

Omniens
Omniens
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
13. 2. 2021 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím kde to přirovnání od Tesca vzal.. to je mimo mísu..
Já od farmáře za mléko- si připlatím (sice je kvalitnější ale o to teď nejde) a v Tescu ho koupím za třetinovou cenu..
Tohle co dělají je cíleně vykupované zboží, a samy se tak podílí na zvýšení cen.. o to více je to patrné třeba u Grafik, když jim hraje do karet těžba a nedostatek zboží..
Každopádně mě přijde, že spíše na tom parazitují.
A že kupující to koupí i za tu cenu, no nemá přece na výběr... když jinde nic není..

brejncz
brejncz
Level Level
15. 2. 2021 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Omniens Kupující má právě na výběr a to je nekoupit, pokud nikdo nekoupí, cena se sníží.
Kupující má právě tu největší moc na světě, on rozhoduje!
Jedná se o herní konzoli, ne o potravinu. Taky chci moc Ryzen 5800X. 12 tisíc za něj nedám. Tak jsem si nastavil hlídacího psa na Alze a CZC na hodnotu 9000,-kč. Jestli to bude za měsíc nebo za rok, počkám si.
Je to CPU pro zábavu, ne jídlo.

Neath1
Neath1
Level Level
15. 2. 2021 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@brejncz Problém je, že na trhu teď není žádná karta, jen levné staré generace. Sám si umím představit, že bych se dostal do situace (třeba jako video creator, youtuber, editor, grafik,..), že mi odejde grafika za 10k+, kterou potrebuji na práci a v obchodech není nic čím bych mohl vyřešit tento problém, leda tak sahnout po hernim notebooku, ale pak mě oprava pracovniho PC nebude stat 10-15k ale minimálně dvojnásob.
Z mého pohledu je to špatná věc. Už i chování obchodů mi vadí. Sám moc dobře vím jak se obchody jako Tesco, Kauf,... chovají k prodejcům od kterých berou zboží a nutí je ke stálému snižování cen i přesto, že se vše spíše zdražuje.

Derryk
Derryk
Level Level
13. 2. 2021 06:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak je to s placením daní u scalperů? Dělají to jako živnost s předmětem nákup a následný prodej a adekvátně k tomu vedou účenictví se vším všudy a odvádějí adekvátní poplatky státu? Nebo tuhle stánku neřeší a jedou svůj byznys v podstatě načerno?

blue.sun
blue.sun
Level Level
13. 2. 2021 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Derryk Hádej... :-D
Kdyby to bylo zdaněné, nebudou se schovávat za dětinské přezdívky a rádoby-klany.

wrah666
wrah666
Level Level
13. 2. 2021 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun A na férovku: Ty bas platil? Z příjmu, o kterém stát neví a nemá ho ani jak dokázat?

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
13. 2. 2021 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun A ty bys neco ukradl, kdybys vedel, ze te u toho nikdo nevidi? Ten princip a uroven moralniho jednani jsou stejny.

wrah666
wrah666
Level Level
13. 2. 2021 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Ne. Ale neplatit daně se tak nějak rozumí samo sebou.

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
13. 2. 2021 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Ne není. Je to to samé.

blue.sun
blue.sun
Level Level
13. 2. 2021 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Jsem asi příliš hloupý člověk, ale platit daně mi přijde normální. I z takové činnosti. Ale chápu, je to nemoderní, správně má člověk stát co nejvíce okrádat...

wrah666
wrah666
Level Level
13. 2. 2021 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Nestačí ti, že tě stát odrbe o dph a spotřební daně? PS: Ukaž mi JEDNOHO jediného podnikatele, co platí 100% toho co by platit měl..

Derryk
Derryk
Level Level
13. 2. 2021 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Ne neplatil, protože do takovéhle role parazita bych se nedostal. Zatím nemám žaludek na přijímání peněz aniž bych za ně odvedl nějakou přínosnou hodnotu.

blue.sun
blue.sun
Level Level
13. 2. 2021 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Nezajímají mě výmluvy na "ostatní" nebo "jednoho podnikatele". Jsem víc než oni.

doriel
doriel
Level Level
15. 2. 2021 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Souhlasím s Wrah666. To ti poctiví blbové pak pláčou jak je žraloci převálcovali, při vší úctě ke všem diskutujícím. Vím jak to myslíte a morálka by měla být, ale není. Stačí si to přiznat, dyť na tom není nic zlého. Západní materialismus je dekadentní, jde mu pouze o prospěch jedince - člověka. Božích tvorů je víc, ale materialismus je sobecký. Také toužím po spravedlivém světě ale on prostě neexistuje. Kdo neumí využít systému aby si polepšil, přichází o něco navíc. Problém nastáva ve chvíli kdy kvůli nenasytnosti jedince trpí další. To je špatně. To co dělají "Scalpeři" je špatné.

wagis
wagis
Level Level
15. 7. 2021 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Derryk Živnost asi není nutná, když je to přivýdělek. Staci zdanit zisk a přes 10 000 zdrav. a soc.

doriel
doriel
Level Level
15. 7. 2021 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wagis Záleží na zákonech konkrétní země. Například u nás, když koupíte a opravíte 5 aut za rok, vyšlápnou si na Vás a jakto že nemáte živnost, vy máte autobazar? A šup už se v tom rýpají. Nemyslím, že by scapleři poctivě odváděli daně. Dyť se živí parazitováním, nevěřím že mají účetnictví..

M0RGAN
M0RGAN
Level Level
12. 2. 2021 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě ten nedostatek taky štve, už jsem chtěl GTX960 po šesti letech poslat do důchodu a pořídit něco jako 3060/6700.
Ale je to prosté: když to lidi nebudou za ty peníze kupovat, tak to nebudou kupovat. Takže ať mají obchody volné ceny a samy si žádané zboží prodávají za ceny, za které se to prodá - překupníci vymizí. Tohle je následkem umělé fixace cen ze strany výrobců a jejich doporučované ceny. Zbytečně to štve zákazníky. Nechte volnou cenu na nabídce a poptávce a je klid. Navíc se sešlo víc faktorů současně: vysoká poptávka a snížená výroba kvůli pandemii a k tomu i další kryptobublina. Nevím o tom, že by "těžařům" někdo vyhrožoval smrtí za to, že mu navyšují cenu grafik.
Na dobře fungujícím trhu bez omezení překupníci nebudou.

pdsfab
pdsfab
Level Level
12. 2. 2021 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zmrdi zasraní ešte sa aj cítia ukrivdení..

wrah666
wrah666
Level Level
12. 2. 2021 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pdsfab Vem si to z jejich pohledu. "Poctivě makáš", čili píšeš, nebo sháníš skupovací boty. Pak s tím máš tu fušku, že to musíš házet na různé aukce, FB a podobně, odnášet na poštu a kasírovat kešeně.. Vyděláváš řekněme pár desítek tisíc kč za den.. A někdo ti to chce kazit. Taky by tě to štavlo ne? :)

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
14. 2. 2021 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Staré přísloví říka: "Když už si žereš, tak u toho nemlaskej"

doriel
doriel
Level Level
15. 7. 2021 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 V pohodě práce je na tom dost, jen by mě zajímalo, jestli si to objednávají na jednu adresu, nebo to ten bot umí i rozmělnit. Jako 20 grafických karet na jednoho kupujícího by si měl umět ošetřit ten eshop a všecko tohle šroubování cen by odpadlo. Co myslíte?

blue.sun
blue.sun
Level Level
12. 2. 2021 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kdyby lidi neblbli s tím, že tu novinku musí mít hned teď, a bez toho nejde dál žít, tak by scalpeři zase hezky vyhynuli. :-D

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
14. 2. 2021 00:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Spíš bych uvítal, kdyby se výrobci s prodejci domluvili třeba alespoň na dočasném zvýšení cen. Pro scalpery by to přestalo být zajímavé, a aspoň by z toho měli neco ti, co si to zaslouží.

wrah666
wrah666
Level Level
14. 2. 2021 01:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@darksicek Proč by to mělo být pro překupníky nezajímavé? Ti koupí a s přirážkou prodají. Cena je nezajímá, dokud jsou lidi, co to potřebují/chtějí tak moc, že zaplatí přirážku. A třeba těžař koupí určitě. Při dnešní ceně má kartu za 2 měsíce zaplacenou. A i kdyby cena ETH klesla, kartu stejně prodá za solidní cenu, je neskutečný přebytek poptávky nad nabídkou. (i kdyby se přestalo těžit úplně, stále by byl, karet prostě nebylo vyrobeno tolik)

neverminde
neverminde
Level Level
14. 2. 2021 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@darksicek Ne stacilo by dat 1ks mesicne na bankovni kartu a OP/ˇosobu.

detrhomer
detrhomer
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 2. 2021 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čekám kdy v sony zjistí,že to lidé kupují i za těch 700,tak to na oněch 700 navýší :D pak scalpeři půjdou výše ale spousta lidí už to akceptovat nebude a sony to bude muset řešit :D

neverminde
neverminde
Level Level
12. 2. 2021 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je prasarna vyuzivat na obohaceni software kde ti co si chtej koupit cokoliv pro svoj potrebu takovou moznost nemaji a nemaji ani diky temhle indivduim si ty veci poridit za normalni cenu a musi od nich za draho. Tak ze co je nemoralni a prasecina.

odb
odb
Level Level
12. 2. 2021 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To su dristy, co ten chlapik pise. Aj to o tom Tescu.
Oni su lez zbytocny navyse clanok v retazci, ktory to cele len predrazi. Len sa na tom obohacuju. Aj bez nich si viem kupit tu konzolu.
Narozdiel od toho mlieka v Tescu.

jardadoma
jardadoma
Level Level
12. 2. 2021 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Až mu někdo rozbije hubu, tak může dumat na tím, jestli to bylo morální, když to dělají i jiní lidé.
V ringu za to dostanou i zaplaceno.

radecekh
radecekh
Level Level
12. 2. 2021 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Nemorální je někomu rozbít hubu, ne využít svých znalostí ke svému obohacení. Bohužel tohle spousta primitivů nepochopí.

vpeta3
vpeta3
Level Level
12. 2. 2021 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Vám přijde v pořádku, že nedostatkové zboží (již předražené obchodníkem) nakoupí bot a obyčejný zákazník to nestihne a musí vysedávat u pc hodiny. Aby nějaké zboží zkoušel koupit. Nebo to koupí od scalpera opět s další přirážkou? Takže když u vás zařídím dočasně zavření obchodu(nedostatek zboží) a přijedu prodávat rohlíky kus po 50 Kč, tak to je podle Vás v pořádku - taky jsem šikovný a umím využít situace jak scalper. Mě to přijde nemorální a zneužívání situace. Anglie tuším připravuje proti tomu zákon - uvidíme co to bude.

radecekh
radecekh
Level Level
12. 2. 2021 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Je to v souladu se zákonem, což rozbití huby někomu není. Nic víc, nic méně.

voty27
voty27
Level Level
12. 2. 2021 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Řeč (i článek) je o tom, zda je to morální. Vy utíkáte k legální. To fakt nejsou synonyma.

radecekh
radecekh
Level Level
12. 2. 2021 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Morální je dodržovat zákony. Tedy jestli něco není morální, tak rozbití huby překupníkovi. A o tom celou dobu píšu.

voty27
voty27
Level Level
12. 2. 2021 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Tak pomaleji. Morální a legální se sice z části překrývají, ale není pravda, že by z jednoho vyplývalo druhé. Takže ohánět se legálností je pěkný trik, ale jako obhajoba scalpingu je vám to k ničemu.
A to s tím rozbíjením huby překupníkovi je běžná nadsázka a dovedení ad absurdum, takže to hodnotit z pohledu legálnosti je blbost úplně.

vpeta3
vpeta3
Level Level
12. 2. 2021 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Vy to nechcete pochopit a je zbytečné se tu rozepisovat.

radecekh
radecekh
Level Level
12. 2. 2021 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Pomaleji to zkoušejte na sebe. Když nejste schopen pochopit, že se od začátku ohrazuju právě proti tomu paradoxu, že se někdo odvolává na morálku, ale schvaluje rozbití huby, nemá smysl to dál řešit.

voty27
voty27
Level Level
12. 2. 2021 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Pokud nechápete smysl nadsázky, tak máte pravdu. Nemá smysl to dál řešit.

Blaazen
Blaazen
Level Level
12. 2. 2021 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh IT je nízkomaržový business, t.j. spíš jednotky procent. Srovnávat to s potravinami není fér. A koupit (výrobcem dotovanou!) konsoli za 450 a prodat za 700 je na poměry IT super kšeft.

armagedon
armagedon
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
12. 2. 2021 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Dovedu si predstavit mnoho okolnosti, kdy osobne budu povazovat za moralni a fer nekomu tu "hubu rozbit", at je to legalni nebo ne. Nekdo jiny to pochopitelne bude vnimat zase jinak. Zajimave mi ale prijde, ze proti tomu "rozbijeni huby" jsou nejcasteji ti, co se podezrele casto pohybuji na hrane toho, ze by si v ocich jinych takovyto krok mozna i zaslouzili. (tim nerikam ze to je tento pripad).

ashnobe
ashnobe
Level Level
13. 2. 2021 00:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh V souladu se zákonem také jistě odvádí patřičně daně ze zisku. Tak určitě.

oldri8k
oldri8k
Level Level
14. 2. 2021 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh a Sony dotuje konzoli aby ji prodal, kdy scalper ji vykoupí v předprodeji a jakmile ji dostane přeprodá skoro za dvojnásobek. To asi není v pořádku. Sony si nemůže dovolit dát tak vysokou cenu, z důvodu aby se neprodávalo, co kdyby xbox měl nižší cenu. A ejhle scalper, kterej eště neplatí daně, to fakt není fér.
Jediný kdy je akceptovatelný přeprodej, tak použitého zboží a když budu soudný tak po době záruky.Jinak je vše normální veksláckej přeprodej, tedy zlodějina, která by se měla zakázat :)

vlado70
vlado70
Level Level
14. 2. 2021 23:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh "Morální je dodržovat zákony."
Asi ako ktoré?
Alebo boli Žiška, Hus ,Jánošík atď. nemorálny,lebo nedodržovali vtedajšie zákony?

Reklama
Reklama