Zpět na článek

Diskuze: 40jádrové GPU v Apple M3 Max má dle testů výkon desktopové RTX 3080

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

haunter
haunter
Level Level
12. 11. 2023 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

So of the bit, místní jabkotroll opět pobavil :-D Jak to ten jeho omezený mozek, opilý moštem, nemůže pobrat :-D

drk22
drk22
Level Level
10. 11. 2023 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná by neškodilo v tom nadpise nevynechávat to jedno důležité slovo. Protože "Má výkon v GFXBench" a "Má výkon" není zaa až tak to samé...
Má to mít v FP32 17 TFlops a to má do necelých 30 TFlops 3080 ještě docela daleko....

haunter
haunter
Level Level
12. 11. 2023 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drk22 Jojo, hrubý výkon prostě ARMem nenahradíš...

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
12. 11. 2023 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@haunter Ale ano, ARM dokáže výkonem překonat i výpočetní GPU. Proto má ARM až 2048-bit vektory SVE.

Viz superpočítač Fugaku který je CPU-only s ARM Fujitsu A64FX, což byl nejvýkonější superpočítač na světě (dnes je stále druhý https://top500.org). Ten drtí klasické superpočítače postavené na GPU kde x86 slouží jako podavač dat. Si přečti proč AMD udělalo speciální podtaktovanou verzi Epycu s názvem Trento, což je starý Zen3 na nízkých taktech + IO Die s DDR5 ze Zen 4. Proč asi? Protože x86 slouží jen jako rozhraní mezi ETH / RAM a GPU. Na výpočty se x86 kvůli slabému výkonu a příšerné efektivitě nehodí používat.

Proto taky žádný čistě CPU-only x86 superpočítač nikdo ani nedělá.

haunter
haunter
Level Level
12. 11. 2023 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@haunter Hmmm zajímavé, tak tohle ukážu klukům v práci co staví superpočítače, se zasmějou kam až Applista je schopný zajít :D

bison
bison
Level Level
8. 11. 2023 00:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pozrel som recenziu s M3 Max , AAA hra bežala pri 60fps 1080p , rovnaký výkon má Arc 750 od Intelu, hra je optimalizovaná pre Mac , chalan bol šťastný , že mu to neseká.....úplne na hry to nebude , ale inak ok.

snajprik
snajprik
Level Level
8. 11. 2023 06:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Každy čo sa tomu len trochu rozumie vie kde je pravda, pri ťažbe sa nepouživali Apple s jednoducheho dôvodu, mali tak mizerný výkon, že by sa im investicia vratila až za 15 rokov a taka RTX3080 vedela na seba zarobiť do roka :D
Apple ma marketing dobry pre ovce čo seno žeru, ale realita...

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
8. 11. 2023 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik 15W M3 se dotahuje na 90W 2060
30W M3 Pro se přibližuje 85W 4050
https://youtu.be/SfyJWluGoTY?t=226
Je celkem jasné že výkonem/watt Apple rozseká jakoukoliv GPU od Nvidie a AMD i ve výpočtech. Bylo by zajímavé kolik dává ta nová M3 třeba v těžbě ETC.

Jinak M3 má novou GPU architekturu a ve výpočtech dává 2x vyšší výkon než starší GPU v M1/M2 při stejném počtu GPU jader.
https://youtu.be/rjTme7SAY54?t=510

komplikator
komplikator
Level Level
8. 11. 2023 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik EtC těžba se testovala na M1. Asi 2MH při cca 10-11W - spotreba na zdi.

drk22
drk22
Level Level
10. 11. 2023 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Nesmysl kdyby ty apple procesory či GPU měli lepší výkon na wat tak by je těžaři použili moc rádi. Ale ony neměly...

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
8. 11. 2023 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison u gpu je to naprosto jinak, i amd má velmi často v benchmarcíh velký výkon, a pak skutek utek. Velmi záleží na optimalizacích hry atd. Takže benchmark gpu naprosto nic neříká

komplikator
komplikator
Level Level
8. 11. 2023 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Ale tak je to vždy a se vším. Zajímá te vykon pro to, pro co to pouzivas = vykon v realne zatezi daného uživatele. Benchmarky jsou jen nějaké to hrube srovnání.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
7. 11. 2023 22:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mobilní 4080 má TDP 110W
+ mobilní Ryzen 7950HX s TDP 75W
= 185W + RAM a čipset = celkem 200W

Apple M3 Max = TDP 60W ..... stejný výkon při 1/3 spotřeby, mazec.

Nejen ARM CPU, ale i ty mobilní GPU jsou o level jinde spotřebou. Není divu že AMD totálně propadlo s mobilním Radeonem v Exynosu 2200. Až mobilní ne-jablečné ARM SoC vtrhnou do notebooků, tak se bude Intel s AMD velmi divit.

komplikator
komplikator
Level Level
8. 11. 2023 00:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonofthebit Exynos není dílo AMD ale Samsungu, Samsung pouze využil mRDNA architekturu. Exynos nemá problém ve výkonu ale efektivitě.a velký problém byl v tom že S22 ráda s Exynosem stala stejne jako se SG.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
8. 11. 2023 07:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Ty nebudeš nejostřejší tužka v penálu, co? Problém s efektivitou mRDNA = zvýšená spotřeba = kvůli TDP 5W museli snížit takty a tím spadl tragicky i výkon. Na výrobní proces Samsungu se ta neefektivita svádět nedá, protože Snapdragony používali ten samý proces a Adreno dávalo mRDNA těžce na budku. To je tak když někdo věří těm lžím z DDíítu :DDD

Tradiční sviňárny AMD jako v desktopu, kdy vyženou takty na doraz a zákazníci pak zaplatí na elektrice chyby AMD v designu GPU architektury. Tohle s mobilním SoC kde je konstantní TDP udělat nemohli, tak narazila kosa na kámen. Plus neschopnost AMD dodat novou mRDNA architekturu každý rok. Doufám že tu neschopnou Sůvu co řídí AMD už konečně vykopnou zpátky do IBM.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
8. 11. 2023 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator "Ty nebudeš nejostřejší tužka v penálu, co?" naprosto sedí, od člověka co má hodnocení komentářů -3.1. 😂
"Tradiční sviňárny AMD jako v desktopu"
opravdu, mám 2070 super, nereferenční, umí vypnout ventilátory při nepotřebě. Pak další gpu už bude asi zase amd, bo nvidia jde cestou zvyšování příkonu a mé psu už na další generace nebude stačit

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
8. 11. 2023 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Nepříliš ostrá tužka jako ty mi nedá pozitivní hodnocení, přestože mám pravdu a něco se může přiučit. Logicky mi dá mínus, protože jeho ego bylo zhmožděno a co je nejhorší, dokonce veřejně zesměšněno. Každý palec dolů je tudíž pro mne odměnou že jsem ťal do živého :D

Mám M1 Air a ten ventilátory nemá vůbec.... ve světě nenažraných předražených x86 pleček je to úplná sci-fi :D

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
8. 11. 2023 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator i tak se to dá brát, všichni jsou blázni jen já jsem letadlo, a ve všem mám pravdu. To velmi často posílám lidem co si toto myslí a nikdo jim jejich pravdu nevyvrátí. https://www.youtube.com/watch?v=_6wO6nK5mOQ , a když jste si koupil ten "Mám M1 Air" co můžete pasivně hrát, to málo co je? Bo moc her na ios není, není to moc lukrativní trh pro studia, ehm oni jsou taky vlastně magoři, mají jít za výkonem to že nebudou mít na chleba je přeci jedno.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
8. 11. 2023 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator "Mám M1 Air a ten ventilátory nemá vůbec.... ve světě nenažraných předražených x86 pleček je to úplná sci​-fi :D"

Zajímavé, že tento příspěvek píšu na x86 notebooku, který je pasivně chlazený a vůbec nemá ventilátory. Ona to zas taková úplná sci-fi nebude.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
8. 11. 2023 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator To že nejsi letadlo hodláš doložit odkazem na film co je úplně mimo topic, ty jseš fakt mozkovej gigant :D

TOP 50 nejlepších AAA her co běhají na ARM M1 silikonu:
https://youtu.be/jeF9u6fD9Ys?t=28

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
8. 11. 2023 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Pojďme tedy srovnat výkon pasivního ARMu a pasivního x86:
https://browserbench.org/Speedometer2.1/

Můj MacBook Air M1 ......... 460 pts
Dell 8240U + Chrome ........ 160 pts

A kolik máte vy?

Problém je, že pasivně chlazený x86 CPU má tak nízký výkon, že se z toho stává horror movie, zatímco nedostižné sci-fi je pro změnu ten vysoký výkon toho pasivního ARMu, co výkonem rozseká i desktopové Zen4. Takže nezáleží jaký způsob sebetrýzně ten nešťastný majitel x86 plečky zvolí, protože trpět bude tak jako tak.

Akuh
Akuh
Level Level
8. 11. 2023 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Ty hry jsou často starý (vyjímka třeba Baldur's Gate 3 která vyšla letos) a obvykle nejedou nativně, ale přes Rosettu 2. Tím neříkám že Rosetta 2 je špatná, jen že ty hry do budoucna můžou zmizet když Apple zařízne Rosetta 2 tak jak to udělal s Rosetta 1. Tím že jsou starý neříkám že jsou ty hry špatný, jen že argumentovat jimi pro grafiku jde mimo a hodně z nich není něco co by dnes lidi chtěly hrát.

Borderlands 3 je sice relativně novější, ale pořád 2019
Shadow of the Tomb Raider 2018
Life is Strange 2 2018
Ale v seznamu je i KOTOR2 z roku 2004, na to bys dneska ani nepotřeboval GPU a vystačil sis se SW emulací na CPU...

Realita je že nových her na Macu je který by potřebovaly z dnešního pohledu výkonnej HW je relativně málo. Část z nich z doby kdy se snažil aktivně Steam prosadit na Macu, ty doby aktuálně nejsou. Ostatně samo Valve ukončilo podporu macOS u jejich CS2 (Na český wiky je stará informace) Hádám že důvodem bude Metal (grafický API) spolu s malou uživatelskou základnou. Nejsou hry, nejsou hráči, nejsou hráči nejsou hry a když se to snažily hry na Mac táhnout ve Valve pomocí Steamu Apple neměl zájem vycházet vstříc a když Apple zájem zas začíná mít, Valve se už soustředí na Linux který je dnes o hodně lepší herní platformou kde lze zahrát dle valve 12k her (verified or playable) z toho 4k zcela bezproblemu (verified) na Steam Deck se SteamOS 3 (distro odvozený od Archu).

A protože vím že máš tendence pro strawman argumenty tak explicitně píšu že tím neříkám ani že ten HW od applu je špatnej. Jen že o něj u vývojářů her není zájem kvůli malé uživatelské základně a klacky pod nohama co naházel Apple jako je nestandardní grafický API (Ano jde řešit přes třeba MoltenVK, ale furt práce navíc + podpora další platformy)

komplikator
komplikator
Level Level
8. 11. 2023 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Právě že Sg8g1 neměl nejlepší efektivitu, ano byl lepší než exynos, ale sg8g1+ už bylo na procesu tsmc a bylo efektivnější.

Tdp 5w? I Apple ma vyšší, vlajkové androidy jsou spotřebou kole. 10W v zátěži.

Má pointa je ale v tom, že AMD Exynos nedesignuje ani nezadava výrobu. Pouze využívá architekturu AMD, stejne jako pouziva Arm architekturu.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
8. 11. 2023 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Novej Assasin Creed Mirage nebo Resident Evil Village jsi zapoměl? Selektivní pamět?

Prodaný počet kusů iPhone + Mac = 251 mil což se vyrovná všem prodaným PC (desktop + notebooky). To je obrovská základna, navíc podstatně dražších stojů co si koupili lidi s obecně vyššími příjmy (aneb ten známý Pareto kde iPhone má 80% marží ze všech mobilů). Apple gaming bude obrovský generátor peněz a MS s Googlem budou opět čučet jak vyorané myši.

Prodejní čísla za rok 2022:
- desktop PC ......... 61 mil
- notebooky ........ 221 mil
- smartphone .. 1395 mil
- iPhone .............. 225 mil
- Mac ..................... 26 mil

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
8. 11. 2023 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Ale výkon přece neřešíme. Řekl jste, že pasivní x86 je scifi, což není pravda. Pasivní x86 existují. Není jich mnoho, ale existují. Sci-fi to není. Že to má mizerný výkon, to je pravda (i když to díky moderní architektuře výkonem v některých aplikacích - např. střih videa- překonávalo můj papírově mnohem výkonnější, ale technologicky starší počítač)

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
8. 11. 2023 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Jsem rád že ti docvaklo že celou dobu mluvím o původním SD8g1 co byl vyráběn na identickém procesu Samsungu a stejně efektivitou/výkonem ten Exynos 220 příšerně vyklepnul. Když Qcomm migroval SD8g1+ na TSMC tak už radši Samsung celou tu šaškárnu s AMD mRDNA zrušil.

Ta celá tvoje poita o AMD Exynosu je pouze výplod tvého chorého mozku. Celou dobu píšu o Samsung Exynosu, protože AMD žádný SoC pro smartphony udělat neumí, nemá na to ani lidi ani licence na Cortex jádra od ARMu. Jediné co AMD umí je nejhorší mobilní GPU na světě a ještě stihlo domrvit RDNA3.

Jestli si myslíš, že iPhone má TDP 10W, tak jsi blázen. To by asi 10x větší hliníkový pasivní notebook M1 Air s 2x větším čipem a vyššími takty neměl TDP pouhých 15W.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
8. 11. 2023 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Doporučuji z e-shopu na 14 dní vyzkoušet Apple M3 Air. Uvidíte že to je takovej rozdíl, že mi z vděčnosti udělíte čestný doktorát SHW. Nejlépe udělat recenzi a porovnat x86 MacBook s M3 MacBookem face to face.

Uvědomte si, že ta M1 má 3x vyšší IPC ve webových aplikacích než ten Intel Skylake/KabyLake v tom pasivním MacBooku. Hergot to je o 200% větší IPC a to objektivně je z hlediska CPU mikroarchitektury opravdu hodně (cca 10 let vývoje CPU). V obecném výkonu dle Geekbench 6 má M1 vyšší IPC 2,3x což je pořád brutálních 130% navíc.

M3 má dle GB6 IPC vyšší 2,54x, tedy o 154% než ten Kabbylake, plus o 26% vyšší frekvenci. Ten kdo zažil výkon mocné M1, tak už se nad usoplenými výkony x86 jen pobaveně usmívá :D

Akuh
Akuh
Level Level
8. 11. 2023 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Assasin Creed Mirage nebo Resident Evil Village, doslova jsem vycházel ze seznamu kterej tys sdílel. Ani jedna z těchto her tam není, takže chybu hledej u sebe.
Mimo to jsem nikdy netvrdil že uvádím kompletní výčet, uváděl jsem pár příkladů, což jsem jasně uvedl. Ostatně na Windows vyšlo 233 her za 2023 za cenu 40USD a víš dle steamDB a na Mac 13 přičemž z toho na Apple silicon nativně 11. Všechno jsem teda neuváděl. Pro srovnání na linuxu máme sice jen 6, ale hratelných 37.

Nějak ti tam vypadlo, když nesmyslně kombinuješ PC s mobilama:
Ps5 7 mil
xbox 6 mil
switch 12 mil
PS5 a xbox si narozdíl od mobilů s PC konkurují u hráčů, Swich bude spíš konkurovat těm mobilům
Mimochodem, jeden z důvodů proč mobilů je prodaných tolik je ten, že se točí rychleji. Mezi PS4 a PS5 bylo cca 7 let. Skoro nikdo si nepůjde vyměnit konzoly každej rok (proč vlastně by měl?):
https://www.svethardware.cz/novy-telefon-kazdy-rok-nejsou-to-jablickari-kdo-to-dela-casteji-na-androidu-jde-o-21/60079
Četnost obměn PC/NTB se neodvážím odhadnout.

Co se Maců týče, mi víme jak je na tom s uživatelskou základnou přes steam, který bude na drtivé většině počítačů užívaných na hry:
Windows je na 97.43% zařízení
Linux na 1.39%
MacOS na 1.19%

Víme i to že 32.31% těch zařízení je stále na Intelu takže pro vývojáře to znamená buď podporovat dvě ISA, nebo efektivně cílit na necelých 0.8% tržního podílu celkem. A to při použití obskurního API metal.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
8. 11. 2023 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Velmi zajímavá čísla. Relevantní čísla jsou vždycky cennější jak tuna keců.

1) A co z toho tedy usuzuješ? Má Apple vůbec na herním trhu šanci?
2) Co říkáš na to, že MacOS má v USA 31% podíl vs. 58% Win. Myslíš že většina uživatelů MacOS bude kupovat hry přes Steam nebo přes Apple Store?
3) Jak moc relevantní jsou data ze Steamu?
- počet uživatelů Steamu .... 132 mil
- počet uživatelů iOS ..........1300 mil
- počet uživatelů Mac ......... 100 mil

Pro mne osobně až budu instalovat Linux na nový 12c ARM Oryon, tak bohužel kužel, Steam nemá verzi pro ARM Linux (zatím).

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
8. 11. 2023 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator "Doporučuji z e​-shopu na 14 dní vyzkoušet Apple M3 Air. "

A co to má společného s tím, že jste říkal, že pasivně chlazené x86 je sci-fi? Nic. Vůbec nic.

BTW. osobně zvažuju upgrade z x86 na M3 Pro, takže tohle mi říkat o Macu opravdu říkat nemusíte.

Akuh
Akuh
Level Level
8. 11. 2023 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Šanci má, ale má mnohem horší pozici než když by na hry nekašlal roky kdy se snažilo Valve. Když se Apple probudil, zájem valve byl dávno pryč. Navíc Metal je hrůza. Vylepšily by si pozici když by zahodily NIH syndrom a přidaly se na stranu Vulkanu.

Pokud se bavíme o hrách pak je podíl MacOS vs Win je irelevantní. Mac i Win mají mají obrovský cílovky oboru zájmů. Do onoho počtu uživatelů se ti propisuje hromada nehráčů. Podíl ve steamu bude relativně věrně odpovídat podílu hráčů. Data ze steamu jsou relevantní pro hráče. Překvapivě proto, že jsou tam vyfiltrovaný čistě hráči.

Zatímco Apple má dobrej ekosystém obecně, tak má příšernej ekosystém herní. Epic se ho snažil vybudovat na zelený louce... moc úspěšný to teda není bych řekl a to podporuje tu největší platformu, win. I když maj lidi od epicu hru zadarmo, stále jsou na Steamu na foru a řešij ji tam. Chceš hrát hru s kamarády je dost dobře možný že hra bude využívat Steam Matchmaking & Lobbies. Obzvlášť pokud to bude multiplatformě.

Náhodou, neargumentoval jsi pro ARM i v případě kdy aplikace nemá ARM build? Lidi co chtějí hrát hry, kde standardní řešení je Steam zřejmě chtějí steam. Tak pokud ani ty, radši nebudeš na emulovanej x86 instalovat Steam, tak tím jen dokazuješ že konec x86 ISA v blízkých jednotkách let (psal jsi tuším 2 roky, pokud si vzpomínám správně) je blouznění.
Bude někdy Steam pro ARM? Bude až to bude dávat smysl. Zatím to smysl nedává.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
9. 11. 2023 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Slovíčkaření. Dnes x86 zaostávají výkonem i s větrákem tak moc, že je vypráská kolikrát i mobilní telefon. V takové situaci je pasivně chlazený x86 něco mezi sci-fi a sebevraždou. Nezapomeň že ten tvůj MacBook Air s pasivním x86 je muzejní kousek z doby kdy telefony výkonově nekonkurovali notebookům. To bysme mohl skončit u 386 které taky byly všechny pasivně chlazené.

Nezvažuj jak váhavej střelec M3 a napřed testni starou M1. Neříkej že SHW nějakej velkej e-shop nepůjčí M1 a M3 do testu. Protože i ta M1 má tak brutální výkon, zejména pokud děláš s webem viz. ten Speedometer, že i tu starou M1 budou x86 dohánět tak 5-10 let. Až pokud nebude stačit M1 (16 GB RAM se dají sehnat z Alzy přes Aukro za 18 tis, ojeté v perfektním stavu v origo krabici), tak až pak bych uvažoval o M3 Pro 18GB za 60 tisíc.

Ani s jednou chybu neuděláš, každopádně doufám že bude redakční test.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
9. 11. 2023 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator "Nezapomeň že ten tvůj MacBook Air s pasivním x86 je muzejní kousek"

Já mám MacBook Air?

drk22
drk22
Level Level
10. 11. 2023 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator To tvrdil pod některém z minulých článků on že si pořídil bazarový m1 a jaká je to pecka, takže i v tom lhal??

drk22
drk22
Level Level
10. 11. 2023 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator "je pouze výplod tvého chorého mozku"
Koukám že tady zase někdo otevřeně zkouší na druhé demagogii. Tj. místo relevantních protiargumentů napadání druhého...

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
11. 11. 2023 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Ano, já mám MacBook Air M1 16GB, a je to neskutečně bombastickej stroj. Příštích 5 let se té 3 roky staré M1 žádnej x86 stroj nevyrovná. Kdo nevyzkoušel neuvěří.

Z kontextu jsem pochopil že Šurkala má starej MacBook Air s tím Intelem, když ho tak obhajuje. Potom tedy nechápu jak může hodnotit výkon pasivně chlazeného x86, když nemá ani ten, a ani M1 Air. To vím taky že pasivně chladit jde kde co, klidně si vyrobím pasivní x86 Dell ultrabook, stačí odpojit napájení k ventilátoru. To že to bude mít naprosto tragický a nepoužitelný výkon, a tedy naprosté sci-fi tohle prodávat zákazníkům, to je to oč tu běží. Zejména dnes kdy jsou na trhu pasivní ARMy, je pasivně chlazená x86 naprosté sci-fi, protože právě při pasivním chlazení se znásobí výhody úspornějšího ARMu. Proč asi Intel zvyšuje TDP svých procesorů do absurdně vysokých hodnot? Aby maskoval horší výkon a horší efektivitu. Úplně stejně musí výrobci x86 notebooků maskovat neefektivitu x86 za větší TDP, baterie a lepší chlazení.

drk22
drk22
Level Level
11. 11. 2023 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator "Z kontextu jsem pochopil že Šurkala má starej MacBook Air s tím Intelem"
To jako z této věty???
"Zajímavé, že tento příspěvek píšu na x86 notebooku, který je pasivně chlazený a vůbec nemá ventilátory. Ona to zas taková úplná sci​-fi nebude."
To chce fakt hodně "předstatvivosti"....
"vPříštích 5 let se té 3 roky staré M1 žádnej x86 stroj nevyrovná. Kdo nevyzkoušel neuvěří. "
Ale oni to lidi vyzkoušeli a ... zjistili že je to blábol... 6že ty apple výtvory jsou sice zajímavý produkt, ale výkonem jsem nekde na středu pole intelu/amd což je na army i tak celkem slušné.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 11. 2023 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator "Z kontextu jsem pochopil že Šurkala má starej MacBook Air s tím Intelem, když ho tak obhajuje. "

Očividně máte s chápáním kontextu problém. Já obhajuju x86 Intel? Kde? Já jen říkal, že pasivně chlazený x86 existuje, tedy že neříkáte pravdu a něco takového není sci-fi. To ale přece automaticky neznamená, že to obhajuju. Naopak, Apple Silicon považuju za lepší procesory než x86 pro tato použití, ale to prostě neznamená, že budu lhát jako Vy. Pasivně chlazené notebooky s x86 existují, a to i ty s moderními procesory. Není to jen MacBook Air z roku 2015. Pasivně chlazený x86 mám a neustále aktivně používám, ale to neznamená, že je to MacBook Air.

"To že to bude mít naprosto tragický a nepoužitelný výkon, a tedy naprosté sci​-fi tohle prodávat zákazníkům, to je to oč tu běží"

Tak to záleží k čemu. Pro běžnou práci v OS (web, dokumenty, video,...), což je víceméně primární určení většiny MacBooků Air, to bude stačit s přehledem, a tady může jet pasivně i x86. Dokonce i takový 14jádrový Intel se 45W PBP dokáže jet v takovém použití pasivně tak polovinu času. Že to zdaleka nevyužije max. potenciál čipu, to je naprosto jasné. Ale tragický a nepoužitelný výkon?

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
11. 11. 2023 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Aha, takže protože se vám polovinu času zastaví na CPU větrák, tak usuzujete že ten x86 krám může běhat v pasivním režimu? To mám takto skoro pasivní i ten AMD desktop co si v klidu ze zdi bere 80W. Když budu ignorovat hmotnost chladiče a tepelnou kapacitu materiálu a pár další fyzikálních zákonů tak ohnu realitu kamkoliv. Z tebe by měl Elon radost, tohle mu říct tak bys letěl na hodinu.

Tak se pochlubte skore ve Speedometeru 2.1 té vaší pasivní x86, ať dokážete že ta pasivní x86 nemá tragický výkon.
https://browserbench.org/Speedometer2.1/
Moje pasivní M1 dává 460 pts.
Nová M3 kolem 580 pts.

Fanatici AMD co obhajovali FX Bulldozer se taky báli pochlubit svýma 40 pts ve Speedometeru.

John60
John60
Level Level
7. 11. 2023 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, "dle testů" v testech je to pěkné, ale jaké je reálné použití?

komplikator
komplikator
Level Level
8. 11. 2023 00:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@John60 Například hry, akcelerace mnoha typu činnosti, v podstatě každý grafický sw.

Akuh
Akuh
Level Level
8. 11. 2023 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Nových her na macu zas tak moc není.

komplikator
komplikator
Level Level
8. 11. 2023 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator A? Mac si nekoupis jako herní konzoli. To si na hrani poridis PC pokud ale mac máš, něco si na něm zahrát můžeš. Pokud pak hraješ jen konkretni hru, která je pro mac, nepotrebujes PC. Například WoW, LoL, běhá to krásné i na 7c gpu, pasivne chlazenem airu. Pokud to dovolí autoři, tak můžeš hrát i mobilní hry. Treba blizzardu se hodne vyčítá Diablo immortal, které do storu na mac nepustilo, přitom vykonu je na něj habadej.

Akuh
Akuh
Level Level
8. 11. 2023 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Tys uváděl hry jako příklad reálného využití...

Akuh
Akuh
Level Level
8. 11. 2023 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator No, potřebuješ na to ale tolik výkonu? Zrovna WoW a LoL jsou tituly kdy se to bude spíš flákat. Takže jaké je reálné využití kdy se to dá použít, kde ti nestačí starej air?
Pokud hraješ konkrétní hru tak se musíš trefit do tý správný. Sám s tím mám problémy, když jsem kdysi příbuzný dotáhl k Macům a teď si stěžujou že na tom nejde hrát co chtějí. V tomhle je i Linux lepší díky protonu :-)

drk22
drk22
Level Level
10. 11. 2023 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Pamatuju jak jsem jednu chvíli provozoval (někdy v roce 2004-5) wow na Ati radeon 7000 s 32MB ddr 1 a taky to jelo a celkem plynule!

Reklama
Reklama