Galerie 7
AMD FSR 3.1: zvýšení kvality obrazu, změna u funkce generování snímků
Aktualita Grafiky a hry Radeony AMD

AMD FSR 3.1: zvýšení kvality obrazu, změna u funkce generování snímků

test5

test5

1

AMD na GDC 2024 představilo FSR 3.1, novou verzi své technologie upscalingu. Kromě vylepšení kvality  obrazu stojí za pozornost změna u funkce generování snímků (Fluid Motion Frames), kterou půjde využívat i ve spojitosti s jinými technologiemi upscalingu.

Reklama

AMD na konferenci GDC 2024 oznámilo FSR 3.1, nejnovější verzi své technologie upscalingu. Předně dojde ke zlepšení stability obrazu při pohybu (Temporal Stability), čímž by mělo během něj docházet k redukci blikání (flickering), chvění (shimmering) nebo šumění (fizziness) kolem objektů. Coby ukázka posloužily jen následující výřezy ze hry Ratchet & Clank: Rift Apart (větší verze nejsou k dispozici):

AMD FSR 3.1: zvýšení kvality obrazu, změna u funkce generování snímků
AMD FSR 3.1: zvýšení kvality obrazu, změna u funkce generování snímků

K vylepšení kvality obrazu by mělo dojít i snížením výskytu duchů (Ghosting Reduction) s lepším zachováním detailů, což bylo opět demonstrováno jen pomocí následujících výřezů ze stejné hry:

AMD FSR 3.1: zvýšení kvality obrazu, změna u funkce generování snímků
AMD FSR 3.1: zvýšení kvality obrazu, změna u funkce generování snímků

FSR 3.1 také přinese aktualizované API AMD FidelityFX pro vývojáře, jež by jim mělo pomoci snadněji zjišťovat chyby a zajistit kompatibilitu s budoucími verzemi FSR. A také podporu pro Vulkan a Xbox Game Development Kit (GDK).

Změna u funkce generování snímků

Další novinka se týká funkce generování snímků od AMD s názvem Fluid Motion Frames, kterou AMD představilo v září 2023 ve spojitosti s FSR 3. Tato funkce by totiž měla být nově nezávislá na použité technologii upscalingu. To znamená, že by mělo být možné ji používat nejen u grafických čipů od AMD v kombinaci s FSR, ale také u těch od Nvidie v kombinaci s DLSS a od Intelu v kombinaci s XeSS.

Připomeňme, že u čipů od Nvidie je funkce Frame Generation k dispozici v rámci DLSS 3 u nejnovějších GeForce RTX řady 40 s architekturou Ada Lovelace a Intel takovou vlastní funkci pro své grafické čipy zatím nemá, přestože na ní už pracuje a měla by se po vydání jmenovat ExtraSS. Zatím ale nebylo uvedeno, které konkrétní čipy Nvidie a Intelu budou funkci generování snímků od AMD umožňovat.

Kdy se objeví první hry s FSR 3.1?

Technologii FSR 3.1 by měli mít herní vývojáři k dispozici už během aktuálního 2. čtvrtletí 2024 a první hry, v kterých ji půjde nastavit, by se měly začít objevovat už do konce tohoto roku. AMD dále prezentovalo seznam her, které buď už podporují dosud nejnovější verzi FSR 3, nebo u kterých by se tato podpora měla objevit do konce tohoto roku.

Hry s podporou FSR 3

AMD FSR 3.1: zvýšení kvality obrazu, změna u funkce generování snímků

- hry s aktuální podporou FSR 3 -

AMD FSR 3.1: zvýšení kvality obrazu, změna u funkce generování snímků

- hry s podporou FSR 3 do konce roku 2024 -

Hry s aktuální podporou FSR 3 Hry s plánovanou podporou FSR 3
Avatar Frontiers of Pandora 22nd Century Racing Series
Call of Duty Modern Warfare 3 Alters
Call of Duty: Warzone Black Myth Wukong
Farming Simulator 22 Crimson Desert
Forspoken Cyberpunk 2077
Hellish Quart Decimated
Immortals of Aveum Dragon's Dogma II
Like a Dragon: Infinite Wealth Dying Light 2: Stay Human
Litle a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name Eve Online
Mortal Online Frostpunk 2
Motorcubs RC Ghost of Tsushima Director's Cut
Sons of The Forest House Flipper 2
Remnant II Naraka Bladepoint
Robocop: Rogue City Nightingale
Starfield Pax Dei
Starship Troopers: Extermination Ratchet & Clank: Rift Apart
The Talos Principle II Ships at Sea
The Thaumaturge Squad

Warhammer 40,000 Darktide

Warhammer 40,000 Space Marine

Warhammer Realms of Ruin

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama