Zpět na článek

Diskuze: Anketa: Procesory AMD nebo Intel v roce 2022?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

3000
3000
Level Level
7. 5. 2022 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všechny moje příspěvky byly zcenzurovány, chci vědět, v čem byl tak špatný každý jeden z nich!!!

1000 (25) | 7.5.202217:20|USA mají spadeno na ruské těžaře Bitcoinu, chystají proti nim sankce
Já mám pocit, že se mnohem více útočí na naše obyvatelstvo, než na Rusko. Ale tento příspěvek se zcenzuruje, tak co?!
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202217:18|USA mají spadeno na ruské těžaře Bitcoinu, chystají proti nim sankce
Co to je Kapitalizece Gazpromu?
Mnoho firem s obrovským obratem má základní kapitál jedna koruna.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202217:17|USA mají spadeno na ruské těžaře Bitcoinu, chystají proti nim sankce
Neznám zdroj tvých čísel, nevím, jestli jsou pravdivé, a současně nechápu, jaká má být pointa.
Ale jen tam mimochodem, kolik peněz dostáváš za psaní?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202217:14|Nový plán ruské vlády: 90 nm do konce roku, 28 nm do roku 2030
KDE BERE SVĚT HARDWARE PENÍZE NA FINANCOVÁNÍ VŠECH TĚCH TROLŮ?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202217:09|AMD je na cestě do roku 2025 třicetinásobně zefektivnit AI a HPC servery
Kdo to potřebuje?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202216:57|Starlink na Ukrajině denně využívá 150 tisíc lidí
Ano, velmi velmi tvrdá cenzura. Redaktor je psychopat.
Redaktor se už nemůže dočkat, až budeme všichni očipováni. Očipuje nás on sám osobně.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202216:47|Anketa: Procesory AMD nebo Intel v roce 2022?
No kdyby se v České republice vyráběl procesor, tak jej pravděpodobně koupím, i kdyby byl výkonově hodně slabý, a to z toho prostého důvodu, aby se v České republice vyráběly procesory i v budoucnu. Nekoupil bych si jej jedině tehdy, když by byl hodně drahý. Žel takovou volbu nemám, zde v ČR se procesory nevyrábí.
Tento příspěvek bude brzy cenzorsky vymazán.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202216:40|Rusko legalizovalo paralelní import zboží od AMD, Intelu a dalších HW firem
Budu mít povinnost se očipovat?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202216:38|Rusko legalizovalo paralelní import zboží od AMD, Intelu a dalších HW firem
Proč mám povinnost nesnášet Rusy a Srby?
Proč mám povinnost volit petikoalici, jako ty jediné správňáky?
Proč mám povinnost si přát silný dolar?
Proč mám povinnost si nechat líbit cenzuru a ještě jí tleskat?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202216:31|Rusko legalizovalo paralelní import zboží od AMD, Intelu a dalších HW firem
Ano, ale na západě.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202216:27|Rusko legalizovalo paralelní import zboží od AMD, Intelu a dalších HW firem
Jaké máš na mysli? Aktualizace Windows, kdy po aktualizace se ti vše rozesere?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202216:23|Rusko legalizovalo paralelní import zboží od AMD, Intelu a dalších HW firem
Ale ano, střední třída tam je. To jenom televizní propaganda nám tvrdí, že jsou tam oligarchové a hladověcící a jinak nikdo.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202216:07|Krátce ze světa PDA
p.s. počítejte s tím, že se sem vrátím, abych se dozvěděl, jestli náhodou nebyl příspěvek zcenzurován.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202215:59|Krátce ze světa PDA
Co je na tom pohodlného?
Je to kurvení vlastního těla. A ještě člověku někdo uřízne ruku, aby tou očipovanou rukou mohl zaplatit. Fakt geniální! Jak ve filmu https:​/​/en.wikipedia.org​/wiki​/In_Time z roku 2011
Byl natočen 8 let po vašem článku.
Je to velmi výstižný film, zobrazující, jak by to vypadalo, kdyby se platilo právě tím čipem v ruce.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202215:53|Zapomínáte průkazku pojištěnce? Nechte si implantovat čip.
Proč? Protože zdravotní sestra je vyjebaná a chce ukazovat průkazku znovu a znovu a znovu? To má být důvod si nechat nastřelit čip?
Já myslím, že problém je na straně té zdravotní sestry.
A mimo to, lidské tělo je POSVÁTNÉ, tedy nemělo by být kurvené ani čipama ani piercingem ani tetováním ani implantáty ani žádnýma jinýma modníma debilovanama.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202215:42|Zakladatel TSMC: plány Intelu v USA představují zbytečné plýtvání
Kdo chce hodně lidí, tak by jim měl ideálně nabídnout krom platu i bydlení, samozřejmě to znamená náklady navíc. A současně by si ty lidi měl vzdělávat sám a nečekat, že se nějací vzdělaní přispěhují. Opět jsou to náklady navíc. Avšak pokud chce někdo co nejvíc lidí, a kvalifikovaných k tomu, tak nesmí šetřit a musí se s vícenáklady smířit.

p.s. ovšem nemyslím si, že by bylo nutné vše vyrábět v USA, kde je drahá pracovní síla.

Pokud chce firma nalákat lidi, tak musí nabídnout na místní poměry vysoké platy. Ovšem ty místní poměry budou například v České republice pro firmu výhodnější.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202215:39|Zakladatel TSMC: plány Intelu v USA představují zbytečné plýtvání
Radeček má vlastně pravdu. Je to sice nákladná cesta, ale skutečně by měla pomoci získat více lidí.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202215:31|Zakladatel TSMC: plány Intelu v USA představují zbytečné plýtvání
Já sem to pochopil tak, že plýtvání je stavět továrnu v USA, kde je drahá pracovní síla. Ovšem USA chce mít co nejvíce výroby na svém území z nějakých strategických důvodů.

Osobně očekávám, že bude snaha vytahovat z TSMC know​-how, a právě proto USA chtělo jejich továrnu na svém území.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202215:26|Zakladatel TSMC: plány Intelu v USA představují zbytečné plýtvání
Jasně, z hlediska lidských zdrojů je dobré mít mnoho malých továren po všech regionech. Ač TSMC si to nemyslí, viz článek. TSMC si myslí přesný opak.

Z hlediska výroba je efektivnější velkosériová supermasivní výroba, tedy málo obrovských továren, nikoliv hodně malých továren v každém regionu.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202215:14|Radeon RX 6950 XT vede nad GeForce RTX 3090 Ti v 3DMarku
Takže AMD má, po mnoha letech, nejvýkonnější grafickou kartu na trhu.
Je to tak? Vyvrátí mě to NVidioti?
Né, že by to pro mě bylo důležité. Já jsem si stejně top top top nikdy nekupoval.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202215:05|Čínské státní organizace se mají do 2 let zbavit zahraničních PC, nahradí 50 mil. kusů
p.s. asi je mou povinností fandit západu, ale já nemám důvod fandit západu. Když bude mít Čína své vlastní počítače, tak západ ztratí tržby na svých počítačích. No a? V České repzublice se nevyrábí ani AMD ani INtel ani se zde nedělá výzkum, tak proč by mě mělo vadit, že západ nebude vyvážet své počítače do Číny?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202214:56|Čínské státní organizace se mají do 2 let zbavit zahraničních PC, nahradí 50 mil. kusů
Čína nějaké své procesory má, to je důležité, a to stačí. Že jsou pozadu za nejmodernějšími procesory? No a?
Z pohledu státní správy postačují počítače z roku 2000 a vývoj posledních 20 let byl pro státní správu defakto zbytečný. Nepotřebují x krát výkonnější počítače. Ani naše státní správa nepotřebuje x krát výkonnější opčítače. Stejně tak naše státní správa nepotřebuje office roku 2022 a klidně by mohli požívat office roku 2000. Copak se dnes používá něco, co tehdy office ještě neuměli? No a samozřejmě se nabízí open office, který je zadarmo.
My si kupujeme výkonné počítače, abychom měli hezčí hry, ale z hlediska pracovního je nepotřebujeme. Leda speciální vědeční pracovníci, kteří budou provádět nějaké hodně speciální výpočty, využijou výkonnější počítače, což ale neznamená, že by bez nich nedokázali dělat výzkum.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202214:47|Čínské státní organizace se mají do 2 let zbavit zahraničních PC, nahradí 50 mil. kusů
Mám pocit, že když bylo AMD ve srabu, že umožnila čínanům vyrábět nějaký procesor v licenci, ale ZEN2 to nebyl.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202214:43|Čínské státní organizace se mají do 2 let zbavit zahraničních PC, nahradí 50 mil. kusů
Co tím myslíš?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202214:41|Čínské státní organizace se mají do 2 let zbavit zahraničních PC, nahradí 50 mil. kusů
Lze ovšem očekávat, že americký fostware je pro čínany stejně debilní a odfláklí, jako ten čínský software pro ameriku.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202214:40|Čínské státní organizace se mají do 2 let zbavit zahraničních PC, nahradí 50 mil. kusů
Ono to není tak jednocuhé, když čínani používají čínské znaky a naši latinku nechápou.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202214:37|AMD uvádí Ryzen 5000 C-Series, první osmijádra pro Chromebooky
A mimochodem, slušný člověk si nedává na své webové stránky google analytics, google tag manager, google syndication, ani nic dalšího od google ;​-)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202214:35|AMD uvádí Ryzen 5000 C-Series, první osmijádra pro Chromebooky
Chromebooky jsou hodně trapné, chybí jim polovina kláves, a není pochyb, že jsou to šmírovací notebooky, protože Google. Možná si Google vyžádá cenzuru tohoto příspěvku, co se dá dělat.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202214:25|Na trhu vracejícím se do normálu dominují GeForce
Demokracie? Svoboda? Kde? Okamžitě tam emigruju!
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
1000 (25) | 7.5.202214:24|Na trhu vracejícím se do normálu dominují GeForce
Není jasné, jestli dominuje NVidia díky tomu
že je lepší ve hrách, a nebo díky tomu, že je výhodnější v těžbě Etherea.

1000
1000
Level Level
7. 5. 2022 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No kdyby se v České republice vyráběl procesor, tak jej pravděpodobně koupím, i kdyby byl výkonově hodně slabý, a to z toho prostého důvodu, aby se v České republice vyráběly procesory i v budoucnu. Nekoupil bych si jej jedině tehdy, když by byl hodně drahý. Žel takovou volbu nemám, zde v ČR se procesory nevyrábí.
Tento příspěvek bude brzy cenzorsky vymazán.

panzivlu
panzivlu
Level Level
5. 5. 2022 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdo chce platformu AM5, měl by si počkat, protože ted ještě není v prodeji. A kdo chce platformu AM4, a ještě ji nemá, tak by měl také počkat, protože s příchodem AM5 bude AM4 za výprodejové ceny ;-)

Tak mě napadá, že by měl intel nabídnout výprodejové ceny své staré platformy socket 1200.

peno11
peno11
Level Level
3. 5. 2022 00:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Od doby mého prvního PC, AMD 486, jsem měl s jednou výjimkou, což byl nějaký Cyrus, kdo si na ně dnes ještě vzpomene, vždy jen AMD. Ale není to tak, že bych Intel nějak odsuzoval, nebo byl nějakým nepokrytým fandou AMD. Prostě mi to tak nějak vždy vyšlo, že jsem v tu chvíli považoval AMD pro sebe za nejlepší koupi, byť musím přiznat, že koupi FX-6300 jsem olitoval (a bylo to také poprvé, kdy jsem koupě AMD litoval). Teď mám Ryzen 5600X a téhle koupě rozhodně nelituji. Nicméně to bylo opět proto, že tenkrát v září mi jeho koupě prostě dávala smysl. Dnes bych šel spíše do Alder Lake s DDR4, protože investice do AM4 mi dnes nedává smysl a AM5 s mi při cenách a výkonech DDR5 pamětí také ještě minimálně dva roky smysl dávat nebude. Toť můj názor.

panzivlu
panzivlu
Level Level
5. 5. 2022 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peno11 Já sem si všiml, že

Deska v patici intel 1700 stojí minimálně 2000 korun.
AM4 deska stojí již od 1200 korun.

Ano, AM4 je odcházející platforma. Ale pokud bych počítal poměr cena výkon, tak je to další věc ve prospěch AMD.

cenzurovany
cenzurovany
Level Level
7. 5. 2022 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peno11 DDR5 tě nezajímá a přesto Alder Lake. Kvůli instrukcím AVX-512? Nebo kvůli technologii malých a velkých jader?

Kdybych měl hodnotit současnou situaci, tak AMD má slabinu, že aktuálně nenabízí žádný procesor pro chudé za 2000 korun, což dříve nabízelo. Intel takový procesor nabízí, ale ne v nové patici soc. 1700.
Celkově je však pro chudé situace taková, že je lepší koupi nového počítače odložit.
Nejlevnější procesory mají velmi špatný poměr cena/výkon,
což před cirka 2 lety neplatilo. K tomu je nedostatek grafických karet.

JiVy
JiVy
Level Level
24. 4. 2022 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poměr cena/výkon je umělý ukazatel, který má smysl pouze tehdy, pokud porovnáváme dvě řešení se stejnou cenou, nebo stejným výkonem.
Obecně platí, že nejlepší poměr cena výkon najdeme na dolním konci žebříčku podle výkonu a naopak u nejvýkonnějších řešení bývá poměr cena/výkon nejhorší.
Navíc nemá smysl porovnávat pouze ceny a výkon procesorů, je potřeba brát v úvahu i celý systém, tj. minimálně i MB + RAM a také určení sestavy. Jinak to vychází u základních herních sestav a úplně jinak třeba u sestav s kompletním vodním chlazením.

wrah666
wrah666
Level Level
24. 4. 2022 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Sice máš pravdu, ale snad každý má na ten počítač nějaký rozpočet. A s tím, že je nutné brát ohled na zbytek systému rozhodně souhlasím. Nutné poladit tak nějak k sobě, any se součásti vzájemně nebrzdily, nebo jinak nedegradovaly. (Nejlepší je šuntozdroj, který z kompu za desítky tisíc udělá mrtvé součástky do šrotu, jelikož se ušetřila tisícovka či dvě..)

kutil05
kutil05
Level Level
25. 4. 2022 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Jenže záleží i na požadovaném výkonu, konektivitě a dalších vlastnostech, integrovaná grafika ano/ne a jak výkonná třeba. A podle dané kategorie, zda vůbec existuje konkurence a jaká je.

panzivlu
panzivlu
Level Level
5. 5. 2022 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy "Obecně platí, že nejlepší poměr cena výkon najdeme na dolním konci žebříčku podle výkonu a naopak u nejvýkonnějších řešení bývá poměr cena​/výkon nejhorší."

V případě grafik RX 550. RX 560. RX 570. vycházela na nejlepší poměr cena/výkon RX 570 a nejhorší poměr cena/výkon RX 550.

logik
logik
Level Level
23. 4. 2022 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1. AMD má výhodnější nabídku již několik let
2. vzhledem k značnému množství backdoorů, par don chyb v procesoru, mě intel ani nezajímá. Ani se to nepokouší opravit, místo toho si hledají výmluvy, proč to lidem nemusí vadit.

LeHydrak
LeHydrak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
22. 4. 2022 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když nemám oblíbeného výrobce, ale nyní bych koupil Intel Alder Lake a za pár měsíců nejspíše zase AMD Ryzen 7000, je pro mně vhodnější zaškrtnout odpověď "Nemám oblíbeného výrobce, ale nabídku má dnes lepší Intel." nebo "Nemám oblíbeného výrobce, procesor bych vybíral podle poměru cena/výkon."?
Já bych spíš volil něco jako "Nemám oblíbeného výrobce, procesor bych vybíral podle toho, jakou bude mít platforma budoucnost" ve smyslu možnosti upgradu do budoucích řad procesorů (Nyní Intel kvůli možnosti* upgradu na Raptor Lake, za pár měsíců AMD AM5 kvůli možnosti* upgradu na AMD Ryzen 8000 atd.) a ve smyslu nejaktuálnějších technologií, které daný výrobce nabízí (Nyní Alder Lake a DDR5, PCIe 5,...). Ale taková odpověď tam není.
* Asi by se hodilo doplnit slovo "údajné", AMD ale věřím že bude podporovat AM5 podobně jako AM4 a u Intelu to ze všech dosavadních úniků vypadá taky dobře z hlediska možnosti upgradu alespoň na Raptor Lake - ale poté bude v tomto zase lepší snad AMD.

test5
test5
Level Level
22. 4. 2022 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LeHydrak To už je na Vás, zda chcete ve své odpovědi zdůraznit, které dnešní produkty považujete za lepší, nebo chcete jen obecně konstatovat, že se chcete vždy rozhodovat podle poměru cena/výkon.

Pokud jde o platformu a technologie, to by se větvilo tak moc, že by zase jiní čtenáři nemuseli mít jasno v tom, co vlastně vybrat, protože by se ty odpovědi příliš překrývaly. Nicméně v tomto případě jsem záměrně zvolil stejné odpovědi jako před 8 roky, aby bylo možné vzájemné srovnání a byl vidět ten posun v čase. S ohledem na Váš komentář mi přijde, že k Vám nejvíce sedí odpověď: "Nemám oblíbeného výrobce, procesor bych vybíral podle poměru cena­/výkon.­" Pod označení cena/výkon obecně spadá i zohledňování dalších technologických vlastností s ohledem na cenu produktu a nejen hrubý výpočetní výkon jako takový.

LeHydrak
LeHydrak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
22. 4. 2022 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Vzhledem k tomu, kolik lidí hlasuje pro Intel a kolik pro AMD, jsem se rozhodl vyzdvihnout současnou chvíli a hlasoval jsem pro Intel, aby měl taky aspoň pár hlasů, když už tak celkem jednoznačně v anketě vede AMD, aby se necítil Intel úplně špatně. :D

logik
logik
Level Level
24. 4. 2022 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Pochybuji o tom, že lidé v Intelu mají nějaké emoce. To znamená, že se nemohou nijak cítit.

logik
logik
Level Level
23. 4. 2022 23:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LeHydrak 1. Obyčejný smrtelník si nekupuje počítač každý rok.
2. Obyčejný smrtelník kašle na drahé paměti DDR5 a drahé základní desky s podporou DDR 5

Až budou DDR5 za přijatelnou cenu, tak je bude podporovat už dávno i AMD.
Leda uvažuju, že DDR5 může být lepší pro APU, kde pamět může být úzkým hrdlem výkonu, to však není důležité, protože:
1. Intel nemá žádné silné APU
2. platforma s DDR5 je natolik drahá, že by člověk mohl dát přednost dedikované grafické kartě

Teď by to chtělo nějaké testy, do jaké míry mě DDR5 jako operační pamět zvedne výkon počítače ve hrách, ale hádám, že moc nee.

LeHydrak
LeHydrak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
24. 4. 2022 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@logik Asi jste mně špatně pochopil. Právě že obyčejný smrtelník si nekupuje počítač každý rok, já mám třeba ten svůj 7 let a můj budoucí bych chtěl mít klidně ještě déle. A proto v tuto chvíli rozhodně nechci kupovat AMD, protože ten má jen dosluhující AM4, ale Intel Alder Lake, protože ten již má DDR5 (nyní bych třeba dočasně koupil nějaké levnější 16 GB 5200 MHz, ale v budoucnu až zlevní, tak bych to vyměnil třeba za 32 GB 6400 MHz a to už by vliv na výkon mohlo mít), PCIe 5.0 (i když jeho využitelnost je diskutabilní) a hlavně se u něj předpokládá, že bude možnost upgradu na Raptor Lake, kde už má být 24 jader a ještě o chlup vyšší jednojádrový výkon = žádný AMD z procesorů na AM4 se mu nevyrovná. A opět, až vyjde AMD Ryzen 7000, a pokud bych samozřejmě do té doby nekoupil Intel, bude výhodnější AMD, protože nejspíš bude mít vyšší výkon, a počítám že bude možnost později upgradovat na Ryzen 8000, kterému se už zase ani Raptor Lake nevyrovná, navíc očekávám že snad AMD nebude tak nenažrané, jako nyní Intel.

LeHydrak
LeHydrak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
24. 4. 2022 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@logik Zase jsem asi překročil limit úpravy příspěvku, takže to musím napsat znovu a do odpovědi. :-(
Samozřejmě pokud někdo smýšlí podobně jako já, doporučoval bych mu už díky chystaným novým generacím grafik (+ snad dalšímu zlevnění současných) počkat na AMD AM5, protože samozřejmě díky současné nenažranosti Intelu, čili i potřebě kvalitního chlazení, drahým základním deskám a drahým pamětem, by v tuto chvíli utratil o dost víc než je zdrávo. Takže samozřejmě souhlasím s již zmíněnými nevýhodami Intelu, ale kdybych prostě v tuto chvíli ten počítač nutně potřeboval a nemohl těch pár měsíců počkat, raději bych schudl o pár tisíc navíc a investoval do budoucnosti, než ušetřil a zakoupil již dosluhující platformu. :-)

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
25. 4. 2022 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@logik "á mám třeba ten svůj 7 let a můj budoucí bych chtěl mít klidně ještě déle. A proto v tuto chvíli rozhodně nechci kupovat AMD, protože ten má jen dosluhující AM4"

Celá tvoja logika je v prdeli. Chceš mať možnosť vylepšovať, ale súčasný PC máš 7 rokov. Ja som mal 10 rokov AMD Phenom II X6, 16 GB RAM a aj dnes sa dá ešte používať (už nie na spracovanie grafiky a videa). A preto som kúpil R7 5800X, 64 GB RAM a teraz doplnil RX 6600. A predpokladám, že to zase výkonovo bude stačiť. Načo by som čakal na nové AM5, keď by mi to nič neprinieslo, len omnoho väčšiu investíciu pri rovnakom výkone (teda okrem možnosti vymeniť procesor, ale chýba tomu logika, keď mi to aj tak vydrží tak dlhú dobu a za ten čas budú procesory a celá technológia úplne niekde inde a kúpim, čo bude aktuálne). Intel ma ako žrúta energie nezaujímal (aj preto ten výber grafiky, stále dosť výkonná s relatívne nízkou spotrebou).

panzivlu
panzivlu
Level Level
5. 5. 2022 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@logik Teď je otázka, jestli člověk chce upgradovat nebo ne. Většina lidí nejspíše (nemám to ověřeno) neupgraduje.
Samozřejmě nová platforma je lepší na upgrady.
V patici AM5 mohu měnit jeden procesor za druhý a kupovat každou novou generaci AMD procesorů až do příchodu AM6, které bude za dlouho.
Naproti tomu na platformě AM4 už nemůžu upgradovat, protože to bude poslední generace. Ale kolik lidí chce takhle často upgradovat?

wrah666
wrah666
Level Level
22. 4. 2022 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fandím AMD a rozhodně koupím AMD. Akorát nevím, jestli 5800x3d do současné desky, nebo počkat a před vánoci si vzít 7xxx s novou deskou i ramkami atd. Ale klidně pouívám i Intel, nejsem fanatik.

Uni
Uni
Level Level
23. 4. 2022 07:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Zmiňovaný CPU napovídá, že cílem pravděpodobně je herní rig. Postavil bych to na současném 3D a ušetřený peníz oproti AM⁵, DDR5 apod. bych vrazil do nadcházející generace CPU.
Ale toto si člověk musí rozhodnout sám. Třeba není limit v rozpočtu a pak je výběr jen na tom, co se komu líbí

wrah666
wrah666
Level Level
23. 4. 2022 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uni Pracovně herní. (možná spíš henrě pracovní) A asi to skončí přesně jak říkáš. 5800x3d stojí 12 tisíc. Obdoba v sedmičkové řadě asi moc levnější nebude, pokud vůbec. Plus deska, plus řekněme dalších 7 tisíc ramky, aby to nebyly nejpomalejší šmejdy.. A chladič asi také nový. S přihlédnutím k prodeji současného mi to vychází na 10500 versus by voko 20000, za hodně podobný výkon. A to těch druhých 10 táců určitě doivedu investovat jinde.

andir
andir
Level Level
22. 4. 2022 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

poslední roky mi amd fanboys dost znechutili amd nemluvě při tom jak vedou grafiky které jsou dost low a cenu dají podobnou jak nvidia nějak je nemám rád jinak než na udržení konkurence.

stapor
stapor
Level Level
22. 4. 2022 23:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Andir, projdi si občas nějaké nezávislé benchmarky a neplácej bludy, ty low grafiko.

logik
logik
Level Level
24. 4. 2022 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir RX 6900 má nejvyšší FPS ze všech grafik v kategorii Full HD rozlišení.
A v nastávající generaci bude mít AMD stoprocentně nejvýkonnější grafickou kartu na trhu ve všech kategoriích.
Co by mělo ještě vydat, aby jsi byl spokojený?

kutil05
kutil05
Level Level
25. 4. 2022 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Jako by v minulosti fandové Intelu či Nvidie byli lepší. Každé fanouškovství i to sportovní může přerůst zdravou míru.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
22. 4. 2022 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lepší nabídka nerovná se jen lepší procesor. Musí se připočítat základní deska a cena RAM.

JonnyC
JonnyC
Level Level
23. 4. 2022 05:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka a spotreba. na zimu jedine intel :D

peteb
peteb
Level Level
27. 4. 2022 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Kolik all-in-one vodních chlazení se musí započítat do TCO za dejme tomu pět let provozování 129xx?

Reklama
Reklama