Zpět na článek

Diskuze: AOC LM929: běžný monitor do kanceláře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

arny_71
arny_71
Level Level
20. 3. 2005 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja vim, proto pisu, ze si na OLED (nebo neco lepsiho) pockame. :-/ LCD jsem uz par v akci videl, v praci namatkou 17 a 19" Samsungy, Delly a asi c Huindaye a jak rikam - na praci v kanclu vyborna vec, ale domu nee - duvody jsem uz napsal. Ze by CRT byly uz odepsane, to je mozne, ale porad se jich rocne par milionu kousku proda ;) Co se tzce argumentu v jejich prospech> jasne, jsou skladnejsi a co? Vyplati se kvuli tomu platim vicemene dvojnasobek ceny? Nemyslim si to. Ad ergonomie. Pokud se tim mysli namahani oci, tak to je uplne mimo misu, dneska nekoupis CRT

arny_71
arny_71
Level Level
20. 3. 2005 00:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@arny_71 monitor, ktery by minimalne v 1074*768 nedal aespon 85Hz, a to je uplne v pohode. Takze LCD povazuju za nadejnou technologii, ale porad to proste neni ono. Jo,kdyby LCDcka staly o 30% mene, tak by byl pomer cena/vykon trochu jinde, ale zatim je mit nemusim. Nikomu ale svuj nazor nevnucuji.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
19. 3. 2005 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

10bitová barva.. hmmm.. u kterého konkrétně modelu ? Nějak si nemůžu vzpomenout.. stále mám pocit že se jedná o nativně 8bitové barvy, "nasazené" na 10bit z důvodu úprav gama křivky.

A co se týče záruk a kvality - co konkrétně máte na mysli ? Pozor, mluvíme o LCD monitorech pro běžné použití, ne o speciálních modelech bratru za čtvrt milionu.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
19. 3. 2005 02:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, nevím.. špičkové modely LCD monitory už mají odezvu kolem 8ms, 10bitovou barvu, kontrast blížící se 1000:1 - to jsou už parametry, jejichž subjektivní vyznění je velmi blízké CRT. A to ostatní ("klid" obrazu, nízké vyzařování, neexistence kreslicího paprsku, absence vysokového napětí atd.) oproti CRT daleko převáží. O názoru trhu ostatně svědčí i fakt, že od Q3 2004 se prodává víc LCD než CRT.

Před pár lety jsem měl podobné velice skeptické názory na LCD, teď bych ale už neměnil ani za nic. Oči mám jen jedny. A jsem přesvědčen, že kdybyste dostal na stůl 21" LCD vyšší třídy (a tím nemyslím právě EIZO, obávám se že jejich pozice jako "totálního" high endu u LCD je velmi sporná), po CRT byste po chvilce "zvykání si" už ani nevzdechl.

Pravda, za 6000Kč by to nebylo.

SataN_XerxeS
SataN_XerxeS
Level Level
18. 3. 2005 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a nejvetsi nevyhoda LCD nakonec...nativni rozlyseni.....byt fixovan na jedno rozlyseni je taky hnus...hlavne ve hrach, kdy casem, kdyz uz postarsi grafika nezvlada a na novou jeste nejsou prachy, snizujete rozlyseni aby to jeste slo hrat.......na LCD je to humus

arny_71
arny_71
Level Level
18. 3. 2005 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SataN_XerxeS Jj, to je take dulezity argument, o kterem se kupodivu moc nemluvi. Dneska si koupim LCD s nativnom rozlisenim 1280x1024 a moje GF6600GT to utahne i v novych hrach. Ale za 1,5 roku uz to muze byt jine. A mam 2 moznosti: koupit novou grafarnu (naprosto zbytecne, protoze v rozliseni 1024x768 by to ty hry stihalo v pohode), nebo trpet s nenativnim rozlisenim. Proste, pro kancelarskou praci je LCD vyborna vec (muzu porovnat, mam pred sebou 2 monitory, 1 je LCD, druhy CRT, LCD na praci jasne vyhrava). Ale doma to nechci, protoze LCD je:
1. Drazsi. Jeste dlouho asi plati, ze za stejne penize koupite CRT o kategorii lepsi.
2. Problem s vadnymi body. Nemam chut se koukat na nejaky vysviceny bod. V posledni dobe se tento problem mozna trochu zlepsil, ale stale pretrvava.
3. Barvy nejsou verohodne (mluvim o normalnich LCD, ne o profi za desitky tisic). To by me doma asi az tak netrapilo.
4. Pozorovaci uhly. Pokud sedim pred PC sam, tak to je v pohode, pod si vedle sende nekdo jiny, je tady problem.
5. Problem s ne-nativnim rozlisenim a degradaci obrazu. Tohle je vyrazne minus LCD monitoru.

Kdyz to sectu, tak je mi jasne, ze do LCD hned tak nepujdu....

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
19. 3. 2005 02:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@arny_71 ad 1) souhlas
ad 2) do konce letošního roku už zřejmě všichni high-endoví výrobci budou u monitorů dávat garanci na 0 vadných bodů
ad 3) u kvalitnějších monitorů už nejde o nic jiného než o nastavení barevného profilu. Třeba u EIZO je ten profil možné "natáhnout" přímo do monitoru (osobně pro běžnou práci považuji za zbytečné, ale proč ne..)
ad 4) opět - u nových modelů (třeba Samsung displeje) jen těsně pod 180 stupňů. Bohužel problém s věrností barev s hodně velkými úhly asi jen tak brzy vyřešený nebude.
ad 5) jo jo, to zůstává, ale abych pravdu řekl, v kanceláři mě ani nenapadne měnit rozlišení. Pro hry a DOS tomu může být jinak, to je pravda.

SataN_XerxeS
SataN_XerxeS
Level Level
18. 3. 2005 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevim jak vy, ale nedam dopustit na 19" CRT.....na LCD je porat jeste moc velka roztec bodu (kolem 0.3mm) coz na jemny grafice nevypada dobre, doba odezvy? nevim jak vy, ale 12ms porad vnimam...az budou v prodeji monitory s max. 4-6ms a kontrastem 1000:1 bude to o necem jinem. O polotonech uz tu nekdo mluvil. Mimochodem, taky se vam zda, ze LCD maji proste "jinak ostry" obraz? V praci mi trvalo asi 14 dni nez jsem si na to zvykl.....podle me co se kvality zobrazeni tyce, bude jeste takovych 5 let trvat, nez se LCD kolem 10000Kc dostanou s kvalitou zobrazeni na dnesni CRT kolem 10000KC..... jinak souhlas s pppp1: mam CRT HYUNDAI IQ F910, v roce 2002 jsem za nej dal 10K, delam v 1280x960x100Hz a jeste NIKDY me z nej oci nebolely....nehlede na to ze je kvalitou zobrazeni uplne nekde jinde.....kam se hrabopu LCD.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
19. 3. 2005 02:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SataN_XerxeS Ohledně bolení očí a hlavy - hmm, tak počkejte až vám bude nějaký ten rok (desetiletí) navíc, všechna ta léta s CRT se vám nasčítají..

arny_71
arny_71
Level Level
20. 3. 2005 00:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Michálek Nevidel bych to tak cerne - s CRT monitory prakticky denne pracuji (nebo na nich hraji ;) uz pres deset let a celou tu dobu mam +0,5 dioptrie, nic se nehorsi. Takze bych byl v takovychto soudech mene kategoricky.

arny_71
arny_71
Level Level
18. 3. 2005 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Cena: 12 580 Kč" . Za ty prachy ani omylem. Porovnejte si, co za ty penize koupite za CRT, ta kvalita zobrazeni se vubec neda srovnavat, a to uz vubec nemluvim o zivotnosti! CRT vydrzi v pohode 6-8 let, chci to videt u LCD. Ach jo, kdy uz se zacne delat neco lepsiho, treba pouzitelne OLED monitory. To si jeste pockame, ze :-/

DavesMan
DavesMan
Level Level
18. 3. 2005 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

".. (což už je v dnešní době nejnižší možná hranice), .."
Snad nejvyšší ne?

Štěpán Mrázek
Štěpán Mrázek
Level Level
22. 3. 2005 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DavesMan Nejnižší možná hranice, je to myšleno z hlediska akceptování, nikoliv z hlediska samotné doby odezvy.

Reklama
Reklama