Zpět na článek

Diskuze: Autopilot Tesly nezvládl iluzorní filmovou stěnu, vůz s LiDARem ano

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

x3m
x3m
Level Level
20. 3. 2025 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chcelo by to tiez zmienit, ze vela ludi oznacuje jeho video za zavadzajuce. Napriklad spominaju, ze pri testovani nebol aktivovany FSD, ale len autopilot a vyzera, ze pred narazom do steny zrychloval. https://x.com/BLSmith2112/status/1901340478790078617

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
21. 3. 2025 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@x3m a jaký v tom je rozdíl, vůbec u tesly nevím, mi auto zastaví v jakémkoliv případě když nereaguji

jirka-77
jirka-77
Level Level
19. 3. 2025 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky vidím smysl s napodobením lidských omezených smyslů i když zrovna v mlze kvůli tomu bude moct jet jen o málo rychleji než člověk.
To plátno na silnici je ale pěkná blbost, to moc nehod nezpůsobuje.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
20. 3. 2025 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka-77 to plátno byl jen test zda samořízení vybavené jen kamerami rozezná skutečnou cestu od namalované

jirka-77
jirka-77
Level Level
20. 3. 2025 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Já vím, článek jsem četl a pochopil.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
20. 3. 2025 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas chtělo by to test který ale nastat může. podzim/zima kdy bude mlha taková že i holubi chodí pěšky. Jestli pojede 20 bo prd vidí nebo 80 do lesa.

Mr.GO!
Mr.GO!
Level Level
18. 3. 2025 22:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kojot Willie by mohl být hrdý na takový test. Vypadá to že ptak Noh je chytřejší než ta Tesla

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
18. 3. 2025 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pořád, pořád, pořád to říkám že to byla chyba, spoléhat se jen na kamery,
A už to říká čím dál víc lidí.

Kdo viděl jak probíhá mapování lidarem a snímkování fotogrammetrii tak jistě pochopí na co narážím.
Pouhé snímkování vám dá jen hrubý obraz z které si můžete vytvořit 3D model použitím více kamer nebo snímků z více úhlů. Ale jen hustá síť bodu vám dá hloubku celé trojrozměrné scény a zcela jasně vám řekne jestli tam je překážka nebo ne případně kde přesně.

Dnes už je ta technologie tak daleko, že by to mělo vytvářet jen minimum chyb a data by se měla skládat do toho prostorového obrazu s minimálním zpožděním při výkonu dostupného HW

d1s4rmu
d1s4rmu
Level Level
18. 3. 2025 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bylo by dobré zmínit že tento test byl s pomocí výrobce Lidaru...

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
18. 3. 2025 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to jeho tvrzení je blbost. Pomocí odrazů dokáže auto s lidarem vidět i za roh. Takto ušetřil na lidaru a degradoval auto na to samé co umí člověk, spíše hůře. Člověk lépe pozná předmět než kamera a vyhodnocovací software

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
18. 3. 2025 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Tak ono v dané době to tvrzení mělo svůj smysl, ty lidary byly drahé a pomalé (stejně jako to, že více různých zdrojů dat může mít občas i nevýhody, obzvlášť není-li senzor dostatečně dobrý). Dnes je ale situace jiná, lidary zlevnily, jsou rychlejší, vylepšily se i ostatní senzory.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
18. 3. 2025 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala ano jak říkám ušetřili, lidar s optimalním dosahem a dobrou přesností nebyl zrovna levný. Ale těch problémů tesel je docela dost. A různým senzorům jde dát nějakou váhu jak se informace z nich bere. V jen kamerových systémech aut už jsem viděl dost chyb, nevím zda to bylo třeba zde nebo jinde, auto prudce duplo na brzdu bo na mostě nad cestou bylo namalované auto.
https://www.auto.cz/uskali-premiry-asistentu-cinske-suv-zmatl-billboard-zastavilo-na-dalnici-152989

Jerry7650
Jerry7650
Level Level
18. 3. 2025 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas No však Tesla těžce zaspala a prodeje jí jdou dolů ne proto, že Musk je idi...t, ale protože prodává 10 let stejné auto. Když se podíváte, jaké auta prodává Čína, tak Tesla oproti nim vypadá jako lowcost. Jsou výbavou, designově, pohodlím a i technologicky dále.... Muska opilo jeho ego a místo, aby inovoval, tak jediná novinka je neprodejný Cybertruck... V čem se lidí nová Tesla 3 pozná jen fajnšmekr.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
18. 3. 2025 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jerry7650 "No však Tesla těžce zaspala a prodeje jí jdou dolů ne proto, že Musk je idi...t, ale protože prodává 10 let stejné auto."

Tak s tím si dovolím nesouhlasit. Je zvláštní, že před rokem nebyl problém prodávat 14, 9, 7 a 4 let staré auto s rostoucími prodeji, ale jak je to 15, 10, 8 a 5, tak to jde dolů? Stárnoucí nabídka nikdy nebyla zásadním problémem Tesly, je až neuvěřitelné, jak dobře se ta auta po těch letech prodávají. Pokles je docela jasně spojen s chováním Muska, vše nasvědčuje tomu, že to má většinovou vinu na nynějším stavu.

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
18. 3. 2025 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Já nechápu jednu věc, kam jste dali lidi mozek?

Zaprvé když máš jedno auto s lidarem tka fajn, ale ve městech až se potká padesát aut na jedné křižovatce, klasicky ve větších městech na čtyřproudovkách, tak těch paprsků bude tolik, že bude docházet ke vzájemnému rušení. I když budou požívat různé kódování budou se navzájem rušit.

Další věc je když budeš mít spoustu aut naskládaných za sebou v řadě a každé bude skenovat, a ty se budeš dívat pod určitým uhlem na celou řadu, tak lidar má lasser v neviditelném spektrů, takže se ti zornice neuzavře a po sečtení síly paprsků ti poškodí oči. To chceš.

shasler
shasler
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 3. 2025 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT K poškození oka nedojde. Většina výrobců LIDARů používá lasery o vlnové délce +-1550 nm. Jejich záření v případě lidského oka filtruje nitrooční tekutina. Takové lasery pak mohou dokonce pracovat s mnohem vyššími výkonovými úrovněmi, aniž by představovaly riziko pro bezpečnost očí. K sečtení nedojde, protože to by se museli jednotlivé lasery sesynchronizovat a to ještě tak, aby se právě v oku sečetl signál ze všech možných různých zdrojů.

Co se týká rušení, tak předpokládám, že to mají vyřešené a funguje to jako např. v hejnu netopýrů, kdy každé auto si vysílá jinak modulovaný signál a zpracovává zase jen ten svůj.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
18. 3. 2025 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT 🤪 s těmi netopýry jsem už měl taky přirovnání, dle některých za žádnou cenu není možné mít více zdrojů signálu na velmi malém místě. To v tom případě není možné takto používat. Třeba vůbec nejde mít na nějakém festivalu stovky až tisíce mobilů, takto to nebude fungovat. (ajeje bordel v premise tak to je a funguje) Z neznaalosti technických řešení jdu někdy do kolen, a navíc to ti lidé mají potřebu roztroubit po internetu

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
19. 3. 2025 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Tak to je dost odvážné tvrzení, že vůz reaguje hůře než člověk. Situace, kdy člověk vyběhne zpoza auta do vozovky, jsou poměrně časté a, bohužel, také dost často končí střetem, protože řidič nestačí zareagovat. Situace, kterou, jak bylo ukázáno, systémy vozů řeší velice uspokojivě. Podobně s oslněním protisvětlem. Než se lidský zrak přizpůsobí, tak systémy už situaci řeší. A v mlze nebo lijáku? To nedáte ani vy, pokud nemáte ke zraku ještě sonar jako netopýr. Takže některé situace jsou pro systém problematické, ale určitě to není horší než člověk, zvláště v době, kdy právě člověk má stále vůz dozorovat, protože se nejedná o plně autonomní řešení.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
19. 3. 2025 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ludek_jelinek kdo tady píše že systém reaguje hůř než člověk, citujte!!!! Já psal že jeho schopnosti byli degradovány na to co se =člověku. Mi se to zatím nestalo že by mi vběhl do vozovky člověk, ale to bude možná tím že k vůli mě nemusím mít kolem baráku čtyři retardéry (které mám) a v zastavěné oblasti se pohybuji 20-40km/h někdy i méně jak je na značce. Bo si nejsem jist zda bych to zvládnul, i když mám auto co zastaví, kór ale nespoléhám na auto, ale dle mě má řidič něco umět.

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
20. 3. 2025 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ludek_jelinek Vy vidíte proti světlu nebo za snížené viditelnosti lépe než kamery? Vy svým zrakem obsáhnete stejný prostor jako soustava kamer? Máte lepší reakční doby než HW? Tedy, to vypadá minimálně na model T800. ;-)

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
20. 3. 2025 19:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ludek_jelinek Už od doby kamenné člověk dokázal používat věci ke svému prospěchu, tak na slunce je clonka a na sníženou viditelnost světla. A zatím ty auta s tím jak jsou dokonalá, rychle reakční časy, mnohem lepší pozorovací úhly, tam někdo doprogramoval zpoždění a náhodné havarie?
A máte pravdu než T800 lepší nejsem ale ten má myslím i infra.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=T800

Reklama
Reklama