Zpět na článek

Diskuze: Core 2 Extreme QX6700 (Kentsfield) - čtyřjádro v akci

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

SunDance
SunDance
Level Level
11. 1. 2007 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

18000Kc, zabaleny. Zaruka ze ho pozna deska + 14 dnu

PetFish
PetFish
Level Level
9. 11. 2006 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rado se stalo :)

Konec koncu povest ma clovek jen jednu (jen anonymita Inetu svadi nektere pripevatele k myslence, ze to tak neni ;))

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
9. 11. 2006 01:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Není zač. QX6700 je procesor, který dáte i do obyčejné desktopové základní desky. Srovnání s Opterony se sice nabízí, ale to už je poněkud jiný segment trhu. Na co dříve bylo třeba několik socketů, to dnes zvládne "obyčejná" deska za 3500,- (kterou můžete mít běžně v domácím počítači) a jediný procesor. To je zřejmý trend, který bude pokračovat. Co má a nemá smysl (nebo co postačí a na co), to je věc úhlu pohledu. Multithreaded testů je tu řada a šachový program by na výsledku testů nic nezměnil (v podstatě jen extrémní ukázka možné škálovatelnosti vzhledem k počtu CPU). Pokud software umí využít všechny dostupné procesory, převaha čtyřjádra je i tak značná a nepopiratelná. Srovnání s MS DOS, to už je poněkud mimo. Co se testů týče, nejsou zcela komplexní, to ano. Ale jak tu již také padlo, prostě není možné vyhovět všem.
Testy budou příště lépe zvolené a komplexnější. 64 bit pro zajímavost ano, ale minimálně do uvedení Windows Vista to fakticky bude okrajová záležitost (ačkoliv uplatnění na mnoha místech jistě má již dnes, i z hlediska výkonu). To samé se týká testů pod Linuxem. Jsou také jistě zajímavé, ale z uživatelského hlediska je to opět okrajová záležitost.
Takže závěr: Děkuji za podnětnou a věcnou kritiku... ;-)

cml11
cml11
Level Level
8. 11. 2006 06:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrá doba na koupi počítače není nikdy.Jsou jen o kousek lepší a horší:)Obchody dělají před vánoci podstatnou část svých tržeb a potřeba konkurenčně zlevňovat tak přijde pravděpodobně spíš až po novém roce.Nicméně marže v téhle oblasti nejsou bůhvíjaké. Celkově bych řekl že vhodná doba je, ale pokud není ten PC třeba pod stromeček, nebo do účetnictví, počkal bych až po novém roce. AMD bude na reálném trhu s K8L reagovat tak za rok a cenově už na nástup C2D reagoval, takže tady se nedá podle mého nějaká blízká drastická změna očekávat.U grafických karet možná ano, ale nevidím to jako záležitost do vánoc.První nV G80 budou hooodně drahé a střední třídu asi ještě neosvěží.Tam bych se spíš díval po ATI 1950Pro, která právě doráží do obchodů a pomr cena/výkon je vynikající.Každopádně ale počítej s tím, že za půl roku si budeš u každého PC říkat "sakra, kdybych ještě chvíli počkal"

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
8. 11. 2006 01:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) Prosím? Všechno jsou to EMT64/AMD64 procesory.
2) Nesmyslné to samozřejmě není. Rozložení trhu hraje zatím jednozačně v neprospěch W64 a nic se nezmění až do příchodu Windows Vista. Plánoval jsem více testů, včetně testů v 64 bitu a Linuxu, ale časově jsem to nezvládal. Priorita je dnes stále 32 bit a W32. Možná někdy příště.
3) A srovnat jsem to, podle Vás, měl s čím?

Pokud jde o testy samotné, platí to samé, co tu již také padlo. Napište o jaké testy se Vám konkrétně jedná. Pokud to bude možné, příště také provedu. Nicméně nekonkrétní prohlášením ve smyslu nesmyslnosti, to na nic konkrétního nenasměruje. Mimochodem, například další testy encodingu videa jsem také prováděl (které umí více než 2 zátěžová vlákna), ale protože ještě nemám osvědčenou sadu testů pro takovéto procesory, zaseklo se to na betě, která padala. Při časové tísni to pak samozřejmě nelze vyřešit ke spokojenosti všech. Každopádně díky za kritiku. Vezmu si z ní co nejvíce...

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
6. 11. 2006 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, 8800GTX by byla ideální! :-)

cml11
cml11
Level Level
6. 11. 2006 06:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samozřejmě, uhodil jsi hřebíček na hlavičku. Stačí mi relativně "obyčejné" Core2Duo E6600 kvůli dualcore (nebaví mě půl hodiny čekat na dokončení jedné operace). Extreme by už mnoho dalšího nepřineslo a cena je přitom jinde. Na tom počítači opravdu nikdy žádné 3D nebude třeba..

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
6. 11. 2006 00:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Již to tu padlo. Několikrát. Primární jsou samozřejmě testy v 640x480 (pokud jde o hry a maximální rozdíly díky CPU). 1024x764 má představovat tu pomyslnou "druhou stranu". Oba jsou to extrémy, v praxi málokdy dosažitelné. V testu jsou tu procesory. A na trhu také podstatně rychlejší grafiky než 7800GTX. A také podstatně náročnější hry a vyšší rozlišení. Co z toho lze dál vyvodit, nechám na Vás. Jinak, jak tu již padlo, lepší grafika nebyla v době testu k dispozici. Bohužel...

PetFish
PetFish
Level Level
5. 11. 2006 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

2 faktice pripominky:
1) ty drahe servery HP nejsou zadny zazrak, pro beh DB Oracle je lepsi 2x opteron na 2GHz nez 2xparisc 1ghz ... to jsem zkouseli (opterony byly az nekolikrat rychlejsi pri zpracovani dotazu nad relativne velkou DB - slo o zpracovani v radu hodin az desitek hodin) ... zelezo od hp stalo vic nez mega opterony postaveny na kolene asi petinu (tedy spolehlivost stejna, cena nizsi, vykon vyssi)
2) to ze lidske oko umi 25 fps je nesmysl, doporucuji na to tema prostudovat nejakou literaturu (to ze filmu staci 25fps pro vytvoreni iluze plynulosti je uplne o necem jinem)
pomalu pohybujici se mlha se bude jevit plynule i pri 5fps, cernobily rychle se pohybujici objekt s ostrymi hranami bude trhat i pri 50fps, je jednoduse rozpoznatelny rozdil mezi :
- 25fps - silene
- 50fps - celkem ujde
- 100fps - v pohode

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
4. 11. 2006 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za doplnění komentářů k testům, přece jen je jich příliš moc a už nějak zapomínám, jakým způsobem jsou konstruované. Takhle mají - aspoň pro mě - vypovídací hodnotu ještě o poznání vyšší.

ajfel
ajfel
Level Level
3. 11. 2006 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dajme tomu ze mam A64 3200+,1GB Ram, 7600GT a ma to vykon cez 6000 bodov v 3dmark05,ale zaujimalo by ma kolko by to malo,keby som zapojil dve 7600GT cez SLI!
Neviete nahodou.Ak ano mozte napisat na ICQ:377-413-546 alebo na hrenko1@post.sk
Uprimne dakujem...

ajfel
ajfel
Level Level
5. 11. 2006 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ajfel uz viem:)

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
3. 11. 2006 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jistě že je limitující GPU. Z grafu to jasně vyplývá. A právě proto je tam i toto rozlišení a toto konkrétní nastavení. Rozdíly se s náročností smazávají - celá pointa. SLI/CF má naprosto zanedbatelné procento lidí. Opakovat, že nic lepší nebylo po ruce, zřejmě také nemá smysl. K 1024 asi tolik, že tam už začínájí ty prakticky používané. Tahat za slovíčko umí každý... ;-)

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
3. 11. 2006 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Q4 nárůst zaznamenal, až desítky procent, ale využívá pouze 2 jádra. K té grafice dodám pouze to, že nic lepšího nebylo k dispozici - a otestovat nějakou hru, která umí alespoň ty dvě jádra, to jsem prostě musel. K rychlému procesoru výkonnou grafiku nutně nepotřebujete (a rychlý procesor rozhodně neimplikuje potřebu rychlé grafické karty). Je to čistě o konkrétním nasazení, ale to už tu jednou padlo.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
3. 11. 2006 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle používaného počtu zátěžových vláken/procesů:
1 - ++++
2 - +++
4 - ++++++
Plus testy multitaskingu, propustnosti a latencí. Jakých je nejvíce? ;-)

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
3. 11. 2006 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To byl samozřejmě záměr. 1024x768 je dnes naprosto běžné - pointa byla, poukázat na to, že rozdíly ve výkonu se přirozeně ve hrách a vyšším rozlišení smažou. Toto je naprosto běžné, že se testuje i "prakticky používané" rozlišení - nehledě na použitou grafiku. Nevím, co na tom shledáváte zvláštního nebo nepochopitelného. Nic z toho nevyvozuji a má to přirozeně pouze informativní charakter. Nicméně komentáře budou doplněny...

cml11
cml11
Level Level
3. 11. 2006 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, teď si stavím pracovní PC stanici s 2GB paměti a Core2Duo. Vzhledem k předpokládanému použití v něm vystačím s levným 80GB diskem a grafikou nV7300-64MBTC za bratru 1300 i s daní. Souhlasím, že 7600GT na testování 3D her asi nebylo zvoleno dobře, ale tohle CPU přeci vůbec není určené pro 3D hry..

cml11
cml11
Level Level
3. 11. 2006 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

OK, už jen zbývá ten program někde najít. Každopádně díky za užitečné informace. Teď můžu jít v klidu do....dvojjádra:o)

cml11
cml11
Level Level
3. 11. 2006 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V supermarketu těžko. Já si takové PC dovedu docela dobře představit. Pokud v podstatě nemám potřebu hrát hry, tak je 7600GT i u takhle jinak vysoce výkonného PC docela vhodný výběr. Na to abych se podíval jak hra vypadá určitě stačí..

karf
karf
Level Level
2. 11. 2006 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to je pořád nekoupit nekoupit. ale kouknětena ten 3D mark06 a cinebench...ale zase q4 docela zklamal

cml11
cml11
Level Level
3. 11. 2006 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karf jasně, pro toho kdo tráví volno hraním 3DMarku, určitě přínos;-) Ne, vážně, čtyřjádro není pro průměrného uživatele oproti dvojjádru žádným přínosem, ale svou oblast si, jak tu už bylo řečeno, ve specifických použitích najde. Spíš by mě zajímalo, jestli existuje něco jako možnost různě přidělovat aplikacím strojový čas jednotlivých jader?Někdy se totiž může hodit vysoký výkon, jindy multitasking.Dovedu si tedy představit, že bych konkrétní aplikaci v nějakém systémovém nástroji za běhu, nebo alespoň při spuštění, řekl kolik jader a na kolik procent max. má využít.Nedovedu si ale představit čím a jestli něco takového vůbec existuje:)

Gregi
Gregi
Level Level
3. 11. 2006 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cml11 Je to proste trend pretlacat na trh viacjadrove procesory za kazdu cenu. Pretoze vyvoj musi ist dopredu a cesta, ktora sa ukazuje je viacjadrovy system. Preto treba masirovat hlavky zakaznikov nech kupuju x-jadrace, peniaze ziskane z predaja budu financovat vyvoj a mozno i stare preslapy a slepe ulicky. Pouzivam X2-ku (3DS Max, Delphi, Games (DOS), TV grab ...), ale pre bezneho uzivatela to zas taky prinos nie je. Dual a viacjadro pomozu vazne len v specifickych situaciach (u mna 3D, multitasking je sviznejsi no nie zas tak razantne). U mna najlepsie vyuzitie je asi DOSBox v okne a TV+ MP3 vo Widlach. Nic necuka, netrha. Predtym Optreron 144(2.8Ghz) toto nezvladal ani nahodou.
PS: priradovanie procesov jednotlivym CPU ma XP standardne podporovane cez TASK MANAGER->SPRAVA PROCESOV->(pravym na dany proces a predposledna volba (zaskrtnes CPU, ktore ho ma obsluhovat) ;-)

cml11
cml11
Level Level
3. 11. 2006 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cml11 OK, tak nějak jsem si to představoval.Pamatuje si Win uživatelské nastavení přiřazení programu jednotlivým CPU při příštím spuštění?Omlouvám se že si to nemůžu zjistit sám, zatím stále funguji na jednom jádru, shodou okolností taktéž Opteron 144:)

fikfik
fikfik
Level Level
4. 11. 2006 21:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cml11 startuj si tie softy pomocou davky
start /low tenktoryprogram.exe

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
2. 11. 2006 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne vždy to je, co se Extreme procesorů týče, jen o využitelnosti. Extreme verze je určena pro dost specifickou část trhu, stejně jako třeba SLI/QuadSLI/CF apod. Samozřejmě tohle není procesor pro každého, vzhledem k ceně. Spíše pro nadšence, do pracovních stanic, apod. Pro serverový segment trhu je určen primárně Woodcrest.

olsen
olsen
Level Level
2. 11. 2006 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

2.4 ghz verze = ještě nižší takt, ještě větší propad v (dominantních) single aplikacích!

radekhulan
radekhulan
Level Level
2. 11. 2006 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to tak, AMD 4x4 není koncepce, ale zoufalost nejvyšší. AMD má podsatně pomalejší procesory, a na quad nemá odpověď, tak se snaží konkurovat dokonalou pitomostí ve formě 2xFX-62, kterou si nikdo nebude kupovat, ale dá ji pár testerům, kteří o tom co si napíšou, a hromada lam nebude mít o AMD až tak špatné mínění (jak by si zasloužilo).

jesper
jesper
Level Level
2. 11. 2006 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radekhulan už by som bol fakt rád, keby si napísal nejaký test, kde sa ukážu výhody 4-jadra, o AMD vieme všetci aký máš názor, ja stále robím na INTEL CONROE, ale hrám sa na AMD ... Nie je čo dodať ...

PetFish
PetFish
Level Level
2. 11. 2006 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radekhulan Zoufalost nejvyssi je kdyz nekdo kdyz si nekdo dava pred jmeno titul, na ktery nema narok a jeste se tvari, ze to je vlastne v poradku.
Zoufalost nejvyssi je kdyz z cloveka, ktery ostatni obvinuje z fanatismu cisi nenavist k cemukoliv, co nema na sobe tu spravnou znacku.
Jakekoliv komentare od takoveho cloveka je pak nutno pomerovat touto optikou :).
A prosim Radku nedavej si praci s tim ze budes zas uvadet nesmyslne linky na jeste nesmyslenejsi weby, budes jen plytvat casem svojim i nasim, a ty jako nejlepsi progamator na teto planete mas urcite spoustu dulzitejsich veci na praci nez diskutovat s limi, kteri z tebe maji vetsinou akorat srandu.

et_9468
et_9468
Level Level
2. 11. 2006 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radekhulan hulane hulane.... co myslíš, koupíš už si dneskaQx6700?? asi ne. akoupíš už si dneska za rozumný peníze dvě dvoujádra od AMD? no už docela dlouho... dualcore opterony o 940 a F... takže odpověď na quad je pí***ina... A že má AMD pomalejší procesory? jo možná jo. Ale za stejnou cenu v nižším a střednim segmentu AMD dokáže nabídnout víc než intel... Takže zas tak špatně to s AMD nevypadá... A lamy jsou lidi jako ty co se zadívali do jedný značky a tu druhou by nejradši zrušili... Kde by pak asi byly ceny??? No někde trošku vejš než teď. Takže se radši už zdrž těhlech tvejch stupidních výkřiků na adresu AMD...

radekhulan
radekhulan
Level Level
2. 11. 2006 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor spíše neví, jaké testy použít. Pokud si někdo kupuje quad jádro, tak to není kvůli hrám v Quake4 na 640x480, ale kvůli Autocadu, 3DMax, Photoshop CS2, práci s videem, atd., a zde bude quad excelovat, jak napovídá výsledek v Cinebench:
https://www.svethardware.cz/sh/media.nsf/0c97cd6cabb1398ec1256cc50082f4bf/ffbb5f1d2b6f98dec125721a00029a76/Body/49.3460?OpenElement&FieldElemFormat=gif

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
2. 11. 2006 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radekhulan Jaké jsou možnosti čtyřjádra, v případě více zátěžových vláken, plyne z testu naprosto jednoznačně. Důvod testování v lowresu je snad také zřejmý. Pro profesionály, co se živí výše zmíněným, pro ty je na internetu i řada specializovaných webů. Ne vždy lze vyhovět všem, každopádně nějakou informativní hodotu to snad má i tak... ;-)

Boguš
Boguš
Level Level
2. 11. 2006 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... ještě se doplním ....

.. marketing je svině .... veřte tomu že za pár let nám Bill oznámí, že pro nový win a office dostanou nalepku ".. ready" minimálně osmi jádra ..... :)))

a co s tím uděláme ............ nic :))

no ... leda linux a OO ... budou-li stále zadarmo

X-COM
X-COM
Level Level
2. 11. 2006 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Boguš Windiws Vienna

jnz
jnz
Level Level
2. 11. 2006 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeeeje, taky jste mohli otestovat treba enkodovani videa pres x264, nebo XviD, ktere 4-jadro vyuziji. Skoda.

olsen
olsen
Level Level
2. 11. 2006 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jnz vláknový xvid je v alpha cvs verzi, která padá, ale u x264 někdo přišel s programem, který kvůli multi-threadingu nedělí framy na kusy (ztráta kvality), ale rozděluje si film na kousky.

http://www.funknmary.de/bergdichter/projekte/index.php?page=ELDER

Reklama
Reklama