Zpět na článek

Diskuze: DeepSeek AI míří do aut, bude ji mít nový elektrický Dongfeng Nissan N7

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

eMKejx
eMKejx
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
15. 2. 2025 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to cinan uz kupil - zachranil Nissan? :DDD

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 2. 2025 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eMKejx Ne, ale abyste v Číně mohl prodávat své produkty, musíte vytvořit joint venture s nějakou jinou čínskou značkou (a v zásadě Číně předávat své know-how). Stejně tu funguje např. Toyota jako FAW Toyota i GAC Toyota. Jedinou výjimkou je zatím asi jen Tesla.

savitur
savitur
Level Level
14. 2. 2025 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neviem jak pravdivy je tento vyrok: "Přece jen, pro Číňany (a nejen pro ně) je dnes důležitější to, jak moc je auto chytré, a ne to, jak jezdí. "

Ja naopak by som chcel co najjednoduchsie elektroauto a cim "hlupejsie", tym lepsie (len nejake zakladne nevyhnutne asistenty). Cim jednoduchsie, tym spolahlivejsie. Idealne aby bolo offline, aby sa to nikde nepripajalo.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
14. 2. 2025 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur to právě řeším s kamarádem, že jsem si uvědomil že dnes bez diagnostiky už nic ani neopravíš. A já už mám kde co na optice, bo tolik mědi by auto asi neuvezlo 😂 A já bych nechtěl aby auto jako některým zasahovalo, tak ho mám nastaveno velmi řidičsky a asistent zakročí jen jak bych něco p.o.d.ě.l.a.l

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 2. 2025 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur Vy možná ano, ale mladá generace chce moderní technologie. V Číně obzvlášť. Ostatně průzkumy v Číně už před lety ukázaly, že mezi nejdůležitější kritéria při výběru auta patří chytré funkce a konektivita. Když se např. zjišťovalo, proč VW v Číně padají prodeje, závěrem bylo, že zákazníci považují jeho auta za hloupá, málo smart.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
14. 2. 2025 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala no ale to tu níže popisuji tu rozporuplnost že ani nevědí co chtějí, že dnes ty auta fungují dokud fungují a pak se někteří podiví, nejdou vám otevírat zadní dveře 40k, na dnešních autech totiž není nic jednoduchého. Třeba vw má motory tsi, přeložte mi co ta zkratka znamená? A je ten motor jednoduchý?
Takové volvo, kdysi synonymum pro bezpečnost. Vraceli za auta peníze bo neuměli udělat software který by fungoval.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 2. 2025 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Problém je v tom, že je stále více lidí, kteří se o ty technické vlastnosti aut nezajímají, zajímají je ty technologické věci. To, že to vede ke složitosti, je pro stále více lidí irelevantní, nevnímají ji. Chtějí, ať se k autu mohou připojit telefonem, mohou si nastavit nějaké funkce, ať to samo přijede, mohou v tom odpovídat na maily, pracovat,... Jak to funguje... who cares?

Jako u každé technologie máte spoustu "starých škol", které těmto novinkám nerozumí a chtějí staré pořádky. Ale jako u každé technologie, tato skupina lidí postupně mizí a nahrazuje je mladší generace. A ti jako u každé technologie chtějí něco jiného než ti starší. To, co je TSI, je nezajímá. Jediné, co potřebují vědět, je to, zda se do toho lije benzín nebo nafta, protože to je jediná technikálie, se kterou se setkají.

drkt
drkt
Level Level
14. 2. 2025 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Jenže o jakých "technologických věcech" to mluvíme? "Infotainment" lze přidat do prakticky jakéhokoli auta za zlomek ceny a pokud se na něm pokazí tak ho i za zlomek ceny vymněnit. Z mého pohledu je použití složité elektroniky integrované přímo do funkcí vozidla krajně riskantní a hloupé. Jrdnak jeho porucha vede k nefunkčnosti vozidla a druhak zastarává dalko rychleji než ta mechanika..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 2. 2025 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Jenže o jakých ​"technologických věcech​" to mluvíme?"

O chytrých autech. Velké displeje s připojením na internet, streamovací služby a plná integrace s telefonem (včetně aplikací), hlasoví asistenti s AI a ovládání, heads-up displeje, uživatelská konfigurace a personalizace vozu, jízdní asistenti a autonomní režimy, autonomní parkování, OTA updaty, konfigurace nabíjení, platby z prostředí auta, V2X funkce, softwarové balíčky,...

" Jrdnak jeho porucha vede k nefunkčnosti vozidla a druhak zastarává dalko rychleji než ta mechanika.. "

No to mně neříkejte, to já vím. To říkejte těm, pro které jsou ty technologické věci tak zajímavé.

drkt
drkt
Level Level
14. 2. 2025 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "elké displeje s připojením na internet, streamovací služby a plná integrace s telefonem ​(včetně aplikací​), hlasoví asistenti s AI a ovládání, heads​-up displeje, uživatelská konfigurace a personalizace vozu, jízdní asistenti a autonomní režimy, autonomní parkování, OTA updaty, konfigurace nabíjení, platby z prostředí auta, V2X funkce, softwarové balíčky,... "
No ale přesně na tohle za 90 procent tu elektroniku integrovanou v autě nepotřebuji.. Dá se to prostě koupit za x tisíc a namontovat do jakéhokoliv auta, jedině snad to automatické parkování ale to klidně oželím..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 2. 2025 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "No ale přesně na tohle za 90 procent tu elektroniku integrovanou v autě nepotřebuji.."

Že Vy to nepotřebujete, nemá nic společného s tím, že takový je trend.

"Dá se to prostě koupit za x tisíc a namontovat do jakéhokoliv auta"

To asi těžko, pokud to vyžaduje přídavný HW za desítky tisíc. Asi těžko za pár tisíc vyměníte infotainment a získáte tím autonomní řízení, když to auto nemá kamery a radary, nemluvě o tom, že to potřebuje výkonný hardware s výkonem slušně výkonné grafické karty. Asi těžko takto za pár tisíc získáte perzonalizaci nastavení, když to auto třeba nemá elektrické nastavování volantu a sedaček.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
14. 2. 2025 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala ale to je jedno z druhým, chápu že mladé technika nezajímá, ale pak se nesmí divit že banální věc a oprava 80k, na novějších autech ani nevyměníte brzdové destičky. Bo auto je přeci chytré tak je mu třeba diagnostikou říct aby uvolnil brzdové válečky. A mám i zkušenost že pokud chcete složitější věc, tak je třeba se zeptat zda mají někoho kdo více rozumí elektrovýbavě, bo některý servis taky čučí jak tele na nové vrata.

drak3go
drak3go
Level Level
14. 2. 2025 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Já zas vidím problém je v tom, že oni podle pokročilosti infotainmentu a počtu elektronicky otevíraných dveří&přihrádek hodnotí kvalitu celého auta, včetně motoru/elektromotoru, spolehlivosti atd. atd. V trochu menším to máme i tady v Evropě, kdy počet a velikost displejů a počet mechanických tlačítek (čím méně, tím lépe) v autě pro mnohé značí jeho "vyspělost" a jen díky tomu si o něm v hlavě udělají lepší obrázek, než o autě s horším infotainmentem a hromadou mechanických tlačítek. Že je to za jízdy nejen hůř použitelný, ale hlavně mnohem nebezpečnější, to bylo šumák, protože mechanický tlačítka jsou přece "out".. Naštěstí se od tohoto uvažování (aspoň se mi to subjektivně zdá) zas pomalu ustupuje..

drkt
drkt
Level Level
14. 2. 2025 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Že Vy to nepotřebujete, nemá nic společného s tím, že takový je trend."
To byl slovní obrat, znamenající že to k tomu není potřeba vůbec....
"To asi těžko, pokud to vyžaduje přídavný HW za desítky tisíc."
Ale ono to žádný drahý HW nepotřebuje ani žádnou výkonnou grafickou kartu. Jediné co to nezvládne je to automatiké řízení a to prostě není ten důvod proč si to lidi v číně kupují a ani tady po tom zas tak moc nikdo netouží, primárně proto že to zatím nefunguje tak jak bychom chtěli..

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
15. 2. 2025 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala z části souhlasím z části ne. Přídavný hardware potřebujete, pokud mi auto má řídit tak potřebuje mít možnost točit volantem atd. plyn brzda. To nelze udělat koupením něčeho vevného a domontovat, to je výměna půl auta.
souhlasím z části kdy jde něco koupit levněji, jak mi automobilka řekla některé cifry za běžné věci tak se mi protočily panenky, poděkoval jsem a sháněl jinde.
aktualizace map na rok kdy mi skončila bezplatna á3600
rezervní disk, už mám jen lepící sadu á15000

drkt
drkt
Level Level
15. 2. 2025 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala No a proto jsem psal že zrovna to řízení je momentálně na dvě věci a tudíž není potřeba ani ten extra hw...

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
15. 2. 2025 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Hůře ovládá?
Že je to za jízdy nejen hůř použitelný, ale hlavně mnohem nebezpečnější, to bylo šumák, protože mechanický tlačítka jsou přece ​"out​"
na našich cestách neuděláte skoro nic, nebo narazíte do stromu. Už jsem to psal u volantu, mi se stane že si občas něco přepnu na mechanických tlačítkách a někoho napadne tam dát dotykové plošky. Bych takového idiota posadil do takového vozu co vymyslel, a jeď. Na ty plošky jsme ti dali brzdy, pokud tu jízdu přežiješ tak to začneme vyrábět.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
15. 2. 2025 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Že je to za jízdy nejen hůř použitelný, ale hlavně mnohem nebezpečnější"

To bezpochyby, jenže dnes to míří tam, aby se to jakkoli rukama vůbec ovládat nemuselo (tedy ani tlačítky ani dotykovými panely), ale hlasem. To je to, co zajímá lidi stále více a více.

coolipi
coolipi
Level Level
15. 2. 2025 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala To nezajima normalni lidi, ale vyrobce, kteri reguji na poptavku, ktera bude cim dal vice tvorena generacemi mladych lidi, kteri vyrostli mezi 5ti obrazovkami, potrebuji aby na ne neustale neco blikalo a mluvilo a kdyz to nemaji, citi se nesvi a potrebuji si slehnout trochu RGB gamutu, aspon v 90% pokryti sRGB prostoru.

Neni nad dobre umistene tlacitko ci prepinac, ktery nahmatate poslepu.

Mmch tento trend vyspekovani automobilu digitalnimi cetkami rusicimi ridice vznika prave proto. Souhrou okolnosti zrovna Cinska mlada generace ma potrebu a penize na kupovani aut, ktere vlastne plni potrebu vetsiny mladych lidi - zkoumat hudbu, svet, uzivat si barevna blikatka a neco dalkove ovladat. Evropske zakazniky uz diky mezinarodni konkurenci evropske lidove automobilky hodily pres palubu a podlezaji prave teto mlade generaci. Holt globalizace - destrukce barier pro obchod (tedy cel). Holt dostavame, co globalizace prinasi a nase automobilky uz ani nejsou nase a ani neplanuji delat auta pro nas. Je to jenom podlezani zrovna movite skupine zakazniku.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
16. 2. 2025 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala zase můžu odporovat, už si zvykám že většinu věcí ovládám hlasem (navigace, rádio, mobil, atd. není problém). Ale jak ovládat .mp3. Co mám infotainmentu říct písničku obsahující tralala? Zrovna u .mp3 nebo .flac vůbec nevím jak se song jmenuje. A ano pojmenovat abych to věděl. Na kartě mám cca 60k songů, pojmenuje se to velmi snadno. Jsem docela rád že infotainment podportuje playlisty z winampu, tak si je udělám v pc a pak jen překopíruji.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 2. 2025 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Co mám infotainmentu říct písničku obsahující tralala?"

Tak zrovna to by moderní LLM zvládnout i mohly. Každopádně dnes se spíše předpokládá, že ten playlist budete mít vytvořený ve Spotify nebo jiné streamovací službě. Playlisty v MP3 (nebo jiném podobném formátu), to už je docela old-school záležitost.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
16. 2. 2025 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala o tom jsme se už bavily, já už mám nějaký věk a taky se dokáži velmi dobře rozhodnout co nahradit něčím novým a kde zůstat u staršího ale spolehlivého. Jako třžeba toto, on-line hudba a jeje ono to tady v tunelu moc nehraje a jsou i místa kde není signál docela dlouho, nevím na jak dlouho má spotify cache. A bude to nějak omezovat .mp3 nebo .flac? Tak samo na kole mám v mobilu offline mapu, k čemu je někde online když jezdím výhradně lesem kde místy není ani gsm.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 2. 2025 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "o tom jsme se už bavily, já už mám nějaký věk"

Přesně o tom to je. Vy už máte nějaký věk. Já taky. Ale ti mladí ne a tam se musíte dívat, pokud chcete vědět, jaký bude trend. Vy ho už tvořit nebudete.

"jsou i místa kde není signál docela dlouho, nevím na jak dlouho má spotify cache"

To přesně nevím, u mě na telefonu zabírá cache 50 MB, ale co přesně v tom je, netuším. Nicméně playlist si lze stiskem jednoho tlačítka stáhnout komplet celý offline (což se dostáváte k tomu Vašemu MP3 řešení s tím rozdílem, že ten playlist je stejný na všech zařízeních, ke kterým se přihlásíte od telefonu přes počítač a televizi až po auto).

"Tak samo na kole mám v mobilu offline mapu"

To já také.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
16. 2. 2025 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "To přesně nevím, u mě na telefonu zabírá cache 50 MB" to vám řeknu naprosto přesně, jeden .flac takže 5 minut 😝
pravidelně ráno v autě poslouchám reklamu na e2, poslouchejte přes aplikaci "nevím" evropu 2, offline kde je slabý signál, nebo není vůbec.
Nemohli jsme to čistě už před dvaceti lety, a oni to hlásí teď s velkou pompou?
takovému pokroku já říkám že ti chčiju na hlavu, a ty tomu říkáš déšť

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
16. 2. 2025 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala RGB nesmysly jsou třeba velmi super, mám sice klávesnici a myš ale tam se to hodí že jak se změní funkčnost tlačítek tak se zmjění i podsvícení. Dnes se hlavně výrobci pc hardware snaží nějak odlišit, bliká mi jak mobo tak i gpu, a jak se to vyjímá v mé neprůhledné skříni. 🤣
klávesnice má volitelné podsvícení jednotlivých kláves takže umí padající déšť a další takové voloviny, ale chci mít epileptický záchvat?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 2. 2025 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "to vám řeknu naprosto přesně, jeden .flac takže 5 minut"

Bavíme se tu o Spotify nebo o flacu? Nemůžete Váš flac přepočítávat na cache ve Spotify, který má jiný bitrate.

Spotify Premium má bitrate max. 320 kbps, takže 40 kB/s. 50 MB je tak 21 minut záznamu v nejvyšší dostupné kvalitě a ne 5 (ve 160 kbps přes 40 minut). Kvalitu si pochopitelně můžete nastavit nižší na 160, 96 nebo 24 kbps. Podcasty jsou na 96 kbps, takže 12 kB/s, tedy skoro 70 minut. A stále platí totéž, celý playlist si můžete stáhnout offline jediným klikem, pokud byste se náhodou často pohyboval tam, kde jste desítky minut bez signálu.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
16. 2. 2025 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala a v tom je přeci ta modernost, jsem velmi moderní tak mám mnohem horší kvalitu hudby než ten zatraceně nemoderní člověk.
"Podcasty jsou na 96 kbps" toto je kvalita šumu? Stále více mě přesvědčujete jak velmi moderní svět je a za chvíli bude nejmodernější mít černobílou televizi 🤣 ale je to velmi jednoduché na jeden klik, to je sice hezké, ale já k smrti nenávidím tupost, a tohle pomalu vede k tomu že si mladí všechno ulehčí tak že si budou myslet že jsou nejlepší, přitom jejich iq bude srovnatelné s pytlem písku.
ono růst inteligence jde vidět právě na manualech k autu, kdysi pro ty nemoderní staré blbce tam bylo jak si seřídit předstih. Dneska tam pro moderní chytré lidi je, nepijte vodu z baterie je jedovatá!!!!

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 2. 2025 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "tak mám mnohem horší kvalitu hudby než ten zatraceně nemoderní člověk"

Mnohem horší kvalitu? Nejsem si jist, zda ten flac bude nějak zásadně kvalitnější než 320kbps ve Spotify v prostředí auta (tedy značných šumů okolí). Poznal byste to ve slepém testu? Já tedy určitě ne.

""Podcasty jsou na 96 kbps​" toto je kvalita šumu?"

Proč by měla? Na podcasty je to naprosto dostatečná kvalita.

"ono růst inteligence jde vidět právě na manualech k autu, kdysi pro ty nemoderní staré blbce tam bylo jak si seřídit předstih"

Co má tohle společného s inteligencí? Doba se prostě mění a lidé se zabývají jinými věcmi. Ten "starý blbec", který si uměl seřídit předstih, zase neovládal spoustu věcí, které zvládali lidé mnoho desítek let před ním a naopak desítky let po něm. Prostě zvládal to, co je poplatné době. Tak to v minulosti vždy bylo a v budoucnosti vždy bude. Z žádné generace to nedělá generaci inteligentnější ani blbější. Tohle si o mladé generaci bláhově namlouvá každá starší generace už od doby, kdy vzniklo lidstvo...

I Vy jste byl pro starší generaci ve své době neschopná mladá zkažená generace, který nic neumí a nic nechápe. A teď si myslíte úplně totéž, jak jste chytřejší než ta nynější neschopná mladá zkažená generace, který nic neumí a nic nechápe. A takhle to bude pořád. Přesto si nemyslím, že před 20 generacemi byli lidi nějak inteligentnější, ačkoli si všech 20 generací před Vámi myslelo, jak jsou děsně chytří než ta nová.

"Dneska tam pro moderní chytré lidi je, nepijte vodu z baterie je jedovatá!!!!"

Jestli je někdo blbec teď, byl by blbec předtím. Myslím, že by měl stejný problém s pitím vody z baterie jako se seřízením předstihu. Já jsem předstih nikdy neseřizoval, nikdy se k tomu nechystám, a už vůbec nevím, proč by mě schopnost to udělat měla dělat nějak inteligentnějšího (a naopak).

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
17. 2. 2025 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Mnohem horší kvalitu? Nejsem si jist, zda ten flac bude nějak zásadně kvalitnější než 320kbps ve Spotify v prostředí auta ​(tedy značných šumů okolí​). Poznal byste to ve slepém testu? Já tedy určitě ne."
v autě nejspíše ne, ale doma ano. Tím že slyším pomalu i hada prdět s tím nemám problém. A v autě nejde ani tak o okolní ruch, jako o to že audio se nevyrovná studiovým monitorům u pc.
"Proč by měla? Na podcasty je to naprosto dostatečná kvalita. ​"
nevím podcasty neposlouchám, pro mě to je zbytečná ztráta času, a naprosto to nesnáším. Proč si něco přečíst za 5 minut, když můžo to samé poslouchat 50 minut.
"Co má tohle společného s inteligencí? Doba se prostě mění a lidé se zabývají jinými věcmi. Ten ​"starý blbec​", který si uměl seřídit předstih, zase neovládal spoustu věcí, které zvládali lidé mnoho desítek let před ním a naopak desítky let po něm. Prostě zvládal to, co je poplatné době. Tak to v minulosti vždy bylo a v budoucnosti vždy bude. Z žádné generace to nedělá generaci inteligentnější ani blbější. Tohle si o mladé generaci bláhově namlouvá každá starší generace už od doby, kdy vzniklo lidstvo... "
tohle má společného s inteligencí to že když jsem něco dělal s mladším člověkem, který má vysokou školu, tak jsem usoudil že jeho zručnost je na úrovni že hrozí že se zabije když použije šroubovák, a jeho znalosti kdečeho vysoké škole vůbec neodpovídají.
A u jiných mladších zase vím, ušetřil jsem spoustu času že jsem si stáhnul playlist na spotify jedním klikem, a teď můžu dát na xichtoknihu jak jsem se dobře v.y.s.r.a.l
a protože se v hudbě dobře vyznám, kdysi chodili naší tatínkové s jezevčíkem na rameni, ten byl stereo 280mm. Dnes mladá generace jde po chodníku s bluetooth repráčkem mono 130mm řve to na plné koule že nevíte jestli to je zvuk nebo něco spadlo, ale on frajeří jak není moderní.
"a už vůbec nevím, proč by mě schopnost to udělat měla dělat nějak inteligentnějšího ​(a naopak​)."
tak já vím proč by schopnost tohoto měla dělat inteligentnějšího, takto bych uznal že něco umíte, né že se zabijete při použití šroubováku

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 2. 2025 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "nevím podcasty neposlouchám, pro mě to je zbytečná ztráta času, a naprosto to nesnáším"

Podcasty jsou naopak obrovská úspora času, protože se dozvíte spoustu věcí v době, která je jinak informačně nevyužitelná (např. doprava z místa na místo). Pro mně třeba jen dojíždění znamená, že se denně mohu vzdělávat zhruba 1-1,5 hodiny v době, kdy bych jinak nic nedělal. Neskutečná úspora času.

"kdysi chodili naší tatínkové s jezevčíkem na rameni, ten byl stereo 280mm. Dnes mladá generace jde po chodníku s bluetooth repráčkem mono 130mm řve to na plné koule"

No a jste si jist, že kdyby v té době měli k dispozici Bluetooth repráček, že by nechodili s ním? Nebyla třeba velikost jen statusová věc stejně jako dnes jiné vlastnosti?

"tak já vím proč by schopnost tohoto měla dělat inteligentnějšího, takto bych uznal že něco umíte, né že se zabijete při použití šroubováku "

Asi si pletete inteligencí se zručností. To jsou dvě rozdílné věci. Já třeba nevím, proč bych se měl učit všechny věci, když si na to můžu zavolat někoho, kdo to umí líp. Stejně jako on si zavolá mě na IT věci, protože je umím líp než on.

drkt
drkt
Level Level
14. 2. 2025 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zkoušel jsem deepseek na technické dotazy a porovnéval to s placeným chatgpt o4 a ten deepseek ve free verzi mi dával stejné nebo lepší výsledky než ten placený chatgpt!...

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 2. 2025 01:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lidé se podivují nad tím kam Škodovka chodí na jména svých aut.
Ale mít doma Dongfenga, to taky nechceš, to už radši ten Karoq😂

Don Q
Don Q
Level Level
14. 2. 2025 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 @ honza1616 (3790) | 14.2.2025, 1:45:
Škodovek se v Asii prodá 10x až 100x méně než Tesel, BYD atd. I kdyby Škoda vrhla na asijský trh SuperSmartDongFenga, víc by jich neprodala. Zajímavější je, kdy přijde Škoda s FSD, aby zase něco neprošvihla!

drkt
drkt
Level Level
14. 2. 2025 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Don Q To kolik se dané značky prodá teď nijak nesouvisí s tím kolik by se toho mohlo prodat v budoucnu.. Zrovna tesla a nové čínské "značky" jsou toho zářným příkladem.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
13. 2. 2025 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

co tak slýchám některé tak se dnes velmi často setkávám s tím že těch techologii v autech je tolik že uživatelé nevědí co chtějí, a pak mají totálně rozporuplné požadavky.
nárok bezpečné
jednoduché
chytré
není splnitelný, tady je třeba dojezd moderních elektromobilů.
https://www.dtest.cz/clanek-11390/test-dojezdu-elektroaut-v-zime-2025
do každé rodiny aspoň tři 🤣 moje sestra taky, měnila se u ní baterie, byla by velmi překvapena že mé auto vydrží cca 10 dní na akumulátor, chce to vědět že některá auta se k vůli eko nesmyslům musí chovat tak jak se chovají, a i když to někomu hlava nebere tak je to tak.

drkt
drkt
Level Level
14. 2. 2025 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Co přesně znamená že auto vydrží 10 dní na akumulátor? Už jsem totiž narazil i na případy, kdy člověk zaparkoval "hybrida" před barákem a po 10 už neodjel protože se tomu vybila baterka. (to fakt chcete)

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
14. 2. 2025 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drkt než je akumulátor vybit. Auto s větším objemem motoru aby dosáhlo na euro normu. Tak i alternátor moc zatěžuje motor. Tak ten je taky běžně odpojený přes elektromagnetickou spojku, a celé auto stále jede z akumulátoru a altík se připojuje jen jak brzdím. A auto nechává v akumulátoru energii jen na několik startů, tím že akumulátor hodně cykluje a zůstává nenabit tak mám agm. Eko nesmysl.

Reklama
Reklama