Zpět na článek

Diskuze: Doporučené PC sestavy - prosinec a Vánoce 2010

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

JiVy
JiVy
Level Level
11. 2. 2011 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tahle kombinace ti fungovat nebude. ASUS P7P55D­-E je deska s čipsetem P55 a LGA 1156 a ty potřebuješ desku s čipsetem P67 a LGA 1155. Jinak HD 5770 je pro takový procesor slabá GK. Záleží na rozlišení, ale dívej se tak po GTX 460/560 nebo HD 6850/6870 a HD 6950.

JiVy
JiVy
Level Level
10. 1. 2011 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HD 6950, GTX 57

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
12. 1. 2011 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Jenže ho bude brzdit ten Athlon. Na dva roky dopředu se nedá říct ani s tou nejvýkonnější konfigurací, jestli bude stačit na FullHD. Pravděpodobně jo, ale to pak k tý GTX 570 (580) musíš mít něco lepšího než kriplcore Athlona.

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
12. 1. 2011 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jandaskunk K němu bych bral tak max. HD5770, GTS450...(pokud se ti nepodaří odemknout na Phenom X4)

liborc
liborc
Level Level
10. 1. 2011 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

> co znamena zakladni vykon na hry?

Who knows?

> jelo alespon jeste dva roky...

I ty naivko, kdo vi, co bude za dva roky :-D

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
8. 1. 2011 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj,
u zakladni levne sestavy je poznamka: "Pokud potřebujete základní výkon na hry, přidejte si do sestavy Radeon 5670 512 MB."

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
8. 1. 2011 00:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HD 5670 (512MB DDR5 paměti) je nejlevnější grafika, která se dá jakž takž považovat za herní (dají se na tom zahrát novější hry).

HD 5450 je dobrá jako zobrazovadlo a jako akcelerátor videa (pokud nemáte integrovanou, protože ta je skoro stejně výkonná, takže ve hrách je to podobně pomalé). V tomto případě bych bral nejlevnější pasivní s 512MB DDR3 paměťmi.

liborc
liborc
Level Level
8. 1. 2011 00:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jandaskunk Neni to tak, ze na 5450 lze akcelerovat i H.264?
Nebo se to tyka jen Linuxu, ze uz to dali do Linuxovych Catalystu?

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
8. 1. 2011 23:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc Co vím, tak integrovaná na desce (např. 880G) umí akcelerovat h.264 také, ale musí to samozřejmě podporovat software a jeho nastavení...ostatně jako u všeho.

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
8. 1. 2011 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc Chtěl jsem říct: jako u všeho, co má být akcelerováno čistě grafikou (myslím tím HD videa)

tief
tief
Level Level
9. 1. 2011 00:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc Právě že H.264 bylo zpřístupněno v Catalystech 11 (pokud se nepletu), ale jak je to momentálně v Linuxu to netuším

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
9. 1. 2011 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc A nebylo tu už v Catalyst 10.4? Mám 10.8 a podle DXVA checker podporuje grafika (HD5770) "ModeH264_VLD_NoFGT" jako DXVA2

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
9. 1. 2011 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc Jo, tak dokonce některá videa až od 10.12, klasický Blu-ray-compliant i od 10.4 i s nejstarší UVD.

tief
tief
Level Level
9. 1. 2011 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc Blbý je, že s mkv má člověk smůlu i dnes...

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
9. 1. 2011 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc No, ale např. v MPC-HC funguje DXVA u mkv i na Intel 4500MHD (nebo alespoň tak, že procesor se drží do 20% - spíš míň - místo okolo 50% vytížení bez DXVA)

tief
tief
Level Level
9. 1. 2011 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc Jako pod Linuxem (a pokud se nepletu tak Intel HD4500 není moc standartní ATIna :D)? :notsure Abych se přiznal tak tam nemám ani MPC-HC, pouze pod OSX mám MPC-Extended...

Jandaskunk
Jandaskunk
Level Level
12. 1. 2011 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc Ne, pod Windows, Radon pokud vim o Linuxu nemluvil, takže předpokládám, že chtěl vědět, jak je to pod Windows. Jinak Intel není ATIna, ale co vím, tak Intel měl ty ovladače ještě hůře optimalizovaný pro to (navíc u toho Lenova jsou ovladače snad rok starý, možná víc...)

radon
radon
Level Level
14. 1. 2011 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc takže výsledek:
- buď levnou 5450 na HD video za 900Kč
- nebo 5670 i na méně náročnou gamesku za 1600Kč
teď už je rozhodnutí na mně, díky všem :-)

liborc
liborc
Level Level
7. 1. 2011 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Slyšel jsem, že na akceleraci videa v pohode staci ATI 5450. Je to pasivni, malo to zere (6W Idle, 20W max).

superkajo
superkajo
Level Level
1. 1. 2011 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hlavny soft bude revit http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/index?siteID=123112&id=3781831

najviac som nerozhodny koli grafickej karte-ci mam zobrat fire pro/quadro alebo nejaku beznu a dalej procesor neviem ci bude vhodny xeon w alebo tiez bezny
za akekolvek rady dakujem

liborc
liborc
Level Level
1. 1. 2011 21:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@superkajo Quadra maji spesl firmware delanej pro zvladani hodne geometrie, na nejaky texturovani tam sere pes, pokud se nepletu. Nicmene neni treba kupovat hned Quadro, nektery mainstreamovy karty lze na quadro preflashovat. Kamos, co dela CADu mi o tom vypravel. Nicmene, Quadra asi sezenes s vic pameti nez mivaji gamesnicky karty. Pokud chces usetrit, zkus se podivat na ebay.

JiVy
JiVy
Level Level
26. 12. 2010 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Xeon X3440 ;-) levnější a se stejnými OC možnostmi jako Core i7-870 nebo ten X6.

krysarr
krysarr
Level Level
22. 12. 2010 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přepravky dostávají pokuty za rozmlácení?

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
21. 12. 2010 23:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ktera to byla?

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
21. 12. 2010 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

I kdyby byly v době psaní článku sestavy všechny dostupné, může se to měnit den ode dne. Každá firma jich vyrábí dost, máme google, takže když nějsou v jednom obchodě, budou v druhém obchodě. A když nejsou ani tam, mají třeba podobné tady těm. Prosím berte to orientačně.

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
17. 12. 2010 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je docela úlet doporučovat do kancelářské sestavy Home Premium edici Windows. Vždyť se nedají připojit do domény, nepodporují centrální správu a dalších X věcí... Professional edice je do firmy jediná možná.
Navíc 64b edici, která na daném HW ani nemá smysl, ta základní deska ani nepodporuje více než 4GB paměti...

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
17. 12. 2010 16:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondra_1 Predpokladam, ze velka firma si nebude kupovat skladacky a maloktera mala firma ma domenu a vic nez 5 pocitacu. V posledni kapitole o tom pisu...

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
18. 12. 2010 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ICEBOSS Tak nevím jak Vy, ale pod pojmem "větší firma" jak o ní píšete u Office PC si představím něco většího než jen pět počítačů a doména bývá i ve firmách třeba jen s deseti počítači, kde používají Small Business Server. Také jde i o vzdálenou správu, která bývá u malých firem nutností. Home Premium totiž nemá remote desktop.

kolecko
kolecko
Level Level
18. 12. 2010 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ICEBOSS Taktiez sa neda pouzit sietove zalohovanie, a hlavne downgrade na XP Pro, co este stale mnoho firiem pozaduje. To zalohovanie sa samozrejme da obist externym sw, ale Xp sa este stale hodia, mnoho aplikacii je prasacky napisanych a s Vistou/W7 sa stale nekamaratia (napr fullscreen DOS, apod).

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
21. 12. 2010 01:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ICEBOSS Nejde jen o možnost přímého downgradu, ale i o využití XP mode, který taktéž HP narozdíl od Pro nemá.

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
21. 12. 2010 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ICEBOSS Pisu tam: "Do větších firem je lepší koupit počítače s on-site zárukou. Inspirovat se můžete v hotových sestavách, které tu dnes na konci máme." Což znamená, ze skládačka je vysloveně pro malé firmy. V hotovkách se o Win 7 Pro vyslovene zminuji. Malá firma bez domény - zálohování - Cobian backup, vzdálená podpora uživatele TeamViewer.

Taky nezapomeňte, že je to "doporučené" pro dané použití v malých kanclech. Pokud mají požadavky na nějaké DOS účto, tak jim samozřejmě nic nebrání si koupit Pro.

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
21. 12. 2010 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ICEBOSS Na vzdalenou podporu se da pouzit jeste treba i VNCcko.

ondrejo
ondrejo
Level Level
14. 12. 2010 22:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

k té X3; má smysl lepší GK než 5670? Tedy reálný, kdy to začne brzdit CPU?
Zvažuji na šklále 5670 - 5750 - 5770 -460. Zatím jsem u 5770, ale nevím jestli to má smysl.

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
16. 12. 2010 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ondrejo Pro 5770 vem ale trosku silnejsi zdroj nez 350W. On by to i utahl, ale dal bych pro jistotu 400W. 5750 bych nebral. na GTX 460 bych zase daval silnejsi zdroj nez 400W. Takze jako optimum vidim 5770 + 400W Seasonic.

JiVy
JiVy
Level Level
16. 12. 2010 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ICEBOSS Souhlas pro GTX 460 a pokud chceme taktovat, tak je nutný značkový 500 W zdroj.

krysarr
krysarr
Level Level
14. 12. 2010 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ohledně pamětí asi spíš jedno či druhý. Mám dojem, že se 1600 a CL7 snad ani nejsou (ale možná neumím hledat). Viděl jsem CL8 + 1600 (a víc MHz) 4GB od 3000Kč, což možná sestavu zbytečně prodraží a přitom nijak výrazně nezrychlí, jak se tak nějak ví.

JiVy
JiVy
Level Level
14. 12. 2010 22:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@krysarr Ale jsou 6 GB kit mám už skoro dva roky.
Ovšem je fakt, že rozdíl ve výkonu činí maximálně jednotky procent tam, kde to aplikace využijí. Ve většině her není rozdíl prakticky žádný.

tief
tief
Level Level
9. 1. 2011 00:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Tak zase proč nedat CL6 za cenu o pár stovek (doslova) vyšší než CL7, že?

krysarr
krysarr
Level Level
14. 12. 2010 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosím, nepište "s Windowsy", je to jazykový nesmysl, dvojité množné číslo. Jako byste říkali "s Oknyama".

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
16. 12. 2010 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@krysarr Pripoustim, ze to zni divne. :-D

eric appla
eric appla
Level Level
14. 12. 2010 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v porovnani s Ninja 3 vychazi lepe Scythe Mungen2 a nebo Thermolab Baram, jsou za prakticky stejnou cenu a maji o trosku lepsi vysledky

JiVy
JiVy
Level Level
14. 12. 2010 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Core i7-930 je už jenom výprodejová záležitost a výhodnější je Core i7-950, který za prakticky stejnou cenu nabízí vyšší frekvence v základu.
U top sestavy předpokládám taktování a tedy chladič buďto levnější Scythe Yasya, nebo výkonnější Noctua NH-D14.

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
16. 12. 2010 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Ha, to je pravda. Menil jsem jen udaje a cenu... diky za upozorneni. Preklep opravim.

Reklama
Reklama