Zpět na článek

Diskuze: Elektromobilové fiasko Fordu: odepíše 19,5 mld. USD

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
dnes 07:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pri tom jejich konceptu se to dalo celkem cekat..

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
včera 22:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

BEV ma rozhodne smysl v autech s nizkymi jizdnimi odpory… kategorie Tesla 3.

Ford myslel, ze kdyz z tanku f150 vytahnou big block a strci tam baterky, tak se vsichni poserou.

Dobre jim tak.

rpajik
rpajik
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou Proč? Ta F150 má obrovskou baterii, která tu vysokou spotřebu kompenzuje (stejně jako verze se spalovákem má velkou nádrž, aby se s tím nejezdilo od pumpy k pumpě). Navíc je to auto na práci ( stavba, farma, .... ), takže kouzlo toho auta je, že přijedu třeba doprostřed pastvy, přivezu si tam dřevo s nářadím a udělám tam například přístřešek pro dobytek. To auto mi usnadní práci v tom, že mam s sebou obrovskou baterku ze které budu napájet veškeré nářadí. Ale komentovat zrovna F150 z pohledu Evropy, kde to auto absolutně nedává smysl ( bez ohledu na typ motoru ) je nesmysl.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
dnes 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rpajik Skoda ze vetsina tech trucku je life-style nesmysl ktery jezdi hlavne po zpevnenych cestach a rozvazi decka do skol.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samé lepší zprávy

Jsem rád, že jsem do tohoto vlaku zatím nenastoupil. Kdoví, zda se v roce 2035 budou EV vozy vyrábět.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Dříve nebo později budou muset, jednou ta ropa dojde a jestli to bude za 10 let nebo za 100 je už jedno. Někdy ty EV přijít musejí, tak prostě ten nájezd bude pomalejší 🤷🏻‍♂️

gepard2
gepard2
Level Level
včera 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 EV samozřejmě přijde, ale otázka, jestli baterie nejsou špatná cesta. Já tvrdím, že správná cesta je vodík + palivové články.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
včera 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 Velmi podobný názor mám já. Elektromotory atd. velmi dobré, znám z práce, naprosto dokonalá možnost regulace pomocí frekvenčních měničů. Celé ev padá na akumulátorech kdy se dostáváme do sféry hmotnosti tanků když chceme slušný dojezd. A aby se vyrovnali spalovákům tak jsou nabíječky v megawatech. Uvědomují si někteří že tu elektřinu nikdo nesere ale že ji vyrábějí elektrárny. A kolik bude třeba skokově elektřiny když se najednou bude nabíjet megawatou 1000* aut? Elektrozaslepenci řeknou vyrovnávací akumulátor. Ten zvládne po sobě během dne 100*aut?

rpajik
rpajik
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Ale to přece není pravda. Hele v garáži mam jedno dieslové SUV a druhé elektrické. Velikost aut je prakticky stejná, jen jedno nabízí víc místa pro zavazadla a druhé pro posádku. Elektrické s velkou ~100kWh baterií má o 90kg víc než ten diesel ... tedy o celé 4% víc. Takže pokud elektrické auto má váhu tanku, tak ten spalovák taky. Vše ostatní co popisujete, je pouze řešitelný technický problém. Takže je to pouze o penězích. Když byste před 100 lety někomu řekl, že elektřina bude v každé vesnici, že elektřinou budeme běžně topit a i menší dům bude mít roční spotřebu kolem 10MWh, tak by odpověď byla stejná jako to co jste popsal .... tedy že něco takového nejde a nebude to nikdy možné.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
dnes 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rpajik A co není pravda? Otec má elektroauto s podobným výkonem jako já benzín a on má o tunu více. "A už hele v garáži" a to je jedna z podmínek, mít dům a kde nabíjet. Já bydlím ve něstě auto mám ve veřejné garáži nemám kde dobíjet. Další podmínka jak říkáte je mít spalovak na delší cesy, elektrika je na známé trasy kolem komína.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Co konkrétně jsou to za auta? Ať si tu můžeme porovnat, zda je to alespoň podobná třída z podobného období... A ověřit, že je to opravdu tuna, kterou lze přisoudit elektrice a ne z nemalé části jiným vlivům.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
dnes 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala tak v tom nemohu sloužit, bo vždy nejsem schopen si zapamatovat typ jeho mercedesu, ale co se týče karoserie tam rozdíl je. Ale určitě jeho 150kWh akumulátor neváží 20kg, to vím určitě. Nicméně jak píšu takové aku vozy se pohybují vždy 2-3t, nemyslím dacia spring s tou i když mám plně nabito tak je to srovnatelné jako rezerva u spalováku

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Nevíte, co je to za auto, ale víte, že je o tunu těžší. To je zajímavé.

Nevím o Mercedesu, který by měl 150kWh akumulátor, nejvíce má, nepletu-li se, EQS, a to 118 kWh (pokud nepočítáme tahače). A to váží od 2,44 tuny, přičemž je to rozměrově dokonce ještě o trochu větší než S Class, která začíná na 2,09 tuny, takže rozdíl 350 kg od srovnatelného ICE auta. To je třetina tuny rozdílu a jak vidíme, srovnatelné ICE má přes 2 tuny taky.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
dnes 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Nevíte, co je to za auto, ale víte, že je o tunu těžší. To je zajímavé." a co je na tom zajímavého, díval jsem se na specifikace před rokem, holt jen vím že to bylo o tolik těžší, i ten nástřelk kapacity byl odhadem. Schválně si zde najdu článek rok starý a doufám že mi tam popíšete slovo od slova co jste psal. Mě totiž předtím zajímal parametr hmotnost o jiný jsem se nezajímal, asi tak zajímavé.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas No mně jde o to, že kWh jste ustřelil o desítky procent, a očividně si je nepamatujete. Název auta si očividně také nepamatujete. Tak jak Vám mám věřit, že si pamatujete rozdíl hmotností, obzvlášť když srovnatelné vozy (EQS vs S, EQE vs E) vykazují rozdíly méně než poloviční ve srovnání s tím, co uvádíte?

Takže se nabízí následující:

1, Váš vůz je starší a/nebo menší, tedy je nelze srovnávat (rozdíl hmotnosti nelze plně svalit na elektrickou koncepci)
2, Spletl jste si hmotnosti a u EV jste vzal celkovou, zatímco u Vašeho vozu pohotovostní
3, Záměrně nafukujete hmotnost EV, abyste ho měl na čem shodit

Reklama
Reklama