Zpět na článek

Diskuze: Extrémní dvaadvacítka - Lenovo L220x

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

BoD-CZ
BoD-CZ
Level Level
23. 10. 2008 00:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den.
Bohužel pro Vás nemám dobrou zprávu. Kdyby tyto hodnoty platily obecně, výrobce by jepřednastavil a bylo by po starostech. K tomu, abyste nastavil správné RGB hodnoty monitoru (tedy monitor zkalibrovat) potřebujete kalibrační sondu. Jakmile se podaří pomocí sondy najít správné hodnoty RGB a monitor je tedy zkalibrován, software k sondě pustí na obrazovku sadu barev, sonda je změří, je vypočtena odchylka a vznikne profil, který se zavádí do LUT tabulky grafické karty (tomu se říká profilace). Navíc tento profil popisuje barevné vlastnosti monitoru a to dokážou některé programy použít automaticky (např. Photoshop), v jiných tento profil ručně přiřadíte k monitoru (např. Zoner Photo Studio). Jak takový kalibrační proces probíhá můžete zjistit v recenci, jejíž adresa je zde o něco níže.
Existují tedy pouze dvě možnosti:
1) buďto Vám na barvách nezáleží a potom nemusíte nic řešit a nic to nestojí
2) nebo na barvách záleží a potom je nutné zainvestovat do kalibrační sondy.
A to jsem se ještě nezmínil o kalibraci tiskárny. Tím ale raději nebudu otravovat.

BoD-CZ
BoD-CZ
Level Level
19. 10. 2008 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Máte i nemáte pravdu.
1) Nepostřehnul jste, že dva poslední uživatelé před mým příspěvkem se na kalibraci vyloženě ptali. Přeci jim neodpovím, že nejsou profesionálové, tak ať se tím nezabývají.
2) Podle množství dotazů a sledovanosti recenze kalibrační sondy prudce stoupá počet neprofesionálů, kteří si sondu kupují a kalibraci provádějí a to je jenom dobře.
3) Ano, souhlasím s Vám v tom, že snad jedině EIZO má barvy z výroby velmi slušně nastavené. Jenomže v takovém případě to mohu i otočit. Většina monitorů je z výroby přednastavena přímo děsivě. A tak mám pouze tři možnosti:
a) Koupit drahé EIZO slušně z výroby nastavené, které (jak správně píšete) bude stejně čas od času potřebovat překalibraci.
b) Koupit levnější kvalitní monitor (a to Lenovo L220x bezesporu je) a k němu sondu, což stále vychází levněji než EIZO a o kalibraci se zajímat.
c) Koupit libovolný levný monitor a barvami se nezabývat.

Znova zdůrazňuji, že jsem reagoval na dva dotazy přede mnou a tedy vysloveně na zájem o kalibraci.

BoD-CZ
BoD-CZ
Level Level
19. 10. 2008 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den.
Začnu tak trochu od konce. Monitor mám již pár měsíců a spokojenost trvá. Jsem s ním spokojen dokonce natolik, že si dovolím nesouhlasit s tvrzením, že není vhodný pro prepress. Je vhodný i pro takto náročnou práci a mám to ověřeno. To co na něm připravím mi kooperující offsetová tiskárna vytiskne skvěle a protože jsem na barevnost dost háklivý (u reprodukcí obrazů a uměleckých děl to ani jinak nejde) bývám u tisku přítomen osobně a vím, že korekce na tiskovém stroji jsou opravdu minimální. Samozřejmě to vyžaduje machry tiskaře v kvalitní tiskárně :-).
K otázce jak kalibrovat bych rád napsal, že to je obsáhlá problematika, která se nehodí do této diskuze, ale můžete se s ní seznámit např. zde:
http://atest.bod.cz/00067.htm
Zde najdete i odkaz na prodejce.
Já sám používám sondu vyšší třídy od stejného výrobce, protože pro mne je podstatná i kalibrace tiskárny. To je ale další široká tématika.
Snad Vám tato odpověď pomohla.

r.kuba
r.kuba
Level Level
27. 6. 2008 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na základe výsledkov testov na webe som kúpil tento monitor. Tu je niekoľko vecí, ktoré mi na ňom vadia:
Nastavenie jasu - príliš vysoký jas, nedá sa nastaviť pre prácu pri slabšom osvetlení, nie to ešte v noci
Homogenita podsvietenia - v skutočnosti je to ešte oveľa horšie...
A tie lepši vlastnosti:
Farby - nakoniec sa mi podarilo nastaviť ako-tak farebnosť aj bez kalibrácie, ale pokiaľ máte staršie slušné CRT-čko, v tejto kategórii riešenie nenájdete
Rozsah farebnosti - je skutočne celkom slušný
Problémy s malou veľkosťou bodu - toho sa nemusíte báť
Údajný šum, ktorý je podobný šumu na DF - blbosť
Záver: Asi je to v tejto kategórii celkom dobrý monitor, ale pre serióznu grafickú prácu hľadajte niečo hlavne s homogénnejším podsvietením.

Honza2005CZ
Honza2005CZ
Level Level
28. 5. 2008 23:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jak se vám libilo EIZO..?

Honza2005CZ
Honza2005CZ
Level Level
27. 5. 2008 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nj..To eizo to mělo taky..sice subjektivně asi v menší míře..ale pořád.. (schválně se na to běžte taky podívat)...myslim si že jedině leštěná obrazovka tento problém mít nebude.. Znáte nějaký 20" 1600x1200 monitor s leštěnou obrazovkou..?

Honza2005CZ
Honza2005CZ
Level Level
26. 5. 2008 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě je ten šum opravdu nepříjemný.. vidím ho i ze vzdálenosti 50cm..Je to opravdu divné..Dnes jsem se byl podívat v alzasoftu na monitory (ty jak sou tam připojeny k počítačům na kterých se objednává zboží)..a hrůza.. ten šum byl vidět u všech monitorů co tam měli (a to tam bylo i Eizo S2031WE)..to jsem opravdu netušil. Na svém notebooku mám taky matný displej ale obraz je hladký jak mléko(absolutně žádný šum).. Nechce se mi věřit že by věchny stolní LCD měli takovýto krystalický (šumový)povrch...

Honza2005CZ
Honza2005CZ
Level Level
25. 5. 2008 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No já si myslim že když se na ty filmy koukaš z trochu větší dálky tak to de..
..já jen doufám že takovýhle povrch nemají všechny matné displeje, protože takový prostě nechci ..
- ještě jeden poznatek u specifikací u HP LP2065 jsem našel toto :uprava povrchu displeje - antireflexní a antistatická vrstva (myslím si že to bude ono)..brrr

Honza2005CZ
Honza2005CZ
Level Level
25. 5. 2008 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hned na první pohled je vidět výrazný šum... Mají to všechny tyhle Lenova (a asi i spousta dalších)..Byl jsem se podívat i v předváděcím cetru Lenova a ten jejich měl to samy...Nejvíce je to vidět na jednolitých barevných plochách, např na bíle..
Když se dívám zblízka na monitor, chytnu nejaké okno ve windows a pohybuju s ním..tak je videt jak kdyby to okno bylo pod nějakou vrstvou šumu..nevim jak bych to lépe popsal..
Oči mám zdravé (možná až moc)-brýle nenosím..

Jezevec
Jezevec
Level Level
18. 5. 2008 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

D221 je levný TN panel, takže srovnání je absolutně nesměrodatné.

waekri
waekri
Level Level
17. 7. 2008 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jezevec Nejak jsem nemohl najit verohodny zdroj informaci o tomhle panelu, na oficialní strance se vyskytla chyba, vsude pisou ze je to hybridni TFT s odezvou 5ms, muzes poradit pls? Dik

Jezevec
Jezevec
Level Level
18. 5. 2008 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prošlo mi jich pod rukami desítky, a žádný "šum" jsem nezaregistroval. Máte-li vadný kus, neusuzoval bych z toho na celý model. Jinými slovy- nemáte pravdu.

Polymorph
Polymorph
Level Level
11. 5. 2008 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdar všem, tak ho mám asi týden na stole a jsem nepopsatelně spokojen. Vše funguje tak jak má, ostrost obrazu je naprosto špičkovaá.. Odezva "podle mého názoruů je dostačující a ničemu nebrání. Podání barev se mi taky líbí, jen jsem zatím trochu potlačil červenou, která opravdu řvala :-) ale jinak je to naprostá paráda(ale časem to ještě asi poladím). Čitelnost textu není žádnej problém, jsem od té plotny ccá 1m a vše je čitelný a přehledný.
Řekl bych že to byl dobrej kauf :-)
P.S. jednu nevýhodu to má..
Oproti 19" CRT je to strašně velký :-D

DeRp
DeRp
Level Level
2. 3. 2008 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosim, nema niekto moznost porovnat tento panel s monitorom Lenovo D221, na tomto som pracoval a dost by mi to pomohlo pri rozhodovani. Dakujem

9z9
9z9
Level Level
28. 2. 2008 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mili autori,
nezlobte se na me, ale meli byste prestat psat recenze pro webove "periodika" a venovat se tvorbe pro papirove casopisy. Vyhoda webu je moznost zpetne vazby mezi autorem a diskutujicimi a prestoze jsem prosil o doplneni porovnani velikosti pixelu v meritku 1:1, tak prosba vyslysena nebyla - pritom jsem nebyl jediny, koho tento udaj zajimal. S timto ignoranstvim se zde setkavam snad jiz po ctvrte. Co jsem zde cetl, tak byly odlafknute recenze na zakladni desky pro HTPC PC a ani tam autor v 99% pripadech nereagoval. Kdyz uz o nicem, tak to svedci o vasem nezajmu se svym ctenarum venovat.
Uzijte si zbytek dne a klidny vecer pro tvorbu dalsi recenze, kterou vydate a utecete pryc.

tief
tief
Level Level
24. 2. 2008 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, je to tím, že na původní obrázek je aplikován barevný profil. Již v prvním článku o metodice měření barev jsem na to upozoňoval, že obrázek po kalibraci může vypadat hůře něž před kalibrací. Zkrátka obrázek po kalibraci by byl dobrý na testovaném monitoru, který by neměl zaveden .icc profil. Musíte se soustředit hlavně na barevné rozdíly mezi jednotlivými obrázky, hlavně k tomu slouží. Více zde: https://www.svethardware.cz/art_doc-FFDE31F6E2022FEFC125714E006939B6.html

CyberLucas
CyberLucas
Level Level
20. 2. 2008 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dle webu Samsungu se jedná o S-PVA stačí zadat do vyhledávače LTM220. http://www.samsung.com/us/aboutsamsung/companyprofile/businessarea/CompanyProfile_LCDBusiness.html

Choakinek
Choakinek
Level Level
19. 2. 2008 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aby nás bylo víc, tak se také přidávám k této žádosti otestovat Eizo S2231W.

Roman N
Roman N
Level Level
19. 2. 2008 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já ho kupoval na alza.cz a pokud vím, stále tam je. Mám ho zhruba měsíc a musím říci, že se tato investice skutečně vyplatila. Na práci je vskutku dokonalý.

slondyn
slondyn
Level Level
19. 2. 2008 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno já mám Eizo S2031W a také si nemůžu stěžovat.

radekhulan
radekhulan
Level Level
18. 2. 2008 21:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Špičkové recenze monitorů jsou na prad.de, mají tam i ono EIZO a především mimořádně luxusní Dell 3008WFP:

http://www.prad.de/en/monitore/reviews.html

Shafa
Shafa
Level Level
18. 2. 2008 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radekhulan Mno spickove...
pred tydnem jsem se tam zrovna na to eizo koukal.
Casto misto mereni neco okecavaji na odstavce textu o subjektivnich pocitech. To zrovna spickove neni.

Na druhou stranu jsem rad ze se tam zminuji o svitivosti a jeji regulaci, coz je u lcd dost palcivy problem. Tohle na cz webech nikde neni, a pritom to je jedna z prvnich veci kterych si clovek vsimne (hlavne v noci po nekolikahodinove praci).

tief
tief
Level Level
19. 2. 2008 01:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shafa Jas pocinaje touto recenzi take merim.

schali
schali
Level Level
19. 2. 2008 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shafa prad.de je svym zpusobem tragedie, nerikam ze netestuji spickove monitory viz treba ten Dell, ale jejich zaverum bych veril asi tak jako psanym recenzim v casopisech, to znamena vubec.Staci se podivat jak testuji, jejich hodnoceni odezvy je obvzlaste usmevne.Svyho casu doporucili FS P19-2 jaku pure hracskej monitor, ted nedavno nakou PVA Belineu 24", holt nemecky znacky, ja teda svuj nazor na tenhle server mam:)

Shafa
Shafa
Level Level
19. 2. 2008 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shafa Tak tos nemel. Ted ti to jeho ego pekne nanda :-)
Dovolit si nesouhlasit s panem vseznalym a jedinym nejchytrejsim v cele slunecni soustave ...

hudsonstan
hudsonstan
Level Level
9. 5. 2008 02:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shafa Pravda že FS P19-2 není čistě hráčský, ale naprosto univerzální a hráče neomezující. Na svou dobu špička. Osobně bych uvítal 24" verzi P19-2 se kterou jsem nad míru spokojen, ale je to zdá se problém. Dnešní 22" a 24" jsou buď hráčské TN nebo PVA/IPS grafické. Potřeboval bych obojí... to mám kupovat dva monitory a střídat je na stole?

sonic333
sonic333
Level Level
18. 2. 2008 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosim EIZO S2231W :-D

Shafa
Shafa
Level Level
18. 2. 2008 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonic333 Mno, taky si na nej brousim zuby.
V Drazdanech uz se da sehnat za hoooodne zajimavou cenu ;-)
http://www.cyberport-store.de/item/1029/988/0/100707/eizo-s2231we-gy-22-zoll-tft-grau-vgadvi-8-ms-15001-wide-color-gamut.html

Shafa
Shafa
Level Level
18. 2. 2008 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonic333 Mno, taky si na nej brousim zuby.
V Drazdanech uz se da sehnat za hoooodne zajimavou cenu ;-)
http://www.cyberport-store.de/item/1029/988/0/100707/eizo-s2231we-gy-22-zoll-tft-grau-vgadvi-8-ms-15001-wide-color-gamut.html

prodr
prodr
Level Level
18. 2. 2008 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

s veškerou úctou se přidávám k této žádosti :)

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
18. 2. 2008 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Velice efektně je vyřešení schování kabelů."

Nemělo tam být spíš "efektivní"? :-)

juras_7811
juras_7811
Level Level
18. 2. 2008 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosím, aby jste testovali více 24" LCD monitorů. Osobně by mě zajímal 24" LCD NEC 2470WNX. Jinak moc pěkná recenze, jak už bývá zvykem :)

Jezevec
Jezevec
Level Level
18. 2. 2008 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji autorovi za pěknou recenzi, rád jsem viděl okem profesionála pozitiva i negativa. Osobně tento monitor mám k dispozici a tak jeho parametry znám, přesto díky za Váš pohled, myslím, že bude pro mnoho lidí nápovědou za koupit / nekoupit.

Ke hraní her a testování S-PVA mám lehkou výhradu- pokud hraje někdo FPS hry s prioritně co nejnižší odezvou, ŽÁDNÝ S-PVA panel není vhodný, na odezvu jedině TN. S-PVA panely nejsou prioritně určeny hráčům:), tak to prostě je.

Děkuji za hezkou recenzi a těším se na další.

Reklama
Reklama