Galerie 41
Gigabyte GeForce GTX 580 Super OverClock
Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce 500 Gigabyte

Gigabyte GeForce GTX 580 Super OverClock

Petr Štefek

Petr Štefek

8

Seznam kapitol

1. Gigabyte GeForce GTX 580 Super OverClock 2. Gigabyte GeForce GTX 580 SOC - bližší pohled 3. Testovací sestava a testy 4. Battledield: Bad Company 2, Battleforge 5. Call of Duty: Modern Warfare 2, Crysis Warhead
6. Colin McRae: Dirt 2, Mass Effect 2 7. Metro 2033, S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat 8. Spotřeba a teploty 9. Závěr

GeForce GTX 580 jsme již na testech měli, ale dnes se podíváme na speciální edici Super OverClock z dílen Gigabyte, která posunuje výkony této grafiky ještě výše na pomyslném žebříčku jednojádrových karet.

Reklama

Gigabyte GeForce GTX 580 Super OverClock je speciální edicí běžné GeForce GTX 580, takže disponuje zcela stejným základem v podobě čipu GF110. Gigabyte svou luxusní verzi GeForce vybavil kromě podstatně vyšších taktů jádra i speciálním chladičem, který by měl pomoci kartě k mnohem tiššímu chodu než v případě standardní verze. Pokud se díváme mezi jednojádrové grafické karty, tak si GeForce GTX 580 drží s přehledem svůj trůn a je porážena pouze kartami GeForce GTX 590 nebo Radeon HD 6990.

Gigabyte GeForce GTX 580 Super OverClock

Čip GF110 pracuje v edici Super OverClock na taktu 855 MHz, což je o celých 80 MHz více než v případě běžné GTX 580 a nutno podotknout, že u valné většiny referenčních karet GTX 580 zvládaly na podobných taktech dlouhodobě pracovat jen některé lepší kousky. Spolu s takty jádra se zvedly i paměti GDDR5, ale zde je zvýšení pouze minoritní na 4100 MHz. Jak již víme z minulých článků a teoretických pojednání, je pro architekturu Nvidie v současné době velmi těžké stabilně provozovat paměti na vysokých frekvencích jako v případě AMD Radeonů. Vše je ovšem vykoupeno širší paměťovou sběrnicí.

Grafická karta

GeForce GTX 480

GeForce GTX 580 SOC

GeForce GTX 580

GPU

GF100

GF100

GF110

Počet tranzistorů

3 mld.

3 mld.

3 mld.

Výrobní technologie

40 nm

40 nm

40 nm

Frekvence jádra

700 MHz

855 MHz

775 MHz

Frekvence shaderů

1401 MHz

1610 MHz

1544 MHz

Počet shaderů

480 (1D)

512 (1D)

512 (1D)

Pixel fillrate

33 600 Mpix/s

41 040 Mpix/s

37 200 Mpix/s

Texel fillrate

42 000 Mtex/s

54 720 Mtex/s

49 600 Mtex/s

Počet RBE

48

48

48

Počet TMU

60

64

64

Velikost paměti

1536 MB GDDR5

1536 MB GDDR5

1536 MB GDDR5

Frekvence paměti

3 696 MHz

4100 MHz

4008 MHz

Šířka sběrnice

384-bit

384-bit

384-bit

Propustnost sběrnice

177 400 MB/s

197 174 MB/s

192 375 MB/s

Verze DirectX

DirectX 11

DirectX 11

DirectX 11

 
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama