Zpět na článek

Diskuze: Intel Core Ultra 7 270K Plus ukazuje bezkonkurenční poměr ceny a výkonu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pali P.
Pali P.
Level Level
Procesor: AMD
včera 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A čo Intelom avizované dvíhanie cien? Bude? Nebude? Čo to spraví z výhodnosťou tohto CPU?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pali P. Vzhledem k tomu, jak obrovský je tam rozdíl vůči AMD, i při navýšení cen o čtvrtinu by to bylo stále zajímavé (výkon 9950X za 10 tisíc místo 13 tisíc). Co se dívám na ty ceny v ČR, tak ty vypadají, že už nejspíš zvýšené jsou, protože podle klasických přepočtů měly být o 10-15 % nižší (270K Plus měl být spíše okolo 7000-7500 a ne za 8300 Kč).

Pali P.
Pali P.
Level Level
Procesor: AMD
včera 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ďakujem za odpoveď. Po dnešnom namáhavom dni som už natoľko vyčerpaný, že som nemal vôľu si to sám overovať.

Martes
Martes
Level Level
dnes 06:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ta cena vypadá opravdu dobře, uvidíme, jestli vydrží. Jak sám píšete, už teď jsou vyšší než oficiýlní ceny, podle kterých byl předpokládám počítán zmiňovaný poměr cena/výkon v recenzích, takže ten už bohužel neplatí a asi nikdy neplatil, i v zahraničí jsou procesory od začátku o něco dražší. Nevýhodou Intelu je také platforma, pro kterou už se neplánují nové generace CPU.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martes "takže ten už bohužel neplatí a asi nikdy neplatil, i v zahraničí jsou procesory od začátku o něco dražší"

Ten český poměr máte z aktuálních českých cen. I tak je to 64 % ceny AMD.

"Nevýhodou Intelu je také platforma, pro kterou už se neplánují nové generace CPU."

Jak pro koho. Pokud někdo plánuje upgrade, tak ano. Přiznejme si, že upgrade z vrcholného 24jádra by i v budoucnu nebyl až tak moc pravděpodobný. Za druhé, ne každý upgraduje za životnosti platformy. Někteří ano, někteří ne. Já třeba z AM4 určitě nebudu upgradovat na jiný procesor AM4, rozhodně ne ani AM5, možná tak až AM6. Pokud si dobře vzpomínám, nikdy jsem ještě procesor neupgradoval, vždy se měnila celá platforma.

Martes
Martes
Level Level
dnes 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Já narážel na ty USD na fps, ty jsou předpokládám počítané z ohlášené ceny a tedy neplatí.
Jinak pokud jde o upgrade, máte pravdu, pro někoho to nemusí mít význam. A jak píšete, upgrade z 24 jádra možná nebude tak nutný, ale Intel uvedl i 250+ a tady už může být ta slepá ulička větší nevýhodou. Btw mnoho lidí, co si koupili AM4 před lety, tak upgradovalo. Navíc na Zen3 6c procesor jde upgradovat za nějake 2tis a oproti Zen 1 je to pořád pokrok. Také z pohledu bazaru to je výborné, pro platformu se dá sehnat mnoho a mnoho kompatibilních věcí a případně i dokoupit nové. Mám doma i několik starších LGA1150. Ty jsem taky z bazaru upgradoval na výše taktované i5 modely, co jsou za pár korun, nic lepšího ale neseženu (i7 s HT nemá moc smysl, když HT je stejně lepší vypnout kvůli bezpečnosti).

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martes "Já narážel na ty USD na fps, ty jsou předpokládám počítané z ohlášené ceny a tedy neplatí."

USD/fps jsou z tehdy aktuálních cen v US obchodech (od té doby se ale ještě zvýšily). Stejně jako mnou uváděné české ceny, ty jsou včerejší.

"pro platformu se dá sehnat mnoho a mnoho kompatibilních věcí a případně i dokoupit nové"

Ano, to rozhodně není k zahození (ostatně další socket Intelu by měl mít delší životnost). Narážím jen na to, že těch lidí, kteří upgradují v rámci platformy, zas nemusí být tak hodně, jak se zdá. Mezi nadšenci jich bude více, ale v běžné populaci jich bude málo. Osobně jsem třeba přeskakoval vždycky několik socketů (ze Socketu 2 na 370, 754, 775 a AM4), protože když už byla potřeba měnit CPU, stejně byla potřeba měnit vše.

Martes
Martes
Level Level
dnes 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Pokud jde o ceny, je velmi pravděpodobné, že za ty oficiální ceny uvažované v recenzích se ty CPU vůbec nikdy neprodávaly. Chápu, že cena se v čase mění, ale ta počáteční prostě za mě nebyla nikdy reálná. Ale souhlasím, že i tak je cena velmi příznivá.

Jinak platgormy jako s370 nebo 775, případně i socket 478/462 měly tu nevýhodu, že i když byly dlouho používané a elektricky kompatibilní, nové procesory ve starých deskách stejně často nejely vůbec, v lepším případě jen podstatně pomaleji. A také to byla divoká doba přechodu z IDE na SATA, AGP na PCI Express, takže těch tlaků k upgradu bylo i více. Dnes, když mám dobře vypavenou desku s M.2, PCI Express, USB-C, i 1Gb síť je tu s námi stále jako standard :), tak vlastně není nic tak světoborného nebo revolučního, co by mě do nákupu nové platformy tlačilo, jak tomu bylo často dříve.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
dnes 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pali P. Kde už je nabízejí (např. Amazon), mají ceny cca o čtvrtinu vyšší, než ty Intelem ohlášené.
Fascinuje mě hloupost spousty redaktorů, kteří pokaždé naletí Intelu nebo Nvidii na stejnou fintu s údajnými nízkými cenami.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka "mají ceny cca o čtvrtinu vyšší, než ty Intelem ohlášené."

329/289 = 1,14 a 349/289 = 1,21. Intel zlevnil procesor z 560 USD na 290 USD, v obchodech je to bohužel za 330-350 USD, jenže některým je to pořád málo.

"kteří pokaždé naletí Intelu nebo Nvidii na stejnou fintu s údajnými nízkými cenami."

V článku je poměr počítaný z aktuální ceny, ne té ohlášené.

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
dnes 10:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Intel zlevnit defakto musel, kdo by tohle proboha koupil za 560 dolarů? :) ted byl na alze 9800X3D za paradnich 9,99tis s DPH, k tomu jeste plna hra za 1700,- a ted mi reknete ktery Intel za tuhle cenu dokaze tomuhle ten herni vykon vyrovnat.. Ono neni divu ze 9800X3D je uz defakto od jeho vydani nejvice prodavany procesor na trhu a to s obrovskym naskokem, ten pomer herni vykon ku cene je bezkonkurencni.. Intel se sice snazi ale proste ty pokroky sou siilene malé.. Sam OBR na PCT kdyz tento procesor testoval napsal ze je to pouze prejmenovany procesor minule generace a to je proste silene na to ze jsme na tohle cekali 2 roky?

OBR: "Nic se nezmenilo na kremiku samotnem, proste jde o jen preznacene 2 roky stare cipy ... ktere se neprodaly"

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Ne každý hraje hry. Někdo více využije těch 24 jader než 3D V-Cache. Nelze procesor posuzovat jen podle jednoho použití. S takovou logikou by byla na prd i všechny ostatní procesory od AMD.

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
dnes 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Otazka je ovsem kolik lidi potrebuje na praci vic jak 8-12 jader, pokud se podivame na ALzu tak aktualne nejlepe prodavany "vice jadrovy" Intel je az na 10. miste s modelem Intel Core Ultra 9 285K, ktery ma tedy 8 silnych jader a 16 tech slabych... Mnohem vetsi smysl mi aktualne dava Ryzen 9 s 16 vykonnymi jadry a za rok mohu na stejnem soketu prejit na 24 jádro se ZEN6.. Respektive stejne kdo to mysli s praci na PC opravdu vazne a ma nakou pracovni stanici s velkym vykonem, stejne sahne spise po Threadripperu s 4-8 kanálovym zapojeniom ramek a spoustou PCIe linek.. tahle platforma se na praci hodi mnohem vic nez klasické desktopove sokety typu AM5 nebo LGA1851.. Samozrejme je to o penezich ale kdo se timto zivi tak tomu se takova masina stejne brzy nebo pozdeji zaplati a jde mu hlavne o vykon protoze behem 8 hodinove pracovni doby proste nemuze cekat a cim vice toho udela, tim vice samozrejme vydela..

Cistefakta
Cistefakta
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Tak jsme se podívali na Alzu, kde 285k reportuje stejný počet prodaných kusů (1000+) jako 9950x. Děkujeme za návrh až 10. místa.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Takže nejprve naznačíme, že nejspíš více 8-12 jader moc lidí nevyužívá, ale pak řekneme, že 16jádrový Ryzen je smysluplný? Tak využívají ti lidé více než 8-12 jader nebo ne? Nebo jen u AMD, protože tam se nám to hodí, kde dokonce připustíme, že je to smysluplné, protože se dá přejít na 24 jader? Nějak nechápu tu logiku, proč u Intelu nepotřebujeme více než 8-12 jader, ale u AMD je najednou výhodou to, že budeme moci přejít na 24.

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
dnes 11:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala jenom pisu ze viditelne se mnohojadrove Intel procesory az tak neprodavaji.. v TOP10 aktualne na alze jenom 2 procesory od Intelu coz je proste bida.. A poukazal jsem na to ze pokud nekdo opravdu potrebuje hodne jader je pro nej stejne lepsi volba poradna pracovni platofmra coz je aktualne Threadripper, Intel v tomto segmentu uz nema defakto zadnou konkurenci uz roky, jejich pracovni platforma je defakto mrtva.. A to vubec nezminuju spotrebu , ktera je aktualne u Intelu proste silena.. na coz ted napriklad upozornil v recenzi i OBR na vasem "sesterskem" PCtuningu :) efektivita je proste poslednich nekolik let jasne na strane AMD a tohle se u pracovnich stanic posledni roky taky hodne zohlednuje.. (zvlast pri aktualni cene elektriny, ktera ma do budoucna neustale rust) vyhlidky moc ruzovy rozhodne nejsou

Reklama
Reklama