Zpět na článek

Diskuze: Intel prodal více procesorů, ale výhled není tak dobrý

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

HonzaIT
HonzaIT
Level Level
25. 4. 2021 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tož AMD ani omylem, Core i7-9700KF v akci za 5500 Kč + desku Z390 + vodní chlazení + předraženou grafiku RTX a mám dělo :) Nemá to chybu až na tu cenu té grafigkarten :)

minduton
minduton
Level Level
24. 4. 2021 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Většina lidí by nejradši kupovala procesory pod 5k, ale to mají smůlu. i3-10105F není a i5-11400F taky není běžně dostupný. Jsou to papírové produkty. Intel se snaží za každou cenu vyšroubovat průměrnou prodejní cenu CPU co nejvýše.

radecekh
radecekh
Level Level
24. 4. 2021 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@minduton Vy jste dobrej demagog. Intel se snaží vyšroubovat ceny výše? A vyvozujete to z toho, že 3 týdny po uvedení nejsou běžně k dispozici dva levné čipy. Kdybyste se podíval do obchodů, zjistíte, že nejsou k dispozici ani dva nejdražší čipy čipy (z čehož byste zase korektně mohl usuzovat, že Intel se snaží ceny snižovat) a není k dispozici třeba ani i5-11600, kdežto její levnější podoba i5-11400 k dispozici je.
Navíc, ten váš první příklad s i3-10105F je dost vykonstruovaný, protože o 100 MHz níže taktovaný i3-10100F je běžně skladem.
Prostě socka, co vidí, že nemá peníze na to, aby si koupila AMD, kterému už se konečně po půl roce od uvedení podařilo naskladnit šestijádro, byť tedy za cenu vyšší, než má osmijádro předchozí generace, obviňuje Intel, že se snaží za každou cenu vyšroubovat průměrnou prodejní cenu výše. Pochopit, že kdyby se o to snažil, stačí to udělat přesně po vzoru svého konkurenta, tedy levné čipy ani neuvádět, je evidentně nad vaše chápání.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
24. 4. 2021 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Aj keď je vača teória dosť divoká, je neodškriepiteľná pravda, že Intel vždy držal vysoké ceny, odieral zákazníkov predraženými procesormi a pokiaľ môže, vždy tlačí ceny hore.

radecekh
radecekh
Level Level
24. 4. 2021 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Máte nějakou krátkou paměť. Před nástupem Ryzenů stál nejdražší Intel (i7-7700K) 305 dolarů (oficiální cena při uvedení na trh). Nejlevnější desktopový procesor z téže generace byl Celeron G3930 za 42 dolarů. Když vloni vyrukovala AMD se svoji nejnovější generací čipů (kterou dodnes navíc nedokázala dostat pořádně na trh), stál nejlevnější 299 dolarů a nejdražší 799 dolarů.
Ale vy a spousta dalších zdejších troubů budete lhát o tom, že Intel vždy držel vysoké ceny a odíral zákazníky předraženými procesory.

tombominos
tombominos
Level Level
24. 4. 2021 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Vy si s tema hloupostma nedate pokoj..

Irving
Irving
Level Level
24. 4. 2021 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh @ RadecekH - Sorry, ale tohle je Vaše typická demagogie. Ano, technicky je to sice pravda, ale bylo by fajn k tomu přidat nějaký kontext. Třeba to, že i7­-7700K­ měl 4 jádra a 8 vláken, stál 305$ a vyšel v roce 2017, 4 jaderný a 8 vláknový I7-2700K stál 332$ a vyšel v roce 2011. V Cinebenchi 15 je 7700k o 20% výkonnější v singlecore i multicore. Tzn. za 6 let se zlepšil poměr cena/výkon asi o 30%. Ryzen 1800X vyšel začátkem roku 2017 a stál 500$, Ryzen 5950x vyšel koncem roku 2020 a stojí 799$. V Cinebenchi 15 je 5950x o 71% výkonnější v singlu a o 170% v multi, poměr cena/výkon se za 4 roky zlepšil v multi o 70%. V singlu je to pravda asi jenom 6%, ale tam by bylo asi férovější srovnávat s 5800X za 450$, poměr cena/výkon v singlecore výkonu je rázem za 4 roky o 84% lepší. A tohle je ten důvod, proč lidi tvrdí, že byl Intel nenažraný, odíral zákazníky a brzdil vývoj. Tvrdí to, protože je to pravda...
Jinak s tou nejnovější generací bych taky mohl tvrdit, že nejlevnější nový Intel Rocket lake stojí 157$, zatímco nejlevnější Comet lake stál 42$, takže Intel mezigeneračně zvedl ceny 4X.

radecekh
radecekh
Level Level
24. 4. 2021 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Pravda bolí, co?
Na vás je vždycky vtipné, že protestujete proti číslům svými dojmy.

Protože zdejší systém mi nedovolí odpovědět na příspěvek nad vámi, využiju toho a odpovím zde i jemu. Tu cenu 305 dolarů jsem si vycucal odsud: https://www.anandtech.com/show/10968/the-intel-core-i7-7700k-91w-review-the-new-stock-performance-champion
Ale ani s cenou 350 dolarů se nic nemění. Intel v době, kdy měl na trhu výkonovou převahu, nabízel širokou škálu procesorů za různé ceny. A nevypadá to jako důkaz toho, že by tlačil ceny nahoru, jak vy píšete. Ceny nahoru začalo tlačit až AMD (proti čemuž nic nemám, jen mi vadí, když někdo lže a obviňuje z tlačení cen nahoru Intel). AMD u první generace Ryzenů přišlo s cenovým rozpětím 169 až 499 dolarů. Nevím jak vám, mně to přijde o dost víc, než rozpětí 42-350 dolarů. No a po dalších 4 generacích to skončilo tím, co jsem psal výše. Cenovým rozpětím 299-799 dolarů. A světe div se, stále je to Intel, kdo se na vás chudší nevykašlal a stále jeho nabídka začíná na 42 dolarech za nejlevnější desktopový Celeron. AMD své levné čipy stáhlo z prodeje, ale vy mu stejně budete tleskat. A to i přesto, že nemáte na to, abyste si jeho procesor koupil. Je to stejné jako s tím opěvováním známého, co jezdí mercedesem a jednou vás svezl a vy o tom dodnes básníte.

radecekh
radecekh
Level Level
24. 4. 2021 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Bavíme se o čem? O ceně procesorů a o tom, jestli Intel zákazníky ždíme nebo ne. Pokud jste si v roce 2011 koupil i7-2700K, tak vás nic nenutilo si kupovat v roce 2017 i7-7700K. Proč byste to dělal, když by vám to, jak píšete, přineslo jen 20 % výkonu navíc? Tak kde vidíte nějaké odírání zákazníků?
Já si 9 let vystačil s i5-2500K a byl jsem naprosto spokojený s tím, že mě nic nenutí upgradovat. Tedy pravý opak toho, že bych měl pocit, že mě někdo ždíme.
S Rocket Lake máte pravdu. Ty jsou dražší, byť u nich Intel narovinu avizoval, že je bude doplňovat refreshem starší generace, tedy Comet Lake.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
24. 4. 2021 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh "Ano, technicky je to sice pravda, ale bylo by fajn k tomu přidat nějaký kontext. "

Ale tento kontext nedává moc smysl. Je snad logické, že se zvyšuje poměr ceny a výkonu, protože zpravidla nová generace přináší vyšší výkon, ale přebírá staré ceny (nejdražší model začíná na podobné ceně jako původní nejdražší model, když přišel na trh, zatímco ten původní zlevnil nebo zmizel z nabídky). A to se tady moc neděje.

Překvapuje mě, že v případě Nvidie se tady pořád nadává, jak se kdysi mainstream kupoval za 4 tisíce, high-end pod 10 a dnes je mainstream za 10 a high-end za 30... ale u procesorů AMD se to zamlčuje? To pochopitelně neznamená, že by Intel nebyl nenažraný. Byl a je. Ty procesory byly drahé, vývoj výrazně ustrnul, roky jsme tu živořili na 2 a 4jádrech, dokud konečně nepřišel Ryzen a nerozvířil totálně zatuchlé vody CPU trhu, to je pochopitelně pravdou. Ale také je pravdou, že výrobci posunuli cenový rozsah do kapánek jiných sfér, což tedy platí především pro AMD. Jasně, že se brutálně zvýšil výkon, to je s vývojem naprosto logické. Tam, kde jsme, jsme měli být už před lety. Ale zatímco dosud se držela cenová rozpětí, to už dnes není pravda. Není to pravda ani u CPU ani u grafických karet.

Irving
Irving
Level Level
24. 4. 2021 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Ehm, a 5950X vás někdo nutí kupovat, když vám stačí 1800X a jste s ním spokojený? Já spíš vidím problém v tom,že když někomu v roce 2011 2700K nestačil, tak v podstatě neměl za +- stejné peníze 6 let na co upgradovat. Dneska máte za 10% příplatek proti původní ceně 1800X Ryzen 5900X, což je téměř 2,5X výkonnější CPU. To mi přijde jako dobrá nabídka. Ano, souhlasím s tím, že současná nabídka levných procesorů AMD není dobrá, na druhou stranu nelze brát současný stav na IT trhu jako normální.

wrah666
wrah666
Level Level
24. 4. 2021 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Btw, on je dodnes k mání i třeba takový "starý" R2600, nebo jeho nepatrně okleštěná verze 1600AF. A asi takhle: Je to "zastaralé" a vyrobené "zastaralým procesem" ale pokud člověk nehoní program, co by vytížil i threadripper, tak to v pohodě stačí. Ono záleží na tom, co s tím pc chce člověk dělat, ale: Osobně jedu R2600+32 Gb ram+1080ti a stačí to krásně na "běžné" použití. (programy běží svižně, co má být v reálném čase, to ho stíhá, hry na full HD přiměřeně vytíží procík a na plno grafiku... V max detailech to dává současné "nejžravější" pecky RDR2 a Cyberpunk na cca 45 fps v průměru.. Momentálně jediné co řeším je, místo. Jestli do toho narvat interní disky (a sdílet) nebo raději NAS.

Irving
Irving
Level Level
24. 4. 2021 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Ta argumentace nVidií není správně. 1080ti stála 700$ a byla asi o 70% výkonnější než 980ti, která stála 650$ a byla o 70% výkonnější než 780. 2080ti byla o 35% výkonnější než 1080ti a stála 1200$, proto lidi na nVidii nadávali. A řekl bych že oprávněně. Ano, někdo určitě vytáhne raytracing a DLSS, ale to nejsou featury příliš důležité ani dnes, natož při uvedení 2080ti. 5950x bych v tomhle kontextu přirovnal k dvoučipovým grafikám. Ty byly taky výrazně dražší než jednočipoví předchůdci ale nabízely výrazně vyšší výkon, než bylo na mezigenerační skok obvyklé, v podstatě představovaly úplně novou výkonností třídu (když fungovaly správně, samozřejmě).

Jinak řečeno ano, máte pravdu v tom, že je normální, že se zlepšuje poměr cena/výkon, zlepšuje se obvykle celkem plynule a předvídatelně. Ale už není pravdou, že by nejdražší model nové generace měl cenově nahrazovat nejvyšší model předchozí generace. Pokud přinese výkon výrazně vyšší, než bylo mezi generacemi obvyklé, tak si může dovolit i vyšší cenovku, pokud stále zlepšuje poměr cena/výkon tak, jak bylo obvyklé. A to se přece děje i u AMD. Jak jsem psal, tak poměr cena/výkon je u 5950X proti 1800X o 70% lepší, to je za 4 roky slušné. Nechce se mi počítat mezigenerační rozdíly u všech Zenů, ale řekl bych, že Zen 3 z řady nijak nevybočuje. Ano, je problém, že je celý trh teď hodně pokřivený extrémní poptávkou, za normálních okolnosti by AMD už určitě měla na trhu i nižší modely nových Ryzenů a APU, koneckonců už je uvedla v OEM segmentu.

tombominos
tombominos
Level Level
25. 4. 2021 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh "Pravda bolí, co? "
.. bohuzel ano :)) Jste toho skvelym prikladem :)

"Ale ani s cenou 350 dolarů se nic nemění. Intel v době, kdy měl na trhu výkonovou převahu, nabízel širokou škálu procesorů za různé ceny. "
.. ono snad dneska nekdo 'nenabizi' sirokou paletu procesoru za ruzne ceny i kdyz ma vykonovou prevahu? AMD nenabizi CPU nekde od cca 80,- Euro. Vas prispevek nema vubec zadnou logiku
https://geizhals.de/?cat=cpuamdam4&xf=16686_Athlon+200%7E16686_Athlon+3000%7E16686_Ryzen+1000%7E16686_Ryzen+2000%7E16686_Ryzen+3000%7E16686_Ryzen+4000%7E16686_Ryzen+5000%7E16686_Ryzen+PRO+3000%7E16686_Ryzen+PRO+4000%7E16686_Ryzen+Threadripper+2000%7E16686_Ryzen+Threadripper+3000%7E16686_Ryzen+Threadripper+PRO+3000%7E820_AM4
"Ceny nahoru začalo tlačit až AMD ​(proti čemuž nic nemám, jen mi vadí, když někdo lže a obviňuje z tlačení cen nahoru Intel​)."
.. opravdu nevim jak muzete byt tak hloupy a psat neco takoveho. V mainstreamu (ciste bez HEDT) se ceny navysovaly kazdym rokem pocinaje 2600k. Prvni CPU, kde sla cena dolu byl prave zminovany 7700k, nejspis z duvodu ocekavaneho nastupu Ryzenu. Placate hlouposti.
"AMD u první generace Ryzenů přišlo s cenovým rozpětím 169 až 499 dolarů. Nevím jak vám, mně to přijde o dost víc, než rozpětí 42​-350 dolarů."
.. placate demagogicke nesmysly. Uz prvni generace AMD CPU zasahovala do HEDT platformy Intelu. Tudiz tomu odpovidaly i jeji ceny. Prosim Vas, nez napisete takovou koninu, zkuste se aspon na minutu zamyslet..
"Cenovým rozpětím 299​-799 dolarů."
.. opet demagogie, jak vystrizena s ucebnice. AMD nevydalo temer 100% celou produktovou radu. Nejspise z duvodu nedostatku kapacit. U Intelu jste v dobe, kdy nemel kapacity obhajoval soustredeni na vyssi cenovy segment. Proc to nedelate u AMD taky? Nebo mi chcete tvrdit, ze AMD je tak hloupe, ze si necha ujit cely segment nize nez 300$ a nic tam za normalnich okolnosti nevyda? Holecek, preci se trochu zpamatujte..
"AMD své levné čipy stáhlo z prodeje, ale vy mu stejně budete tleskat."
.. opet si vymyslite nesmysly. Ja nikomu netleskam. A uz vubec ne tomu, ze nabidka AMD zdrazila. Psal jsem to v mnoha diskusich, tak prosim aspon nelzete. Nicmene v jejim pripade je potreba prihlednout i k okolnostem, ve kterych jsou. Co mi hlava nebere pak je fakt, ze Intel Vam prodava naprosty smejd, ktery oznaci za i9 a vy jste ticho jako penkava :D
"A to i přesto, že nemáte na to, abyste si jeho procesor koupil. "
.. opet, prestante si vymyslet nesmysly, je to nedustojne a jen Vas to ukazuje jako prihloupleho trolla

radecekh
radecekh
Level Level
25. 4. 2021 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Milý tombomino, naučte se číst. Vám byly určeny první dva řádky z mého příspěvku. Zbytek příspěvku byl určen zolo_sk, který byl nad tím vaším, ale na který nelze odpovědět, protože redakční systém tvrdí, že ten příspěvek neexistuje (což si můžete snadno ověřit). Ale čekal bych, že když to tam jasně napíšu, že to stačí. Evidentně jsem se spletl.

tombominos
tombominos
Level Level
25. 4. 2021 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Skoda, ja myslel, ze udelame podobny traktat jako na cnews :))

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
25. 4. 2021 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Test odpovede na príspevok.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
25. 4. 2021 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Za prvé, viem odpovedať na ktorýkoľvek príspevok. Asi máte rozosratý prehliadač a možno aj systém. A bolo mi jasné, že odpovedáte na môj príspevok a nie tombominos.
Čo sa týka ceny, tú som overoval na viacerých stránkach a všade mali $350. Že ste vy našli jednu, kde udávali v texte $303 (v maloobchode $330) a v tabuľke nakoniec $305. Váš vnútorný problém s cenou nechám na vás. Čo je ale podstatné, že tu operujete tým, že AMD malo vyššiu cenu. MALO, ale za parametrovo lepšie procesory. Takže za porovnateľný procesor malo AMD nižšiu cenu. Niet viac o čom debatovať. Fakty sa nedajú poprieť. A toto bolo asi v každej generácii Zen. Však čím by ináč konkurovali ak nie cenou.
No a ten záver si nie som isý komu patril.
"A to i přesto, že nemáte na to, abyste si jeho procesor koupil. Je to stejné jako s tím opěvováním známého, co jezdí mercedesem a jednou vás svezl a vy o tom dodnes básníte."
Ale teda ak patril mne, tak vedzte, že mám dva týždne nový PC s Ryzen 7 5800X, 64 GB RAM (stihol som tesne pred zdražením za 259 €), na to vodníka Navis RGB 280 AiO a užívam si ticho. Skrinka Fractal Design Define R6 čierna a zdroj SEASONIC Focus Plus SSR-750FX, 80+ GOLD, doska ASUS ROG STRIX X570-F GAMING. Takže zatiaľ bez diskov a grafiky 1420 €. Núdzovo SSD som použil nejaký Samsung SATA a grafiku Radeon R9 280X. Ale kúpim už dostupnú AMD Radeon Pro W5500 8GB GDDR6 PCIe x16 Graphics Card, 4xDisplayPort, prvým Pro modelom s novou RDNA architektúrou a PCIe 4.0 v cene necelých 400 € a nejaký PCIe 4.0 SSD 1 TB (cca. 200 €). Takže celé spolu cca. 2000 € s DPH. Mne to osobne bude stačiť. Takže v tom "mercedese" sa ja už vozím.
Ale kľudne sa pochváľte, v čom sa vy vozíte.

radecekh
radecekh
Level Level
25. 4. 2021 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Otestoval jste to hezky, škoda jen, že na špatném příspěvku. Zkuste okomentovat svůj příspěvek ze včerejších 18:39.

Reklama
shaolin81
shaolin81
Level Level
23. 4. 2021 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

znizenie prijmov v serverovej Data Center Group z 3,5 mld na 1.3 mld a marzi z 50% na 23% je naozaj velky skok dole.
Uvidime, kolko si z toho dokazalo vziat AMD.

radecekh
radecekh
Level Level
23. 4. 2021 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shaolin81 To není snížení příjmů, ale snížení provozního zisku. Ze snížení zisku nevytěží AMD nic (snížení zisku spíše konkurenci ubližuje, než že by jí to něco přinášelo). AMD by mohlo vytěžit z toho, že Intel meziročně prodal o 13 % méně serverových čipů. Ale myslím, že většina z toho poklesu byla dána obecnou poptávkou, než tím, že by si zákazníci koupili AMD. A to nepíšu proto, že by ti zákazníci po AMD netoužili, ale proto, že AMD ty čipy nedokáže v takovém množství vyrobit. Uvidíme, čím se příští týden pochlubí, ale řekl bych, že to dopadne jako vždy, tedy uvedou jen souhrnná čísla a nepochlubí se třeba tím, o kolik % prodali merizočně více serverových čipů (ani žádných jiných).

wrah666
wrah666
Level Level
23. 4. 2021 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh JJ, AMD má momentálně jako největší problém to, že nestíhá výrobu. JEN PS5 se do vánoc stihlo vyrobit 5 milionů, ale poptávka by byla na minimálně 15m, spíš 20+. A situaci kolem grafik snad raději nekomentovat. R6800/6900 je momentzálně vzácnější než panna s jednorožcem. Je skoro zázrak, že jsou vůbec dostupné "běžné" procesory "pro lidi". (No bjite mě, já jsem byl zkrátka zvyklý na doby, kdy procesor pro běžného hráče stál pod 5000. Dnešních 8500 za 5600x není zrovna láce.)

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
24. 4. 2021 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh My sme kedysi búrlivo debatovali. Ale zase ste ma presvedčili o vašej blbosti. Prečo by to nemohlo byť zníženie príjmov a súčasne aj zníženie marže (alebo vášho prevádzkového zisku)? Však ak jasne uvedú, že daná divízia mala menšie príjmy a tiež maržu, alebo zisk, tak sa to predsa nevylučuje.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
24. 4. 2021 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh A je isté, že AMD vyrobilo len tých 5 miliónov procesorov a nebol iba problém fyzicky a časovo stihnúť vyrobiť do vianoc 15 milónov konzolí?
Lebo prvá veta hovorí, že AMD nestíha výrobu a druhá veta, že sa nestíha výroba PS5, ale tú samotnú AMD predsa nevyrába. Ak sa nestíha výroba PS5, nemusí to byť iba nestíhaním výroby procesorov.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
24. 4. 2021 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Však on nikde nic nevylučuje. Jen říká, že ten pád z 3,5 mld. na 1,3 mld. není snížením příjmů, ale snížením zisku. Což jsou dvě docela odlišné věci. Tím přeci nevylučuje, že se nesnížily i příjmy. Jde o to, že daná čísla se vztahují k zisku a ne k příjmům. Ty mimochodem klesly ze 6,4 na 4,8 mld.

shaolin81
shaolin81
Level Level
24. 4. 2021 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Tak tak

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
24. 4. 2021 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Tak potom sa ospravedlňujem. Ale shaolin_81 zavádzal. "znizenie prijmov v serverovej Data Center Group z 3,5 mld na 1.3 mld". Moja chyba, poriadne som si to nepozrel.

wrah666
wrah666
Level Level
24. 4. 2021 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Oficiálně to vázlo na AMD. Ovšem v dnešní sílené době není vyloučeno, že kdyby AMD dodalo víc, tak jim budou chybět zdroje, VRM, ramky, disky, nebo cokoliv jiného.

drqq
drqq
Level Level
23. 4. 2021 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale jak říkal jeden konstruktér letadel "Když hodně fouká, poletí i nehoblovaná fošna".

bison
bison
Level Level
23. 4. 2021 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel prečkal krízu v podstate bez toho, aby musel škrtať investície, výhľad pre investorov je tak viac ako pozitívny. Zaostávanie vo výrobe je nakoniec pre Intel výhoda, AMD musí čeliť tlaku dostupnosti a odchod ku konkurencii je tak len zbožné želanie . Budúcnosť jednoznačne patrí výrobcom čipov.

zero8327
zero8327
Level Level
24. 4. 2021 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Zaostávanie vo výrobe je výhoda? Si robíš srandu? Sa pozri akú plochu zaberá 14nm "Rocket Lake" (cca 276 mm2) a nechci ani vedieť aký "Macek" bude "Alder Lake", ktorý bude síce na 10nm, ale bude mať konfiguráciu 8+8 jadier a to bude plocha zrejme atakujúca hodnotu 300mm2...a to som možno optimista...veď len 10 nm "Tiger Lake" so 4 jadrami má 146mm2. AMD "Cezanne" má 175mm2 (8jadro +iGPU)...Vermeer má 81mm2 (7nm) + IO čiplet 125mm2 (12nm).

To, že sa Intelu znižuje marža, je dôsledok toho, že konečne začal nasadzovať "High IPC" jadrá do svojich procesorov, ale na starších výrobných procesoch ako má konkurencia (hlavne čo sa týka "Density")...a to stojí veľa plochy kremíku a vzhľadom na výkon si nemôže dovoliť astronomické ceny za také procesory...uvidíme ako to bude pokračovať pri TSMC 5nm a lepších.

Reklama
Reklama