Zpět na článek

Diskuze: Íránské kamikadze drony Shahed-136 použity Ruskem na Ukrajině

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pate1973
Pate1973
Level Level
18. 10. 2022 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můj názor.
Rus pomohl Ukrajině vybudovat národní hrdost a identitu.Zrovna tak pomohl "západu"se trochu probrat i když to ještě bude bolet. A odměna za to všechno dobro pro svět? To se ještě uvidí ale obávám se že to nebude to co osnovatel tohohle plánu očekával.

indyan
indyan
Level Level
17. 10. 2022 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sankce Rusko posilují. Nedostatek náhradních dílů složených ze západních komponent na rusácká letadla vede k tomu, že díky zanedbávání údržby jim to padá jak švestky:
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1582034820984541184
Moderní Su-34 naložená bombami a raketami spadla doprostřed sídliště v ruském Jejsku.

scratchy27
scratchy27
Level Level
17. 10. 2022 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@indyan Jen houst a vetsi kapky. Bilance predvcerejsi prestrelky mezi dvema Dagestansci a rusaky stoupla na 25 mrtvych podle ocitych svedku a fotodokumentace (11 podle rusa). Oni se tam pozerou opravdu navzajem ;)

neverminde
neverminde
Level Level
18. 10. 2022 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@indyan A co jim pada jak svestky? Ze jim padne jedno letadlo pri vycviku? Se podivej na testy Jizni Koree u F-35 300 zavad na tom letounu a ty padaj jak svestky. Oni si ty komponenty sezenou pres Jizni koreu a Cinu.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 10. 2022 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neverminde O F-35 si myslím, že je to předražený neustále v servisu sedící letadlo, ale havarovalo jich zatím asi jen 6, F-16 jich za posledních 15 let bylo 50 kousků :D Takže to je jenom hate na F-35 :) Třebad roku 1975 je známo 521 různých havárii a nehod u F-16. Třeba u Migu 21 je to "jen" cca 400, ale zase víc mrtvol. Ale nejhorší byla snad "létající rakev" F-104 Starfighter, třeba Kanada přišla o polovinu letectva díky nehodám. Baví mě tyhle žabomyší války, když někde něco spadne, hned všichni vědí co, nebo kdo za to může. Kvůli nedostatku západních dílů, ruská vojenská letadla nepadají, podle statistik by měla padat častěji se západními díly. Ale přisadit si může koukám každým, když se to hodí do krámu :)

DavidM1
DavidM1
Level Level
18. 10. 2022 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neverminde Co jim padá jako švestky? Rezavý 30 let starý šrot jménem Suchoj? Vidíš ten DROBNÝ ROZDÍL s F35 jako zcela revolučním letadlem? Ono v reálu jenom US NAVY má silnější letectvo než celé Rusko.:) Rusko je krachující Žebrákostán který se pro prohrané válce na Ukrajině rozpadne.Není otázka jestli,ale kdy a jak...
A je zajímavé že to ,,předražené stále sedící letadlo,, chtějí všichni včetně ČR,a ruský zaostalý rezavý šrot nechce ani Indie kde totálně propadl ve srovnání se stroji západu:))) Z hovna bič neupleteš.

Ventero
Ventero
Level Level
18. 10. 2022 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neverminde Tak jo - původně jsem nechtěl, ale to se nedá vydržet - tak se trochu rozjedu a zareaguji.

Všichni to chtěj, protože USA má svoje metody, aby to každý, kdo jim už tak zobe z ruky, raději chtěl. Ono jim bohatě stačí, aby na příslušném ministerstvu byl někdo naprosto nezpůsobilý, jako třeba u nás ta ultrastračena Černochová, která svému rezortu ani za mák nerozumí a opět nás systémově poškozuje ve prospěch USA a dále na něm činí závislejšími, jako to dělala ta superpinda Parkanová - škody a důsledky korupce v armádě po ní, splácíme z našich daní dodnes. Hlavně že si tahle amerokurvička spolu s amikuřbuřtem Vyčítalem zazpívali tu vlezdoprdelskou písničku - hezky ukázali, jak si na tom s národní hrdostí stojíme a někteří hoši zde zdatně pokračují ..
Vypatlanější hudební těleso jsem ještě neviděl - kam se hrabe Sex Pistols ...

Že je dnes Rusko v prdeli - právě kvůli tomu, že se stalo závislým a míra korupce překročila všechny meze - to je fakt - ale pořád nechápu, proč tady zaslepenci de facto horují za to, aby jsme na tom byli podobně. A proč v tom Amíkům pomáhají i ti, kteří nejsou uplacení ...

scratchy27
scratchy27
Level Level
18. 10. 2022 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neverminde Hele vis co me na tobe fakt bavi?

Pul minule diskuze si stravil presvedcovanim vsech o tom, jak si jako mega objektivni, jak nestranis zadne strane a spoustu dalsich "kravin".

Zajimalo by me, proc mas tedy potrebu "onanovat" jen u prispevku, ktere jsou, rekneme protiruske. U zadneho prispevku zdejsich rusofilcek jsem tvou grafomanii a kritiku nezaznamenal a to ani u tech, kde se zdejsi "diskuteri" vyznavaji z lasky k putinovi a raduji se z predstavy vypusteni atomovych raket na americke uzemi s miliony mrtvych atd, atd.

Jak ono to s tou tvou "objektivitou" jen bude...?

Ventero
Ventero
Level Level
18. 10. 2022 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neverminde Číst umíš - to víme - tak jak jsi mohl přehlédnout, co píši v např. posledním odstavci příspěvku na který reaguješ? Stejně jako jiné příspěvky, kde jsem dával za pravdu i "protivníkům"? Dokonce i Tobě v určitém aspektu? Že jsem prohlásil, že to co teď dělá Rusko je hloupost a svinstvo?

Že by nějaké tunelové vidění ? Nebo jiná nemoc?

To se přece nevylučuje - na něco reagovat prostě není třeba a u některých věcí nemám informace na to, abych je vyvracel - opravdu nevím, kdo má kolik tanků a letadel a jaké jsou statistiky nehod - tohle není můj obor a oblast mých zájmů - nejsem voják. Soustředím se na sociální, sociopolitickou, socioprávní, humanitární oblast a KBT.

Ale možná máš trochu pravdy - přirozeně se antropo-archetypálně soustředím více se na toho, koho považuji za nebezpečnějšího nepřítele tedy větší hrozbu.

Nevím, jestli se tady někdo vyznává z "lásky" k Putinovi - nevnímám to tak dogmaticky - stejně jako si nemyslím, že by ty jsi byl agentem NSA nebo CIA.
A nezaznamenal jsem (možná jsem si jen opravdu nevšiml v té hromadě tisíců příspěvků), že by někdo si přál a chtěl se radovat z vyhlazení USA - to spíš vnímám z druhé strany směrem k Rusku. Myslím, že všude jsou lidé, kteří jen chtějí spokojeně žít a nechápou, co jejich zástupci tropí.

Vnímám to spíše jako nějaké trochu přehnané vyhranění z jedné či druhé strany. Musím však podotknout, že ta proamerická mi přijde ve svých projevech o dosti sfanatizovanější.

DavidM1
DavidM1
Level Level
18. 10. 2022 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neverminde Omyl.
Všichni F35 chtějí protože je o generaci či dvě před čímkoliv co má západní konkurence o Rusku a Číně ani nemluvě. F22 předběhl dobu,F35 je nejlepší stíhací letadlo na světe a ještě dlouhé desetiletí bude.

jklejna58
jklejna58
Level Level
24. 10. 2022 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neverminde pro podporu usa zbrojního průmyslu, je to cena dobrá.

jklejna58
jklejna58
Level Level
24. 10. 2022 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neverminde Rusko má energie a nerostné bohatství. A proto ta politika ukrajiny. (Vznik a vývoj Ukrajinské krize CZ (contro-tv) (na youtube)
) Rusko se jen brání expanzi NATO.

bison
bison
Level Level
16. 10. 2022 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ukrajina sa stáva najmodernejším bojiskom kde si každý odskúša nové útočné systémy , Rusko donieslo naopak kopu zhrdzaveného šrotu , vojna má už dnes parametre začínajúcej tretej svetovej vojny, kto môže vyrába pre Ukrajinu zbrane a kto nemôže páli samohonku....

indyan
indyan
Level Level
17. 10. 2022 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ukáčkám v dohledné době lidi nedojdou. To spíš z Ruska všichni zdrhnou a to co rusáci porůznu pochytají na ulicích a v domech nedostane výstroj a výzbroj.

DavidM1
DavidM1
Level Level
17. 10. 2022 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ale jdi ty kecko:)
Jediní komu dojdou lidi je zaostalý ruský Žebrákostán:) Aktuálně jim uteklo více jak 30 tisíc odvedenců,70tisíc ruských mužíku je mrtvých a nový odvedenci dostávají rezavý Kalach:)
Ruská armáda se v podstatě zhroutila,nezmůžou se na nic jiného než vraždit civilisty.Do konce roku bude osvobozená celá Ukrajina a do jara Krym.A Vajgl bude jenom koukat a směšně prskat:)

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 10. 2022 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Docela vtipný bylo (nedávno jsem četl) že nějací naverbování vojáci z Ruska zabili svého velitele a celý prapor(nejspíš) se vzdal.
A to s výbavou je taky vtipný, rezavé zbraně, rozpadající se oblečení, plesnivé boty, nedostatečné zásobování které už před mobilizaci bylo problémové,
....no nedivím se že tolik rusů se vzdává a mraky civilistů z pohraničí (Krym, Donbas) prchá

Jestli to tak půjde dál, tak skutečně do konce roku nebo nejpozději do jara bude celá Ukrajina včetně Krymu osvobozená a ti špinavci vypráskaní tam odkud přišli

neverminde
neverminde
Level Level
18. 10. 2022 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Pises nesmysli za Ua tam prevazne bojuji zoldaci. Na zacatku utoku prej milion vojaku a co zabrali jen kus Charkova, ktere jim Rusaci nechali a ustoupili ..

neverminde
neverminde
Level Level
18. 10. 2022 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Tak nam ukaz zdroj jinak pises nesmysli.

scratchy27
scratchy27
Level Level
18. 10. 2022 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Kus Charkova a rusaci jim ho nechali :D Ty budes asi podobny taktik a strateg jak ten rusak ;)

scratchy27
scratchy27
Level Level
18. 10. 2022 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Docela me bavi, jak rusofilcky chteji ke vsemu (byt lehce dohledatelnemu a i nemainstreamovymi medii nedavno pokrytemu) ale pro svoje plky zdroj schopny dodat nejsou a kdyz jo, tak maximalne parlamentni listy :D

wrah666
wrah666
Level Level
18. 10. 2022 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Aby ne. Propaganda za miliardy, versus pravda. Propagandy se vydá 100x víc. Jenže pravda má jednu takovou vlastnost: Výdycky vyjde najevo. Nakonec. Nějakou dobu se lidé dají ohlat, noviny zavřít, servery zakázat, šiřitele pravdy strčit za mříže. jenže jen na pár let maximálně. A pak máte utrum, zavraždit všechny svědky nezvládnete.

scratchy27
scratchy27
Level Level
18. 10. 2022 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Od tebe me tahle sebereflexe docela i tesi. Co si vybavuji, tak ty jsi zrovna jeden z tech, ktery sve vyplody nebyl schopen dolozit nikdy ;)

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 10. 2022 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Nechci kazit iluze, ale Rusko má ještě hodně moderní techniky, ale nepoužívá ji z několika důvodů. První je, že stále věří že do konfliktu může vstoupit NATO a za další a to je ten nejdůležitější důvod, že nevycvičené vojáky je zbytečné dávat do moderních tanků nebo letadel, protože nevyužije jeho potenciál ani co by se za nehet vešlo. Výhodnější je tam poslat zelenáče ve šrotu, bojová síla je možná i větší. Cena za "maso" v Rusku nemá ani cenu hovořit a starý "šrot" je levnější nechat sešrotovat na bojišti Javelinem než ho rozřezat a roztavit na plechovky na vrakáči. Za další, oni možná posílají staré tanky, my už budeme moct poslat tak maximálně palcáty a kyje.

scratchy27
scratchy27
Level Level
18. 10. 2022 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Tohle by mozna i mohlo davat smysl a byl by v tom i kousek logiky ze strany rusa, nicmene to, ze si nechali znicit nebo alespon velmi zdecimovat i jejich nejlepsi jednotky, jako napr 1. tankovou brigadu, jejich specnaz ktere pouzivali v prvni lini pri obrane na coz tyhle jednotky proste nejsou stavene atd, atd. Tak stejne pokud vubec nejake ty "schovavane" moderni zbrane maji, budou je ve vysledku ovladat odvedenci nebo stary zalozaci.

K te posledni vete, rus mel papirove pred napadenim Ukrajiny cca 12tis tanku, podle toho co se zatim dalo videt bych si tipl, ze provozuschopnych a plne funkcnich z toho byla 1/4, max 1/3. Cili 3000, max 4000 tanku. Udrzovat vic proste rus nezaplati.
Z tohot poctu jim cca 2000 uz zlikvidovali, kolem 500 ukradli. Kolik ze zbytku bude poskozenych/neopravitelnych tezko zjistime, ale vychazi mi z toho, ze ani rus uz nema kde brat.
Tomuhle nahrava i fakt, ze tanky do ruska ted posila belorusko (kolik jich muze mit belorus netusim, ale nejake zazracne cisla to nebudou).

To same se da aplikovat i na ostatni zbrane, jejichz zasoby se jim tenci take...viz zebrani o dodavky minimalne z iranu (drony, balisticke rakety atd.)

Ventero
Ventero
Level Level
18. 10. 2022 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Bison: Ano - o tom už jsem psal - jen někteří nesnesli úvahu o tom, zda to vlastně není to gró nebo jeho nedílná součást ...

pfranta
pfranta
Level Level
18. 10. 2022 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison A kdo vyrábí pro Ukrajinu? Většina zbrojovek, pokud má výrobní kapacitu, má na roky vyprodanou produkci. Můžete uvést nějakého konkrétního výrobce. Za posledního půl roku si nic nevybavuji. Zatím co šlo na Ukrajinu, tak byly skladové zásoby.

indyan
indyan
Level Level
16. 10. 2022 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Iránské drony jsou jen něco jako pomalá a jednoduchá střela s plochou drahou letu. Neumí nic jiného než letět po zadaných GPS souřadnicích. S dronem to ani v podstatě nemá nic moc společného. Fašistické rusko je teroristický stát a jeho armáda umí jen bombardovat civilní obyvatelstvo. Všechny bitvy na Ukrajině prohrálo, pouze první měsíc války postoupilo na území, kde byla slabá obrana. Od března bylo poraženo u Kyjeva, Sumy, Černihivu, rusácká černomořská flota přišla o vlajkovou loď a další plavidla a byla vyhnána ze Sevastopolu do Novorossijska. Byl osvobozen Hadí ostrov. Ukrajnská ofenzíva rozdrtila ruské nacisty u Charkova, Izium a obklíčila a zničila rusáky u Lymanu. Byl vážně poškozen důležitý infrastrukturní prvek nacistů - Krymský most. V tuto chvíli Ukrajinská armáda postupuje na jihu k Chersonu a osvobozuje od rusáckých okupantů další a další obce.

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 10. 2022 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@indyan Tak je to Rusko fašistické nebo nacistické, to je docela rozdíl.

Navíc používat slovo "nacistické" ve spojení s Ruskem, když nacismus měl Rusko v podstatě vyhladit, asi nebude úplně šťastné, což?

Navíc Ukrajina je (bude) na tom dost špatně i přes ty úspěchy, ale to si povíme v lednu, v únoru 2023.

M0RGAN
M0RGAN
Level Level
16. 10. 2022 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Rusko na začátku invaze jako jeden ze svých cílů deklarovalo "likvidaci umělého Ukrajinského národa", což bude obnášet "odstranění několika procent nejvzpurnějších, aby se zbytek těchto pomýlených Rusů nechal zlomit a začlenit zpátky do Říše". Několik procent Ukrajinců = řádově miliony lidí!
Navíc to zas tak velký rozdíl není. Nacismus = německý nacionální fašismus. Rusko jeden ruský nacionální fašismus. A jelikož Ukrajinci jsou rozhodně mnohem čistšími Slovany než Rusové, tak tahle dobyvačná válka cílí na genocidu Slovanů.

A jako ukázkový příklad ruského osvobození etnických Rusů je třeba Mariupol. Ten měl před invazí půl milionu obyvatel. Z toho je teď mrtvých identifikovaných 87 000, mluví se o 110 000+, mnoho dalších mučeno a/nebo uneseno do Ruska, zbytek uprchl, přežívá tam sotva pár desítek tisíc lidí. To je to údajné ruské osvobození utlačované ruské menšiny na Ukrajině v praxi.

A co se má stát v lednu/únoru 2023? Putin nasadí svoje Wunderwaffen a za 3 dny bude v Kyjevě? Protože ta jeho armáda nadlidí nemá ani zimní uniformy, natož vybavení.

neverminde
neverminde
Level Level
17. 10. 2022 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Co to tu kvakas za nesmysli.

unreall
unreall
Level Level
17. 10. 2022 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek “Nacizmus” je odvodený od slova Nacionalizmus, fašizmus, národný socializmus, totalitná ideológia…

Vyberte si čo len chcete, je to len iné pomenovanie tej iste formy debility. A samozrejme, Rusko je nacistický štát voči Ukrajine a Putin sám je proste len nacista, diktátor a terorista v jednej osobe. Každé slovná hantirka sedí.

Z celého srdca a hĺbky duše želám každému Rusovi, ktorý sa na tejto ich zvrátenej ideológii podieľa, pomalú a bolestivú smrť. A tým ostatným, aby sa im konečne otvorili oči.

wrah666
wrah666
Level Level
17. 10. 2022 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Mezi terroristou a hrdinou je velmi tenká hranice. Je to jeden a ten samý člověk. To, jestli "páchá terror", nebo "osvbobozuje" záleží na tom, jestli jste s ním, nebo proti němu. Dovolím si podotknout, že například němci mluvili o parašutistech, co sejmuli Heydricha, jako o terroristech. A vida, my je máme za hrdiny a jejich čin za stoprocentně oprávněný a správný. IRA angličané nenávidí a mají za terroristy a spousta irů je obdivuje. Eta totéž ve španělsku. Přičemž dělají naprosto to samé a ze stejných pohnutek. Hm, nebo třeba co takový Binj Ládin? Moc o jeho začátcích nevím, ale nebránil nakonec také svou vlast? Vůbec bych se nedivil, kdyby byl pčesvědčený, že jí brání až do smrti. Nebo takový Kim Ir Sen? Víte, že ten, koho znáte jako "krvavého diktátora" byl válečný hrdina, velitel partyzánských jednotek? Víte, co se dělo v Koreji ještě před druhou světovou? Nepochybně byl přesvědčený, že tamní lid chrání před zrůdami. A zcela nepochybně je o tom nemalé procento místních přesvědčené stále. Já osobně vidím PANA Putina za hhrdinu a doufám, že vyhraje, osbovodí a že jednou budou skutečné zrůdy, ty co nahnaly obyčejné Ukrajince do války pochytáni, sopuzeni a pověšeni. S čestným místem pro Zelenského pěkně uprostřed dluhé řady šibanic. Ale to jsme se dostali od technologie už dost daleko, ne?

scratchy27
scratchy27
Level Level
17. 10. 2022 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ty kraso, Kim-Ir-Sen valecny hrdina :D Tak urcite no, jenomze vubec... Byl to politruk v partyzanske valce proti Japoncum. A vis jaka je uloha politruku? Ne fakt to nebyl valecny hrdina. Toho ze sebe udelal az pote co se dostal k moci.

Ano, mas pravdu, zhusta je ta hranice mezi "terorem" a "hrdinstvim" zavisla na strane pozorovatele. Ty a tobe podobni mate svou stranu vybranou a ja jen doufam, ze az tohle ruske peklo skonci, vsechny tobe podobne rusofilcky odtahnou do ruska. Coz vlastne nechapu proc uz jste davno neudelali...bylo by to lepsi pro vsechny.

wrah666
wrah666
Level Level
17. 10. 2022 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ty jí máš vybranou očividně také. A s tím Kimem si ttrochu nastuduj historii. On totiž za války hrdinou zcela nepochybně byl. Než si jeho rodnou zem mezi sebe rozdělily vítězné mocnosti. A pak dostala půka národa nařízeno ho milovat a druhá půlka nenávidět. Ostatně i nás prostě přidělili a Čechů ani Slováků se nikdo neptal. Akorát my měli kliku, nás alespoň přidělili celé, nerozřízli nás. (To až lump Havel)

scratchy27
scratchy27
Level Level
17. 10. 2022 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek OK, najedu na tvoji argumentacni linii.

Nebyl. Byl to politruk, ktery mel za ukol dohlizet na jednotku a jejiho velitele aby jim to spravne (podle tebe) politicky myslelo.

Prosim, otevri si aspon nekdy nejakou knihu. Treba konkretne ohledne zacatku Korejske valky bych ti doporucil "Mao-Pribeh ktery mozna neznate" od Jung Changa - zacatek Korejske valky je tam dobre popsan, vcetne toho, ze Kim Ir Sena do ni vpodstate vmanipulovali Cinane za prispeni stalina. Fakt ti to da vic nez studie historie na forech na internetu.

Havel nemel s rozdelenim byvaleho Ceskosloveska mnoho spolecneho, tady opet brecis na spatnem hrobe. Brec u Klause a Meciara. Havel to musel jen podepsat pod vlivem doby, kdy se obaval, aby to tady nedopadlo jako v Jugoslavii. Magoru na to tady tenkrat (a evidentne i ted) bylo dost.

wrah666
wrah666
Level Level
17. 10. 2022 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Pravda, nebyl sám, byla to trojice lumpů. Ale on to podepsal a schválil, ačkoliv předtím přísahal, že bude stát chránit, včetně jeho celistvosti.

scratchy27
scratchy27
Level Level
17. 10. 2022 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek On ale realne jinou moznost nemel.

BTW vis co je fakt vtipny? Ty tady do krve hajis pravo na sebeurceni DNR, LNR a dlouhodobe tu masturbujes nad tim, ze pouzili nasilnou cestu. A zaroven vycitas Havlovi, ze podepsal (jako hotovou vec) rozdeleni Ceskoslovenska, kde si Slovaci vybrali svoji samostatnou cestu.

Jen pro pripomenuti, nalada, kterou v te dobe rozdmichaval Meciar a jeho hzds na slovensku nebyla vubec ruzova a v pripade obstrukci ze strany Havla s podpisem, by to dopadlo mnohem, mnohem hur. S prihlednutim k tomu, co se delo v Jugoslavii, diky bohu za nej!

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
17. 10. 2022 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek "On ale realne jinou moznost nemel."
Budeš to samé tvrdit o Putinovi? Havel byl nesvéprávný, že neměl na výběr a netrval na vyhlášení referenda?

" kde si Slovaci vybrali svoji samostatnou cestu. "
Na tuhle pitomost si přišel jak, když neproběhlo referendum?

Ne nedopadlo a cucáš si to jen z prstu. BTW kolik let svého života jsi strávil na slovenku před i po rozdělení?

Blaazen
Blaazen
Level Level
17. 10. 2022 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Referendum opravdu nebylo, ale historici tvrdí, že to Slováci jakoby rozhodli ve volbách.
Wikipedie:

"Rozdělení Československa podporovaly všechny významné slovenské politické strany a špičkoví politici.[zdroj?] Ve svém volebním programu pro volby v roce 1992 jej ale měla jen Slovenská národná strana.[9] Demokratická strana, která byla pro zachování společného státu, u voleb neuspěla."

Ovšem referendum by třeba dopadlo jinak, rozdělení bylo jen jedna z mnoha položek ve volebních programech.

scratchy27
scratchy27
Level Level
17. 10. 2022 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Nechapu uplne tve myslenkove pochody (ale to u lidi s tvymi nazory mam tak vseobecne), proc sem proboha pletes (nebo porovnavas) Havla s Putinem? To jsme jako slovaky napadli a vrazdili nebo jak si tuhle mega myslenkovou syntezu myslel?

Ne nemel, protoze v dobe kdy se rozdeleni domluvilo mezi Klausem a Meciarem, ani Havel nebyl prezident ty vycucanej prste ;) Ale udelam to pro tebe a rozepisu ti to jako timelajnu :

Na zacatku prazdin 1992 Federalni shromazdeni nezvolilo, hlavne diky Slovenskym poslancum, Havla prezidentem CSFR
20. cervence 1992 - Vaclav Havel odstoupil z funkce prezidenta CSFR
26. srpen 1992 - Klaus a Meciar podepsali dohodu o reozdeleni federace
25. listopadu 1992 - poslanci rozhodli o "rozvodu". Pro rozdeleni se vyjadrilo 92 ze 144 zakonodarcu.
26. ledna 1993 - byl Vaclav Havel zvolen prezidentem Ceske Republiky, tedy uz mu pouze zbylo akceptovat to co Slovaci s Klausem uvarili

Pokud si to docetl az sem, tak to " kde si Slovaci vybrali svoji samostatnou cestu. ­" znamena, ze zastupce Slovaku (ktere si zvolili Slovaci) za ne evidentne rozhodli. Mam pocit ze se tomu rika zastupitelska demokracie. Porad to pobiras?

K tve posledni otazce, dekuji za tvuj zajem, mam na Slovensku tchana s tchyni a poslednich cca 25 let tam travime kazdy rok minimalne mesic. Jakou to ma jako mit vypovidajici hodnotu?

neverminde
neverminde
Level Level
18. 10. 2022 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek nesmysl

Ventero
Ventero
Level Level
18. 10. 2022 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek scratchy27: Dočetl jsem v celé diskuzi až sem a s něčím mohu souhlasit méně či více, s něčím nemohu souhlasit, ale což stejně to tu nevyřešíme, tak jsem se už ani neměl potřebu vyjadřovat - už dávno mám zde vyzkoušeno, že je to tady spíše jak americkej fotbal a ne diskuze a v zápalu soupeření tu málokdo reflektuje logické argumenty, pokud je vůbec chápe.

Tvoje argumenty z předchozích diskuzí prostě nějak beru s tím, že holt s většinou navzájem nesouhlasíme a v podstatě se naše rozpory odehrávali spíše v empirické rovině.

Ale tohle už mě v klidu nenechalo, protože píšeš úplné nepravdy a dokonce i ošperkované nesmysly a nebo jsi žil v alternativní realitě ČSSR, když se rozdělovalo, proč a jak.

Nebudu se nějak detailně rozepisovat o tom komu se to hodilo a proč, protože ty vždycky budeš bránit svého ultramegazločineckého strýčka, ale proč by to tady mělo dopadnout, jako v Jugošce (tu mimochodem vybombardovali hlavně Amíci), když tady se prakticky, až na pár jednotlivých fanatiků nikdo rozdělit nechtěl - proběhla na to i referenda - a starší generace se dodnes považují za Čechoslováky
To jenom Klausovi v jeho krátkozrakém pseudoekonomickém uvažování (aby taky ne - má na to americkou školu) šlo o to, že by nám Slovensko brzdilo ekonomiku a Mečiar se stejným egem zase chtěl dokázat, že ne, protože Češi svým nespravedlivým přístupem Slovenskou ekonomiku deklasují.

A Havel tu možnost měl to nepodepsat, ale na to byl příliš zbabělý, protože by se tím protivil svým chlebodárcům a šéfům, kteří měli a mají stále zájem na tom rozdělit a opanovat Evropu - jenže tady by si nedovolili udělat, to co v Jugošce, protože tady na to nebylo podhoubí a ani by to nešlo a ani to nepotřebovakli, neboť tu měli v nejvyšších pozicích dva svoje agenty vlastizrádce Havla a Klause (nenechme se mýlit jeho dnešními výroky, kdy už ve stáří trochu pochopil, komu a čemu vlastně sloužil) - je i možné, že by Havla nakonec sejmuli, kdyby nepodepsal, jako Ládina, který pro ně nejdříve pracoval, pak pochopil, co je to za svinstvo a chtěl jít vlastní cestou a stel se z něj terorista a štvanec, jako třeba z Geronima apod. - "USA War against Terrorist since 1878"

Ventero
Ventero
Level Level
18. 10. 2022 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Referendum proběhlo - a tuším 2 - byť jedno bylo takové hurá lidové a v obou vyšlo, že se občané nechtějí dělit - ani Češi ani Slováci. Ono totiž nebyl skoro Čech nebo Slovák, který by neměl v té druhé části někoho z rodiny či z té druhé části nepocházel - jedná se opravdu o velmi malé území.

Ano - ten chlap vyloženě mele hovadiny a tak jsem ti dal bodíka, za relevantní reakci, byť s nepřesností :-)

scratchy27
scratchy27
Level Level
18. 10. 2022 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ale ja tady prece rozpad CSFR neobhajuju, po pravde mi byl uplne jedno. Jen davam snadno overitelna (pro toho kdo si je chce overit) fakta a dokonce jsem dal i casovou posloupnost toho, ze v dobe rozpadu dokonce ani Havel NEBYL prezidentem CSFR. Cetl si vubec ty prispevky? Pro jistotu ti to dam i sem :

Na zacatku prazdin 1992 Federalni shromazdeni nezvolilo, hlavne diky Slovenskym poslancum, Havla prezidentem CSFR
20. cervence 1992 ­- Vaclav Havel odstoupil z funkce prezidenta CSFR
26. srpen 1992 ­- Klaus a Meciar podepsali dohodu o reozdeleni federace
25. listopadu 1992 ­- poslanci rozhodli o ­"rozvodu­". Pro rozdeleni se vyjadrilo 92 ze 144 zakonodarcu.
26. ledna 1993 ­- byl Vaclav Havel zvolen prezidentem Ceske Republiky, tedy uz mu pouze zbylo akceptovat to co Slovaci s Klausem uvarili

Tohle je casovy sled, ktery predchazel a nasledoval rozdeleni. Vim ze ve vasich kruzich je velice IN flusat na Havla za cokoliv, ale v tomhle flusejte na Klause a Meciara.

Zadna oficialni referenda nebyla. Pokud si myslis ze ano a ja se pletu, poprosim te o zdroj, o jejich zadani a hlavne o jejich presne vysledky.
A to, ze se nekdo v hospode shodne na tom ze to byla blbost, fakt referendum neni.

Uved mi tedy prosim, kde presne lzu, zkresluju nebo melu hovadiny jak si psal v predeslem prispevku.

scratchy27
scratchy27
Level Level
18. 10. 2022 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tusis uplne spatne, zadna referenda nebyla. V soutezi o to kdo tu mele hovadiny, ziskavas plusovy bod.

BTW, pust si nejake dobove zpravodajstvi ze Slovenska. Pokud mas alespon nejake zbytky objektivnosti, kterou se zde stale ohanis, mozna ti to trochu otevre oci.

Ventero
Ventero
Level Level
18. 10. 2022 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Nutno dodat, že ani jedno referendum nebylo oficiální - tedy lze vytknout použití slova "referendum" - dnes bychom to nazvali asi průzkumem veřejného mínění z nichž jedno mělo jakousi formu referenda či spíše petice (technicky v tom zas tak velký rozdíl nevidím - spíše jen organizačně) - nasbíralo se milióny podpisů proti rozdělení.

Zde se omlouvám za zavádějící a nepravdivé tvrzení.

Nicméně bylo tehdy zřejmé - netajili se s tím a dnes se o tom veřejně píše i na běžných středoproudých médiích, že se nechtěl skoro nikdo dělit - jen ti 2 fanatičtí mamonáři.

Jinak tady jsou zajímavé postřehy, že vlastně to rozdělení je dle zákona neplatné - ilustrace toho, v čem tu žijeme a jakou má pro koho legislativa hodnotu:
http://www.hnutisocialneslabych.cz/news/rozdeleni-ceskoslovenska-v-roce-1992-je-neplatne/

A aby někdo nepiskoval, co že je to za médium, tak i zde:

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2187316-o-rozdeleni-csfr-melo-byt-referendum-politici-na-nemeli-pravo-shoduji-se-expremieri

Ale soudit to nebudu - to bych musel hodně postudovat - to jen tak pro zajímavost. Na druhou stranu jsou postřehy, že to obešli tím, že nechali stát nejprve zaniknout a pak vzniknout 2 nové. Otázka je jestli tohle jim tehdejší legislativa umožňovala - podle mě by zánik státu musel být nějak projednán na půdě OSN stejně jako vznik apod.

Ventero
Ventero
Level Level
18. 10. 2022 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak já to zhodnotím celkově:

Ventero (357) | 18.10.2022 10:06 - tady vysvětlení k tomu "referendu" a přiznání mé chyby - časově se teď kryjeme, bo jsme oba online.

"On ale realne jinou moznost nemel." - tohle podle mě pravda není

" ... kde si Slovaci vybrali svoji samostatnou cestu. " - to bych taky viděl jinak - tehdejší politická mafiánská špička nejsou všichni občané Slovenska ani jejich většinový hlas.

"Jen pro pripomenuti, nalada, kterou v te dobe rozdmichaval Meciar a jeho hzds na slovensku nebyla vubec ruzova" - to je pravda

"... a v pripade obstrukci ze strany Havla s podpisem, by to dopadlo mnohem, mnohem hur" - to je spekulace - nevidím důvod ..

"S prihlednutim k tomu, co se delo v Jugoslavii, diky bohu za nej!" - tohle smysl nedává - nespojité a nesrovnatelné (Viz jiná má reakce)

"protoze v dobe kdy se rozdeleni domluvilo mezi Klausem a Meciarem, ani Havel nebyl prezident" - to je pravda

"20. cervence 1992 ­​- Vaclav Havel odstoupil z funkce prezidenta CSFR" - tohle mohlo být podhoubí nebo min. předzvěst, jak sám podotýkáš

"ale v tomhle flusejte na Klause a Meciara." - ano a v tom zbytku na Klause a Kočárníka /kdyby se jen tehdy naslouchalo tomu, co nám radili Rakušáci a prosazovali Zeman s Komárkem - nebyli bychom min. v takovém energetickém balastu, ale pozitivních dopadů by to mělo daleko více ...

Pate1973
Pate1973
Level Level
26. 10. 2022 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek sory ale chce se mi z vás zvracet

wrah666
wrah666
Level Level
16. 10. 2022 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@indyan JAsně. A asi proto, že je to určené k útoku "na civilisty" tím zasáhli výhradně infrastrukturu a žádné lidi, co? Žeby se tak 100% spletli? Zatím bych řekl, že to zafungovalo dokonale. A to i ekonomicky, Iránský levnodron bude mnohonásobně levnější, než případné západní protivzdušná raketa.

A KRymský most se zatím neodvážili veřejně přiznat ani Ukčka, tváří se, že v tom nejedou, bojí se odvety.

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 10. 2022 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Odveta za Krymský most už proběhla, ne? Potvrdil to i Putin. Šlo o vypálení raket na několik míst s civilní infrastrukturou po celé Ukrajině.

wrah666
wrah666
Level Level
16. 10. 2022 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 A kdyby Ukčka přiznaly, že v tom jedou, proběhla by druhé. Pokud ne i třetí. A likvidace infrastrutury je rozumné opatření. Neexistuje nic jako "civilní". Elektřina, topení, voda, komunikace, vše je zcela přirozený vojenský cíl. (A mělo se to udělat nejpozději v prvním týdnu. A ne jen 30%, ale 100%)

indyan
indyan
Level Level
16. 10. 2022 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Na likvidaci civilní infrastrutury je pozdě a rusáctvo na to nemá kapacity. Kalibr je slabý a ch-55 a iskanderů už rusáci moc nemají. Iránské rakety mají CEP stovky metrů. Rusáci se chovají stejně jako končící hitlerovský nacismus, který střílel V-1 a V-2 už jen ze msty na civilní obyvatele Londýna. Válku tím nerozhodl a stejně jako dnešní fašistické rusko prohrával na všech frontách.
Na začátku války rusáci také neměli kapacity na střelbu raket na vojenské cíle - v tu chvíli již prázdná ukrajinská kasárna a letiště a zárověň ničit infrastrukturu. Jedna raketa Kalibr stojí okolo 1M dolarů a Iskandery a Ch-55 jsou násobně dražší. Vzhledem k tomu, že se jejich letectvo nedokázalo vyrovnat s ukrajinskou PVO, tak prohráli už v březnu. Jedině letecká kampaň dokáže zároveˇn levně likvidovat infrastrukturu - mosty, elekřinu, vodu a ve stejnou chvíli bojovat i s vojenskými cíly.
Rusáci jsou v tuto chvíli naprosto bez důležitých technologií, jejich pomocníček Irán také a v okamžiku, kdy jim to dojde tak kapitulují. Zatím to v Rusku nikdo nechápe, protože putin neumí ani zapnout noťas nebo pecku, natož si něco spočítat.

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 10. 2022 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ano, z vojenského pohledu to tak je.

Ale jinak Ukrajině nepřeju nic zlého ;-).

Problém je, že ruské impérium jasně ukázalo, že o splnění svých cílů stojí a ukrajinská vojenská junta nepochopila, že impériu nelze čelit. Proto umírají lidé. Je to škoda, mělo by se okamžitě jednat o míru

indyan
indyan
Level Level
16. 10. 2022 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ukrajinská vláda a čelní představitelé pochopili jednu důležitou věc. Pokud by se vzdali a jednali o míru, tak rusáci na okupovaném území Ukrajince vyvraždí a jak se zbrchají a naberou trošku síly, tak pojedou dál a nic je nezastaví. Z tohoto pohledu musí bojovat teď, dokud jsou ruští nacisté slabí a nenechat je krájet - obsazovat ukrajinské území postupně jak salám v ledničce.
Ukrajinská armáda stále sílí, dostává stále lepší výzbroj. Jeden z jejich největších dodavatelů je rusko a jejich opuštěné tanky, bvp po útěku ruských posádek. Ruská armáda ztratila nejlepší jednotky a výzbroj - tanky již na jaře a teď se rusko zoufale snaží zalepit frontu narychlo mobilizovanými branci, kteří jsou bez výcviku a na frontě rychle likvidováni. Pokud tam vůbec dojedou a nedostanou HIMARSem již po cestě.

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 10. 2022 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Vůbec to nechápete!

Tohle nepište, protože pokud by něco takového hrozilo, tak tam prostě Rusko naháže atomovky a je KONEC.

Máte prostě zcela mylnou představu o realitě světa. V té realitě není žádný prostor pro vítězství Ukrajiny, tak to prostě je.

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 10. 2022 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Rusko takové cíle nestanovilo, ale pokud by to byla pravda, tak se prostě nedá nic dělat, bohužel :-(.

Ale myslím si, že ani Rusko nechce, aby v očích všech vypadalo jako úplný kretén, takže dohodu o míru, která se uzavře nyní, Rusko dodrží. A v té přirozeně nebude zábor celé Ukrajiny.

indyan
indyan
Level Level
16. 10. 2022 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Rusko tyto cíle nestanovilo veřejně, ale fakticky je všude na obsazeném území provádí. A nejdná se o jednotlivé excesy, ale o soustavnou činnost. O tom svědčí řada odhalených míst s pácháním zločinů a genocidy. Rusko nedodrželo nikdy žádnou dohodu a věřit jim teď není absolutně možné.

indyan
indyan
Level Level
16. 10. 2022 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Pokud by rusko použilo atomovky a to se bavíme jen o taktické úrovni, tak by jim to opět vojensky nijak nepomohlo. Ukrajinské jednotky bojují rozptýleně na velkém území a ani k útoku nepoužívají nějaké masové soustředění tanků, bvp a dalších jednotek. Ukrajinci důkladně připravují ofenzívu, pomocí absolutního přehledu ze satelitů, včetně satelitů s radarovým scanem na několik cm rozlišení. Najdou slabá místa obrany a ty projdou malými jednotkami do síly praporu, do poslední chvíle skrytými. Dále se potom již pohybují v ruském týlu a obkličují soustředění ruských vojsk a nutí je k ústupu nebo dalším manévrům. Na tyto rusácké manévry cílí přesné dělostřelectvo. HIMARS ničí jakékoliv pokusy o stacionární obranu zasypáním raketami s tříštivou municí.
Pro použití taktické jaderné zbraně i kdyby náhodou bylo to malé soustředění praporu objeveno před útokem, tak ukrajinské ztráty budou max ve výši toho praporu - 300-350 lidí. V okamžiku, kdy se dají do pohybu, tak už budou rusáci střílet JZ i na své bránící nebo manévrující jednotky a budou mít ztráty také, možná i vyšší než Ukrajinci.
Všechny dělostřelecké a podpůrné systémy Ukrajinců jsou digitalizované a distribuované. Nemají nějaké sloučení dělostřeleckých baterií, ale každý prostředek působí samostatně na rozlehlém území. Taktická jaderná zbraň ničí nechráněné jednotky na prostoru do 1km od epicentra.

wrah666
wrah666
Level Level
16. 10. 2022 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Problém je, že podle mě Ruské vedení vůbec ani netuší, čeho chce dosáhnout. Podle mě bylo cílem totéž, co v Gruzii. Oprtavdu jen rozmlátit zbraně a za týden domů. A nepočítali se zfanatizovaným obyvatelstvem.

M0RGAN
M0RGAN
Level Level
16. 10. 2022 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Kerčský most je ilegální stavba na cizím území, legálními úřady byl její stavitel vyzván k jejímu odstranění a pokud nekoná, je na místě exekuce úředního rozhodnutí.
"Ukčka" se tedy ani nemají k čemu přiznávat, přiznává se k trestné činnosti. Což je třeba ruská genocida Ukrajinců, včetně záměrných útoků na obytné budovy, školy, nemocnice a další civilní cíle, běžná taktika teroRuska. A koho to překvapuje, ten nedával pozor, jak se teroRusko chovalo třeba v Sýrii nebo v Čečensku.

wrah666
wrah666
Level Level
16. 10. 2022 23:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Běžná taktiky všech. Akorát, že zatím se to dělo pod taktovkou američanů a daleko od nás, takže o tom amíkům do řiti vlezlá média nepsala. ZAto teď se to děje americkým řitilezcům, takže jde o "genocidu". Prosím,. laskavě stejný metr. Buď byla genocida i například humanitární bombardování, nebo je v pořádku i dnešní. Vyberte si.

neverminde
neverminde
Level Level
17. 10. 2022 07:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Nejelepsi je strilet proti tem dronum rakety z protivzdusne obrany primo ve mestech.

Ventero
Ventero
Level Level
18. 10. 2022 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Presne ..

Eskymak
Eskymak
Level Level
17. 10. 2022 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@indyan Jestli v tom dronu není zavřený Íránec...

wrah666
wrah666
Level Level
16. 10. 2022 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vida. A já myslel, že jako první toto použijí "běžní" terroristé. Že na komerčního drony přiváží granát. A ono už to má oficiální armáda. Bude sranda... (tedy pravda, já čekal, že pod větší dji někdo normálně přiváže obranné vajíčko, tohle s 50 kg hlavicí je onačejší legrace)

Blaazen
Blaazen
Level Level
16. 10. 2022 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rusové už nedokážou vyrobit ani dron. Letadla Su-57 vyrobili dvě a těch požadovaných asi 70 do roku 2028 vyrobit nedokážou. Peníze na výrobní linku tanků Armata se poztrácely cestou. Tak už jen ty jaderné zbraně, ale to bude jako se vším u nich. 5% pěkné naleštěné na přehlídky a zbytek rezavý šrot.

mirek55
mirek55
Level Level
16. 10. 2022 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen Zato ukrajinci toho dokáží vyrobit. Třeba těch pomníků banderovců co tam mají...

PS: Úplně všechno co jsi napsal je špatně a každý s přístupem k informacím si to může ověřit. takže se nebudu namáhat.

andir
andir
Level Level
16. 10. 2022 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 takže potvrzuješ že rusko je na tom špatně jak ukrajina když je tak porovnáváš :D a těch sme se báli :D jsou spíše k smíchu

mirek55
mirek55
Level Level
16. 10. 2022 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Bál ses jich akorát ty. BTW nepotvrzuji, ale to bys musel mít mozek schopný chápat psaný text a pravidla logiky.

Blaazen
Blaazen
Level Level
16. 10. 2022 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Fajn. A ty Su-57 a Armaty jsou teda kde?

mirek55
mirek55
Level Level
16. 10. 2022 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Jak to mám vědět? To jako mám mít jejich GPS souřadnice a jestli je nemám, tak ten tvůj blábol je automaticky pravdou? Laskavě si přečti, co jsi napsal a jak jsem reagoval.

Blaazen
Blaazen
Level Level
16. 10. 2022 17:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Samozřejmě, že nemáš GPS souřadnice a nemá je ani ruská armáda. Když nemají ty tanky a letadla, nemohou mít ani jejich souřadnice.

Psal si o přístupu k informacím. Z dostupných zdrojů lze zjistit, že hala na Armaty bude hotová možná příští rok. A Su-57 dodavá výrobce úžasnou rychlostí jeden letoun za rok.
Mimochodem, ani pro Armatau ani pro Su-57 není dokončen vývoj motoru.

indyan
indyan
Level Level
16. 10. 2022 21:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Armaty i Su-57, ale i další Sučka (30,34,35) potřebují západní komponenty ve velkém množství a to je věc, které se v Rusku nedostává a dlouho dostávat nebude. Proto snít o nějaké výrobě ale i provozování!! těchto letadel nebo moderních tanků je naprosto nemožné.
Su-57 má AESA radar, který potřebuje FPGA, které vyrábí jen USA případně jeho blízcí spojenci. Všechny výkonné procesory v letadlech jsou západní. Nejmodernější Su-35 má zastaralý PESA radar a aby nemusel používat FPGA, tak je zpracování nahrazeno polem ARMů, jedná se o desítky až stovky kusů v jednom letadle. Pokud se rozbije jen jeden a není skladem, tak letadlo sedí na zemi.
USA začalo nově uplatňovat silné restrikce v oblasti vývozu a výroby čipů na celou Čínu, takže i ti brzy budou tahat za kratší špagát, protože bez USA lidí a licencí jsou schopni vyrábět čipy pouze pro spotřební elektroniku a snad jediná oblast, kde se jim povedl pokrok je 5G. Ale i v tomto odvětví dochází k utahování šroubů pro potenciální čínskou výrobu.
A jediný rusácký výrobce jakýchsi čipů Elbrus zkrachoval.

wrah666
wrah666
Level Level
16. 10. 2022 22:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Amíci už také dlouho škodit nebudou. Jediná potíž je, že pak bude neomezeným šéfem světa Čína. (Předpovězeno údajně Nostradamem a fakt to na to vypadá) A já sice jejich společnost uznávám, ale nějak se mi nechce být druhořadým občanem říše. (Proto mi vadí i EU, která ČR prostě nařizuje, co se tu bude dělat, místo aby to bylo o dohodě) A když jsme u toho, tak JÁ čínskou pracovní morálku vydržím... (TJ, kdo dělá JEN 12 hodin, je flákač) ale vydržíte jí vy?

indyan
indyan
Level Level
16. 10. 2022 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Nostradamovi bláboly mně nic neříkají. Čína je autokratická totalitní společnost, která kromě počtu obyvatel nemá jiný zdroj své expanze. Dostali se sice dále než na penězovody ze surovin napojené Rusko, protože jim nic jiného nezbývalo. V tuto chvíli, za pět vteřin dvanáct, se jim pomalu utahuje opasek. Totalitní společnost nebude nikdy nositelem pokroku, protože lidé v totalitě nemají žádnou motivaci pro totalitní režim něco dělat. Ano západ udělal řadu chyb a ještě udělá, ale má také sebereflexi a v okamžiku, kdy něco nefunguje, tak jsou čelní představitelé vyměněni.
Co se týče flákačství, tak když vidím počty vašich příspěvků zde a jejich inteligenci, tak vás tedy za pracovitého člověka, případně nějak jinak schopného nepovažuji. Možná v nějakém oboru se stále se opakující činností něco umíte a možná by tato dovednost byla v číně dobře hodnocena plus vaše patolízalství k pánovi, opravdu nevím. V západní společnosti pokud něco umíte nebo se snažíte, tak jste ohodnocen lépe než v totalitě. V číně dále musíte za vše draze platit - léky, lékařská péče a asi ani neexistuje nějaké důchodové zabezpečení.
Co se týče toho jestli bych vydržel, tak vám řeknu, že toto neřeším. Pokud by mě nějaká invaze žlutých soudruhů potkala za aktivního života, tak bych proti nim bojoval a nikdy bych pro ně nehnul ani prstem, takže čínská morálka mě naprosto nezajímá.

scratchy27
scratchy27
Level Level
16. 10. 2022 23:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Hele tohle me fakt bavi, IT web, kde se rusofilcky ohaneji Nostradamem a jeste tim slovenskym telepatem jehoz jmeno jsem uz radsi zapomel :D

wrah666
wrah666
Level Level
17. 10. 2022 03:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Jenže oni nositelem pokroku JSOU. Baterky do elektromobilů a technologie 5g je jen začátek. Dech dochází (bohužel) nám, oni se stále teprve ropzjíždí,. jelikož potřebné výzkumné kapacity vybudovali teprve nedávno. A zatímco i u nás se už silně omezil základní výzkum a jede se aplikovaný (a v USA to je prakticky jen o něm) tak Čína dneska jede na stovkách univerzit s prvotřídním vybavením právě ten. A on se nakonec vždy vyplatí. V "bezcenných" datech si nakonec někdo všimne užitečného principu a jede.

PS: " V číně dále musíte za vše draze platit ​- léky, lékařská péče a asi ani neexistuje nějaké důchodové zabezpečení. " To má být vtip? Ono je to právě naopak, Čína se o vás postará. Jenže VY musíte makat, dokud můžete.Parazitům co nedělají neordinují sociální dávky, ale sociální převýchovu v táboře obehnaném ostnatým drátem. Obdivuhodně to zlepšuje pracovní morálku... Státem, který popisujete jsou USA. Až s Obamou přišlo vůbec základní lékařské ošetření "na pokladnu" a léky si plně platíte stále. A důchod, jakožto státní myslím vůbec nemají.

neverminde
neverminde
Level Level
17. 10. 2022 07:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Neni dokoncen vyvoj motoru? A na cem ty SU-57 letaj teda? Tech stihacek maj zaprve vic a za druhe maji hromadu techniky jen ty oni ni nevis. A ani vedet nebude.

wrah666
wrah666
Level Level
17. 10. 2022 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Tak popři, že se amíci a rusáci perou prostřednictvím východní a západní ukrajiny a že mezitím čína dost rychle přebírá první místo. Ekonomicky, ale oni na vojenskou sílu zas až tak nevěří. Holá matematika: Na západě se něco vymyslí. A dá se to vyrábět do Číny, takže zisky jdou 50/50.. Kampak jde 100% zisku, když se to v Číně vymyslí i vyrábí? A když to "na západě" nikdo kopírovat nebude? Ne proto, že by si vážil autorských práv, kašle na ně stejně jako čína, ale čistě jen proto, že s trojnásobnou cenou bude zcela nekonkurenceschopný. Dále, Víš, kde se těží 50, 70 a někdy i 100% vzácných prvků? Pro představu, například neodymium na magnety... Bez něj budou sluchátka vážit 2x tolik a nebudou hrát tak pěkně, elektromotor bude větší a s nižší účinností atd. (dost podstatné, když je svět tlačen do elektromotorismu)

Doporučuji si počíst. Článek sice mírně zastaral, ale ta čísla vypovídají hodně. A tady, místo aby se alespoň dotovala věda a vynalézalo se, místo aby se budoval a chránil vlastní průmysl, tak se hádá s Ruskem o směšnou pseudozem, která sama nechce být pohromadě (opět, snad přiznáš i ty sám, že ani před majdanským pučem spolu západní a východní část zrovna nevycházely.)
https://byznys.hn.cz/c1-47509580-cina-ma-novou-paku-na-zapad-vzacne-kovy

scratchy27
scratchy27
Level Level
17. 10. 2022 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Jednim z tvych problemu je (a asi to bude tou prepracovanosti), ze nedokazes udrzet jednu linku diskuze. Diskuze s tebou opravdu nema cenu, na otazky neodpovidas, resp. stale primichavas a rozmelnujes diskuzi dalsimi a dalsimi nesmysli.

Ale budiz :
- Popiram (fakta te stejne nezajimaji, ty mas svoje)

- Cina bezpochyby jednou prvni misto prebere, ale bude to pouze diky hrube sile 1,4mld otroku vs 370mil lidi

- Bude to trvat dele nez si myslis. Pokud amici vytrvaji s tim co spustili minuly tyden, bude to pro cinu hodne velky zarez a vracecka o nekolik let mozna desetileti zpet

- Cina je na zapade zavysla mnohem vic nez si myslis

- amik kasle na autorska prava? Odkdy? Dukaz? Jak je potom mozne, ze Cech vysoudi miliardu nad GoodYearem u americkeho soudu za poruseni patentu?

- ad zakladni vyzkum z druheho threadu, muzes prosimte rict vsem z Caltechu, MIT atd, atd. ze se na to muzou vykaslat, ze TY vis, ze zadny zakladni vyzkum nedelaji...urcite jim tim otevres oci a oni prestanou ztracet cas a treba taky zacnou cist Nostradama ;)

scratchy27
scratchy27
Level Level
17. 10. 2022 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Ze dvou produkcnich verzi su-57 jim jedna spadla prave kvuli nefunkcnimu motoru. Druha je kvuli tomu uzemena. Reseni pro tento problem ted nemaji a dlouho mit nebudou protoze sankce. Takze ano, vyvoj motoru neni dokoncen. Pochopis to takhle nebo to potrebujes v azbuce?

indyan
indyan
Level Level
17. 10. 2022 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Tábory obehnané ostnatým drátem, parazité, převýchova. Adoruješ i nacistické Německo?

wrah666
wrah666
Level Level
17. 10. 2022 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Pokud by Němci zavírali akorát na svém území a zločince, tak bych s tím naprosto neměl problém. Což ale nedělali, že? A což Čína dělá. Akorát toho zločince zavře už při prvních problémech, nevaruje ho xy krát, "nesledují" ho, dokud se nezfanatizuje tak totálně, že začne vraždit nevinné občany. Prostě jakmile ujede víc, než je zdrávo, je mu to důrazně vysvětleno. Což je naprosto v pořádku. Problém není TAM, ale TADY, že my to neděláme. Raději 100 "nevinných" (jen už se připravujiících) fanatiků za mřížemi, než splachovat krev stovky obětí. Skutečně nevinných občanů.

scratchy27
scratchy27
Level Level
17. 10. 2022 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Ale delali, kdopak nam to asi valcil v severni koreji? Cinanu tam bylo mnohem, mnohem vic nez severo-korejcu a masove likvidovali civilni obyvatelstvo jizni koreje Precti si neco o tom, kolik tech tvych "Skutečně nevinných občanů." o ktere ti tak jde, cinsky rezim znicil/vymazl nez se dostal k moci a nasledne pri upevnovani sve moci. Pak si nafackuj a prestan psat nesmysly.

scratchy27
scratchy27
Level Level
17. 10. 2022 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Ten etos o neporazitelne, nejsilnejsi armade, o jejich nadrazenosti a vsech dalsich nej* je v rusech pestovan a prodavan navenek. To vsechno se ted rozletelo jak Brabci na poli. Tolik k te tve logice.

wrah666
wrah666
Level Level
17. 10. 2022 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Klídek. NÁM taky tvrdí, že máme funkční armádu. Sice bez keců o neporazitelnosti, ale tvrdí se, že jde o partu bojeschopných profesionálů. Prý něco přes 20 tisíc placených profíků s (placenými) zálohami asi 5000. A když bylo potřeba postavit blbou rojnici, byl problém zorganizovat, aby v ní stálo nonstop 200 chlapů. (čili 600 celkem, na směny) Nejjednodušší můžný úkol. Nechtělo se po nich bojovat, řešit složitou logistiku, opravy, komunikaci. JEN, aby tam nahnali chlapy a patřičně je střídali. A naše, údajně profesionální ramáda s tím měla obrovský problém. Takže bych zrovna to lhaní o stavu armády moc nevytahoval. ONI alespoň ty muže do pole opravdu postavili.

scratchy27
scratchy27
Level Level
17. 10. 2022 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 No vidis, a vis proc? Protoze jim tam urcite chybi univerzalni expert jako si ty ;)

A ted vazne, ja jsem ten posledni, kdo by hajil armadu jako celek. Ale neda mi to se nezeptat. Vzstupuje CR na venek tak ze ma nepremozitelnou armadu? Zastrasuje CR poslednich 30 let vsechny sve sousedy? Zabira CR za pouziti armady poslednich 30 let uzemi svych sousedu?

wrah666
wrah666
Level Level
17. 10. 2022 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 To ne. ČR jen tvrdí, že má profesionální a bojeschopnou armádu. Což se ukázalo být mírně řečeno nepřesné. Na druhou stranu uznávám, že by se při skutečné potřebě bránit zemi možná vzchopili. Možná. A možná ne. Snad to nebude nutné otestovat v praxi.

neverminde
neverminde
Level Level
18. 10. 2022 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Uved zdroj padu te stihacky jinak trepes nesmysli. A propo jsou to nove stihacky a tudiz prototypy. Podivej se na F-35 jak dlouho uz letaj kolik jich je vyrobenych a tech zavad co maj...A padaj jak houby po desti maj vic prace s tim to vyzvednout aby to nekdo nenasel... nez aby to litalo. odlepuje se jim jejich ochrana vrstva :D to nevymyslis :D

neverminde
neverminde
Level Level
17. 10. 2022 07:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen 2? Tech letadel maji vic. A drony oni nevyrabeli protoze proste jim prisli k nicemu. Ted zjistili ze se bez nic neobejdou.

scratchy27
scratchy27
Level Level
17. 10. 2022 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neverminde "Tech letadel maji vic" tak urcite, to jsou ti takovy letadla, ktery svet nevidel :D

"Drony jim prisli k nicemu", jeste bych ti to doplnil, aby ti to zaklaplo cele :
Moderni tanky jim taky prisli k nicemu,
Moderni lode jim prisli k nicemu,
Zcela urcite i zbrane pro pesaky jim prisli k nicemu.
Ochranne prostredky pro pechotu jim prisli k nicemu,
Dokonce i to teple obleceni jim prislo k nicemu.

Brec dal...

Ventero
Ventero
Level Level
18. 10. 2022 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen V rámci světové rovnováhy Bohu žel, to tak skutečně vypadá. Pokud ne, jednalo by se ze strany Ruska o největší strategickou dezinformační blamáž všech dob, což mi nepřijde příliš pravděpodobné.

Reklama
Reklama