Zpět na článek

Diskuze: Microsoft udělal z Windows 11 25H2 povinný update

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Ternary Mind
Ternary Mind
Level Level
dnes 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čím dál, tím víc se to blíží k tomu, že si po víkendu nainstaluju CachyOS, vyzkouším, jak mi na tom poběží hry, a když to dobře dopadne, tak budu osvobozený od M$.

Ty Windowsy mám jen kvůli hrám. Všechno ostatní mi jede perfektně na Linuxu.

I “RainHellSnow”
I “RainHellSnow”
Level Level
včera 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je smůla, mám to vyplé v registrech XD takže nic

Reklama
Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
včera 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

MÁM WINDOWS10 a jsem s ním spokojenější než s win11

John60
John60
Level Level
Procesor: AMD
včera 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Guru IT by měl mít povinně Windows XP. 🙂

polo666
polo666
Level Level
dnes 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@John60 Ano. Pokud možno v RTM verzi bez service packu. Pak se s tím totiž nepřipojí k žádné Wi-fi, co má aspoň WPA2, nebude na internetu, což znamená dokonalé zabezpečení. :-D

poola
poola
Level Level
dnes 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@polo666 Přesně tak.
Obecně nechápu kde se to v lidech v určitém věku bere. V mém okolí mám hodně kolegů co jen nadávají na všechno nové. Jsou +- stejně staří tzn něco po 40. Když s nimi řeším práci, tak nadávají na Windows 10 a že to v sedmičkách šlo super. Jak mohu fungovat na 11... Nějak nechápou, že to že se něco změní neznamená, že je to horší. Je to jiné a když přijde na to v čem je to jiné, často najde výhody. Ne vždy, ale obecně to platí spíš na výhody. To stejné platí i u mnoha programů jako takových.
Asi u nich funguje ta nostalgie, kdy vzpomínají na staričké programy co toho uměli minimum, obvykle docela dobře. Ale na to že toho hromadu neuměli nějak zapomínají....

polo666
polo666
Level Level
dnes 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@poola Ony ty W7 byly ale opravdu docela povedené. Windows 10 přinesly tuny balastu, který lidi štval, ale každý se postupně nějak přizpůsobil a udělal si z toho normální systém. W11 jsou opravdu shit a skoro každý velký update něco rozbije. Navrch začali pořád víc otravovat s účtem MS a šmírovacím spyware, copilotem atd, na který stejně všichni kašlou. Ale aspoň pořád platí, že dokud bude fungovat OpenShell, tak je mi jedno, jaký má MS start menu. Já mám svoje Windows Aero :-D

poola
poola
Level Level
dnes 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@polo666 Ano, právě o tom jsem mluvil :-D

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
dnes 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@poola kreténe, dostal jsem firemní notebuk s win11 a to se nedá. fakt ne. Práce se složkama je jedna velká bolest, protože potřebuju pracovat hluboko ve složkách a jak je adrsní řádek, tak když rozšířiš okno tak rozšíří i to okénko pro hledání, takže i když mám monitor 3440 na šířku, tak mi to leckdy nestačí. A pracovat s tááááákhle širokejma složkama prostě nejde. be win10 je to pole vyhledávání pořád stejné vělké a když to roztáhnu v pohodě se tam vejde celá cesta.

Další věc je ta debilní kontextová nabídka, kde se pořád mění pozice těch tlačítek kopirovat, přejmenovat, vložit. navíc většinou potřebuju funkci která je v klasícké nabídce a ját ak musím hledat tlačítko další vlastnosti abych rozklikl teprve tu kontextovou nabídku.

Dále mě nesedí formát obrazovky, bylo to přiliš mrňavé při spuštění, tak jsem to zvětšil na 120% aby to bylo tak nějak použitelné. Takže kontestová nabídka u těch tlačítek píše:

kopí
rovat

vlo
žit

přejm
enovat

to je fakt úžasná nabídka.

nicméně to je hlevní obrazovka, pak mám na boku druhou obrazovku, logicky s jiným rozlišením a na ní se taky všechno zvětšilo na 120%, on totiž win11 neumí škalovat na dvou obrazovkách různě. Takže když si na ten monitor odložím poštovního klienta, tak to vypadá jak na mobilu, gigantický tlačitka, gigantickej text. Je to prostě hnus.

pak mě sere, že mě při manipulaci s oknama vyskakuje nahoře nějaká debilní lišta.

A pak mě sere nabídka start, místo toho aby tam byly nějak poskládáné programy, které chci používat, tak je tam nehoráznej bordel, podle debilní abecedy nějaký složky a přistihl jsem se, u toho že když jsem potřeboval něco rychle, tak jsem radši klikl na hledat a napsal jsem název programu než abych dvakrát klikl na nabídku start jak ve win10, což je takový znak toho, že když používáš klávesnici, tak UI je prostě špatné.

A co se týká rozložení nabídky nastavení, to je obrovskej PAIN. V tom nejde dohledat nic pořádně. A tím nemyslím nějaký udělátko pro snowflakes, ale nějaké detailnější podrobnější hlubší nastavení zařízení. Protože už tam ty klasické nabídky ve vzhledu win95 nejsou a místo toho je NIC. Takže věc kterou si během dvou minut ve WIN10 nastavím si ve WIN11 nenastavím třeba vůbec, nebo to je někde úplně jinde a hledám to půl hodiny za pomocí AI.

Jo AI to je taky dobrá věc, integrovaná do outloku, takže ji logicky používám, a korporát o tom neví. Takže citlivá korporátní data lítají bůh ví kde. Ale mě je to tak nějak u prdele.

No a největší problém co mají Win11 je TISK.
A to ti potvrdí každej kdo se zabývá grafikou, že tisk u Win11 je gigantická bolest. (né že by ve win10 nebyla, ale pořád to je trabant a ferrari.

Ve windows11 dáš tisk přes post script a z tiskárny lezou sračky, jako že třeba text v pohodě, ale jakmile máš nějaký obrázek tak ten ti odlítne někam do prdele. nebo je přes text, pod textem, má jinou velikost apod...
Takže musím pořád používat PCL, což je takovej super formát, kdy ten debilní ovladač posílá na všechny tiskárny asi v dvouminutových intervalech žádost o kód SNMP na všechny tiskárny, a tím všechny tiskárny neustále probouzí. Když to vypnu, tak zas nevím jak na tom tiskárna je.
mě třeba v jednom CAD programu irituje dáš tisk a vyjede ti obrovská tabulka, kde máš dvě tiskárny a musíš rozkliknout další políčko aby se ti vyrolovala celá nabídka, následně potom musíš kliknout na tlačítko další aby se ti zobrazili další dvě tiskárny. Já mám třeba nainstalovaných na tom firemním notebooku 7 tiskáren, a dohledat tu na které chci tisknout je fakt opruz, když ji konečně najdu a dám tisk, tak se stane, že se rozhodí tabulka per, protože WIN11 je tak debiní, že když přepneš na jinou tiskárnu tak zahodí tabulku per, takže se ti vytiskne každá čára a text v jiné tloušťce a výsledná kresba vypadá jak z jedličkova ústavu.

Což u Win10 se neděje a jedno nastavení si pamatuje i po vypnutí počítače.

A pak příjde nějakej debílek, kterej musí mít všechno nejnovější a začne tady vykládat bludy jak je WIN11 úžasnej operační systém a já jsem posratej boomer. Ne nejsem. Docela jsem se divil, že jsem mileniál, takže mlč. Nejspíš seš nějakej dělník od pásu co na práci počítač nepotřebuje a nebo vyplňuje pro šéfa maximálně číslika do excelu. Protože jinak by jsi věděl jak debilní ten systém je.

Jo a ty prohnutý obrazovky to je taky mor, člověk by chtěl normálně širokohlou rovnou obrazovku a nikde nic není. To je taky výsledek tady toho kreténismu tady těch kreténů, kteří mají počítače jen na hraní her.

polo666
polo666
Level Level
dnes 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT To kontextový menu je snad nejhorší kus hovna, co MS spáchal ve W11. 30 let je položka "properties" nebo "vlastnosti" až úplně dole a ti idioti to z plezíru přesunuli doprostřed, takže já kliknu většinou na něco jinýho.

Richard Ludvik
Richard Ludvik
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
dnes 13:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@poola Změny v odesílané "Telemetrii" tak, aby mi mohl zaplacený operační systém ještě nabízet reklamy je vskutku změna a máte pravdu, že něco se povede, něco ne.

Můžeme i debatovat o tom, jestli snaha tlačit uživatele do již brzké podobny předplatných krav na úrovni operačního systému, tak jestli to bude změna dobrá nebo špatná.

Mě se zdá, že v poslední době se množí ty změny špatné. Ještě před 20ti lety na škole byste mě poznal jako kovaného Windozistu, smějícího se kantorovi a jeho demonstrativní instalaci Fedory a následné 30 minutové upravování configu, aby ranná Nvidia fungovala. A stačily MS přemety z poslední cca 3-4 let a můj domácí driver je Linux.

Reklama
Reklama