Zpět na článek

Diskuze: MSRP Radeonů RX 9070 prý platí jen pro první sérii, ceny mají růst

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

siddhi
siddhi
Level Level
7. 3. 2025 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejlevnější RX 9070 skladem sem viděl Sapphire PULSE za 18tisíc. Jde přitom o nejzákladnější verzi, která by dle MSRP měla stát cca max. 15 500,-. Takže řeči o tom, že se ze začátku prodávají za MSRP jsou mimo.
Obchody dostali jen pár kusů, max. pár desítek kusů a tak logicky napálili cenu a vyplatilo se - i tak vyprodali.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level Level
8. 3. 2025 05:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi Tak si ji nekupujte a počkejte si. Je tu dost hlupáků, co tu cenu budou akceptovat.
Obchodníci cítí prodejního tahouna, tak si rádi přisadí, aby na tom vydělali. Nic nového pod sluncem.
Až se trh nasytí, ceny půjdou dolů.

Kdosi tu psal, že si pořídil 5070-ku kvůli kcd2. Stejně tak asi i uvažuji jiní v případě koupě karty ze stáje červených. Všichni shodně teď budou nadávat na vyšší než msrp ceny.
Já se Vás všech ptám, proč si tak to hraní kcd2-ky teda třeba o půl roku neodložíte/neodpustíte, až ceny spadnou. Ta hra nemá nožičky, aby vám někde utekla. A venku je taky svět, navíc ten reálný, a zrovna tam začíná být krásně slunečno a teplo.

Já třeba většinově nehraji hry v den kdy vyjdou, ale počkám si až humbuk kolem nich opadne. Pak už jsou i se záplatami, apod.

Pokud není hraní středobodem Vašeho života, tak Vám to nevadí.

Devilek
Devilek
Level Level
8. 3. 2025 07:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi No ja mam z Alzy 9070 za 16490,- a uz mi hezky jede v PC - to mi prijde jako jeste OK cena.

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
8. 3. 2025 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Devilek Také jsem přemýšlel že ji vezmu, a 70 tam vydržely i docela dlouho. Za kolik byly 70XT jsem neviděl, koukal jsem hned ve tři, kdy Alza ještě neměla nic a znovu ve čtyři, to už tam zbývaly jen ty lepší edice odpovídající 750-800$. Některé obchody se s tím nemazaly (možná měli již to info že další várka už bude dražší) a začali rovnou na těchto vyšších cenách hned ..
16,5 zhruba odpovídá té MSRP+clo+daň, zjednodušeně můžeš použít 30Kč/$. Ona i oficiální cena 5070 taktéž za 549$ je vlastně totožná. Ale tam za tuto cenu na našem trhu možná nebyl ani jeden kus. Co jsem viděl bylo spíš k 700$=21k

jardadoma
jardadoma
Level Level
9. 3. 2025 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Devilek Není to tak dlouho, co by za ty peníze bylo celé herní Pc.

potooczech
potooczech
Level Level
10. 3. 2025 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Devilek Problém je, že dle MSRP se za 16600 měla prodávat 9070XT. Když vezmete těch 600 dolarů a přidáte naše DPH.

potooczech
potooczech
Level Level
7. 3. 2025 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

On zásadní problém je u prodejců u nás. Koukal jsem schválně na jeden model XT verze od XTX a na Bestbuy se prodává za inzerovaných 599 dolarů. Na Alze je to nejlevnější verze XT, kterou nabízejí, na skladě ani kus a je to za 18 tisíc. Na ostatních jako TSBohemia je rovnou za dvacku.
Čili ono to není o AMD, není to o výrobcích, je to pouze o prodejcích v ČR, kteří z 599 dolarů plus DPH tedy cca. 16,5 tisíc Kč udělají 18-20+ tisíc. A to se bavím o jednom konkrétním modelu, který se za těch 599 dolarů na amerických obchodech opravdu prodává.

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 3. 2025 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Cesi se nechavaji s radosti scalpit, co je svet svetem. Za svuj brand jsou ochotni personalne zkrachovat.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 3. 2025 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prasopras Obchody to zkoušejí a dokud se najde byť jeden, který to koupí, tak se jim to vyplatí.
A takových se najde bohužel několik.
Za těch x let, kdy se tohle u grafik děje velmi pravidelně při vydání nové gen, se divím, že jim na to lidi furt skáčou.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 3. 2025 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nečekaně,
Nvidia prodává za téměř dvojnásobnou cenu, takže vznikl prostor pro zdražení i u konkurence.
Konkurence by byla hloupá kdyby nevyužila díry na trhu a nenacpala tam svoje karty.

Myslím že si budeme muset začít zvykat na nový standard cen, tam kde highend stál 25000, teď bude stát 40tis, protože v této cenové hladině už jsou karty dostupné v několika eshopech.
Bohužel pro západní trh je toto pořád ještě akceptovatelné, zákazníci sice pocítí zdražení, ale s jejich kupní silou je to pořád ještě přijatelné, proto je u nás tak málo zboží skladem, protože se vše prodá na západě.

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 3. 2025 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 cenova uroven vyssiho mainstreamu je 25 kCZK

Des. Pidekujme AI.

pidalin
pidalin
Level Level
7. 3. 2025 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To se dalo čekat, nvidia nemá skladem nic, tak toho musej využít, bohužel AMD se bude chovat stejně jako nvidia s tim jak jim bude růst podíl na trhu, nechápu lidi co v AMD viděj nějakýho spasitele. Už mam objednanou svojí 9070XT, ale čekal jsem že to takhle dopadne při tom jaký ceny se dneska standardizovaly.
O to smutnější je že 7900XTX z předchozí řady má pořád vyšší hrubej výkon než 9070XT a prodávala se za 25 tisíc, takže pokud bude 9070XT za těch cca 25 tisíc, tak je to stejný chování jako u nvidie, stejnej nebo menší výkon za stejnou nebo vyšší cenu, nikam se neposouváme.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level Level
7. 3. 2025 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin A co s tím jako má AMD společného? Ta bere peníze za čipy. A ty pro výrobce nedrahnou. Zbytek tak jde za výrobcem karty. To že cena roste není o AMD, ale o poptávce, která bude vysoká až extrémní vzhledem k tomu jak na nás NV z vysoka s... .

Srovnávat taky 9070xt s 7900xtx je taky těžce mimo. Copak tam byla někdy ambice dorovnat novou mainstream generací wow produkt té předchozí? Nebyla. Srovnáváte tak jabka s hruškama.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 3. 2025 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel "A co s tím jako má AMD společného?"

No a právě o to jde. Problémem je ten dvojí metr. Když jde o AMD, nemá to s ním nic společného, když se totéž děje u Nvidie, může za to Nvidia.

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 3. 2025 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Ze to rikate zrovna Vy.

Vam by mel Intel postavit sochu.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 3. 2025 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Ne, snažím se nezaujatě informovat o vše dobrém i špatném tak, jak to je, a ne tak, jak si někteří přejí, aby to bylo.

Když Intel udělá něco, za co má být zkritizován, tak ho zkritizuju a naopak. A úplně stejně to platí i pro AMD, Nvidii, Apple a další. Pokud tedy Intel neprávem kritizujete, tak ho logicky obhajuju, i když tu firmu nemám rád.

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 3. 2025 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Dobra, je patek nechme to byt.

Ale kdyz se komentovaly vysledky hospodareni, Intel dostal plus za obrovskou ztratu a AMD suchou poznamku, ze Radeony jsou vime kde.

Pekny vikend.

hoch
hoch
Level Level
7. 3. 2025 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Ale, no tak. Jaky dvoji metr. Od tak znaleho cloveka bych cekal serioznejsi komentar.

Je verejnym tajemstvim, ze nVidia pro lepsi pomer cena/vykon v pocatecnich testech stanovuje pro sve vymazlene FE edice vylhane doporucene ceny, za ktere se pri cene nVidii dodavanych cipu nedaji karty odpovidajici kvality vyrabet (to byl jeden z hlavnich duvodu, proc se americky dvorni nVidia vyrobce EVGA na grafiky vykaslal). Vyrobce by musel pri nVidii pozadovanych doporucenych cenach vyrobu karet dotovat ze sveho. Driv nvidia za tu zavadeci cenu na svem webu par karet aspon chvili prodavala, aby mohla tvrdit, ze ta nizka cena je realna. Dneska uz se s tim, pokud vim, ani nenamaha. Jen udela par karet pro testery a vyrobci pak dodavaji na trh sve modely za realne, o dost vyssi ceny.

AMD stanovuje, pokud vim, doporucene ceny ve spolupraci s vyrobci tak, aby byl prostor pro rozumnou marzi pro vyrobce i prodejce. A velci prodejci museji ty zakladni modely za doporucene ceny a tedy s primerenou marzi nejakou dobu opravdu prodavat.

Na tom, ze nediktuj AMD prodejni ceny zakladnich modelu porad a necha jejich nastaveni na prodejcich, neni asi nic divneho. Ale z toho zvyseni cen, pokud vim, AMD vyssi prijmy nema. Ten cenovy rozdil zustane obchodnikum a mozna si neco prisadi i vyrobci karet.

A tezko nekdo muze vinit AMD z toho, ze se nVidia na dodavky hernich grafik v podstate vykaslala, protoze ma na AI o rad vetsi zisky, a naplanovane objemy vyroby AMD cipu nestaci ten vypadek vykryt, coz povede k rustu prodejnich cen. Inu, trh ma i sve nevyhody.

Ale treba se mylim a brzo se tu objevi clanek, ktery vysvetli, ze to je s marzemi ve vyrobne prodejnim retezci ve skutecnosti uplne jinak.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 3. 2025 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel To je přesně ten Váš problém. Dvojí metr. Vyberete si jednu věc z jednoho, která se Vám hodí, druhý opak z druhého, a pak na tom stavíte argumenty. Tohle je přesně to, co se mi nelíbí.

Pořád budete jako mezek stavět na negativních výsledcích u Radeonů a ignorujete všechny zbývající pozitivní věci, které byly o AMD řečeny. Nevím proč, ale ignorujete. Proč ignorujete pochvalu výsledků CPU? Proč ignorujete pochvalu výsledků Data Center? Proč u AMD ignorujete pochvalu celkových výsledků hospodaření? Proč ignorujete, že jsem zmínil, že při polovičních příjmech má proti Intelu dvojnásobný zisk? To je pochvala Intelu, když řeknu, že poloviční firma je natolik dobrá, že má dvojnásobný zisk, tedy na dolar příjmu 4násobnou marži? To je pochvala Intelu?

Obrovská ztráta Intelu? Kde, když byl v zisku? Zase si to přiohýbáte, protože obrovskou ztrátu měla IFS Foundry, ale Intel nikoli. Ten byl v čistém zisku a i v té nejhorší metrice byla ztráta velmi mírná, v podstatě na hraně. Proč ignorujete fakt, že jsem kritizoval mizerné výsledky AI divize, která proti Nvidii a opětovně i ve srovnání s AMD nebyla schopna využít trendu? Proč ignorujete fakt, že jsem u každé divize vedle zmínění čtvrtletního zlepšení současně kritizoval její meziroční pokles, který je ještě důležitější?

Proč mou kritiku na Intel ignorujete, stejně jakou mé pochvaly na stranu AMD? Proč?

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 3. 2025 19:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Dobra, vikend skrtame.

Chtel jsem napsat, ze mystifikujete, ale rovnou LZETE.

Napsal, jsem o vysledcich firem AMD a Intel a vy opet prekrucujete cokoliv jakkoliv.

Dobre, ze tenhle web je na prodej a vy pujdete do prdele.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 3. 2025 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel "Je verejnym tajemstvim, ze nVidia pro lepsi pomer cena​/vykon v pocatecnich testech stanovuje pro sve vymazlene FE edice vylhane doporucene ceny"

No a nyní se objevují informace, že něco podobného udělalo AMD také. U Nvidie se veřejným tajemstvím prý ví, že za to může Nvidia, když podobně veřejné tajemství o AMD řeknou prodejci, věří se AMD. Neříkám, že se tu děje totéž, minimálně to ale vypadá, že se tady u karet obou firem snaží někdo vydělat více, než za normální situace. Viník se ale u různých výrobců hledá jinde. Není mi moc jasné, proč.

"Ale z toho zvyseni cen, pokud vim, AMD vyssi prijmy nema. Ten cenovy rozdil zustane obchodnikum a mozna si neco prisadi i vyrobci karet. "

A ten cenový rozdíl vytvořený obchodníky a výrobci karet přistane na účtu Nvidie jak?

hoch
hoch
Level Level
8. 3. 2025 01:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Nevim, jestli jsem tak hloupy, ze jsem to nedokazal vysvetlit tak blbuvzdorne, aby to zkuseny a znaly redaktor pochopil, nebo je to jinak. Ale dobra, zkusim to znovu a snad lepe.

Kdyz nVidia napari vyrobcum karet cenu za sady cipu tak vysoko, ze se z rozdilu mezi nVidii doporucenou prodejni cenou karty a nakupni cenou tech cipu se nedaji pokryt naklady na vyrobu te karty, natoz pokryt naklady na prodejni retezec, tak jsou jen 2 moznosti. Bud je nVidia nenazrana, snazi se vsechny partnery odrbat a kasle na to, za jake ceny se budou karty realne prodavat. Nebo ma tak vysoke vyrobni naklady, ze je cena cipu, ktere dodava, opravnena, ale pak je doporucena cena karet zcela vylhana.

Velmi pravdepodobne to bude kombinace obojiho. Jedine co nVidii zajima jsou ceny, se kterymi budou pocitat redakce pri uvodnich testech. To si zajisti velmi jednoduse tim, ze redakcim pujci sve vytunene FE verze karet s vylhane nizkymi cenami. Redakce na to pristoupi, protoze pred vydanim karet nemaji k testovani jine karty, a ani nevedi, jake budou ceny obdobnych karet v realnem prodeji. Tak vyjdou recenze s velmi dobrym pomerem cena/vykon. Jenze do realneho prodeje nejdou FE verze za tu vylhanou cenu, ale realne karty vyrobcu za ceny, ktere jsou vyssi o naklady a primereny zisk vyrobcu a distribucniho retezce. Nebo dokonce i zvysene jeste o neprimereny zisk prodejcu, pripadne mozna i vyrobcu. Protoze kdyz okrada nVidia je, tak proc by oni neosolili zakazniky. Zvlast, kdyz jsou ochotni to zaplatit. A odpoved na otazku, kde na tom zvyseni prodejnich cen vydela nVidia je velmi jednoducha. Hned na zacatku, kdyz prodava vyrobcum karet cipy za neprimerene ceny, se kterymi se na ty doporucene pridejni ceny karet neda dostat.

Kdyz AMD stanovi ceny cipu pro vyrobce karet a doporucene prodejni ceny tak, aby rozdil pokryl naklady a primereny zisk vyrobcu i distribucniho retezce, tak dostanou primerenou cast penez vsichni. A pokud prodejci, nebo mozna i vyrobci karet napali vyssi ceny, tak na tom vydelaji ono a AMD ze zbyseni nema nic. Jen nadavky idiotu, ze zvysuje ceny.

Tenhle dodatecny zisk mohou mit vyrobci a prodejci samozrejme i u nVidia karet, pokud nastavi ceny vys, nez odpovida nakladum a primerenemu zisku. A z toho dalsiho navysenu cen uz nVidia nejspis nic nema.

hoch
hoch
Level Level
8. 3. 2025 01:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Nevim, jestli je web na prodej, ale zmena majitele nutne nemusi znamenat zmenu redaktoru. Ono nebude jednoduche sehnat nekoho, kdo je za penize, ktere jsou k dispozici, ochoten psat slusne odborne texty, ktere maji hlavu a patu. A jeste vetsi problem je sehnat nekoho, kdo je toho vubec schopen. A to pan Surkala, i kdyz s nim v nekterych vecech nesouhlasim, nepochybne je.

Vsem kritikum, kteri maji silacke reci, bych doporucil napsat aspon 1 clanek a ten svuj vytvor dat k verejnemu posouzeni. A pak psat takovych clanku nekolik denne. Z vlastni zkusenosti vim, ze to neni zadna sranda.

leppard
leppard
Level Level
8. 3. 2025 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel A nechceš táhnout do prdele ty? Demente vypatlanej...

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
8. 3. 2025 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Tohle je bud cista demagogie nebo cista tupost.

Fin vysledky Intelu za rok 2024 jsou 19 mld minus, rekordni ztrata.

Fin vysledky AMD za rok 2024 cca 2 mld plus pri podstatne mensim obratu.

Znate takove veci jako matematika statistika apod?

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
8. 3. 2025 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Nejste hloupy, pouze je Vas nazor odlisny od Mr. Surkaly.
To je vazna chyba.
Zaroven doporucuji se nesnazit argumentovat a psat lidskou formou. Je to zbytecne.

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
8. 3. 2025 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Ty ceny u AMD musí vypadat pro výrobce mnohem drastičtější než ty NV. Výrobní cena N48 bude hodně podobná GB203-5080(někde kolem 150$), provedení karty (VRM, chlazení...) by zhruba mělo odpovídat 5070Ti, jediný podstatný rozdíl bude v ceně GDDR7 nějakých 60$?
Výrobní cena 9070XT by pak měla být někde mezi 5070Ti a 5080, takže pokud by měl celý řetězec stejné marže jako u NV (kde se ale tvrdí že to za tu cenu sotva vyrobí) měla mít MSRP tak 800$. Což zhruba odpovídá těm lepším edicím, které ještě zůstaly na pultech.
Takže i ta MSRP od AMD nevypadá úplně reálně, ale záleží na tom co se děje v zákulisí, jestli AIB dostávají čipy za ceny, které umožní dát kartu za msrp na pulty, nebo jen vyrobit. A kdo je na tom nejvíce bit, nebo si naopak mastí kapsy.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
9. 3. 2025 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel "Chtel jsem napsat, ze mystifikujete, ale rovnou LZETE. "

A v čem se lhalo? Dokážete být konkrétní?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
9. 3. 2025 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Já chápu, co se snažíte říci, jde ale o to, že ten nedostatek platí pro obě platformy, u obou to vede ke stejnému výsledku u stejných aktérů. Každopádně u obou se zapomíná i na to, že pokročilejší OC modely by za MSRP nikdy být ani neměly.

Zkusím to vysvětlit jinak. Řekněme, že máte pravdu (neříkám, že ji vůbec nemáte). Řekněme, že Nvidia má nereálné ceny a AMD reálné, to klidně pravdou být může, zkusme se na to podívat. Stále však zásadní část navýšení může být dána spíše nedostatkem karet, že u obou platforem výrobci nasadí vyšší ceny a ze stejného důvodu pak navýší cenu ještě prodejci k již navýšeným cenám výrobcem. Je tomu ale skutečně tak? Mně jako redaktora zajímají tvrdá fakta, ne nějaké fanouškovství nějaké značce a ničím nepodložené domněnky, takže se zkusme dostat k nějakým číslům.

A teď tedy tvrdá data, ať tu nepracujeme pořád s nějakými domněnkami. Dívám se třeba na Newegg.

Co GeForce RTX 5070 Ti? Všechno je vyprodáno, průměrná cena nabízených RTX 5070 Ti činí 865 USD (tzn. 15 % nad MSRP) s tím, že 27 % karet je zalistováno za MSRP.

A co GeForce RTX 5070 Ti? Všechno je vyprodáno, průměrná cena nabízených RTX 5070 činí 635 USD (tzn. 16 % nad MSRP) s tím, že 32 % karet je zalistováno za MSRP.

A co Radeon RX 9070 XT? Všechny vyprodané, průměrná cena nabízených RX 9070 XT činí 736 USD (tzn. 23 % !!!nad MSRP) s tím, že pouhých 12 % !!! karet je zalistováno za MSRP.

A co Radeon RX 9070? Všechny vyprodané, průměrná cena nabízených RX 9070 činí 635 USD (tzn. 16 % nad MSRP) s tím, že 29 % karet je zalistováno za MSRP.

Tak mi řekněte, kde je tam rozdíl mezi AMD a Nvidií. Pokud se budeme bavit o mainstreamu, tak největší rozdíl mezi MSRP a průměrnou cenou karet nemá Nvidia, ale Radeon RX 9070 XT a nejmenší počet karet zalistovaných za MSRP má opět Radeon RX 9070 XT.

Pokud tedy, jak říkáte, AMD prodává čipy za rozumné ceny, které výrobcům a prodejcům umožňují získat dobré marže i při MSRP, proč je to zrovna Radeon RX 9070 XT, který má největší rozdíl cen mezi MSRP a cenami v obchodech? Proč?

Až pokud půjdeme výše na RTX 5080 a 5090, tak se to začne u Nvidie výrazně zhoršovat.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
9. 3. 2025 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel "Fin vysledky Intelu za rok 2024 jsou 19 mld minus, rekordni ztrata. "

Článek byl o konkrétním čtvrtletí, které bylo ziskové. Nebudu tedy logicky lhát a psát o ztrátě, když tam byl zisk (také záleží na metrice).

"Fin vysledky AMD za rok 2024 cca 2 mld plus pri podstatne mensim obratu. "

A přesně na to ty aktuality poukazovaly. Takže kde je problém?

"Znate takove veci jako matematika statistika apod?"

Ano, znám. A jak dobře je znáte Vy?

blackgray
blackgray
Level Level
7. 3. 2025 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nikoho to nepřekvapuje :-).
Já jsem naivně čekal, že den dva to za MSRP v obchodech k sehnání bude. Není. Alespoň ne u nás. V ceníku se objevily "levnější" edice, ale u nich stav "Momentálně nedostupné". Takže si je za ty prachy nikdo nekoupí. A po pár dnech z ceníku zmizí a zůstanou tam jen ty o 2tis.+ dražší. Prodejci.....raději bez dovětku.

pidalin
pidalin
Level Level
7. 3. 2025 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackgray Na Alze bylo pár modelů bez XT za MSRP cenu a já mam stojí 9070XT objednanou za necelejch 22 tisíc, ale byly u kousky za 20 500 Kčk, to neni o tolik víc než MSRP. Ale bojim se podívat dneska co se stalo, proto jsem kupoval hned.

jardadoma
jardadoma
Level Level
7. 3. 2025 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Jak to funguje, pokud se cena po objednávce výrazně změní?
Dodají to za cenu v době objednávky nebo se nějak vykroutí?

blackgray
blackgray
Level Level
7. 3. 2025 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Měli by dodat za cenu v objednávce. Ale taky se může stát, že Vám objednávku stornují z důvodu, že model není a nebude skladem a vrátí peníze, pokud již máte zaplaceno dopředu. A pak si objednejte za "normální" ceny.

sroobik
sroobik
Level Level
7. 3. 2025 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin rano boli dostupne aj xt, teraz je jeden model 9070. Ale za 800€ nech si to nechaju, planujem kupit, ale viac ako 650 nedam, nech sa po*bu! Ked bude na vianoce, bude na vianoce, ked o rok, o rok, mfp.

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 3. 2025 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin vetsinou se vykrouti tim, ze ten samy model zalistuji znovu pod jinym SKU.

Tedy mate objednavku na jakoby jiny produkt, ktery co? Nebude.

potooczech
potooczech
Level Level
10. 3. 2025 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Jak není o tolik víc? Když si vezmete MSRP a přidáte naše DPH, tak u XT verze to znamená 16600Kč a u ořezané verze přibližně 15 tisíc s DPH. Tedy prodávat XT verzi za 20 a více je celkem mimo. Neviděl jsem jedinou kartu, která by MSRP odpovídala. A obecně teda moc karet do prodeje nešlo. Většina modelů šla pouze do ceníku obchodů a tím to skončilo.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 3. 2025 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin "Když si vezmete MSRP a přidáte naše DPH, tak u XT verze to znamená 16600Kč a u ořezané verze přibližně 15 tisíc s DPH."

Řekl bych, že máte špatný odhad. AMD české MSRP nemá, ale Nvidia ano. U RTX 5070, která je v USA za 549 USD, je česká MSRP cena 16.500 Kč. Za cenu 549 USD je RX 9070, takže 16.500 Kč bych odhadoval i u ní. RX 9070 XT je za 599 USD, takže tam to míří spíše na 18.000 Kč s DPH (jako česká MSRP). Když se podíváme třeba na Apple, tak iPhone 16e, který je v USA za 599 USD (cena RX 9070 XT), je v ČR oficiálně za 17.000 Kč.

16 tisíc je příliš optimistické, to se pak nedivím, že je tolik lidí zklamáno cenami, když mají nesprávná očekávání. 599 USD je v ČR tak 17-18 tisíc jako MSRP.

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 3. 2025 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackgray co to je za reci?

Na Smarty za dvacet hned.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
7. 3. 2025 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nvidia dala na trh jen tolik desek, aby se na něm udržela a nezapomnělo se na ni. Veškeré další výrobní i vývojové kapacity šly do akcelerátorů.
AMD sama nedokáže trh grafik zaplnit. Takže podle zákona nabídky a poptávky může chtít víc. Ona by to mohla vlastně být i pobídka pro Intel, aby se víc snažil...

pidalin
pidalin
Level Level
7. 3. 2025 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Intel podle drbů údajně uvede rovnou generaci celestial místo silnějších B770 a prej to nevzdávaj. Už druhá řada Arc karet je ve stojí kategorii dost dobrá, bohužel vyšší řada chybí. Kdyby Intel hodil něco na úrovni aspoň 4070, tak to bude paráda protože Intel si to jako jedinej umí vyrobit sám, prej ty Celestial grafiky se nejspíš budou vyrábět u nich a vzhledem k tomu že Intel procesory už nikoho nezajímaj, tak ty kapacity můžou přesměrovat právě na grafiky.

hoch
hoch
Level Level
7. 3. 2025 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Ale no tak. AMD preci neprodava karty zakaznikum, ale jen cipy vyrobcum karet za predem dohodnute ceny. A ti je dodavaji za, predpokladam, predem stanovene ceny obchodnikum. Ceny prodeje koncovym zakaznikum urcuji prodejci podle poptavky. A ty AMD nema moc sanci ovlivnit.

Tedy s jednou vyjimkou. Pri zahajeni prodeju musi velci prodejci drzet u zakladnich modelu zavadeci cenu. Cekal bych, ze to asi nebude urcene casem, ale poctem dodanych kusu. Ale mozna je tu nekdo, kdo ma presnejsi informace

jardadoma
jardadoma
Level Level
7. 3. 2025 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Šokující!!! :o)

Reklama
Reklama