Zpět na článek

Diskuze: Musk nakonec bude dále provozovat ztrátový Starlink nad Ukrajinou

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

unreall
unreall
Level Level
19. 10. 2022 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Keď ono Musk je tiež tak trochu tlk. Na jednej strane chce pomôcť, ale na druhej tvrdí, že by sa Ukrajina mala vzdať svojich už dobytých území.

Neznalému to môže pripadať, ako férový názor, ale trochu zasvetenemu, je úplne jasne, že väčšie kravinu tresnut už nemohol.

cernakus
cernakus
Level Level
19. 10. 2022 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@unreall To ale netvrdí. Tvrdí, že Ukrajina by měla dát možnost obyvatelům sporných území možnost se vyjádřit, jestli chtějí být s Ruskem, Ukrajinou nebo sami. A na to mají plné právo, která Ukrajina a dokonce i Ukrajinská junta sama uznala podepsáním Minských dohod. A nejenže se to týká oblastí anektovaných Ruskem, dočasně dobitých zpět Ukrajinou, ale i těch, na kterých se doposud ani nebojovalo a jsou pevně v rukách obou států.

Protože narovinu, všichni kdo nemají v hlavách totálně nasráno musí vědět, že obyvatelé Krymu jsou Rusové, vždy se tak cítili a vždy se tak cítit budou. Nechtějí být součástí ukrajiny. V případě hypotetického scénáře, že Ukrajina nějak dobije Krym, co by se s tamními obyvateli stalo? Genocida (a to opravdová, ne ty hyperboly, které používají ukři a naše média, když se Ruská raketa netrefí kam má).

Navíc Musk radí dobře, Rusko mobilizovalo a podle všeho podstatně více lidí, než udává (podle nějakého Ukrajinského pohlaváře už je to až 2 milióny). A teď už cvičí. Už nyní se Ukrajinská ofenziva, kdy mají přesilu až 5:1, zastavila. Co bude, až za dva, tři měsíce dorazí na frontu a přes Bělorusko ta mobilizovaná masa v desítkách tisíc tanků, transportérů, děl a poměr bude 2:1 pro Rusa?! Vždyť se jim dařilo postupovat, sic pomalu, když útočili na zakopané Ukrajinské přesily s plnou západní výzbrojí, velením a průzkumem.
Rusko poslalo 10 tisíc profesionálů, převážně důstojníků do Běloruska aby je včlenilo do struktur Běloruské armády. Proč asi?! Začalo se se stahováním arktických jednotek k Ukrajině. Proč asi?!

V tuto chvíli má Ukrajina asi nejlepší vyjednávací pozici jakou kdy měla a bude mít. Pokud by Rusové "Muskův" (není z jeho hlavy) plán akceptovali, bylo to pro Ukrajinu v podstatě vítězství, protože by sice přišlo o Donbas a spol, ale zbytek by si udrželi a Rusové by se už na zbylé oblasti navždy vykašlali. Takhle dost pravděpodobně Ukrajina bude buď jen okleštěná pravobřežní a nebo přestane existovat zcela. Dost to připomíná scénář z Finské války, jenže Stalin nebyl mstivej, takže když se Finové zlomili a už nešlo Sověty zastavit, tak požádali o jednání, kde splnili Sovětské požadavky před válkou a Sověti je nechali bejt. Putin mstivej je a i když si za tohle fiasko může z větší části sám, tak pokud bude ve stejné pozici jako Stalin na jaře 1940, tak mu už jen Donbas a pozemní cesta na Krym stačit nebude.

eMKejx
eMKejx
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 10. 2022 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ked akcionari kyvli tak Elon potvrdil ze OK.

wrah666
wrah666
Level Level
18. 10. 2022 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eMKejx Jasně, ale proč by to nezkusil, že? Šance, že z pentagonu vyždíme alespoń pár desítek mega byla dost slušná. A to nevíme, jestli nevyždímal. Nemusí dostat přímo prachy, ale třeba slib, že přihrají nějaké jeho společnosti (další) řádně placenou státní zakázku.

anndir
anndir
Level Level
18. 10. 2022 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To co musk opět předvedl byla kravina, nejdříve ten rádoby návrh na mír byl výsměch nemluvě o ceně který byla nesmyslná, snad mu už došlo že nevinné životy a mír v Evropě je důležitější, až se ruský skřeti vypráskají tak může inkasovat až až.

wrah666
wrah666
Level Level
18. 10. 2022 05:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když už nic jiného, ukázalo to skutečnou vovahu Ukrajinců. On jim zařídí komunikaci, bez které by byli totálně v řiti a oni si na něj ještě otvírají hubu. Takovým "lidem" by se fakt nemělo pomáhat. A to ani, kdyby opravdu BYLI bezdůvodně napadeni. Což nebyli, říkali si o to pěkně dlouho.

hurvinek
hurvinek
Level Level
18. 10. 2022 06:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jako obvykle nemáte pravda. Ukrajinci si na Muska neitvírali hubu, protože jim pomohl, ale protože jim předhazoval proruské návrhy na mír, které by pro ně znaměnaly kapitulaci a prakticky i genocidu. Myslím, že to není obtížné pochopit ani pro pětileté retardované dítě a tak je s podivem, že s tím má někdo problém. Pro vás se to pokusím vysvětlit na příkladu. Když člověk A pomůže člověku B a ten mu poděkuje, je to v pořádku. Když poté člověk A člověku B řekně něco extrémně odporného, je v pořádku, když těn ho pošle do patřičných mezí. A to se stalo i v konfliktu Muska vs Ukrajina. Chápu, že vy na to nemusíte mít stejný pohled a pokud vám někdo pomůže, necháváte si od něj po zbytek života kálet na hlavu a submisibně mu děkujete. Prosím, máte na to plné právo, ale ukrajinci se takto nechovají.

A Ukrajinci pochopitelně byli bezdůvodně napadeni a to co Ruská armáda provádí na jějich území je zvěrstvo a genocida. Ani tisíckrát opakovaná ruská propaganda na tom nic nezmění.

wrah666
wrah666
Level Level
18. 10. 2022 06:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hurvinek Jo, dovolil si řísct pravdu a to se nenosí. Čím déle se to bude protahovat, tím víc lidí zařve. A nakonec stejně dřepnou k jednacímu stolu a dohodnou nějaký kompromis. Pak bouchnou šampaňské a mrtvoly (pány nahoře) naprosto nebudou zajímat. Akorát Musk je fujky fuj, jelikož jim to otevřeně navrhl.

Daret
Daret
Level Level
18. 10. 2022 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hurvinek Suhlasim, ci skor sa Rusi stiahnu, tym skor moze zavladnut mier.
Idealne by bolo aby Rusi povstali a zrusili rovno aj Führera Putina a jeho poskokov.

neverminde
neverminde
Level Level
19. 10. 2022 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hurvinek Vy nemate pravdu.

neverminde
neverminde
Level Level
19. 10. 2022 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hurvinek hochu porad po rozpadu SSSR zustalo mimo hranici Ruska desitky milionu Rusu...Viz Ukraina. Pokud mel rezim v Kyeve problem s tou vychodni casti Ukrainy proc je nechal zabijet? Proc se proste nedomluvili? Protoze nechteli... Videl sem videa kde Tymosenkova a dalsi hailovali na videiich a z toho je mi opravdu blbe.

anndir
anndir
Level Level
18. 10. 2022 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 když nic jiného ukázalo to opět tvoji neznalost a proruskost což není překvapivé pro někoho kdo se jmenuje tak rusky a chová se jako ****, stejně bych rád viděl tvůj obličej až budeš Ukrajincům platit obnovu po tvých ruských hrdinech :P

unreall
unreall
Level Level
19. 10. 2022 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Tvoje názory na tuto temu vidím v každej podobnej diskusii a tiež vidím, že si ešte stále nič nepochopil a otáčať si informácie podľa toho, ako sa ti to najviac hodí. Samozrejme vždy za Ruských bratov. Nevyjadruj sa k týmto veciam, nevieš nich.

cernakus
cernakus
Level Level
17. 10. 2022 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Strýček Sam Muskovi spočítal, kolik jeho byznys přijímá na strejdových dotacích a jiných pokoutných finančních injekcích a dal mu na výběr, my ti začneme platit za ty ukrouše a ty nedostaneš tyhle dotace a nebo ti za to platit nebudeme a dotace dále potečou.

A i když je Musk vcelku hloupý, tak numerické počty mu určitě ještě jdou a tak nějak podvědomě ví, že stovky miliónů je podstatně méně než desítky miliard :-D

A mimochodem, nevím odkud si Muskátor vycucnul ty náklady, ale pokud by Ukři koupili ty terminály a platili paušály za ceníkové ceny, tak by fakt 20 tisíc terminálů nemohlo stát 400 mega ročně. Ceníková cena je totiž 600 USD za terminál a 135 dolarů měsíčně za mobilní tarif. Celkem 2220 dolarů ročně. Při 20 tisících terminálech nějakých 45 miliónů dolarů.

Jo a taky fajn přiznání, že Starlink prodělává jako celek. Tvrdil jsem to vždy a nyní to mám potvrzeno přímo od velkého Mka, takže mOvce mají smůlu :-D

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 10. 2022 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus "by fakt 20 tisíc terminálů nemohlo stát 400 mega ročně"

No počkat, 20 tisíc tam bylo dodáno doteď. To se ale netýká těch 380 milionů USD v příštím roce. To jsou ty, které tam mají být dodány, a které budou další rok provozovány. Taky si myslím, že to číslo Musk asi přestřelil, ale nemíchejme minulost s budoucností.

Simik
Simik
Level Level
17. 10. 2022 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala To by tam musely dodat dalších 150 000 terminálů aby to s těmi 20 000 dalo při nákladech 2220 na jeden dohromady 380 000 000$.

cernakus
cernakus
Level Level
17. 10. 2022 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "adding that it would cost the company to $120 million for the rest of 2022 and an estimated $400 million for the next 12 months."

Tedy, do konce roku, bude SPX stát provoz starlinku na Ukrajině 120 miliónů. A řekl to teď na začátku října. Takže 3 měsíce 120 mega. Dalších 12 měsíců (myšleno od září nebo od ledna? Musk ví).

Takže bych řekl, že to v podstatě ani nemíchám.

IMHO se ten pablb spletl o řád, když to počítal stejně jako já (tj. prostě jen vynásobil počet terminálů ceníkovými cenami), protože kdyby si nechal zjistit opravdové náklady, tak by se ho dotyčný manažer nejprve zeptal, proč to potřebuje vědět a následně mu vysvětlil, že postavit se "naší" hrdince Ukrajině není to nejlepší PR pod sluncem.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 10. 2022 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Tedy, do konce roku, bude SPX stát provoz starlinku na Ukrajině 120 miliónů. "

Tady je otázkou, protože tady jsem narazil na dva výklady. Někteří píšou ještě 120 mil. do konce roku, jinde zase, že 120 milionů to má být do konce roku 2022 za celý rok 2022. Tedy s nynějšími 80 miliony ještě dalších cca 40 milionů a ne dalších 120.

"Takže bych řekl, že to v podstatě ani nemíchám. "

No mícháte, protože o počtu terminálů v souvislosti s těmi 380 miliony nepadlo slovo. Víme akorát to, že ukrajinská armáda jich chce 12 tisíc, ale to nic nehovoří o celkovém počtu.

cernakus
cernakus
Level Level
17. 10. 2022 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ty vole, výklady jak kdyby to byl nějakej Bůh :-D

Pokud nepadlo slovo, pak je logický závěr i debatní slušnost předpokládat, že žádné nejsou. Nemohu rozporovat něco, co neexistuje a ty by jsi tím neměl ani v náznaku operovat, jinak se dopouštíš debatního faulu. Tedy z toho co víme, v podstatě Musk řekl, že nejvýše 32 tisíc terminálů z nichž je už 20 tisíc odepsaných (tj. už jsou zaplaceny, byť firmou SPX) vyjde za rok provozu na 400 miliónů. V podstatě se tedy dostaneme na ekvivalentní předražení (je to tedy ne 45 mega, ale 60 mega max).

Realita je, že frajerovi ulítl jeden řád a my jsme kvůli tomu teď vepři ;-)

Edit: Nyní jsem si už jistý, že mu ulítl řád. Zkusil jsem to přepočítat s cenami před nedávným zdražením a pro 12 tisíc nových a 20 tisíc stávajících terminálů to je 38 miliónů dolarů.
A Musk má v hlavě nejspíše ještě staré ceny.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 10. 2022 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Pokud nepadlo slovo, pak je logický závěr i debatní slušnost předpokládat, že žádné nejsou."

Přesně tak! Jsem rád, že to říkáte zrovna Vy. Pokud je tedy debatní slušnost předpokládat, že žádné nejsou a říkáte to Vy sám(!), tak proč je předpokládáte? Cituji: "pokud by Ukři koupili ty terminály a platili paušály za ceníkové ceny, tak by fakt 20 tisíc terminálů nemohlo stát 400 mega ročně"

cernakus
cernakus
Level Level
17. 10. 2022 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Milane, Milane.
Fakta: Dodáno 20 tisíc terminálů.
Bude dodáno dalších 12 tisíc.
Náklady budou za 12 měsíců 380 mega.

Takže to jsou známé. Nějaké další terminály (a muselo by jít být fakt hodně), které uvažuješ ty, jsou nejen neznámé, ale dokonce ani nenaznačené dohady.

Tedy i když připustím pochybení, že jsem nezapočítal těch 12 tisíc extra terminálů, tak merito věci stále zůstává. 400 mega za 20(32) terminálů na rok.

Akuh
Akuh
Level Level
18. 10. 2022 01:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala A nemůže ten řád byt schovaný v této větě? "ačkoli většina terminálů má předplacený plán za 500 USD, ve skutečnosti mnohdy nabízí ekvivalent nejdražšího připojení za 4500 USD měsíčně"
Když vezmu 4000 (cena tarifu) * 12(za rok) * 20000 cca počet terminál najednou vychází 960 mil. USD jen na taridech kde jsem odevšech odečetl těch 500 rozdílu mezi základním tarifem a reálným. Najednou jen v provozních, nikoliv terminálech jsme v místě kde těch 380 mil. USD je zcela reálných i když by se část nákladů platila a část terminálů platila ten nejvyšší tarif...

cernakus
cernakus
Level Level
18. 10. 2022 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala No význam věty je jiný, než jsi ho pochopil ty. Plán prémiový plán za 500 dolarů je ekvivalentem konkurenčních plánů za 4500 dolarů měsíčně (SPX není jediná, který poskytuje vysokorychlostní satelitní internet).

Takže ne, schované to tam není.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
18. 10. 2022 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Nějaké další terminály ​(a muselo by jít být fakt hodně​), které uvažuješ ty, jsou nejen neznámé, ale dokonce ani nenaznačené dohady. "

No právě, jsou neznámé. tak proč jste řekl, že jich bude 20 tisíc? Znovu Vás cituji "tak by fakt 20 tisíc terminálů nemohlo stát 400 mega ročně". Řekl jste to Vy, ne já. My prostě nevíme, kolik jich bude. Takže ani nemůžeme vědět, zda je těch 380 mil. hodně nebo málo (oběma se nám zdá, že je to hodně, ale my to číslo prostě nevíme). Já nevím, kolik jich bude a nevíte to ani Vy. Tak nehodnoťte cenu, když nemáte vůbec tušení, kolik se tam toho má dodat.

Víme to, že zatím jich je tam 20-25 tisíc a nepletu-li se, čtvrtina je pro armádu. Dalších 12 tisíc chce armáda, ale vůbec nevíme, kolik jich bude dodáno civilistům. Armádě zničí 500 terminálů měsíčně (proto jich chce 12 tisíc, přestože potřebuje 6), takže ke konci roku tam bude v provozu 26-31 tisíc terminálů (ty, které nakoupí armáda do 2023 a civilisté do 2022, ale vůbec nevíme, kolik se tam dostane terminálů pro civilisty v roce 2023). A to ještě nevíme, jak to ten Musk vlastně myslel s těmi 12 měsíci.

Takže jestli máte nějaké číslo o počtu veškerých terminálů za 12 měsíců (tedy včetně těch civilních), na kterém opravdu můžete založit Vaše hodnocení toho, že 400M je hodně nebo málo, sem s ním.

Akuh
Akuh
Level Level
18. 10. 2022 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Špatně chápeš ty. Ta věta je jasně o plánech Satrlinku, jinak nedává smysl.
"ačkoli většina terminálů má předplacený plán za 500 USD, ve skutečnosti mnohdy nabízí ekvivalent nejdražšího připojení za 4500 USD měsíčně". Nikoliv srovnání s konkurencí.
Starlink má plán v této cenové úrovni, popravdě ještě dražší - 5000, respektive tolik stál před nedávným zlevňováním, nevím kolik stojí teď. Ten plán sice míří spíše na lodě, ale já vůbec netuším v čem se konkrétně liší a je dost možné a z Muskova vyjádření zjevné že ukrajina spíš využívá už na úrovni toho toho plánu. O konkurenci tam nic nepadlo nic, takže to že je řeč o konkurenci je téměř určitě jen tvé zbožné přání. Pro muskovy náklady je konkurence nepodstatná, nedává tedy smysl aby o ni v tomto kontextu mluvil.

odb
odb
Level Level
17. 10. 2022 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Starlink prodelava ale este aj dlho bude. To je normalne pri podobnych projektoch. Musia dosiahnut urcity pocet klientov a nejaky cas aby sa dostali do plusu. Rychlo to nejde, to by ta sluzba bola draha a nikto by si to nekupil.
Ono je tam slusne riziko, ze sa do zisku vobec nedostane. To nieje sranda nieco take prevadzkovat. Moze to dopadnut ako onoho casu Iridium.
Muskovi v tomto prisla vojna na Ukrajine vhod. Bez nej by tam nemal tolko terminalov/zakaznikov.

cernakus
cernakus
Level Level
17. 10. 2022 22:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Bez dotací od Sama se do plusu nikdy nedostanou, stejně jako by se nedostala SPX, BC nebo Tesla.

V případě Starlinku je to i snadné spočítat. 3350 satelitů vypuštěno, z toho je údajně funkčních 3050, tedy úmrtnost 10% během 2 let. I kdyby satelity nic nestály, znamená to 5 F9ek zbytečně, tedy cca 300 milionů odpis. Satelit má plánovanou životnost 5 let v ideálním případě (má zásoby paliva na takovou dobu, když nebude problém a satelit nebude muset uhýbat nebo překonávat hustší atmosféru atd...), to znamená že při 12000 satelitech (tzv. realistický plán, 42 tisíc o kterých blouzní Musk je zcela mimo realitu) je třeba ročně vypustit 2400 satelitů, tedy 80 F9 plus 4 F9 na selhané satelity hned po startu. Tedy 5 miliard ročně jen na vynesení. Aktuální počet satelitů obsluhuje cca 500 tisíc uživatelů. Protože už máme informace, že kvalita a rychlosti připojení jsou již výrazně horší než když jich bylo polovic, lze aproximovat, že přijatelný limit je cca 1 milion na 3000 satelitů. Tedy Plný starlink bude mít kapacitu na 4, nejvýše 5 miliónů uživatelů. Při platbě 130 USD/měsíc SPX utrží mezi 6-8 miliardami dolarů. Už z toho jde vidět, že by to bylo šul nul. Jenže ono to je horší. Starlink vyžaduje obrovské množství pozemních stanic, zejména kvůli lokalitě uživatelského internetu. A to je už stavba. Stavba podlehájící schválení regulátorů, připojení nemalého zdroje elektřiny, páteřního připojení. I kdybychom započítali náklady "městského hubu", bavíme se o miliónech dolarů ročně (vycházím z nákladů Cetinu pro Plzeň). A těch hubů je třeba podle střízlivých odhadů 3-7 tisíc.

A aby se přisypala sůl do rány, na každém starlink kitu tratí SPX 700 dolarů, tj. než začne SPX vydělávat, musí předplatitel platit už půl roku.

A samozřejmě to je velmi zjednodušená situace. Protože satelitní internet ve smyslu Starlinku má jednu gigantickou nevýhodu, Rozmístění satelitů musí být v podstatě rovnoměrné, aby bylo připojení v lokalitě stabilní. Problém je, že lokality obývané výnosnou populací jsou oproti lokalitám bez výnosné a nebo populace vůbec nesrovnatelně menší. Například i v samotných SSA jsou výnosné oblasti jen pásma při pobřeží s rozlohou cca 2 milióny km2. Přičemž celé SSA jsou pokryty rovnoměrně, tj. zbylých 6 mega je ztrátových. A to je nic proti takovému Tichému oceánu, kde je ztrátových cca 165 mega km2.

Takže ne, žádný zázrak se nestane. bez toho, že to bude vláda SSA masivně dotovat, to nemá šanci, ani kdyby náklady byly zlomkem těch dnešních. Ovšem vláda SSA to ráda zadotuje, proč? Protože je to mimořádně účinná zbraň (jsem přesvědčen, že mnohé staelity starlinku mají kamery a zajišťují tak armádě SSA doslova nonstop online stream z libovolného koutu světa, dále beamforming těchto satelitů umožňuje teoreticky fungovat jako SAR, takže vidí i pod mraky), kterou nelze rozumně zlikvidovat (bez pomoci Kesslera nebo nějakého pozemního superlaseru).

indyan
indyan
Level Level
17. 10. 2022 23:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Jojo, určitě, výkonná kamera, pole na záchytávání odraženého signálu... Plazmovej kanon na setřelování balistických střel ten Starlink asi nemá?

cernakus
cernakus
Level Level
18. 10. 2022 00:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb to, že problematice vůbec nerozumíš, neznamená, že to neexistuje.

Akuh
Akuh
Level Level
18. 10. 2022 01:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Ty kamery by potřebovaly jaksi nějakou výraznější optiku, ta tam ale zjevně není...

Akuh
Akuh
Level Level
18. 10. 2022 02:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Starlink do budoucna nepočítá s vypouštěním pomocí F9, ale s pomocí Starship. Najednou se ty výpočty dost mění.
Úmrtnost satelitů se mění v čase. Rané kusy byly poruchovější, co si vybavují, tedy těch 10% nelze aplikovat plošně a do budoucna bude průměrná poruchovost klesat.
Se schopnostmi satelitů má dost pohnout další generace.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 10. 2022 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Tak USA si to dotovat budou, protože se tam mluvilo o vojenském využití, takže mu to někdo z Pentagonu vysvětlil :D

indyan
indyan
Level Level
18. 10. 2022 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Tak hlavně, že tomu rozumíš ty. Víš kolik stojí a jak funguje SAR? To by mnohonásobně zdražilo cenu za jeden satelit, který po pár letech shoří v atmosféře. I ta tvoje kamera je sci-fi. Starlink asi nějaký optický čidla mít bude, ale nic s výkonem sledovat povrch země.

danhar1
danhar1
Level Level
19. 10. 2022 05:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb také jsem slyšel o vojenském využití

wrah666
wrah666
Level Level
19. 10. 2022 06:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Armáda zneužije cokoliv.

Reklama
Reklama