Galerie 45
Navigace Asus R700: fešák s 3D
Recenze Ostatní Mobilní zařízení Ostatní zařízení GPS navigace Asus

Navigace Asus R700: fešák s 3D | Kapitola 3

Jaroslav Salcer

Jaroslav Salcer

1

Seznam kapitol

1. Navigace Asus R700: fešák s 3D 2. Displej, ovládací prvky 3. Navigace 4. Handsfree, média, hodnocení

Firma Asus je známa spíše jako výrobce notebooků nebo základních desek. V každém případě se vám jistě vybaví výborná kvalita zpracování, na kterou si výrobce potrpí. Jinak tomu není ani u přenosné navigace Asus R700, kterou podrobíme našemu dnešnímu testu.

Reklama

Navigace


Do navigace se vstupuje ze základního menu, které vás uvítá po zapnutí přístroje.

Navigace Asus R700: fešák s 3D


Základní menu


Po tapnutí na největší ikonu uprostřed hlavního menu, budeme muset počkat skoro 20 sekund, než nám naběhne 3D navigační software iGO 8. V našem případě byl z ledna 2008, ale snad výrobce umožní v létě nějaký update, i když od ledna u nás tolik silnic zase nepřibylo. Prostředí ponechal Asus originál od vývojářů z Nav N Go. Není tedy nijak barevně ani funkčně pozměněné.

Mapový software je tradičně od Tele Atlasu a co se Evropy týká, Asus je plně vybaven. Žádnou mapu netřeba dokupovat, všechny jsou nahrané v paměti. Jak to bude s updatem map, to se mi zatím nepovedlo zjistit.

Navigace Asus R700: fešák s 3D


Informace i verzi


Zde musím chválit, neboť verze iGO 8 je již opravdu diametrálně odlišná od předchozích. Orientace v nastavení můžeme s klidem prohlásit za intuitivní, a nemusíme se obávat, že se ztratíme v hloubce rozvětvených nastavovacích menu, jako tomu bylo u iGO 2006. Software není přímo předmětem našeho testu, proto jen stručně.

Navigace Asus R700: fešák s 3D


Základní a intuitivní rozcestník iGO 8

Navigace Asus R700: fešák s 3D


Obrazovka pro nastavení


Tapnutím na ikonu „Hledat“ a poté na „Najít adresu“ zadáme město, kam chceme cestovat včetně ulice a čísla popisného. Takto nalezenou adresu můžeme zadat jako start anebo jako cíl, záleží na nás, jestli již stojíme na silnici a chceme cestovat přímo, nebo jen doma plánujeme trasu a zajímá nás, kolik kilometrů nás celkově čeká od startu do cíle.

Navigace Asus R700: fešák s 3D


Volby pro nalezenou adresu

Navigace Asus R700: fešák s 3D


Volby označení dalších bodů na mapě


Největším lákadlem Asuse R700 byla samozřejmě 3D navigace. Pokud se upnete jen na 3D pohledy na mapě, budete pravděpodobně zklamáni. Prostředí je celkově mdlé a nevýrazné.

Navigace Asus R700: fešák s 3D


Běžná krajina ve 3D


V České republice zná 3D budovy jen Praha. Je jich opravdu jak šafránu, ale jsou tam.

Navigace Asus R700: fešák s 3D


3D budovy v Praze


O mnoho lépe je na tom Maďarsko, domovská země firmy Nav N Go. Nedostatek budov neberte jako výtku, protože jistě každým rokem budou 3D budovy přibývat i v dalších městech. Důležité je, že má firma Nav N Go, jak se říká, slibně našlápnuto.

Navigace Asus R700: fešák s 3D


3D budovy v Budapešti

Navigace Asus R700: fešák s 3D


Opět Budapešť

Navigace Asus R700: fešák s 3D


Rychlé volby při tapnutí na ikonu auta vlevo dole


Sami jste si mohli udělat porovnání ve 3D zobrazení normální krajiny, Prahy a Budapešti.

Mnozí lidé si iGO oblíbili již dříve, protože tento software umožňuje zadávat trasu s mnoha průjezdnými body, cestovat na dané souřadnice nebo zobrazovat nadmořskou výšku bez nutnosti použít nějakou další utilitu. To konkurenční TomTom neumí.

Navigace Asus R700: fešák s 3D


Výhodou iGO je navigování na souřadnice


Po zapnutí navigace v autě získá iGO fix od satelitů do 30 sekund. Rozhodně nebudete čekat déle ani v městské zástavbě. Čipset Sirf Star III pracuje standardně výborně i u Asusu. V některých internetových fórech si čtenáři často stěžují na nepřesnost iGO 8 v zobrazování pozice při jízdě. Údajně se šipka na mapě opožďuje oproti skutečnosti a více než 20 metrů. Zřejmě to bude tím, že navigace není odladěna pro přístroje s operačním systémem Windows Mobile. Asus s operačním systémem Windows CE 5.0 nemá s přesností nejmenší problémy, a křižovatku projedete zároveň se šipkou na mapě.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama