Zpět na článek

Diskuze: NIO EC7: SUV s aerodynamickým koeficientem Cd 0,23 a až 940km dojezdem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
29. 12. 2022 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"které soupeří nejen na čínském, ale už i evropském trhu"
A bude to vôbec stačiť bežným spotrebiteľom?

Choakinek
Choakinek
Level Level
27. 12. 2022 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chápe někdo, kam ten svět spěje? To bude v autech jezdit jenom "horních 10 000"?

Jak chcete vybudovat funkční ekonomiku v takto hyper přeregulovaném prostředí?

axicom
axicom
Level Level
29. 12. 2022 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, to je přesně cílem EU.

wrah666
wrah666
Level Level
27. 12. 2022 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čísla krásná, akorát počítám, že to nebude platit současně. Dojezd 400, 500 a skoro 800 km při akceleraci stovka za 3,6. Spíše to bude jako s tím bávem minule. Hodina sportovnější jízdy (podle průměru s bídou 150 km/h opravdu nějak totálně přehnané) a zazvonil zvonec a baterky byl konec :) (proboha, kéž už by zazvonil zvonec a noční můry v podobě elektronesmyslu byl konec. Než to definitivně dorazí planetu, na které žijeme)

odb
odb
Level Level
27. 12. 2022 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ono to nieje uplne nezmysel. Nezmysel je to pretlacat ako jedinu moznost.
Elektroauta su dobra alpternativa ale zla nahrada za vsetko.

wrah666
wrah666
Level Level
27. 12. 2022 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Pravda. Pokud by se používala energie z jádra a elektromobil byl v rámci "optimálních" provozních parametrů s akumulátorem něco jako na ion, nebo na bázi síry, MOHLO bya to i být docela eko. Na druhou stranu, daleko víc EKO by bylo nechat uživatele elektrokrámu vystříknout z gumy až v čističce odpadních vod. Problém není "ropa", "uhlí", "plyn" a podobně, ale LIDI. Příšerně moc lidí. Opravdu nepomůže, aby se necelá miliarda uskromňovala, zatímco dalších 4 nebo 5 miliard objevuje počítače, smartfouny, dopravu, turistiku a podobně. Jediné, co je opravdu nutné řešit je přírůstek 80 milionů za rok a teprve až tohle nebude, zkoušet další drobnosti. A každopádně současné elektroauto je katastrofa. Jediný reálný přínos je, že nečoudí přímo na místě. Což je možná spíš kontraproduktivní, jelikož to lhazelení vydávají za "nečoudící auto".

Jay8
Jay8
Level Level
29. 12. 2022 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb mal by si s tym nieco zacat robit - napriklad ist prikladom a odstrelit sa :-)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
27. 12. 2022 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 "Čísla krásná, akorát počítám, že to nebude platit současně. "

Což ale podobně platí pro ICE. Když budete využívat pořád max. akceleraci u ICE, tak taky najedete i méně než půlku toho, co běžně. Tam jaksi standardní dojezd a max. zrychlení také nelze dosáhnout současně.

vilcoo
vilcoo
Level Level
28. 12. 2022 05:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala A pri podobnej maximálnej akcelerácii bude dojazd ice auta klesať výraznejšie, lebo efektivitia elektromobilu veľmi klesať nebude zato ice motor v neoptimalnych cykloch pri Max akcelerácii bude výraznejšie viac neefektivny

wrah666
wrah666
Level Level
28. 12. 2022 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Pánové, to je sice pěkné, že efektivita "klesá", ale stále bych se držel absolutního čísla. S ICE poměrně běžně ujedu v Německu za 4 hodiny 600 kiláků. (a natankuje se) Zatímco BEV ujelo 1 hodinu a baterka byla zcela prázdná. Ano, uznávám, že by ekologický (čili ne současný) elektromobil mohl mít smysl ve městech, na velmi krátké jízdy, ale kamkoliv mimo město je velmi nevhodný, natož na mimoměstskou rychlou jízdu.

ticho.cz
ticho.cz
Level Level
28. 12. 2022 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala By mě zajímalo, jestli mluvíte z vlastní zkušenosti nebo jste si udělal závěr z článku, který popisoval youtubera, který se honí jen za senzací, aby měl velkou sledovanost. Dle vašich slov mi připadá, že spíše to druhé. Znám spoustu lidí, co elektroauto používá i na dlouhé vzdálenosti a ke spalovacímu autu se nevrátí. Pro Vás elektroauto nedávalo smysl, ale ostatním třeba ano. Zkuste si takové auto půjčit a vyzkoušejte si ho na vlastní kůži :-)

wrah666
wrah666
Level Level
28. 12. 2022 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ne, děkuji. Na zjištění, řže je šmejd opravdu šmejd si ho nepotřebuji půjčovat. Stačí vzít jakýákoliv oslavný blábol o tom, jak byla "cesta elektromobilem v pohodě" a zbavit ho oslavnosti. A vyjde vám nořní můra. (kterou nadšenec nazve snem) Tedy, že místo jednoho natankování stáli 5x nebo 6x, že namísto zastavení v městečku, které se vám líbí musíte stát tam, kde je nabíječka, že se vám cesta z půldne protáhne na celý den, že si nemůžete pustit v létě klimu a v zimě topení, jelikož byste dojeli leda do pr... Atd. Připopuštím, že je autičko na baterky pro velké kluky hezká myšlenka, ale technologie zatím ani zdaleka neodpovídá. A kdo ví, jestli vůbec kdy odpovídat může a bude.

cernakus
cernakus
Level Level
28. 12. 2022 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Mám osobní zkušenost. Tesla S100. Plná baterka ve Stuttgartu, do Frankfurtu jsem nedojel. Doba jízdy byla méně než hodinu. Na nabíječe 15 km od Frankfurtu jsem tvrdnul skoro půl hodiny. Zpět jsem to jel 2 hodiny (plus ve Frankfurtu jsem dobíjel 20 minut do totál plna), už jsem nechtěl riskovat.
V takové ochcávce v naftě jsem to jezdil běžně za hodinu, hodinu a čtvrt, když je hustější provoz. Čepoval jsem vždy jen ve Stuttgartu. Dtto s A6kou v benzínu a hybrid Superbu.

BEV se dá používat na dlouhé vzdálenosti, ale stejně rychle, levněji, pohodlněji a ekologičtěji je to veřejnou dopravou (například vlak + taxi). Pokud stojí tvého zaměstnavatele hodina tvého času 1000 korun, jako toho mého, tak nemá zájem, aby jsi jel služebku o hodinu, dvě déle, nežli je nezbytně nutné ;-)

wrah666
wrah666
Level Level
28. 12. 2022 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ono jde také o to, proč tam člověk jede a co veze. Svačinu a malý kufřík provezete v pohodě tím vlakem. ale víc zavazadel je už problém. Natož třeba nějaké nářadí a podobně. A potom je také dost podstatná otázka, jestli cesta taxíky a vlakem nakonec nevyjde i sama o sobě dráž, než dojet tam vlastním autem. (Vynechávám, že v Praze vám taxikář z hlaváče na letiště s potěšením napálí podobnou cenu, jakou stála letenka. Tohle ve světě obvykle nebývá, ale ani tak nejezdí zadarmo)

cernakus
cernakus
Level Level
29. 12. 2022 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Výjezdní technik s nářadím samozřejmě elektroauto nemůže mít, protože jezdí hodně a je hlídanej a pauzy má dle zákona. Ty na nabití elektromobilu za den v kombinaci s tou dálkou nestačí. Také si nemůže plánovat cestu podle nabíječek, ale podle klientů, kteří jsou často v dírách, kde desítky km žádné nabíječky nejsou.

Vlak, nebo obecně veřejná doprava vyjde vždycky levněji. Musíš totiž počítat náklady na auto. Tesla model 3 stojí firmu kolem 25 tisíc měsíčně na operák. S přídruženými náklady (někdo se o flotilu stará, poplatky, daně, pokuty) je to tak 30 tisíc. Bez DPH. Při nájezdu 4000 tisíce km měsíčně dalších 9 tisíc za palivo. Takže celkem 40000 korun bez DPH měsíčně na 4000 km, to je cca 10 korun km. Přenosná síťová jízdenka pro byznys stojí 40 tisíc ročně. Neomezené kilometry. V německu ještě výhodněji. Dopočítej si to sám,

wrah666
wrah666
Level Level
29. 12. 2022 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Právě. On je služebák a služebák- Dost se liší kára pro kravaťáka a pro technika či třeba zedníka. (Ehm, je to také služebák, ale všichni asi víme, jak vypadá vícemístná dodávka pro celou zednickou partu, kam se dozadu narve ještě tuna materiálu a nářadí) Jen si dovolím dost razantně nesouhlasit s vyčíslením "ceny auta". Operák je to nejdražší možné, a Tesla 3 také není nutná. Dá se za méně než půl mega koupit (taková kacířská myšlenka, koupit a dokonce za hotové) dost solidně vybavené fábka, nebo x dalších modelů, dá se s tím jezdit 5 nebo 6 let a pak se dá stále za nějakých 150 a možná víc tisíc prodat jako ojetina. A u té hromadné dopravy. je pěkné, že vlak či autobus stojí třeba stovku. Jenže pokud to zahrnuje taxík na nádraží a z nádraží, tak jsou to další 3 nebo 4 a už to rázem tak výhodné není. Natož když se připočítá ztracený čas a nutnost jet tehdy a tam, kam jede vlak a ne thdy a tam, kam potřebujete jet vy.

Jay8
Jay8
Level Level
29. 12. 2022 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala ty jazdis kazdy den viac ako 500km ? mozno ano a teda elektromobil nieje pre teba vhodne riesenie.
prevazna vacsina ludi vsak jazdi max 50km do prace a pre tychto ludi su elektroauta. nie na dlhe trasy. ides s tym do prace, na nakup, rozvozis decka a pod. v meste nesmrdis a cez noc dobijes. toto je use case pre elektroauta, nie dialkove trasy.
nemyslis?

wrah666
wrah666
Level Level
29. 12. 2022 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ne, každý den ne. Ale jednou za čas úplně stačí. Takový den je otravný a douhý i bez toho, že bych musel dvakrát na hodinu zastavit a nabíjet. A navíc někde v nějaké velmi nemalebné průmyslové zóně, kde je nabíječka. Zastavím se sám a dobrovolně, když je někde pěkný výhled, nebo třeba památka, ale čumět do zdi a číst si, zatímco pospíchám je fakt opruz.

cernakus
cernakus
Level Level
29. 12. 2022 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Hele to máš jedno jestli operák nebo bez. TM3 stojí dejme tomu 1,3 mega. Odpočet na 4 roky. Takže přidej 160 tisíc za havarijko a ručení. 40 tisíc za zimní gumy s přezutím. A jseš na 1,5 míče bez DPH. Někdo se ti o káru musí starat, obvykle to je tak jeden člověk na 20 vozidel, takže cca 100 tisíc za 4 roky na vozidlo, dejme tomu včetně servisu. Jsi na 1,6 miliónu za 4 roky. 400 tisíc ročně. 33 tisíc měsíčně. Ještě stále ti přijde operativní leasing drahý? Operák je pro firmy a podnikatele velmi výhodný. Pro zaměstnanecký plebs už ne, ale koukni se sám, jaké podmínky mají firmy a podnikatelé na operativní leasingy. To pukneš závistí :-D

Jay8
Jay8
Level Level
29. 12. 2022 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala v tom pripade je to jednoduche - nekupuj si elektromobil. ved ta nikto nenuti.
pre vela ludi je to ale skvele riesenie

wrah666
wrah666
Level Level
29. 12. 2022 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Nutí. Bohužel, ale nutí.

Jay8
Jay8
Level Level
30. 12. 2022 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala a prosim ta, kto ta nuti?

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
31. 12. 2022 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Pokud vůz potřebujete/chcete a politici vám uměle omezují i zdražují ICEV a na druhé straně dotují elektromobilitu, tak se to dá považovat za nucení.

Jay8
Jay8
Level Level
31. 12. 2022 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala ved vacsina malych aut je prevazne ICEV. u strednej triedy existuje vacsina modelov ako vo verzii ICEV tak aj hybrid. Mozete si vybrat, pricom cena ICEV je stale skoro polovicna. ak chcete top triedu, tak aj tam je vela znaciek ponukajucich ICEV.
takze este raz, kto vas nuti si kupit elektromobil?

wrah666
wrah666
Level Level
31. 12. 2022 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Nepostřehl jsi, že státy už přijaly ZÁKAZ prodeje pravých aut? Tedy že bude jen autíčko na baterky?

Jay8
Jay8
Level Level
31. 12. 2022 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala ano, ale az za 12!! rokov, takze kto ta nuti kupit elektromobil? myslim teraz, nie za 12 rokov.
a za 12 rokov sa toho moze este vela zmenit..

wrah666
wrah666
Level Level
31. 12. 2022 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Už teď mě k tomu nutí vláda. Například nesmysly s CO2 a podobnými blbinami.

Jay8
Jay8
Level Level
31. 12. 2022 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala co myslis nezmyslami s CO2? akoze auta produkuju CO2, co prispieva ku zmene klimy?
takze prides do predajne aut a tam ta nejaky uradnik donuti kuput elektromobil miesto auta so spalovacim motorom ? alebo ako to funguje?

wrah666
wrah666
Level Level
31. 12. 2022 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Cenou. A tím. že výrobci už prostě pocitvé auto ani nedělají, protože jim to už bylo zakázáno. Nebo tak nesmyslně penalizováno, že by bylo neprodejné. Ostatně, když už jsme u té ceny: Víš vůbec že skutečná cena benzínu i nafty je někde nepatrně nad 20 korunami? Už jen tohle je "správné chování otevřeného trhu", že?

Jay8
Jay8
Level Level
31. 12. 2022 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala ako cenou? ved spalovacie auta stoja skoro polovicu ako ich ekvivalenty na baterky.
co povazujes za poctive auto? vacsina aut sa robi ako v elektrickej tak v spalovacej verzii? ktore auta boli zakazane?
tou "skutocnou" cenou myslis asi cenu bez dani. ako elektroauta vplyvaju na tuto cenu? menili sa dane kvoli elektromobilom? nemyslim.
tak uz prestan sirit demagogie. stale si mozes kupit normalne auto so spalovacim motorom. nikto ti nic nezakazuje ani nenuti.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
31. 12. 2022 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "ako cenou? ved spalovacie auta stoja skoro polovicu ako ich ekvivalenty na baterky. "

Tohle neplatí ani u Hyundaie, který má svá elektrická auta opravdu velmi drahá. Pokud srovnáváme srovnatelné, tak např. cca 150kW Kona v odpovídající výbavě je 26700 EUR vs 42500 EUR (tzn. ICE se 63% cenou BEV), což je asi nejhorší ukázka drahého BEV na trhu.

Velký cenový rozdíl je patrný u levných vozů, ale ani tam ta cena není poloviční, a v high-endu už bylo dosaženo cenové parity (dokonce u některých BMW je levnější si koupit elektro verzi než variantu spalovací). Za pár hodin je rok 2023, tyhle mýty už dnes moc neplatí. Ono se to zdá kvůli tomu, že ICE jsou obvykle ve verzích s nižšími výbavami a slabšími motory, takže mají výrazně nižší "ceny od", ale pokud proti sobě postavíte aspoň trochu podobné motorizace a podobnou výbavu, zjistíte, že ty ceny zas až tak drasticky odlišné nebývají.

wrah666
wrah666
Level Level
1. 1. 2023 00:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala A zákaz už je. A pokud nechápe, že se už projevuje (a kolik let) tak je rozumu mdlého. A dokonce i kdyby vlády přišly k rozumu, už to nic nezmění. Automobilky nebudou investovat do něčeho, co zakáže příští fanatik. Takže je vývoj už jen velmi omezený, nebo už dokonce zcela zrušený. Ovšem někomu to nepřijde jako nucení.

Plus za mě dodávám k předchozímu příspěvku: Ano, skutečnou cenou myslím těžbu ropy, rafinaciu, distribuci. Bez kradaně. To je totiž jeden z aregumentů, že je "elektromobil levný na provoz". Není. V okamžiku kdy stát usoudí, že mu utíkají prachy a přidá si desetikačku na kwh do elektra, tak mu to dojde. Ale už bude pozdě. Jako se všemi podobmými lumpárnami. DOkod před tím varovalo pár lidí, byl to hoax a výmysl. A pak se to zavedlo a už jen čuměli a nedalo se s tím nic dělat.

Jay8
Jay8
Level Level
2. 1. 2023 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala jasne, ze cena BEV nieje presne dvojnasobna, rozdiel v prospech ICE je ale obrovsky. lenze Wrah666 tvrdi, ze ho nutia cenou, aby si kupil BEV. ako keby ICE boli drahsie ako BEV. ved to nieje pravda - je to presne naopak. ako to presne myslel uz vysvetlit nedokazal.
pripomina mi to tie zarucene pravdy co si preposielaju dochodci...

Reklama
Reklama