Zpět na článek

Diskuze: NVIDIA GameWorks Flow: realistické hoření pod DX12

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

vojtasoo
vojtasoo
Level Level
26. 4. 2017 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel si asi budeme muset počkat na novou generaci konzolí ( nebo aspoň do doby dokud nepřestanou hry vycházet na Xbox One a PS4 ) aby se pořádně zlepšila grafika ve hrách... :/

JUWARE
JUWARE
Level Level
25. 4. 2017 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podívejte se na 5 let stará technologická dema a na současné hry. Dnešní hry jsou většinou hluboko pod grafickým potenciálem a taky záleží na jejich optimalizaci. Navíc si nemyslím, že by tato scéna byla nutně tak náročná. Však se podívejte, jak vypadalo technologické demo na GeForce 8800 v roce 2006 https://www.youtube.com/watch?v=lbUm7SnuwMs
Jasně, náročnost tohoto bude nejspíš vyšší, ale vážně si nemyslím, že by byla vysloveně krvavá.

Aros
Aros
Level Level
25. 4. 2017 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JUWARE Viz můj přízpěvek níže. Nicméně tady je situace o něco jednodušší. Tak krabice ve které to je tam není jenom tak. Je to takový šikovný bounding box, který tak i umožňuje optimálnější solver. Zrovna v tomto případě bych tipl, že půjde o 3D matici nějakých hustot a teplot, což se bude určitě počítat lépe než například simulace pomocí částic. No tak to Flow taky používá nějaký grid a taky určitě nějaký bounding box, to je i ten důvod proč ten kouř, jak už se tu psalo, tak rychle mizí, ale ten případ v tom videu je ještě jednodušší.

Jinak ale jak v tom 8800 demu jde třeba 95% výkonu do simulace té kapaliny/kouře. A to je jenom taková krabice. Na tom hru nepostavíte... Flow na současných kartách bude mít ten poměr o něco lepší. Ale stejně ne tak dobrý, aby se to najednou masově začalo používat.

T_xy
T_xy
Level Level
24. 4. 2017 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To mizení hustého kouře zrovna moc realisticky nevypadá.

Aros
Aros
Level Level
24. 4. 2017 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@T_xy No, ono když do scény odněkud hrnete hromady částic, tak je někde jinde musíte stejnou rychlostí sypat ven, aby měla scéna konstantní složitost. Kdyby bylo více výkonu, bude ta životnost větší, ale stejně budou částice vždycky rychle mizet. Tady je to sice voxelová síť, ale to je jedno. Pořád jsou to nějaké body, které se musí počítat, a těch může být jenom omezené množství...

Celkově bych neřekl, že oheň se ve hrách nějak výrazně zdokonalil za celou dobu, co máme 3D hry. Ono je na lepší, oheň potřeba větší výkon, ale jakmile máme karty s vyšším výkonem, obvykle se ten investuje do věcí, které jsou viditelné pořád (např. hlavní postava) a ne do efektů, které se objevují na scéně jen někdy (např. když zrovna něco vybouchne). Protože zase potřebujete nějaký konstantní výkon (přibližně) a udržování umělé "rezervy" na částicové efekty, které jsou k vidění tak v 0.1% (například) průběhu hry je dost neefektivní...

wrah666
wrah666
Level Level
24. 4. 2017 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Něco mi říká, že na přiměřené fps bude asi "obstojně výkonné" gpu tak leda Titan X či Vega. Taková "nenáročná" scéna s pár ohni, kouři a mezitím pobíhající postavy je poměrně běžná, tak aby při ní nešlo fps najednou na 10!

wrah666
wrah666
Level Level
24. 4. 2017 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 PS: obzvláště v okamžiku, kdy spousty rúzných výrobců PC nabízí "nadupané herní sestavy" založené na 1050ti :) A ještě mají tu drzost k tomu psát, že si člověk zahraje AAA tituly.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 4. 2017 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Tak zahraje, otázkou je nastavení hry :-D
Njn, slovo "herní" je prostě "cool" a musí být všude...jako kdyby bez toho prodeje šly k nule.

Jako to flow vypadá dost zajímavě, ale přesně jak jsi řekl...otázkou je jaké železo bude potřeba.

Luk Skywalker
Luk Skywalker
Level Level
24. 4. 2017 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Herní je dneska moderní tak, že mají všichni něco "herního".
Co se týče ohně, tak se mi provedení líbí, jenže to jsou vždycky ty ukázky na něco zaměřené, tak je to pěkné, ale do her se dostane kdoví kdy, právě kvůli tomu, že oheň tam není celou hru, ale jen někdy.

Dejvi_cz
Dejvi_cz
Level Level
24. 4. 2017 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Zákazník taky přinesl NTB že ho koupil v Planeu a tam mu řekli že na tom spustí každou hru. V tom nelhali, pustí, ale nic si nezahraje protože prostě Intel grafika na to není. :D To samé ty Gaming sestavy.

Reklama
Reklama