Zpět na článek

Diskuze: NVIDIA RTX Remix: nástroj pro vylepšení grafiky starých her

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 4. 2024 06:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co se týče toho Tomb Raideru, rozhodně bych aplikoval RTX Remix na remaster verzi, neboť prostředí s moderními světelnými efekty, avšak "čtverečkovanými" texturami je poněkud úsměvné ;-).

Pak také některé světelné efekty mi přijdou přehnané a nepatřičné, ale jinak rozhodně nemá smysl držet se zbytečně příliš "při zemi" jako u originální remasterované verze.

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 4. 2024 05:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to rozhodně zajímavý projekt.

Určitě mě to nedonutí hrát staré hry, které jsem hrál, ale je to fajn věc pro mladší generaci hráčů, která by díky tomu mohla okusit i starší tituly, což rozhodně není na škodu.

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
25. 4. 2024 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych radši, aby se vytvořila automatická generace DLSS... Jak do nových, tak i starých her...
K čemu mi bude RTX Remix... co jsem na to zase koukal, tak žádný zázrak to není. 15-20 let starší hry mi s tím příjdou kolikrát i hnusnější, kde to automaticky skočí z 1000FPS na 40-60 na RTX 4090. Dobrej pokrok 🤮

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 4. 2024 05:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek No a Vy jste z jiné planety, že potřebujete pro optimální herní zážitek stovky FPS?

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
29. 4. 2024 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ne stačí mi 120, ale ani na t hranici se nelze dnes dostat.
A DLSS není jen o FPS, ale i tom, že to dost často dokáže i vylepšit obraz.

Choakinek
Choakinek
Level Level
1. 5. 2024 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No, že se Vám může subjektivně zdát, že se hra zpomalí, když to skočí z 1000 fps na 40 - 60 fps, to je možné.

Sice nechápu, za jakých podmínek se to může stát, ale budiž.

Tak si jednoduše omezte horní mez např. na 60 fps a nebude Vám subjektivně připadat, že se hra zpomaluje.

Není to Vašich 120 fps, ale podle mě je tato hodnota také pro "marťana", 40 - 60 fps je úplně v pohodě.

Proti DLSS vůbec nic nemám.

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
1. 5. 2024 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek 40FPS při 144Hz panelu i s modulem G-Sync je pocitově podobné jako, když na 60Hz hrajete na 30FPS.
I těch 60FPS mi příjde pomalý. 80-90 je minimum pocitově pro mě.

komplikator
komplikator
Level Level
4. 5. 2024 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ale na vylepšení obrazu od NV není potřeba DLSS, už před nějakými deseti lety jsem používal DSR. To máme pořád a je daleko použitelnější díky tomu že výkon grafik výrazně pokročil a starší hry co ve své době sotva běžely na plno ve FHD dnes člověk může nechat běžet interně v 4k nebo s 4k monitorem i 8k a dostane hratelné FPS.

komplikator
komplikator
Level Level
4. 5. 2024 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek JJ třeba všechny letecké simulátory mám locklé na 30 FPS, když jsem na GTX1080 chvíli zkoušel hrát Witcher 3 s 4k monitorem, tak jsem si taky nastavil lock na 30 FPS, Detroit Become Human jsem hrál v 4k při 30 FPS limitu na 3GB GTX 1060.. Parádní zážitek.

radon
radon
Level Level
25. 4. 2024 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

už se těším, jak si v důchodu nainstaluju Wolfensteina, zmáčknu tlačítko "AI upgrade" a počítač projede všechny bitmapy ve hře, nahradí je něčím staženým z databanky ve 4K nebo rovnou vygeneruje nové, projde si osvětlení, nahodí místo něho RTX, v 3D programu přemodeluje postavy a zbraně a za 5 minut napíše "OK, hra je připravena" a na mém 50" 3D OLED monitoru se spustí grafické orgie :-D

komplikator
komplikator
Level Level
4. 5. 2024 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radon "databanky ve 4K"

takže dostaneš dnes již 10 let starou výslednou kvalitu? Dnes se běžně používají 4-8x větší textury - 8k a 16k.

pidalin
pidalin
Level Level
24. 4. 2024 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtělo by to spíš vymyslet jak vynitut DLSS ve hrách z let cca 2016-2019 kdy to ještě hry neuměly, ale zároveň ve 4K už potřebujou docela dost výkonu, tohle pro DX8 a DX9 mě až tak neláká, ale uvidíme jestli to k něčemu bude.

zzw30
zzw30
Level Level
25. 4. 2024 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Tohle by se dalo přes Lossless Scaling, aplikace za pár drobných na Steamu.
Stačí hodit hru do okna, a ona ji pak zvětší na fullscreen, a ten scaling se dá vybrat - od integer scalingu přes bilinear atd. a umí i FSR nebo "nVidia Image Scaling" - nevím jestli je to jako první verze DLSS nebo něco jiného, ale třeba to FSR funguje hezky. Za mě supr.

Jinak k článku - zajímavé a chytré řešení. Dlouho jsem přemýšlel jak to vlastně funguje, a takhle to dává smysl.

komplikator
komplikator
Level Level
4. 5. 2024 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin A které hry si na dnešním mainstreamu nezahraješ na 4k s dobrým výkonem v nativu?

Mám fousatou 3060Ti, hraju v UWQHD rozlišení, typicky na maximální detaily a tituly 2018-2020 to pořád zvládá, ano na ty s RT už je potřeba upscaling, ale v té době všechny RT tituly opscaling měly. Dnešní mainstream má v podstatě dvojnásobný výkon té 3060Ti

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
5. 5. 2024 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Záleží co je pro tebe dobrý výkon. 30 FPS? S lowendovou grafikou ve 4K nic jiného nečekám, snad ještě nižší FPS .

Já sice nemám 4K ale jen QHD, ale zase naopak vyžaduji vysoké FPS, když monitor zvládá 240, tak těch 120-150 chci mít minimálně.
Bohužel to moje grafika už nezvládá v hrách které v posledních letech vycházejí,
mnohdy ani v průměru, propady 1% snímku na 90FPS jsou tou lepší variantou, cokoliv pod 60FPS je pro mě jako obrázková prezentace,
typicky CP2077😵, kdy RTX2080ti mi dá v závislosti na nastavení v průměru 40FPS.

Když jsem stáhl nějaké demo z UE5.3 (je jich několik) tak FPS padají na jednociferné hodnoty a až při koukání do země mi to hodí 20FPS, to je prostě grafická tragédie.
Nákup grafické karty jsem odkládal, nejdřív z nedostatku čipu díky COVIDU a skalpingu, pak šíleně předražené RTX4000.
Ale jak tak na to koukám tak RTX5080 budu muset koupit i kdyby měla stát 1000++$

Reklama
Reklama