Článek Grafiky a hry Hry a technologie NVIDIA

NVIDIA RTX Remix: nástroj pro vylepšení grafiky starých her | Kapitola 3

test5

test5

15

Seznam kapitol

1. NVIDIA RTX Remix: nástroj pro vylepšení grafiky starých her 2. Morrowind tech demo, Portal with RTX, Half-Life 2 RTX 3. ModDB a ukázky dalších modifikací

NVIDIA v lednu zpřístupnila v otevřené betě svou platformu RTX Remix, jež umožňuje snadnější vylepšování grafiky starých her, včetně přidání technologií ray tracingu nebo DLSS. Provedeme si tak shrnutí, o co se vlastně jedná a podíváme se i na několik ukázek.

Reklama

ModDB - jednotné místo pro mody

Web ModDB.com slouží coby jednotné místo pro soustředění informací, ukázek a také souborů jednotlivých modifikací vytvořených (nejen) v RTX Remix. Najdete zde i přehledný seznam her, u kterých připadá v úvahu potenciální funkčnost v RTX Remix. V následující tabulce jsou obsaženy takové, u kterých je uvedený status, že jsou hratelné a mají u sebe označení "NVIDIA RTX Remix Compatible", což podle definice na tomto webu znamená, že taková hra se v RTX Remix spustí, má korektní grafiku a po úpravách pomocí RTX Remix je i možné ji dohrát do konce.

Název hry Původní vydání Žánr Poslední update na ModDB
Unreal Tournament 1999 FPS 16. 4. 2024
Max Payne 2001 TPS 15. 4. 2024
Freedom Force 2003 RPG 23. 4. 2012
Grand Theft Auto: San Andreas 2005 TPS 13. 4. 2024
Unreal 1998 FPS 14. 4. 2024
FlatOut 2005 Závodní 29. 6. 2023
FlatOut 2 2006 Závodní 20. 4. 2024
TrackMania 2004 Závodní 8. 6. 2013
Counter-Strike: Source 2004 FPS 22. 4. 2024
Garry's Mod 2006 Sandbox 17. 4. 2024
Toca Race Driver 3 2006 Závodní 19. 3. 2024
Team Fortress 2 2007 FPS 19. 4. 2024
Portal 2007 Logická 23. 4. 2024
Need For Speed: Most Wanted 2005 Závodní 31. 3. 2024
Minetest 2010 Sandbox 15. 4. 2024
Tomb Raider 1 1996 TPS 23. 3. 2024
SuperTuxKart 2004 Závodní 19. 9. 2016
Need For Speed: Underground 2003 Závodní 2. 4. 2024
FlatOut 3: Chaos & Destruction 2011 Závodní 25. 5. 2013
TrackMania Nations Forever 2008 Závodní 4. 8. 2022
TrackMania United Forever 2006 Závodní 5. 4. 2024
Tom Clancy's Splinter Cell 2002 TPS 20. 4. 2024
Star Wars Starfighter 2001 Arkádový simulátor 27. 2. 2014
Advent Rising 2005 TPS 23. 1. 2024
Oddworld: Munch's Oddysee 2001 3D plošinovka 17. 4. 2027
AquaNox 2001 Podvodní simulátor 7. 10. 2022
Need for Speed: Underground 2 2004 Závodní 31. 3. 2024
The Incredibles 2004 Akční 10. 10. 2020
True Crime: New York City 2005 TPS 4. 6. 2019
Sonic Adventure DX Director's Cut 2003  3D plošinovka 24. 6. 2020
Portal with RTX 2022 Logická 12. 4. 2024
Chess Titans 2006 Logická 22. 1. 2024
Garfield Kart 2013 Závodní 23. 1. 2024

Po zpřístupnění RTX Remix veřejnosti v otevřené Betě se začaly objevovat různé ukázky starých her s  nadpisy, které lákají na vylepšené verze s ray tracingem pomocí RTX Remix. Často ale jen někdo spustí danou hru v RTX Remix, aby mohl vytvořit video nebo screenshoty, aniž by měl zájem ji více upravovat s cílem vytvořit vylepšenou verzi. RTX Remix je velmi schopný nástroj, ale není to instantní řešení, které by umožnilo stisknutím jednoho tlačítka celou hru automaticky vizuálně vylepšit a bez jakýchkoli komplikací.

Následující ukázky je tak třeba brát primárně jako demonstraci potenciálu RTX Remix a obecně ray tracingu. I proto v nich může docházet k výskytu grafických nepřesností. Vytvoření plnohodnotné RTX verze se zkrátka neobejde bez individuálních úprav.

Tomb Raider 1

První díl legendární série Tomb Raider s archeoložkou Larou Croft vyšel už v roce 1996. V roce 2019 pak nadšenec Timur "XProger" Gagiev vytvořil neoficiální modifikaci s názvem OpenLara, která je na této stránce hratelná ve webovém prohlížeči. Na základě této modifikace teď vzniká pomocí RTX Remix nová verze vylepšená o path tracing a některé nové assety, která má název Open Lara RTX: Reimagined Realms (jde tak o její Hard Fork = novou samostatnou modifikaci již existující modifikace). Zatím nejnovější dostupná verze je z 23. ledna 2024 a obsahuje hratelné první dva levely:

14. února 2024 pak vývojářské studio Aspyr (jež patří Embraceru) vydalo oficiální kolekci remasterovaných prvních 3 dílů série Tomb Raider z let 1996, 1997 a 1998, na které v rámci Aspyru pracoval i XProger. To umožnilo zajímavé srovnání originální verze hry s verzí obohacenou o ray tracing (RTX Remix) a k tomu ještě i s oficiálním remasterem, u kterého sice bylo cílem vylepšit grafiku, ale při zachování původní stylizace (takže bez path tracingu):

Pro úplnost dodejme, že vývojáři z Crystal Dynamics teď připravují nový díl, jenž bude využívat Unreal Engine 5. Dojde tak ke změně dosavadního Crystal Engine/Foundation Engine, který byl v rámci série používán a stále vylepšován od svého prvního použití u hry Tomb Raider: Legend, jež vyšla v roce 2006.

Grand Theft Auto: San Andreas

Vydání původní verze hry: 2004

Další info na ModDB | Autor: SA Remix Team | Poslední update: 30. ledna 2024

Need for Speed: Underground 2

Vydání původní verze hry: 2004

Další info na ModDB | Autor: Need for speed: Underground 2 Remix team | Poslední update: 30. ledna 2024

Max Payne

Vydání původní verze hry: 2001

Další info na ModDB | Autor: Slasks Psykbunker | Poslední update: 7. ledna 2024

Deus Ex

Vydání původní verze hry: 2000

Další info na ModDB | Autor: onnoj | Poslední update: 31. března 2024

RollerCoaster Tycoon 3

Vydání původní verze hry: 2004

Další info na Discordu | Autor: Hemry | Poslední update: 6. dubna 2024

Závěrečné shrnutí

Platforma NVIDIA RTX Remix tak je zajímavý nástroj, který umožňuje fanouškům některých starých her vytvořit jejich novější verzi s lepší grafikou a nejmodernějšími technologiemi jako např. path tracing a DLSS. Nejde ale o instantní řešení, které by automaticky vytvořilo novou verzi celé hry s lepší grafikou.

Takže při pročítání všemožných článků a příspěvků na sociálních sítích o vylepšených starých hrách pomocí RTX Remix je třeba se pozorněji dívat na zdrojové informace, zda se opravdu jedná o rozpracovaný projekt s cílem vytvořit vylepšenou verzi celé hry, jako tomu je např. v případě Half-Life 2 RTX, nebo jde jen o snahu o rychlé upoutání pozornosti, aby uživatel klikl na nadpis.


Za poskytnutí grafické karty Gigabyte AORUS GeForce RTX 4070 Ti SUPER MASTER 16G pro testování nejnovějších technologií RTX děkujeme společnosti Gigabyte. Na její aktuální nabídku RTX 4070 Ti SUPER se lze podívat na Alza.cz.

NVIDIA RTX Remix: nástroj pro vylepšení grafiky starých her

Karta má modelové označení GV-N407TSAORUS-M-16GD a následující parametry:

  • GPU: NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti SUPER
  • CUDA jader: 8448
  • Základní takt: 2340 MHz
  • Boost takt: 2670 MHz (o 60 MHz více než u referenční karty se stejným čipem)
  • FP32 výkon: 45,1 TFLOPS (o 1 TFLOPS více než u referenční karty se stejným čipem)
  • Kapacita paměti: 16 GB GDDR6X
  • Rychlost paměti: 21 Gb/s
  • Paměťová sběrnice: 256-bit
  • Paměťová propustnost: 672 GB/s
  • Fyzické rozměry: 342 × 153 × 70,6 mm
  • Napájecí konektor: 16pin 12VHPWR
  • Výrobcem doporučený výkon zdroje: 750 W
  • Zadní stranu kryje kovový backplate
NVIDIA RTX Remix: nástroj pro vylepšení grafiky starých her

Výrobce u karty vyzdvihuje zejména následující vlastnosti:

Chlazení WINDFORCE

Robustní chladič má nad GPU měděnou výparníkovou komoru (vapor chamber), na níž je napojeno 9 heatpipe z kompozitního materiálu, které dále rozvádí teplo do žeber, jež profukuje trojice 108mm ventilátorů s názvem Bionic Shark. Jde o model ventilátorů, u kterého je povrch lopatek pokrytý výstupky, jež mají napodobovat povrch žraločí kůže, což u nich podle Gigabyte pomáhá snížit hlučnost a zvýšit statický tlak (zvýšit průtok vzduchu).

NVIDIA RTX Remix: nástroj pro vylepšení grafiky starých her
NVIDIA RTX Remix: nástroj pro vylepšení grafiky starých her
NVIDIA RTX Remix: nástroj pro vylepšení grafiky starých her
NVIDIA RTX Remix: nástroj pro vylepšení grafiky starých her
NVIDIA RTX Remix: nástroj pro vylepšení grafiky starých her

Dual BIOS

Na kartě je mechanický přepínač pro výběr ze dvou BIOSů (defaultní je "OC" pro co nejvyšší výkon, ten druhý je "Silent" pro větší důraz na tichý provoz).

RGB FUSION a RGB Halo

Trojice ventilátorů obsahuje RGB osvětlení, u kterého je v programu Gigabyte Control Center na výběr z 12 světelných efektů, což výrobce označuje jako RGB Halo. K dispozici je i efekt "Intelligent" se 3 odlišnými barvami (zelená, žlutá a oranžová) pro různé rozsahy teploty GPU, zátěže GPU nebo počet otáček ventilátorů na kartě (nastavené defaultní hodnoty rozsahů je možné změnit). U RGB osvětlení lze také nastavit synchronizaci s dalšími zařízeními od Gigabyte.

NVIDIA RTX Remix: nástroj pro vylepšení grafiky starých her

Anti-sag Bracket

Součástí příslušenství je podpěra pro grafickou kartu, jež se skládá ze dvou samostatných částí a speciálních distančních sloupků, které umožňují připevnění přímo ke standardním montážním pozicím sloužícím pro uchycení základních desek.

NVIDIA RTX Remix: nástroj pro vylepšení grafiky starých her

Gigabyte Control Center (GCC)

Jde o program výrobce Gigabyte pro správu vlastností jeho produktů. V případě této karty nabízí rozhraní s provozními informacemi a možnostmi nastavení frekvencí, napětí, limitů spotřeby energie a teploty jádra stejně jako rychlosti i osvětlení ventilátorů včetně možnosti tvorby profilů s různými úrovněmi rychlosti ventilátorů podle teploty GPU.

Zdroje: NVIDIA, ModDB


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama