Recenze Monitory Philips

Philips 200W6CS - levných 20 palců | Kapitola 5

Pavel_Kovac

Pavel_Kovac

24

Seznam kapitol

1. Philips 200W6CS - levných 20 palců 2. Pohled do útrob a OSD menu 3. Testy - odezva, hry, video a stabilita kontrastu 4. Testy - pozorovací úhly, barvy a podsvícení 5. Testy - interpolace a regulace jasu 6. Celkové hodnocení a závěr

Velká řada z vás, čtenářů SHW, si žádala otestování tohoto LCD panelu, jelikož jeho parametry jsou vzhledem k ceně opravdu atraktivní. Uvidíme, jak si tento Prem.MVA panel povede v náročných podmínkách našich testů. Philips se tímto monitorem snaží prosadit v atraktivní sféře 20" wide LCD panelů.

Reklama

Interpolace obrazu při nižším rozlišení (800x600)

Monitor dokáže v menu zachovávat poměr stran nebo zobrazit i jiné rozlišení než nativní v poměru 1:1, což je naprosto ideální stav. Pokud tedy budete hrát jakoukoli hru a nechcete využít, respektive nemůžete zvolit, nativní rozlišení monitoru, není problém například zcela standardní rozlišení 1280x1024, při kterém je využití plochy naprosto dostatečné. Sice se degraduje úhlopříčka na velikost zhruba 17" monitoru, ale pokud chcete využít větší plochu, musíte nastavit širokoúhlé rozlišení.

Philips 200W6CS - levných 20 palců


Interpolace tenkých linek na černém podkladu (Pro zvětšení klikněte)

Přesto se zaměříme na interpolaci při rozlišení 800x600 a to v režimu, které zachovává poměr stran. Interpolace tenkých linek se ukázala v tom nejlepším světle. Samozřejmě CRT to není, ale textový režim se provozovat dá. V BIOSu nebudete mít problémy s čitelností položek.

Philips 200W6CS - levných 20 palců


Interpolace textu a jednoduchého obrázku (Pro zvětšení klikněte)

Dokonce i interpolace jednoduchého obrázku a textu je na tom slušně. Je vidět, že výrobci si dávají v poslední době záležet i na tomto aspektu.

Philips 200W6CS - levných 20 palců


Interpolace hry Half-Life 2 (Pro zvětšení klikněte)

V praktickém testu se potvrzují všechny předchozí dobré výsledky. Takže se nemusíte bát provozovat jakoukoli hru a na kvalitě obrazu se to až tolik nepromítne.

Regulace jasu

Obvykle výrobci používají pro regulaci jasu systém poblikávajících trubic. Ovšem v tomto případě je podsvětlení regulováno jinak. Podsvětlení zůstává stále stejné a k regulaci dochází softwarovou cestou tak, že se zobrazuje například místo bílé barvy šedá. Tím se degradují barvy a pro grafiky je to nepřípustné. Z tohoto důvodu ani nepřikládám graf s průběhem blikání podsvícení. Postrádá totiž v tomto případě smysl.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama