Zpět na článek

Diskuze: Podíl Nvidie stoupl na 94 %, AMD tentokrát spadlo na pouhých 5 %

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

moD
moD
Level Level
dnes 10:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Belkove komentáře zde, kde to vypadá na neuvěřitelnou nadvládu AMD, v podstatě se neprodává nic jiného.
A pokud přijdeš s argumenty, je z toho omezení na retail, spiknutí, podplacení OEM trhu a jiné lži bananoveho Džona. 😂🤣

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
dnes 00:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzpomínám, kolik fandů ATi mi před nějakými 20+ roky vysvětlovalo, že ta CUDA je nesmysl a slepá ulička, jak to zbytečně zdražuje GK atd., atd.

Reklama
SatanS
SatanS
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
včera 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prijde mi to jako silny vliv sentimentu kupujicich.
Ja bral pred vanoci 9060xt a pomet cena/vykon je vuci nVidii vyrazne lepsi.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SatanS A bral si douvahy aj uzitkovu hodnotu?

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SatanS Přesně jak zmiňuje kolega, na hraní je to fajn,
ale podívej se na celý ekosystém. 10/10 vývojářů si vybere Nvidii aby mohli využívat veškerý SW a podporu od Nvidie postavené na CUDA,

jan hauber
jan hauber
Level Level
7. 3. 2026 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podíl AMD na PC GPU vzrostl ve 4. Kvartále 25 na 18 na úkor NV.

V tomto grafu se řeší add in board, ale co jsou M units teda nevím.

Jinak, řada 9000 je, narozdíl od toho co plno lidí píše, nejúspěšnější AMD řada poslední dekády.

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 3. 2026 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan hauber 9000 rada si myslim se prodava hodne dobre kdyz se podivame na TOP10 nejprodavanejsich grafik na ALZE tak co jsem se koukal vcera v TOP10 bylo hned 7 zastupcu 9070XT a 9060XT coz je celkem masakr, tj mezi lidma jsou opravdu hodne oblibeny

King
King
Level Level
7. 3. 2026 19:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka TOP 10 na alze 😂

“Verim jen takove statistice, kterou mi Luigis box zfalsoval.” (c)1992 Ales Zavoral 🤣

Jinak, řada 9000 je nejúspěšnější AMD řada poslední dekády = 5% celosvetového trhu 😂😂😂

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
7. 3. 2026 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka No jo. Copak alza. A co teprve slovenská alza? A co teprve světovej Amazon. Ale vlastně.... tebe zajímá jen Česká alza a mindfactory... jsem zapomněl

Cistefakta
Cistefakta
Level Level
včera 15:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan hauber " řada 9000 je, narozdíl od toho co plno lidí píše, nejúspěšnější AMD řada poslední dekády"
Určitě ne finančně, poměrem trhu a výrobou a oblibou, ale samozřejmě chápu, že člověk může mít i jiné pohledy.
rx 6000 je každopádně mnohem úspěšnější řada, než nejhorší řada v historii amd 7000 poměrem trhu a prodeji, a 9000, která je jen trochu nad 7000.
9000 je ziskem zatím lepší, než 7000 - i když má mnohem menší poměr trhu a vlastně ten nejnižší, ale to má dva faktory - za 1. nvidia má nejlepší období, co se týče dGPU v historii, a za 2. amd dodává opravdu málo čipů, protože není tak velká poptávka.)

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 06:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan hauber Tak takto si úspěch nepředstavuji. Navíc pravda je taková :

Pokud hledáte řadu, která zanechala větší stopu a byla masověji rozšířená, je to RX 6000. Pokud hledáte aktuálně úspěšnější novou řadu z hlediska moderních funkcí a prodejů v roce 2025, je to RX 9000.

PS: už z logiky věci, když klesá podíl, tak je dost těžký aby rostla úspěšnost prodeje. To by musela masivně nárůst celkový objem. AMD přeji úspěch, ale nezavírám oči.

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
dnes 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner v retaulu ale podil 9000 rady roste celkem pekne vice mene uz rok v kuse a posledni 2 mesice je to celkem brutalita, Nvidia viditelne proste jenom vic pumpuje OEM, kde to ma s Intelem celkem slusne obsancovane.. Vsak si vem ze v retaiilu ma AMD s procesory dlouhodobe kolem 80-90% trhu, zcela prodejne dominuje s 9800X3D od jeho uvedeni a stejne v globalnich cislech roste pomalu a jsou radi ze maji ted snad kolem 30-35% . Bohuzel OEM trh je proste plny "dohod", "uplaceni" apod... a proste se tam tezko prosazuje i kdyz mas lepsi produkt za lepsi penize.. ja jsem to videl u HP v korporatu posledni roky, vsechny nabidky na notebooky jenom s iNtelem a kdyz se zeptas na necos Ryzenem, ukazou ti jeden jediny model a to jeste brutalne predrazenej aby kazdyho uz predem odradili si to objednat :) tj jasny lobby ze strany Intelu s HP aby proste vetsina modelu byla delana na jejich HW.. to doslo hned kazdemu. a to je jenom jeden maly priklad jak OEM funguje

Cistefakta
Cistefakta
Level Level
dnes 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka "Bohuzel OEM trh je proste plny "dohod", "uplaceni"
zdroj v případě Nvidie?

Jedna z mála validních statistik celosvětově, co sleduje retail v podobě amazonu a všech obchodů v dané zemi je např. BNC ranking, kde v Japonsku drtivě vedou v retailu nvidie.
Usa - Microcenter, dle most popular také, drtivá většina nvidie.
Amazon celosvětově? Drtivá většina Nvidie.
Mindfactory? autor statistik nemá problém přiznat, že ostatní větši shopy jsou na tom úplně jinak.
zde např. potvrzuje, že AMD gpu marketshare prostě půjde stále dolů, pokud nezačnou dodávat obstojní SW, který aspoň bude trochu podobný nvidii.

prodeje kompletních PC slábnou, ale Nvidia je stále na vrcholu, takže nějaký oem blbosti nedávají vůbec smysl.
České eshopy se vždy předskladní Nvidia kartama, a AMD buď maji po málo kusech, nebo jen na objednávku v případě menších shopů.. proč asi.

Tolik k té pohádce.

satryx
satryx
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
7. 3. 2026 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel bych spíš viděl jako obtloustlého továrníka ve středních letech. Ideálně s doutníkem.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level Level
7. 3. 2026 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyz si zazongluji se statistikami, tak se da rict, ze intel jiz dosahuje takrka 20 % trzniho podilu AMD na trhu. Treba to intel takto interne proda Butanovi a ten nezarizne dgpu. Uz jsou zatracene blizko tomu vydat neco vyborneho - po SW i HW strance maji takrka doladeno a zda se, ze uz v tom umi chodit.

carmel
carmel
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
6. 3. 2026 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jo jo poradna GPU architektura,,, to uz chce vic nez narvat 3d cache na povodom serverove cpu )) tiez tie klamstva amd ze "my nejdeme do top gpu lebo priorita mainstream" LOOOOOOL ,,, proste na to nemaju,, tahaju graficku diviziu jak kouli na noze a nic s toho ,, aj preto fandim intel gpu alebo Cinskym ,, amd gpu porovnatelne z vykonom 5090 by malo 2 nasobnu spotrebu nebo li vyzarovany vykon oproti 5090 nvd) teda som zvedavy ako demagogicky daju nazov clanku na diit cz aby nejak osprvedlnovali neuspech amd,, )) ty su uplne jak v nejakem limbu ked amd je ich boh a oni "svedkovia amdeovi" ))))))) alebo ze "rozkaz znel jasne-amd vzdy nejlepciii"

pre trolabtorov-,mam amd 2990WX od dna vydania a predaja, asi najhorsia investicia , ale dosky x399 boli najlepsi kauf v ramci features dodnes! 64 pcie lines v roku 2017!!! boli akciove ceny dosiek vtedy nejaka rozbalena za 240 usd,... kolko dnes date za povedzme 64-96 pcie-5 lines?? radsej to neratajte,,, pcie inky su dnes najvacsi problem computingu vseobecne, mohli by ste tomu venovat clanok , proste strasne obmedzovanie ,, dnes prakticky ak mam povedzme 5090 a 3 nvme -pcie -5 alebo ze starsie nvme pcie 4/3 tak jedina cesta mat cpu z vyssim jednovlaknovym vykonom a zaroven dosku co da tuto kombinaciu na FULL ...asi dve dosky wr90 na svete))) to je "pokrok"

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 3. 2026 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@carmel Ty si velký computer, deska z r. 2017. Omg

Reklama
gufuxu
gufuxu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 3. 2026 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V podstatě monopol nVidie. Toto je obrovský a aktuálně asi neřešitelný problém.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 3. 2026 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gufuxu s Intelem to bylo před lety podobný a kde jsme nyní. Bohužel, zde není na vině NV, ale spíš AMD. Cenová strategie, kopírování názvů (její podoby), nepovedený Adrenalin. Mám NV, ale byl bych rád, kdyby AMD představilo něco úplně nového, a hlavně nahradilo Adrenalin.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
6. 3. 2026 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Souhlas ze je to vina AMD, ale hlavni duvod bude totalni zaspani GPU computing... na kteroukoli knihovnu se podíváte, tak všechny podporují nVidia. 2. je paradoxně jablko přes Metal.
AMD paběrkuje přes obezlicky typu Zluda, ROCm, které se teprve dostává pomalu do použitelné stability, ale pořád je to malá tragédie. Jedna věc na tom funguje a jiná věc padne pod zátěží.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 3. 2026 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou "hlavni duvod bude totalni zaspani GPU computing... na kteroukoli knihovnu se podíváte, tak všechny podporují nVidia"

S tím mohu naprosto souhlasit. Tehdy ještě ATi mělo sice snahu snahu naskočit pomocí ATi Stream, jenže CUDA měla lepší start a já už na ni jako na docela zaběhlém standardu podporovaném na novějších GeForce programoval koncem roku 2008 (a to nebylo ani 2 roky od vydání).

Tento náskok AMD nikdy nedohnalo. Snažilo se sice nabídnout otevřenou alternativu OpenCL, ale tu podporuje i Nvidia, a CUDA se stala synonymem pro GPGPU extrémně rychle, že už to nestačilo zvrátit situaci. Dodnes, pokud má nějaká aplikace akceleraci pomocí GPU, tak buď to běží na OpenCL a umí to tak karty všechny, nebo na CUDĚ a umí to jen Nvidia. Ta otevřenost AMD je pro něj paradoxně i nevýhodou, protože uživatel nemá argument kompatibility, aby "musel" vzít AMD. Buď mu to pojede stejně, nebo mu hrozí to, že mu to pojede pomaleji (např. DaVinci Resolve má některé filtry historicky více optimalizované na CUDU a jejich OpenCL verze jsou pomalejší) nebo vůbec (CUDA-only aplikace). V zásadě tam není moc situací, že by mu to mohlo jet lépe.

Pro hráče je to asi docela jedno, ale pro někoho, kdo využívá hodně GPU-akcelerovaných aplikací je Nvidia lepší volbou. Jasně, není to jediným důvodem pro 94% podíl, ale má to svůj vliv.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
7. 3. 2026 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Tak u hráčů to je obdobný příběh. NV přišla s DLSS. AMD naskakuje zase jako druhé s FSR. Nvidia umí obě technologie. A není to o tom, že dát něco všem je lepší. Naopak pro AMD to znamená horší příběh, protože tím dali NV další technologii.

A je to tak furt a u všeho. RT, CUDA, upscaling, FG.... furt AMD jen dohání.

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 3. 2026 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala AMD na to nemelo prachy kdyz diky Intelu a jeho porusovani zakonu malem zkrachovali... Teprve az kdyz Intel dostal "pres prsty" a byl usvedcen a odsouzen nekolika soudy na svete dal pokoj a AMD se mohlo konecne pod vedenim Lisy Su nadechnout.. Kde mohlo AMD bejt dneska kdyby Intel konkuroval ferove uz od samého pocatku.. defakto az po nekolika letech od vydani prvniho ZENU se AMD zbavilo vsech dluhu, vyplatilo se z totalne nevyhodne smlouby u GF a mohli zacit vydelavat a podivej kde dneska sou..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 3. 2026 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka "AMD se mohlo konecne pod vedenim Lisy Su nadechnout"

Lisa Su vede AMD dobře, posunula ho významně dopředu, nicméně vede ho až od roku 2014. Zaostávání za CUDou, které se významně podílí na špatné situaci GPU AMD, je nicméně záležitostí od roku cca 2008.

"mohli zacit vydelavat a podivej kde dneska sou"

V oblasti GPU se raději ani nedívám, kde jsou. Není to moc pěkný pohled. GPU HW není špatný, ale dobrý GPU HW ještě neznamená, že jsou na tom s GPU dobře.

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 10:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala jenomze v te dobe uz Intel uplacel kde moho aby od AMD nikdo nic nekupoval, ta kauza se tahne uz od dob P4, a kdyz konkurenci nezakone ubijis tak je logicky ze ta konkurence brzy narazi na to ze prestane mit penize na vyvoj a zacne ztracet. coz byl presne zamer Intelu proc to vubec delal.. A kdyz se zacinala CUDA prosazovat a byla defakto tlacena Nvidii ktera do toho dala celkem dost penez aby to vyvojarum jaksi "prodala" tak v te dobe uz bylo ATI 2 roky pod AMD a uz v te dobe bylo AMD na tom financne celkem dost blbe a zacinala prvni vlna propousteni.. jak v te dobe mohlo AMD konkurovat kdyz vlivem nekalych plraktik Intelu potaceli na samotné hranici udrzitelnosti a museli rozprodat co se dalo a museli radu lidi propustit.. Vy to furt vidite jak hurvinek valku ale nevidite to pozadi co vedlo k tomu ze se AMD na mnoho let stalo proste nekonkurenceschopne, je az s podivem ze AMD prezilo a nezkrachovalo uplne.. pritom meli celkem dobre naslapnuto, ve svy dobe meli lepsi procaky jak Intel, koupili ATI ktere v te dobe melo kolem 40% trhu a smele konkurovalo Nvidii... Intel defakto svym nezakonym chovanim totalne "zabil" jak AMD tak i ATI..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka "Vy to furt vidite jak hurvinek valku ale nevidite to pozadi co vedlo k tomu ze se AMD na mnoho let..."

Já ho vidím, ale my tu řešíme něco trochu jiného (spíše pohled uživatele). AMD z Vámi uvedených důvodů nemělo dost financí, to souhlasím, rok 2008 byl naprosto šílený, ztráty 3 mld. při příjmech 5 mld. Důsledkem toho bylo, že Nvidia dokázala protlačit CUDu. A tady je to, co tu řešíme my ostatní.

Tyhle nešťastné události z roku cca 2008 (o kterých píšete Vy), napomohly tomu, že Nvidia mohla prosadit CUDu (o tom píšu já a je to důsledkem toho, co píšete Vy), jsou prapůvodem toho, proč AMD dnes (v roce 2026) je s tržními podíly v oblasti GPU (a to jak spotřebitelském, tak výpočetním) na tak mizerné úrovni vůči Nvidii, jaké je.

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 12:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala prave proto je velka skoda ze ze se intel tehda uchylil k temto nezakonym "praktikam", hrozne tim trhu ublizil a nastolil smer dvou velkych monopolu, na coz ve finale doplatili nejvic samotni zakaznici... dneska jsme mohli mit uplne v klidu krasnou konkurenci a to dlouholetou jak v procesorech tak v grafikach a mozna bysme byly i o par let napred s vyvojem, protoze ta "doba temna" jakou Intel nastolil na mnoho let proste pokrok zpomalila.. Budme rady za to ze to AMD prezilo a doslova budme radi ze se do vedeni dostala Lisa Su ktera nakopla tu procesorovou divizi protoze jenom diky tomu AMD zaplatilo vsechny dluhy z minulosti, vyplatilo se z te "silene" smlouvy s Arabama v Global Foundries a hlavne pomohla AMD opet rust jak financne, tak i lidksky a tohle vsechno pomohlo i tomu ze AMD dneska dohani i tu Nvidii protoze maji konecne posledni roky dost penez i na tu grafickou divizi ktera proste musela pockat par let, protoze AMD mohlo pumpovat jenom jednu divizi a to byla ta procesorova kde citili vetsi sanci na uspech kdyz se Intel jaksi "potacel" v problemch kolem architektury i svych tovaren.. Lisa Su to vymyslela naprosto genialne jak AMD vratit zpet na vrchol.. Za me osobne Intel mel tema soudama dostat pres prsty mnohem ale mnohem vic a hlavne mel AMD zaplatit opravdu hodne ale hodne penez a ne tu almuznu co mu jeste pak zpetne v EU snizili.. Intel byl jasnej vinik cele situace a dukazu co svechno delal bylo za ty roky vsude dostatek.. stejne dodneska nechapu proc to Intel vubec delal protoze uz tehda AMD jasne hlasalo ze i kdyby opravdu v procesorech meli velky uspech, jejich tehdejsi vyrobni kapacity stejne stacili jenom na pokryti 30% trhu, takze Intel mohl bejt uplne v klidu a soustredit se jenom sam na sebe a nemusel tohle cely "svinstvo" vubec delat, kdo tohle tenkrat ve vedeni spolecnosti rozhodl byl proste hroznej "idiot".

Cistefakta
Cistefakta
Level Level
včera 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka " AMD dneska dohani i tu Nvidii"
Ne, však jsou historicky na minimu v poměru trhu, co je tohle za dohánění, když během 10 let padnuli z 20% na 5%, to fakt nevím.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
včera 19:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Jak dlouho se na to AMD jeste bude vymlouvat, trebaze to jiste byla prasarna?

Podle me se ZEN2 zacalo byt kazdemu jasne, ze Intelu ujizdi vlak (2019). ZEN3 uz nemel prakticky konkurenci ani v serverech (2020). AMD tou dobou bylo uz hezky v zisku, protoze na poli x86 melo bezkonkurencni CPU.

2020 Apple vydava M1... uplne nove CPU/GPU... start ciste z nuly
2022 ma funkcni ekosystem pro AI (stable release Torch, TensorFlow, JAX apod.)

AMD... prvni consumer karta 2022
Plne funkcni stabilni ekosystem pro AI prý 2024, no realita 2025 byla, že si na to hromada lidí stěžuje a pod zátěží to padá, třebaže všechny compatible checky hlasi OK.

Suma sumárum... NVIDIA má monopol a škrtí všechny své GPU RAMkou a její průchodností, abyste museli utratit nehorázné sumy za profi karty.
-APPLE má dokonce úspěch se svými MacStudio M3 Ultra (200-300tis.) protože mají velkou sdílenou RAM s dobrou průchodností. Lidi si to ale kupují, protože to prostě funguje a není moc na výběr.

Na tomo pozadí AI Boomu AMD nemá dodnes dobrou pověst kvůli (ne)stabilitě hlavních frameworků.

Těch 5% je hlavně hráčské hledisko, ale kdo chce na tom dělat i nějakou seriózní práci a integrovat NN nástroje, má z AMD jenom bolení hlavy.

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
dnes 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou zapominas na to ze AMD dlouhodobe muselo konkurovat dvoum firmam naraz a obe tyto firmy mely dlouhodobe vetsi ale mnohem vetsi rozpocty (asi jako porovnavat malej kramek na rohu ulice s obrovskym nadnarodnim retezcem supermarketů) a take vice "mozků" a kavlitnejsich mozku ktere si mohla dovolit zaplatit.. To se proste tezko dohani pokud mas dlouhodobe mnohem mensi penize v rozpoctu..

Jinak APPLE vydelaval svyho casu mesicne vic nez AMD za 4 roky.. to se to pak vyvoji M1 zvlast kdyz k tomu mas jeste mnohonasobne vic vyvojaru a jeste si delas vsechno na svym pisecku a nemusis se ridit nakejma pravidlama jako AMD kdyz dela ciste jenom x86 architekturu aby to bylo kompatibilni se vsim ostatnim co se vydalo predtim a s OS od MS.. porovnavas dve uplne odlisne situace.

Jinak vykon v tech grafikach od AMD byl vzdycky jenom se musel prizpusobit SW, vem si profi pracovni masiny od APPLu, roky tam byly grafiky od AMD a byly to vyhlaseny masiny na kterejch defakto delali animace treba v Pixaru, pouzivali to ty nejvetsi fotograficky studia na svete apod.. Jenom v x86 svete mela veskery SW obsancovana Nvidia a jasne narizovala vsem vyvojarum ze musi svy porgramy ladit jenom na CUDU a nic jineho.. a pokud se nekdo ozval dostal od Nvidie silne pres prsty...

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
dnes 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Znovu...
Jak dlouho se na to ještě budou vymlouvat?

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
dnes 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou ale to prece nejsou vymluvy to je pouze dusledek toho cos e stalo pred lety, AMD s tim nemohlo nic delat, maximalne si mohli stezovat u antimonopolniho uradu coz take delali ale ten s tim zacal delat neco az po nekolika letech kdy uz AMD bylo doslova pred krachem.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Mali najat teba, a bolo by.... Si odbornik na vsetko iba na svoj psychicky stav akosi nie.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
dnes 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka A co s tim budou delat ted? Kdyz nic, at nebreci

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
dnes 11:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou a udelalo toho AMD malo za poslednich nekolik let? podle me udelali nejvetsi progress ze vsech tri firem na trhu... a to v nekolika oblastech.. Jsou dneska jednicka na poli serveru, superpocitacu kde jsou schopni jako jediny dodat kompletni reseni CPU/GPU a v TOP10 superpocitacu aktualne dominuji, to same plati na poli procesoru pro desktop, v mobilnich procesorech uz maji taky lepsi produkty.. maji nejvykonejsi APU na trhu, ovladaji trh s konzolema a to jak mobilnima tak i klasickejma stolnima, aktualne uz defakto dohnali i Nvidii v oblasti AI akceleratoru a to dokazali ve velmi krakte dobe s tim ze Nvidia zde mela celkem razantni naskok, aktualne maji i velmi uspesnou RDNA architekturu a vypada to ze s RDNA 5.0 by se meli opet vrtit i s highendem.. na to z ceho se museli "vysekat" si myslim ze dokazali mnohem vic nez se od nich ocekavalo.. PS: nehlede an to jak moc AMD za posledni roky narostlo i lidsky, zkoupili hodne konkurence a prijali spoustu novych "mozku" ale samozrejme vysledek tohoto bude znat az za nekolik let nez se ty novy "mozky" projevi v novych budoucich technologiich.. Ja jenom poukazova na to ze v takove situaci mohli bejt uz pred 10 lety, nebejt toho nezakonyho jednani Intelu kterej roky a roky AMD proste dusil ve vlastni stave az je dohnal skoro ke krachu.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
dnes 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka "defakto dohnali i Nvidii v oblasti AI akceleratoru "
Chá chá chá...
A to se projevuje kde? V těch 5%?

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
dnes 11:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou podivej se na porovnani vykonu AI akceleratorů Nvidia Rubin vs MI450X... vsak Nvidia takovy vykon vubec necekala u AMD a proto museli Rubin trosku "boostnout" a odlozila vydani o pul roku.. kdyby byla jejich pozice tak "neotresitelna" proc by to vubec delali ze? :) nehlede na to ze prave MI450X tolik zaujala Metu ze si jich objednali celkem pozehnane.. a nebudou asi jediní..

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
dnes 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka No jasne a kolik tech  MI450X si koupi bezny uzivatel a bezna firma?
To jsou karty, ke ktere mate zaplaceneho integratora, ktery vse doladi, aby to fungovalo pro danou aplikaci.

Ale s beznou kartou bez drahe extra podpory budete tak v řiti.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Znovu, udělat dobrý HW ještě neznamená, že je to úspěšný HW se vším všudy. VHS také neporazila Betu, protože byla lepší. Že možná dohnali Nvidii v oblasti HW, neznamená, že tu Nvidii opravdu dohnali obecně (očividně ne, stačí se podívat na příjmy divize Data Center u Nvidie a u AMD, je to řádový rozdíl).

Jedna věc je kvalita HW, druhá věc je skutečný komerční úspěch. A tady je AMD zatím tragédie.

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
dnes 11:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala kdyby to byla takova hrozna tragedie tak do toho aktualne Meta neda tolik Miliard s prislibem dalsi obri investice do roku 2027.. novy superpocitac Athena pro NASA je ted postaveny taky na HW od AMD.. To same ted novy Evrospky super pocitac Alice Recoque, taky open EPYC + MI430X AMD se viditelne zacina i zde dost rozjizdet a viditelne posledni roky jejich snazeni dohnat Nvidii se vyplaci uz ted a to uz AMD ohlasilo velké plany na MI500 pro budouci rok, kde opet ma dojit k citelnemu narustu vykonu a mozna uz dokonce dokazou Nvidii i porazit.. Rozhodne bych AMD neodepisoval, snazej se hodne.. na to kolik odvetvi ve firme maji, Nvidia aktualne ladi jenom AI, AMD toho ma na bedrech mnohem ale mnohem vic..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka "kdyby to byla takova hrozna tragedie"

Já mluvím o výsledcích. Výsledky AMD jsou tragédie. Za poslední čtvrtletí divize Data Center vzrostla u Nvidie o 11 mld. USD. AMD mělo příjmy celé této divize 5,4 mld. To je něco naprosto šíleného. Proboha, vždyť když příjmy celé serverové divize AMD zdvojnásobíme, tak to je to, o co Nvidia jen povyskočila. I tragédie je slabé slovo. Nvidia za čtvrt roku nabrala nové serverové zakázky ve výši dvou serverových divizí AMD! A ještě jinak, Nvidia navýšila příjmy divize 7,3krát více než AMD (11 mld vs 1,5 mld).

Jestli se tu bavíme o tom, že AMD někoho dohnalo, tak by ten směr musel být opačný, ne že Nvidia utíká AMD 7,3krát rychleji a přidává zákazníky v objemu dvou konkurenčních divizí za čtvrt roku. Propána, ten rozdíl rychlostí je jak srovnávat max. rychlost Porsche 911 (Nvidia) a lidského atleta při běhu (AMD).

"Meta neda tolik Miliard s prislibem dalsi obri investice do roku 2027"

A na podobnou zakázku Mety s Nvidií (miliony Blackwellů) o pár dní dříve jste zapomněl z neznalosti nebo schválně? https://nvidianews.nvidia.com/news/meta-builds-ai-infrastructure-with-nvidia

"ma dojit k citelnemu narustu vykonu a mozna uz dokonce dokazou Nvidii i porazit"

I kdyby to výkonnější bylo, což klidně být může, důležité je to, zda se to odrazí i v těch prodejích. Porazit Nvidii ve výkonu ještě nemusí nutně znamenat ji porazit v prodejích.

Jan Belka
Jan Belka
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
dnes 12:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala ono zapominate na to ze Nvidia v tomto segmentu byla drive a najela na nej s plnou parou, defakto se nesoustredili na nic jinyho a totalne odpalili i grafiky kde razantne zpomalili s vyvojem, RTX 5000 bylo pro vsechny velky zklamani a mimo 5090 modelu jsme se vykonem skoro nikam nehnuli coz Nvidia kompenzovala pouze tim ze prida vi FAKE FPS, ja se bavim ciste o tom ze AMD dokazalo po HW strance nvidii dohnat hodne rychle a necekala to viditelne ani sama Nvidia, kdyz musela na 2x prepracovat RUBIN a odlozit kvuli tomu vydani o skoro 3/4 roku.. Ohledne penez zapominate na to ze Nvidia ma mnohem vetsi marze nez AMD, coz se samozrejme odrazi v prijmech spolecnosti. Ja jenom poukazuju na to ze delat z AMD toho "neschopneho" mi prijde usmevne oni za posledni roky udelaly obrovsky progress vuci stavu v jakem byli nekdy v dobe ZEN1 kdy se stale potaceli na pomezi ziskovosti cele spolecnost + zadluzenost byla v te dobe obrovska. Kdyz srovname AMD tehdy a dneska, jedna se o naprosto jinou spolecnost. A hlavne tempo vyvoje u AMD neuticha i kdyz jsou ve vetsine vesech tou TOP firmou... Vsak v oblasti gaming procesoru nemaji konkurenci, v obvlasti serverovych procesorů nemaji konkurenci, v oblasti vykonych APU procesorů nemaji konkurenci, v oblasti HW do mobilnich i stolnich konzoli taky nemaji zadnou konkurenci.. Vice mene jediny dva segmenty kde nejsou jednickou je pouze AI a Herni grafiky.. ale i zde dokazali za posledni 3 roky udelat obrovsky pokrok v pred, vsak RDNA 4.0 architektura je zcela konkurenceschopná k RTX 5000, to same jejich posledni AI akceleratory.. Pokud budou stejnym tempem pokracovat i dalsi 3 roky tak si myslim a verim tomu ze dokazou jeste velke veci. A to se stale bavime o spolecnosti co ma mnohem mensi rozpocet na vyvoj nez oba jeho velci konkurenti v podobe Intelu a Nvidie..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
dnes 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Něco nechápu. Tvrdíš, že AMD konečně dohnalo NV ve výkonu. Proč mám takový pocit, že to stejné tvrdíš s každou generací? Vždyť se od tebe dozvídáme každou generaci to stejný. "AMD dohnalo NV". To znamená, že předchozí generaci se to nestalo. Ale ty to tvrdíš každou generaci....

Reklama
Reklama