Galerie 12
Prince of Persia: výkonnostní srovnání
Recenze Grafiky a hry Hry a technologie Ubisoft

Prince of Persia: výkonnostní srovnání

Petr Štefek

Petr Štefek

2

Seznam kapitol

1. Prince of Persia: výkonnostní srovnání 2. Prince of Persia - 1280x1024 3. Prince of Persia - 1680x1050 4. Prince of Persia - 1920x1200 5. Prince of Persia - 2560x1600 6. Závěr - nenáročný Cel-Shading v akci

Prince of Persia je hrou známou snad všem, kdo vlastnili počítač v začátcích éry herního průmyslu. Remake slavné hry konce 80. let přichází pobavit všechny milovníky arkád. Nebudeme hodnotit hru jako takovou, ale podíváme se na její nároky na hardware.

Reklama

Prince of Persia přišel na konci roku 2008, ale to neznamená, že už nejde o hru aktuální a svým způsobem zvláštní. Tvůrci měli vizi o nádherném pohádkovém světě, kam by svůj příběh zasadili, proto museli hledat alternativy vůči klasické 3D grafice, kterou známe z naprosté většiny současných her. Ačkoli je pokrok v možnostech DirectX 10 grafiky obrovský, tak bylo sáhnuto k odlišnému typu renderování, který se obvykle nazývá Cel Shading.

Prince of Persia: výkonnostní srovnání

Cel Shading je metoda, kterou navozujeme u 3D světa pocit ručně kreslených obrázků alias Walt Disney. Princip spočívá v rozdílném vykreslení scény bez fotorealistického stínování a také jen s omezeným počtem zobrazených barev a ostrými přechody mezi odstíny. Do podrobností zacházet nebudeme, ale vězte, že podobná kouzla jdou tvořit při minimální úpravě zdrojového kódu. Ostatně podobného efektu docílíme i přes obyčejné ovladače grafické karty, kde si můžeme navolit typ efektu (shaderu). V případě Prince of Persia byla tato technika zužitkována dokonale a pocit pohádkové atmosféry je skutečně vynikající.

Pro naměření Prince of Persia jsme využili naši klasickou testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet provozovaných na nejnovějších ovladačích ForceWare a Catalyst. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core 2 Extreme QX6850 3 GHz @ 3,6 GHz chlazeného Zalmanem CNPS-9500 LED. Jako základ posloužila základní deska Asus Striker II Formula s pamětí A-Data DDR 1066 MHz 2x 2 GB. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200W.

Prince of Persia: výkonnostní srovnání
Testovací sestava
ProcesorIntel Core 2 Extreme QX6850 3,0@3,6GHz
Zákl. deskaAsus Striker II Formula
Operační paměť RAMA-Data DDR2 1066+ 2x 2 GB
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Grafické kartyGigabyte GeForce 9600 GT 512MB
MonitorGigabyte GeForce 8800 GT 512MB
2xGigabyte GeForce GTX 285 1GB
2xGigabyte GeForce GTX 280 1GB
2xGigabyte GeForce GTX 260 1GB
Gigabyte GeForce GTX 295 896MB
Gigabyte Radeon HD 4870 X2
Gigabyte Radeon HD 4870
Gigabyte Radeon HD 4850
Sapphire Radeon HD 3850 512MB
Sapphire Radeon HD 3870 512MB
Gigabyte Radeon HD 4670 512MB
30" LCD HP
Operační systémWindows Vista SP1

Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista SP1. Ovladače ForceWare byly ve svých posledních aktuálních verzích. Bohužel, kvůli částečné neschopnosti výrobce základních desek s čipsety a Intel nebylo možné naměřit rovněž CrossFire kombinace karet, neboť veškeré mnou vlastněné chladiče (Zalman CNPS 9500 LED, Arctic Cooling Freezer 64 a Scythe Ninja) pro procesor Intel Core 2 Extreme QX9650 kolidovaly s nešťastně vyřešenými pasivy čipsetu desky Gigabyte P35 a X38 nebo jejich uchycením ze spodní strany plošného spoje. Pokud si chcete naměřit vlastní výsledky, tak budete odkázáni na FRAPS a jednu z předprogramovaných sekvencí hry nebo gameplay samotnou.




Ovladače grafických karet:

  • ForceWare 182.08
  • Catalyst 9.3


Použité testy:

  • Prince of Persia

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama