Zpět na článek

Diskuze: Prodeje grafických karet dále klesají, meziročně je to o více než 38 %

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

phv
phv
Level Level
12. 6. 2023 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak moc bych chtěl GTX4070.
Ale 15399,- je arogance moci a totality

pidalin
pidalin
Level Level
14. 6. 2023 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@phv Je to hrozný no, v roce 2019 jsem za stejnou cenu kupoval 2070 super a 4070 má jenom o polovinu vyšší výkon, ten vývoj se skoro zastavil, ale vývojáři her a softwaru to totálně nerespektujou a dělaj furt hry na HW kterej ještě neexistuje.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
16. 6. 2023 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Počkej půl roku a padne to o 1/3 dolů. Vždyť to nikdo nekupuje když jsou všude mraky výkonných 3080 z těžby.

Za rok budou poloviční ceny.
A budou se předhánět v navyšování VRAM na 16 GB i v low-main streamu.

Prostě nepodporujte lumpárnu a nekupujte to.
Nebo kupujte Intel ARC, protože stoupající projede ARC spustí poplach v AMD i Nvidii ještě rychleji.

bison
bison
Level Level
12. 6. 2023 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

čísla prezrádzajú, že na trhu je dosť miesta pre troch výrobcov GK, Intel vsadil na nízku cenu a oplatilo sa , do konca roku budú mať dostatočný podiel na trhu a s príchodom vylepšenej varianty dosiahnu 10% podiel , s ktorým to má zmysel robiť aj do budúcnosti.

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
15. 6. 2023 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Tak co se týče Intelu, tak ten si kupují hlavně dobrodruzi, co chtějí vyzkoušet co to umí. Intel ten pricing rozhodně nemá kdoví jak zajímavej, i s přihlédnutím k slabé kompatibilitě se staršími hrami, co neumí DX12

Gregi
Gregi
Level Level
12. 6. 2023 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ked doteraz v podstate nic v oblasti mainstreamu ci nebodaj lowendu nevydali tak co cakaju? Este nam budu podsuvat cervene cisla, akoby sme my za to primarne zakaznici mohli.
Nekupovat - bud nech to cele lahne a ide to tou distribucnou formou vykonu cloudovych sluzieb (uff, to bude trniste), alebo nech si vyrobci zacnu vazit spotrebitela a budu ponukat masam to co v minulosti.
Ak tie masy vymieraju, tak ich moze zachranit uz len profi trh. Ci vsak budu vsetky 3 tabory schopne na tomto poli uspiet so ziskom a rozvojom do buducnosti, hmm ...

danno
danno
Level Level
12. 6. 2023 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mne by cena okolo 600-700 eur ani tak nevadila, ale potreboval by som tam vidiet kartu aspon so 16 GB VRAM pre dobry pocit z upgradu. Ved cena VRAM nie je nijak premrstena, takze napr. tych 4GB navyse neurobi snad ani 50 eur v nakladoch. Je mi zahadou, preco ziaden takyto model neexistuje. RTX 4060 bude sice mat 16GB verziu, ale to zase pre mna osobne nie je ziaden povsimnutiahodny upgrade co sa tyka vykonu.

pidalin
pidalin
Level Level
12. 6. 2023 02:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdo by to taky kupoval, moje současná 2070 super stála 15 tisíc v roce 2019, to jsou 4 roky zpátky! A i tenkrát jsem nadával jak to bylo předražený. Pokud budu chtít dneska upgrade kterej aspoň trochu dává smysl (ne že budu kupovat něco co má o 30% lepší výkon, to je kravina) tak potřebuju minimálně 4070 Ti, nebo spíš 4080, to se asi zbláznili ne? Navíc ty grafiky jsou velký jak krabice of monitoru, a ještě si dělaj z lidí srandu těma kapacitama VRAM. AMD zase nedporporuje DLSS, což neni jejich chyba, ale je to prostě jak to je, grafiku co neumí DLSS bych prostě v dnešní době nekoupil a zároveň nebudu na budoucí 4K hraní kupovat grafiku která má míň než 16GB a zároveň prostě odmídam dát za grafiku víc než 15 tisíc.
A další věc je že hry jsou čimdál horší a už to došlo do takovýho extrému že nevim jeslti vubec chci ještě upgradovat, protože stejně neni co na tom hrát, člověk 20 let upgraduje aby mohl hrát ve 120 FPS a ono furt ne a ne a ne, koupim novou grafiku a zase jsem rád když ty nový hry jedou na 60 FPS s nějak pečlivě nastavenejm detajlama, já jim na to už prostě prdim, nebaví mě to. Ty hry vypadaj skoro stejně jako před 10 lety, ale tenkrát ti to rozjela na 60 FPS nějaká GTX460 za 5 tisíc a byl jsi vysmátej. Dneska už to zašlo do naprosto obludnejch rozměrů že ani na RTX4090 ty hry nejedou pořádně, optimalizace už neexistuje vubec a i to co dřív fungovalo krásně zprasej nějakym "next gen updatem" že jo CD Projekte....prostě všichni se totálně zbláznili a trh by tohle neměl akceptovat.
Asi už budu hrát jenom starší hry.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
12. 6. 2023 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin 100% souhlas. Grafiky jsou předražené jako prase a pořád není na co upgradovat.

Největší problém je uměle držená malá kapacita VRAM. Za posledních 5 let se kapacita RAM v PC zvýšila z 8 GB na dnešní standard 32 GB , což je 4x víc při stejné ceně. Přitom výrobci GPU pořád lidem chtějí cpát stejnou kapacitu VRAM jako před 5 lety, a to vše s brutální přirážkou. Střední třída GPU by měla mít dnes 16 GB VRAM jako standard a hi-end by měl mít stadartně 32 GB. A to vše s o dost nižšími cenami.

Jestli bude krize a pokles trhu pokračovat, tak příští rok budeme kupovat 16 GB střední třídu za zlomek nynějších cen :-)

pidalin
pidalin
Level Level
14. 6. 2023 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonofthebit No ale 8GB nám vydrželo skoro 10 let, poprvé jsem dával 8GB do notebooku v roce 2012 a i o 10 let pozdějc se furt prodávaly notebooky co měly 4GB!!!! Tomu se skoro ani nechce věřit co se nám snažej prodat. Naštěstí cena ram šla tak dolů že u stolního PC už můžete mít klidně 64GB (kdyby to teda k něčemu bylo dobrý). Ale v čem vidim větší problém je ta špatná optimalizace, tyhle obludný kapacity ram a VRAM bysme nepotřebovali kdyby se hry a soft líp optimalizovali. Koukni se na čem jel Crysis v roce 2007, stačila 256MB grafika a jak to vypadalo! Dnešní hry už skoro padaj na 8GB grafice pro nedostatek VRAM a přitom spousta těch her nevypadá výrazně líp než hra z roku 2007.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
14. 6. 2023 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonofthebit Máš pravdu.
Teď jsem koupil 32 GB RAM modul (za 1400,- Kč Crucial DDR4 SO-DIMM) do starého Ultrabooku a z 8 GB zadýchaného stroje jsem udělal 40 GB blesk který pod 50tis nový nekoupíš. Oficiálně sice má podporovat jen 32 GB (2x 16 GB), ale ten starej Skylake 6300U zvládne i 64 GB. Teď můžu mít spuštěných několik OS ve virtuálce jak na workstationu.

Hlavně jsem zjistil, že ze starého ultrabooku, který má spotřebu v klidu kolem 5W, se dá udělat malý domácí server s 64 GB RAM a 2 TB SSD a skoro to nic nežere, není to slyšet a nezabírá místo (a má v sobě UPS :-). Starej desktop PC žere 80W takže ten je nepoužitelný.
.
.
.
Hlavně optimalizace už nikoho nezajímají. V práci používáme mikrokontrolér ESP32, který má pouhých 512 kB RAM a přesto na něm běží RT-OS s preemptivním multitaskingem a valí hromadu věcí zároveň včetně komunikace přes WiFi (na PC potřebuješ 4 MB RAM a Win95, dnes potřebuješ minimálně 256 MB RAM na Linux v terminálu). Ono by to šlo, kdyby se chtělo, jenže ono se nechce.

Za chvíli budeme potřebovat 256 TB RAM protože tam poběží AI pomocník, který se bude jmenovat Skynet, teda pardon MS Pilot. Však on nám pomůže se vším, i s tím co si máme myslet.

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
15. 6. 2023 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonofthebit Trošku přeháníte. 32GB je zbytečný luxus i dneska. 16GB dnes, stačí pořád stejně dobře, jako 8GB před 10 lety.

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
15. 6. 2023 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonofthebit To se celkem divím, že ultrabook neměl RAM napájenou přímo na desce.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
16. 6. 2023 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonofthebit Tyto staré mají jěště 2x klasické SO-DIMM sloty.

Starý DELL 7470.... takových vyřazených z firem se na Aukru válí za 1800,- hromada (vykuchaných, nebo ještě firmy vyřazují 5490), zároveň obchodníci za stejné repasované chtějí třeba 15.000,-.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
16. 6. 2023 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonofthebit Mám v notesu 32 GB RAM a W11 dokážou ukousnout běžně 20 GB pro kancl. Nějaká aplikace k tomu a už swapuješ i na 32 GB. Ideální optimum je dnes 48 GB, ideálně 64 GB.

Mít 16 GB tak už to swapuje a degraduje SSD jak šílený. Já mám swap zakázaný protože W11 rády swapují ikdyž mají 20 GB RAM volných, nechápu proč. Nebudu přece zavírat aplikace které potřebuji, jenom protože jsem líný si koupit za 1300,- jeden 32 GB modul navíc.

zemla
zemla
Level Level
18. 7. 2023 01:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonofthebit

hwfancz
hwfancz
Level Level
12. 6. 2023 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Mam to uplne stejne a naprosto s Vami souhlasim, i kdyz za 2070 Super jsem dal jen 13,5k Kc. I tak parim vetsinu her na Max. detaily ve FullHD a QHD s vysokymi FPS. Uvazoval jsem o 4070, ale jak pisete upgrade po 4 letech za kartu rychlejsi jen o par desitek procent a jeste s malou pameti, tj. karta brzo zastara, nedava smysl. Vykonove by nyni (bez ohledu na VRAM) davala smysl 4070 Ti, ale za ty penize at si ji strci kozena bunda tam kam slunce nesviti. Nakonec jsem si uvedomil, ze PS5 je levnejsi nez upgrade grafiky stredni tridy. A tak jsem penize na grafiku dal za konzoli a parim ve 4K exkluzivni hry, ktere na PC vyjdou az za X let a k jejich spusteni v podobne kvalite budete ve 4K potrebovat aspon 4080. S touhle kombinaci bych mohl vydrzet nez prijde nVidia s radou 5xxx. Bud tim spadne cena 4080, nebo koupim 5070 ti snad za rozumnou cenu.

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
15. 6. 2023 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hwfancz Na konzoli si ale mimojiné težko zahrajete modováné verze hry.

komplikator
komplikator
Level Level
13. 6. 2023 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin 2070s byla nejprodávanější kartou te doby. AMD mělo 570, nejlepší poměr cena/vykon ale lidi to nekupovali. Prodávalo se jich podobne jako nejméně výhodných 2080S

hwfancz
hwfancz
Level Level
13. 6. 2023 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator RTX 2070 Super je jedna z nej grafik za poslednich X let. Vykonem uz ve sve dobe byla cca jako o dost drazsi 2080. V podstate za 13,5k poskytovala vykon nejvykonejsi grafiky na trhu po nejakou dobu, coz je usmevne a nerealne v dnesni dobe... A hlavne diky podpore DLSS 2.x je vyuzitelna v pohode i dnes, jeji life cycle jako produktu se tim znatelne prodlouzil. Po pravde se divim hamizne nVidii, ze DLSS zpristupnilo na RTX 2xxx rade. Dobre pro nas :-)

pidalin
pidalin
Level Level
14. 6. 2023 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Tak lidi tenkrát řikali že jsem blbej že jsem to koupil, ale pak se začalo do her rozšírovat DLSS a byl jsem vysmátej díky tomu že jsem šel do RTX grafiky, protože jsem myslel do budoucnosti a s rozšířením DLSS jsem počítal.

pidalin
pidalin
Level Level
14. 6. 2023 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator PS: pokud vim tak 2070S byla jenom přeznačená 2080

hwfancz
hwfancz
Level Level
15. 6. 2023 06:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Presne, taky se mi smali. Hlavni tahak byl RTX a to si pry pak taky pusti na 1xxx rade a takovy keci a pak prislo DLSS a pak jeste lepsi DLSS 2.x a ja grafiku nemusel menit a oni uz davno jo :-)

tief
tief
Level Level
11. 6. 2023 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ono se není čemu divit, když výrobci skoro celý kvartál kašlali na karty pod 15 000 a v nabídce pod 10 000 je to už poměrně retro. Takže upgradovat v nižším segementu není na co, starší karty často "stačí", v bazarech bylo poměrně dost karet a mnohdy je v pohodě i to apu. Na a pak jsou tu konzole, které mají rok od roku víc co říct. Prostě nic moc nevybízí k nákupům a mnohdy se kupuje jen to, co je nutně třeba.

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 6. 2023 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podil AMD je tragedie, co lepsiho nabizi nV? Snad je to alespon donuti k cenove valce.

jardadoma
jardadoma
Level Level
11. 6. 2023 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prasopras Na to bych nespolehal.

tief
tief
Level Level
11. 6. 2023 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma a tak jako nějaké tlaky na pokles ceny kvůli konkurenci tu byly. paradoxně ale u AMD.
podle mě soudruzi budou muset přestat kašlat na lowend, protože na karty za desetitisíce jim většina populace docela kašle

littleon
littleon
Level Level
12. 6. 2023 03:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Já si myslím, že kašlou hlavně na to, co jsme dříve nazývali mainstreamem, což se samo propíše i do lowendu. Pokusy o to, abychom všichni jeli na 4K+ jsou poměrně znatelné již několik let, což smysl nedává. Na FHD pohodlně postačí starší karty, koneckonců sám mám pro QHD RX 5700XT a nějaký rozumný ekvivalent je vlastně sci-fi. Karta zvládá QHD ve hrách, které hraji (konkrétní strategie@144Hz/60Hz), byť bych v určitých titulech (@60Hz) snesl trochu výkonu navíc, ale dnešní i mezigenerační lowend má podobný výkon (u obou stájí). Mainstream je dneska vlastně co? RX5700XT stála desítku. Výkon RTX3060 byl vlastně stejný a RTX 4060 velmi podobný. Takže až RTX4070 a vyšší by mohly dávat výkonově smysl, leč cenově a spotřebou nikoliv. AMD v této generaci zatím slušně kulhá...

V principu s tebou souhlasím, upgrade pro lidi jako já (s RX5700XT + hrami, které hraji) nedává valný smysl. Upgrade = za podobné peníze (i se zohledněním inflace) více muziky, jak tomu bylo dříve. To co oba výrobci nyní předvádí evokuje pocit, že zkouší, co jsme ještě ochotni akceptovat a co ne. Zdá se, že odpověď dostávají, což je dobře. Jestli se dočkáme adekvátní reakce, uvidíme příští rok/generaci. Každopádně bazar dostal nový rozměr, přičemž je pak paradoxně poměr cena/výkon úplně někde jinde. Kam jsme se to proboha dostali? Mainstream za cenu highendu a highend za nesmysl? Půjčím si od tebe soudruhy.... takhle by to, soudruzi, fakt nešlo.

tomasjerry
tomasjerry
Level Level
12. 6. 2023 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Urcite suhlasim, mam v jednom pc AMD 560 (hlavne na pracu z domu a stare hry) a v druhom pc 2080Ti. Aku kartu by ste mi odporucili 4090 ?? Na to nemam. Nove hry ma sklamali a preto mi tato karta uplne postacuje. Hravam 2K hlavne Filgth Simulator, na ten je to super. Stare hry ktore si chcem zahrat mi idu vsekty viac ako 80 FPS. Dufam, ze sa spametaju obaja. Nik nebude datavat tolke prachy za VGA, nie ten co chodi do prace, splaca hypo a ma krmit rodinu.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
12. 6. 2023 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Trh zaplavily mraky levných 3080 a 5700 z těžby, takže kdo chce normální ceny si koupí 12 GB 3080Ti a je poměrně vysmátej na dlouhou dobu.

Kdo chce nové GPU, tak má smůlu, protože NV i AMD uměle drží ceny vysoko v očekávání návratu cryptománie. Půl roku má NV i AMD brutální propad prodejů a z toho plynoucí obrovské ztráty ušlých zisků a přesto nehodlají snižovat ceny. To docela připomíná kartel, protože ten třetí vzadu (Intel) valí do OEM obrovské množství ARC grafik. A do OEM to jde jen a pouze za levno, takže ono to jde levně ne že ne.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
12. 6. 2023 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Nečekaně cenovou válku rozjíždí Intel, od něhož bychom to čekali nejméně.

Paradoxně tím že se mu první generace ARC grafik moc nepovedla, tak je nucen prodávat pouze do OEM. Jenže do OEM jde zboží s minimální marží a v obrovských objemech. Za pouhý rok se dostat na 30% prodejů AMD je mega úspěch a jestli to tak půjde dál, tak do konce letošního roku bude mít Intel 50% prodejů AMD.

To určitě rozpohybuje AMD protože druhá generace Intel ARC (Battlemage) by mohla Intel katapultovat v prodejích a překonat AMD.

littleon
littleon
Level Level
12. 6. 2023 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Plně ti rozumím a za sebe ještě dodám, že i ti co chodí do práce a nesplácí hypotéku a už nemusí moc rodinu živit a třeba si vydělají i víc, než je běžné, prostě na tento trend nepřistoupí. Já jsem člověk, co nemusí moc řešit, přesto nejsem ochotný dát za kilo cukety stovku, za mainstreamové auto tři čtvrtě mega a víc a za mainstreamovou grafiku 20tis+. To je cesta, jak lidi vrátit k bazarům nebo držení si starších věcí déle.

unreall
unreall
Level Level
12. 6. 2023 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prasopras Podiel nvidie ukazuje celosvetovo nižšie vzdelanie v oblasti technológii, nič iné v tom neni ;)

komplikator
komplikator
Level Level
13. 6. 2023 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prasopras NV nabízí jméno a dlouhodobou spokojenost. Většina lidí koupí na co je zvyklá. To platí u všeho. Když kupují jednu značku auta protože jsem s ní spokojený tak nekoukal že jiná značka je levnější nebo nabízí víc výbavy za stejnou cenu.

Navíc technologie. NVENC je dlouhodobě lepší než encode AMD, DLSS je bonus navíc, vykonnejsi RT taky. To nemluvíme ani o CUDA nebo Tensorech které se hojně využívají v programování- tensor flow.

Intel se zlepšuje, jednak padly ceny a obrovský tlačí ovladače. Bude si získávat jméno v gpu a může být v následujících pár letech jasná dvojka trhu.

unreall
unreall
Level Level
13. 6. 2023 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Tie grafiky sú určené prevažne na hranie a väčšina kúpnej sily bude práve z tohto segmentu a z toho budú prameniť aj dôvody, ako - nvidia je vnímaná, ako ta lepšia značka, AMD ma špatne ovládače a samozrejme pseudo technológie, ako je DLSS.

Ľudia totiž ani poriadne nerozumejú oným technológiám a keď vidia porovnanie DLSS vs FSR, tak to okamžite vnímajú, ako výstupnú kvalitu direct3d renderu, ktorý je na oboch grafikach samozrejme identicky.

pidalin
pidalin
Level Level
14. 6. 2023 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Měl jsem za posledních 15 let oboje, jak nvidii tak AMD a AMD grafiku už rozhodně nechci, i kdyby měla hrubej výkon 3x vyšší. Ovladače opravdu příšerný jsou, maj kratší podporu, takže třeba pro grafiku z roku 2015 už nejsou aktuální ovladače, zatimco nvidia pořád podporuje i řadu GTX600. A pokud na PC i pracuješ, tak dost možná potřebuješ CUDU a DLSS je o něco efektivnější než FSR nebo XeSS a drtivá většina her už dneska DLSS podporuje, zatimco opravdu ne každá hra podporuje FSR. A DLSS je to co dělá rozdíl mezi tim jestli si tu hru zahraješ nebo ne, protože ty dnešní zprasený hry bez těhle ochcávek už nikdo nerozjede, zvlášť ne ve 4K, DLSS prostě potřebuješ. Až bude každá hra podporovat FSR tak klidně řeknu že si můžeš koupit AMD, ale zatim to tak fakt neni, navíc DLSS má nějakej rok, dva náskok ve vývoji, u DLSS 2.0 už prakticky nepoznáš rozdíl oproti nativnímu 4K a máš třeba +50% FPS, což dělá rozdíl mezi tim jestli se to dá nebo nedá hrát. Na tuhle úroveň se FSR dostalo až s nejnovější generací která fakt neni podporovaná ve všech hrách, zatimco DLSS 2.0 už maj i 2-3 roky starý hry a to fakt dělá rozdíl.
Jako AMD za tohle samozřejmě nemůže, neřikam že je to jejich chyba že nvidia si tady jede nějakou svojí privátní funkci která funguje jenom na RTX grafikách, ale prostě to tak je a jako zákazník to prostě musim akceptovat. Ještě kdyby nvidia dávala víc VRAM, vydat dneska grafiku za 20 tisíc s 12GB je výsměch.

unreall
unreall
Level Level
14. 6. 2023 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Zabudol si spomenúť RTX režim, ktorý ma séria RX 6000 takmer identicky v porovnani s RTX 3000 a tak nejak AMD nepotrebuje na to upozorňovať na krabiciach, ani cenovkách.

Ja si myslím, te to máš trochu pomýlené s tým názorom. Ja som mal tiež oboch výrobcov nespočetne krát a ovládače od AMD sú hlavne mýtus. 99% času ten Hardware funguje bez problémov.

Reklama
Reklama