Zpět na článek

Diskuze: Radeon HD4870 X2: nejrychlejší grafická karta dneška?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

pho
pho
Level Level
28. 9. 2008 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja bych si taky prosil o odeslani nastaveni biosu na mail phujka@gmail.com...dik

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
9. 9. 2008 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hod konkretni link, at to muzeme prodiskutovat.

Draken
Draken
Level Level
9. 9. 2008 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hmm pak vážně lituju ty se škodou 120 :-) ,
je jasný že kartám od amd-ati a kartám od nvidie bude svědčit každá hra trochu jinak, každá z karet je navržena a optimalizována jinak(na jinou hru-často je i hra jednou z firem sponzována tudíž má znatelně lepší optimalizaci(výkon), než konkurence)....rozhodně pokud příjde hra typu crysis tak nebude nijak obzvlášť vynikat žádná karta i když i tam takovádle trasakce ze strany nvidie proběhla a ze začátku to vypadalo že je ati už nedožene...tedy až do dneška kdy přišla řada HD48XX ,
jinak tady je výsledek jednoznačný HD4870 X2 je nejrychlejší prakticky na cokoliv...pokud ale nebudete hrát alespoň v rozlišení 1650x1080 nebo 1600x1200 pak je tahle karta zbytečnost
tedy alespoň dnes ,za rok dva ale možná budete rádi, že jste do ni šlí a budete hrát na 1280x1024 resp. 1440x900 bez AA oproti těm co chtěli ušetřit a koupily GX280-ti si už nezahajou ...
vzpomeňte třeba na 9800Pro,X1900GT/XT/HD2900Pro
všechny vypadali proti konkurenci nějak tak stejně HD dokonce mnohem hůř no a porovnejte teď co si kdo na nich zahrál po dvou letech- s FX5900 nic moc, a co s ati 9800 to bylo jiný kafe zahrál si takřka vše na vysoké detaily ,stejně jako X1900XT ta 7900 předběhla o dost koňských délek ..HD2900Pro alespoň dostihlo 8800 GTS 640MB a nabídlo stejný výkon jako HD3870...
myslím že nvidie dělá karty na 1 sezonu zatímco ati na dvě..

skejpa
skejpa
Level Level
5. 9. 2008 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to si delas srandu vid ? hry sou ve vetsine pripadu na sirokouhlym monitoru mnohem hezci nez na normalnim. proto uz na vsech modernich hrach jsou sirokouhla rozliseni uz v nabidce... kdepak, takova 22'' sirokouhla to je proste nadhera...

.blahorodje.
.blahorodje.
Level Level
5. 9. 2008 00:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

OK OK ,ja mam 9800 GX 2 , ale keby som bral teraz PC na vazne hranie , tak jednoznacne 4870 X2 , to da rozum... Kasli ci je to Nvidia alebo Ati...je to blbost/vlastna skusenost/

Boguš
Boguš
Level Level
4. 9. 2008 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... no myslím že nemáš pravdu ... protože to je jako by jsi testoval dva vykonově rozdílná auta na maximální rychlos v obci ,mimo město, na dálnici a na okruhu a přitom dodržoval max povolenou rychlost. Nakonec by jsi maximálky zprůměroval ....

... a ptám se .. Bude auto co umí jet 260km/h ve výsledném průměru 2× rychlejší než auto co umí jet jen 130km/h?

Pali P.
Pali P.
Level Level
4. 9. 2008 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Orientačne sa dá na výpočet spotreby použiť aj "eXtreme Power Supply Calculator Lite" - link: http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

palo1129
palo1129
Level Level
4. 9. 2008 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Len by som sa zastavil pri tvrdeni, ze hra Crysis pobezi v najvacsich rozliseniach a detailoch spolahlivo az na kartach buducej generacie. Ja tomu celkom neverim,a radsej si pockat na nejaky patch hry, ja povazujem tuto hru totalne spackanu, co sa tyka optimalizacie. Tu zrejme programatori nemali dostatok casu, aby hru dobre optimalizovali inak by nepodavala take nestabilne frame. Chcelo to viac casu ale asi sa teraz musia nove hry rychlo vydat , aby si rychlo na seba zarobili.

schali
schali
Level Level
5. 9. 2008 00:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palo1129 a hral jsi tu hru vubec na nejake nove vykonne karte?(4870, GTX260, 280 a lepsi)Ve skutecnosti ma hra pomerne dosti stabilni fps, napriklad na 4870 se to drzi kolem 30fps(1920x1200) a vykyvy dolu a nahoru jsou velmi male, je to pravy opak nestabilniho frame

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
4. 9. 2008 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To si nevyberes, vady jsou na obou stranach. Kdyby Nvidia uvedlo 55nm jadro zvedla takty a snizila hluk, tak by bylo vhodne velmi se zamyslet nad GTX280.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
4. 9. 2008 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady je ono osemetne "cekani". Cekat se muze do nekonecna. Berte co je na trhu ted.

Rochta
Rochta
Level Level
4. 9. 2008 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek kdyby bylo co hrát pak ano, souhlasím, bohužel však není, a tak taky čekám :)

schali
schali
Level Level
4. 9. 2008 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl bych taky dotaz, jak se dá dosáhnout nastavení 1920x1200 4xAA u Assassins Creed??

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
12. 9. 2008 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@schali Multisampling=1 ... 0 = no AA, 1 = 2xAA, and 2 = 4xAA

Assassin.ini

Hra samotna ti zablokuje MSAA, kdyz mas napriklad jen 512MB pameti na karte ... ve vyssich rozlisenich

MadMaxII
MadMaxII
Level Level
4. 9. 2008 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejrozumnejsi bude pockat do te doby nez se objevi 280+ a bude otestovana, nicmene nekde na netu jsem videl testy ve hre assasin creed ktera je primarne napsana pro dx10.1 a ten narust vykonu pro HD48xx byl mirne receno prekvapivy... A pokud vemu do uvahy ze PhysX bude mit podporu nekterych her a dx10.1 a dx11 budou mit v podstate vsechny tak bych PhysX rozhodne nepovazoval za argument ke koupi... Ta optimalizovanost RV7x0 pro dx10.1 je totiz daleko vetsim prinosem a rozhodne bude prinosem ve vsech budoucich hrach(proste nemam strach ze MS zaspi v hernim svete ktery je motorem financi i pres nechut nV), ne jen v nekolika jako v pripade PhysX... Cili z pohledu budoucnosti to vidim tak ze HD4870X2 bude urcite dostacujici minimalne 2-4 roky, kdezto GTX280 vc. "+" verze spise 1-2 roky... 1-2 roky to je obdobi kdy rv7x0 vykonove poroste kdezto GTX280+ u par vybranych her bude sotva drzet krok pomoci berlicky PhysX. A kdyz si uvedomite ze PhysX je vlastne dnes konkurentem i pro DX tak je jasne ze MS nebude chtit hrat 2. housle, vubec bych se nedivil kdyby uz nezacali vyvijet nejaky DX akcelerator, herni komunita je jiz defacto na to pripravena kupni silou....

PS: Jinak ten Enermax620W zvladne i tu hd4870X2, ale zbytecne bych na Vasem miste s takovouto kartou pak netrapil Q6600 ktery uz takoveto karte prilis FPS nezvedne, jenom zbytecne zveda spotrebu a zatezuje stabilizatory a kondiky... Na video urco ano, ale na hry je to zbytecnost potom to OC CPU... Az bude mit p.Stefek otestovan Assasin Creed pod dx10.1 tak potom to znovu promyslete(preco jen se takoveto karty nekupuji kazdy den)...:o)

Zumik
Zumik
Level Level
4. 9. 2008 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud má karta TDP 285W tak stačit bude. PCI-E 1.1 dá kartě 75W.

MadMaxII
MadMaxII
Level Level
4. 9. 2008 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zumik Ja vim ze PCIe ma strop 75W, ja se bavim o tom ze neznam navrh a reseni PCB tj. jestli si z PCIe bere 0W ci 25W ci 50W ci 75W... Mimochodem tyhle pomocne zdroje do 5,25 jsem zpravidla videl s 300W, 250W je dost netradicnich, radeji si to zkontrolujte....

Usm
Usm
Level Level
4. 9. 2008 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můžu se zeptat - ted sem si koupil HD3850, ale mám desku s Pcie 16 - o kolik % bude tahle karta pomalejší než v Pcie 2.0, pro který je určena? Díky

MadMaxII
MadMaxII
Level Level
4. 9. 2008 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm Nemela by byt zadnym limitem, ta karta tak silna neni aby ji brzdila rychlost komunikace dat...

filky
filky
Level Level
4. 9. 2008 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celkem rozporuplna recenze. Nektere cisla v testech se me nezdaji. Treba Crysis, ktery beham na 1650x1080 na gtx280, mi v testech beha pres 40fps a to mam pouze dual 3GHz CPU. Jste si jisty, ze jste tam nemel 2xAA nebo dokonce 4xAA? To by totiz celkem odpovidalo na ty vase cisla.

Ta zaverecna tabulka je taky celkem zmatek. Nebylo by lepsi misto pomeru dvou fps udaju brat jako 100% vykon radeonu a misto "naskok" (coz samo o sobe zni divne) pocitat narust vykonu? :) Treba u Age Of Connan - narust = 100 - (29/0.53) = 45.2%

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
4. 9. 2008 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@filky Nevim jak hrajete Crysis na maximum pro DirectX 10 40+ s FSAA v tomto rozliseni. Nastavte vsechno na maximum a pak uvidite, ze to neni mozne hrat spolecne s FSAA....u tabulky je brano 100% jako vykon GXT280.

filky
filky
Level Level
4. 9. 2008 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Nejsem doma, ale hraju vse na max bez AA v 1680 a pres 40 se dostanu. V tom obrazku u Crysis mate 1680x1050 1xAA/16AF 27 snimku, coz je strasne malo. Nebo me neco nedochazi? :)

To ja chapu, ze berete 100% GXT280, ale protoze GXT280 mam, zajima me spis narust vykonu pokud bych presel z GXT280 na ten Radeonek. A to ta vase tabulka neukazuje a musim si to prepocitat v kalkulacce. :)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
4. 9. 2008 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Kontroloval jsem vysledky s jednim nejmenovanym webem, ktery povazuji za kvalitni a vysledky s maximalnim nastavenim "Very High" odpovidaji s tim rozdilem, ze mam nizsi FPS (cca o 2) kvuli slabsiho procesoru. To o cem mluvite, spise odpovida nastaveni High, kde je skutecne FPS az o 20 vyssi.

MadMaxII
MadMaxII
Level Level
4. 9. 2008 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mel bych prosbu, slo by otestovat a obohatit test v Assasins Creed se zakladni verzi (tusim)1.0 kde je aplikovan dx10.1? Jde mi o to ze by to mohlo poslouzit lidem pro predstavu co provede s vykonem spravne aplikovane 10.1 ktere bude pozdeji stejne obsazeno v pripravovane dx11 a tudiz bude predzvesti jake vykony budou karty techto jader G9x a RV7x0 predvadet v budoucnu...?

PS: Vyborny test, ta objektivita je stale na vysoke urovni, cg:)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
4. 9. 2008 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MadMaxII Chtel bych urcite zaradit, ale vzhledem k tomu, ze jsem nemel zadne vysledky a musel jsem premerovat na slabsi sestave a navic na novych ovladacich vse, tak jsem mel co delat, abych domeril vubec nejake slusne hodnoty. Pokud je P.S. mysleno vazne, tak dekuji...

MadMaxII
MadMaxII
Level Level
4. 9. 2008 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tusim ze HD4870X2 ma sama o sobe odber v zateti nekde okolo 285W, ale rozhodne Vam nereknu kolik si bere Wattu z PCIe a kolik z pridavnych konektoru...

martin_
martin_
Level Level
4. 9. 2008 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A nejenom to, u techto dvou je i spatne oznaceno rozliseni!!

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
4. 9. 2008 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martin_ WiC opravena legenda

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
4. 9. 2008 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdroj jednoznačně vybrat lepší ... pro X2 min. 700W se vším, co v systému máte.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level Level
4. 9. 2008 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek 620W Liberty/625 W Pro82+ plně dostačuje. Údaje uváděné v doporučení jsou pro zdroje typu EC.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
4. 9. 2008 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Tusim ze ano, ale moje sestava s relativne obycejnymi komponenty brala kolem 500W. Cili jak pisu v clanku minimum pro jistotu bych videl opravdu kolem 650 až 700. Pri pretatkovani by mohlo dojit k dalsimu navyseni a zdroj se nemusi zbytecne trapit na hranicich moznosti.

m_soldier
m_soldier
Level Level
9. 9. 2008 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček No nedavno sem sestavoval PC s 4870X2 (komponenty sem nevybiral), byl k tomu zdroj Corsair 750W a kdyz sem ji zapojil na 8pin a 6pin větve primo ze zdroje tak karta byla nestabilni a delala artefakty. potom sem odpojil 8pin a pouzil sem redukci kterou sem bral elektriku z dvou ruznych molex větvi, tzn. ze sem byl na trech ruznych vetvich a problemy zmizely. Takze pro tuhle kartu brat urcite zdroje se silnyma větvema nebo to nakombinovat jak ja.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
4. 9. 2008 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro toto rozlišení bych možná šáhl po GTX280, kvůli nižší spotřebě a pokud bych chtěl ušetřit, tak jednoznačně Radeon HD4870 1GB nebo GeForce GTX260. Síla X2 se naplno neukáže u podobného rozlišení, ale s ohledem na budoucí hry může být lepší volbou díky DX10.1. Je zcela na vás jestli 10-11k do karty dáte.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
4. 9. 2008 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To rozhodně nezkoušejte

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
4. 9. 2008 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dělám revizi grafů, jelikož se mi tam připletl GeForce HD4870 :), takže chybku odstraníme.

Bohumil Stejskal
Bohumil Stejskal
Level Level
4. 9. 2008 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

testovat v rozlišení 1024 x 768 jak dělali někteří géniové na konkurenčních servrech

Usm
Usm
Level Level
4. 9. 2008 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bohumil Stejskal to je pravda - jakožto to dělal na pcgtuningu zaritý příznivec nVidie p. Obermaier, jemuž díky tomu vyšla tato karta pouze o 10% výkonnější než GTX280 :-). Kdo si tuto kartu koupí, tak fakt nebude hrát v 1280x1024 případně 1440x900 :-)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
4. 9. 2008 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm Zdeněk, ale tuším neměřil v tak nízkých rozlišeních. Blbé bylo, že výsledek založil na průměru ze všech testovaných rozlišeních, což je někdy zavádějící. Ale jinak jeho test nebyl rozhodně špatný.

Reklama
Reklama