Zpět na článek

Diskuze: Radeony HD4800: 512 MB nebo 1 GB paměti?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

uzgorod
uzgorod
Level Level
17. 11. 2008 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím. Mám 21" monitor a nevím jestly využiji 1GB ( pouzivam rozliseni 1600x1200)Porad to resim. Neni lepsi do budoucna 1GB, ale zase naco kdyz neci aspon v nejblizsi dobe novy monitor.
Jaky je vas nazor?

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
20. 10. 2008 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud kupujes co dva tri roky, tak jdi do GTX280 nebo X2. Rozdil mezi GTX280 a 1GB radkem je cca 2000. Ver mi, ze se to vyplati.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 10. 2008 00:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A o cem tam ten clanek asi byl?...nekdy me zarazi ceho si nasledne ctenari nevsimou:)

MadMaxII
MadMaxII
Level Level
13. 10. 2008 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Testy to nejsou spatne, nicmene bych je obohatil o jedno specifikum, a tim jsou mass onlinovky. Rada z nich (predevsim MMORPG jako napr. LineAge2 a dalsi ve kterych jsou ruznoroda povolani) dnes umoznuji/vyzaduji provozovani spusteni jedne hry/klienta nekolikrat zaroven a obcasnym prepinanim mezi nimi a musim ze sve zkusenosti rici ze je neskutecny rozdil mezi 256Mb a 512Mb, takze ocekavam se zvysujicim se rozlisenim "+-" to same mezi 512Mb a 1024Mb...:o) Jakmile totiz pojedou 2-4 klienti v 1900*1200 tak rozdil mezi 512Mb a 1Gb by mohl byt propastny, slo by to overit?:o) Mimochodem celkem zajimavy server: http://www.l2-eternal.com/

Gouranga
Gouranga
Level Level
7. 10. 2008 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

oku staci snad jeste min, ale zkus si naky rychly hry s 25FPS a uvidis, ze to plynuly neni..

Millisx
Millisx
Level Level
7. 10. 2008 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A já zase nesouhlasím ani s tímto. Tu kartu jsem testoval, teplota v zátěži lezla přes 90°C a to doma nechci. Mám otestováno. Zvolil jsem 4850 od ASUS s Glacial chladičem a plná zátěž do 70°C a i když je to aktiv, tak je tichá, skutečně(měl jsem předtím accelero X2 a není znát slyšitelný rozdíl). Cena 3660 s DPH.

Millisx
Millisx
Level Level
7. 10. 2008 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemyslím si zase, že test je o ničem. OK, všude se testuje v brutálních rozlišeních a spoustu lidí zajímá, která karta je skutečně výkonnější. Ale jsou i lidém kteří mají 19", nebo 22", což je dneska zřejmě nejprodávanější úhlopříčka, a je zajímá, jestli při koupi zaplatit 3600 nebo 5000 za stejný výkon při takovém rozlišení. A pro takové rozlišení dnes téměř testy nenajdete, takže díky za ně. Sám mám S-IPS 19", a kvůli typu matrice rozhodně ještě nějakou dobu mít budu a jsem rád, že jsem koupil jednu z nejlevnějších 4850. Výkon "bohovský" . Test má svůj smysl a najde si čtenáře ;-)

George_gray
George_gray
Level Level
7. 10. 2008 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Millisx Přesně tak, souhlas.

S-IPS se rozhodně nezbavuj. 4850 ti stačí bohatě.

Veyron
Veyron
Level Level
7. 10. 2008 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@George_gray Ja bych bral, keď už tak, tak 4870...tie ramky si myslím, že spravia určitý rozdiel, no ale tak ak chcete čo najviac ušetriť tak 4850 je to najlepšie ;) ...len Ja sa trochu vymykám z bežných užívateľov a kúpil som Asus 4870x2 a nejak mi nevydali peniaze na nové LCD, takže mám ešte stále svoje päť ročné 17" :D

meeee
meeee
Level Level
7. 10. 2008 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chystám upgrade, 4870 je jedním z kandidátů, tak jsem rád že jedna otázka kolem ní je zodpovězena.

RulezZzOr
RulezZzOr
Level Level
7. 10. 2008 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@meeee mrkni na guru3d.com tam jsou rozdily mezi 512 a 1024 daleko vyssi :x

meeee
meeee
Level Level
7. 10. 2008 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RulezZzOr "Poznámka: Nenechte se zmást testy některých renomovaných zahraničních serverů, kde naměřili okolo 10% nárůst výkonu (Age of Conan, GRID, Crysis, Zaklínač) u nově testované verze s 1GB paměti. Redaktoři totiž opomněli, že nové Catalysty 8.9 přinesly v některých hrách podstatný nárůst výkonu a smělě využili výsledků naměřených na Catalystech 8.8 a starších pro 512MB verze."

Na guru3d použili dokonce jakýsi "ATI Catalyst Press Sample_vista32-64_HD4870-1gig_8-531 driver" - velmi důvěryhodný driver.

ptipi
ptipi
Level Level
7. 10. 2008 02:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím, ale "dokazovat" na v průměru jeden rok starých hrách, v poměrně nízkých rozlišeních, když navíc polovina her je multiplatformních (konzole moc paměti nemají), že se 1GB po dobu života karty nevyužije, je ... nevhodné.
Všechny (snad až na AoC) jsou z doby, kdy více jak 512MB neměla skoro žádná karta. Dnes už mívají více i mainstream karty, takže narozdíl od toho, co bylo ještě půl roku nazpět, si vývojáři už můžou začít dovolovat využít více než jen 512MB.

Neříkám, že tomu tak určitě bude během roku/dvou, kdy tyto karty budou morálně použitelné (i když tipuji že skoro určitě). Jen že test i na půl roku starých hrách to nemůže postihnout.

PS:tady je zajímavý graf: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3415&p=2
neříká nic přímo a ukazuje jen ultimátních 2560, ale sledujte výkonový náskok 1GB verze v závislosti na stáří hry. Je jen otázkou času kdy se to projeví i v nižších rozlišeních.

George_gray
George_gray
Level Level
7. 10. 2008 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ptipi při rozlišení 2560 už nebude stíhat žádná karta a už vůbec nebude stíhat budoucí hry.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level Level
7. 10. 2008 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ptipi Naprosto souhlasím, test poměrně k ničemu. Renomované servery jako Anandtech mají opět pravdu, neboť testují v rozlišení 1920×1200-2560×1600 s velkými detaily a vyhlazováním. Zde rozdíl skutečně je a nezdá se mi, že by karty zrovna nestíhaly. Však se podívejte sami, http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3415&p=3 a dále nebo shrnutí v odkazu výše.

George_gray
George_gray
Level Level
7. 10. 2008 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Ale co meleš...30 průměrných FPS není přece hratelné(kromě Crysis). Navíc v některých testech je 0xAA, jenom zapnutím na 2x jde FPS rapidně dolu a je to nehratelné. A to ještě netestovali STALKERa.
Navíc nelze brát v úvahu zahraniční testy, kde asi všichni hráči mají 24" a 30", když tam stále testují v těchto šílených rozlišeních.
Ty testy už moc nečtu, protože pro české hráče nemají žádnou vypovídající hodnotu.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
8. 10. 2008 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Moc nevis o cem mluvis

Guido
Guido
Level Level
7. 10. 2008 02:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ma niekto problem s ati-nami 48xx?? Mne sa pocas hrania hry nahodne zastavi, win mi hodi zakladne rozlisenie a vypise hlasku o errore "ATI2DVAG". Potom mi ostava uz iba restart. Ako to riesit?? mam 4850, ovladace 8.9 a winXP. Skusal som aj preinstalovat win a nahodit starsie ovladace.

Deee-aN
Deee-aN
Level Level
7. 10. 2008 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Guido To ti neporadím, ale zkus se zeptat tady na fóru.

Deee-aN
Deee-aN
Level Level
7. 10. 2008 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Deee-aN Trochu jsem googlil a tenhle problém se vyskytuje...
Nenašel jsem zatím žádné řešení. Spektrum možných příčin je široké (zdroj, MB,...). Osobně bych zkusil odinstalovat a nainstalovat znova ovladače.

KKING
KKING
Level Level
7. 10. 2008 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Guido S velkou pravdepodobnosti se ti prehriva, hlavne pokud nemas dobre vetranou skrin. Je vice nez doporucene koupit lepsi chlazeni. Napriklad Accelero S1.

Reklama
Reklama