Zpět na článek

Diskuze: Test ForceWare 71.84 na GeForce 6600GT - zázračné zrychlení

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
21. 3. 2005 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výsledky jsou naměřeny na stejné sestavě se stejnou grafickou kartou na stejných testech ve stejném nastavení :-) A ty rozdíly tam jsou, čemuž věřit můžete nebo nemusíte. Enemy Territory samozřejmě není limitován jen procesorem, což lze zjistit, když použijete pořádné timedemo (nikoliv původní). Rozdíly jsem naměřil i mezi GeForce 6800GT a Ultra, kde by se měly limity sestavy projevit určitě.

SataN_XerxeS
SataN_XerxeS
Level Level
18. 3. 2005 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechapu jak je mozny, ze mezi 6600GT a 6800 ULTRA rozdil v Doom3 asi 9 fps..... nechapu jak je mozny, ze ta karta ma 128bit/128mb RAM , 8pipek a kamosovi jde D3 v ULTRA HIGH ve 40-60 fps a na my X800XT PE obcas spadne i na 20....kdyz projdete do novy mistnosti, tak se to trhne, jemu ne. Mam bartona@3400+,1024DDR366dualch,X800XTPE@560/575.....jestli nekdo znate normalni odpoved tak piste, po dlouhe dobe musim priznat, ze neco opravdu NECHAPU!!! Diky

starmen
starmen
Level Level
18. 3. 2005 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno jsem si nebyl jist... Teď jsem se díval a "J"čko asi není 64bit. 64bit by měla být série 6xx "J"čko asi přidává jen NX atp. Více o tom asi zde:
http://www.anandtech.com/news/shownews.aspx?i=23851
(jsou tam linky dál)

"nechapem, preco je tak tazke urobit dve jadra 32bit z jedneho 64bit"
mno ono je to logické... Pořád tam máte jen jistý počet výpočetních jednotek (v jádře). Opteron má jednu L/S, 3x Int a 2x Float (pak nějaký shedulery - jeden pro int, druhý pro float, atp...). Takže kdyby jste procesor "půlil" na dva, tak by měl každý "půlku" jednotek, což je blbost. Jedinou možností je Multi Threading (jako např. HT v PIV) ale pak je zase zbytečné "degradovat" CPU na 32bit pro každé vlákno ;-)

Jerhyn
Jerhyn
Level Level
18. 3. 2005 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

never mind..kazdej se muze splest...

co se tyce 100 000 samozrejme sem myslel upravu obrazku...to byla reakce ze to ze mi ukazes screenshot nemusi znamenat to ze to opravdu dosahujes....

co se tyce takteni...lidi uz se dostali se vzduchem na 2600MHz s vodou nevim zalezi to strasne moc na kousku nekdo jede 2600 pri vcore real 1.5 nekdo je rad za 2400 pri 1.7 a vodou proste musis mit stesti ja to netaktuju protoze nemam potrebu...vsechno jede plynule takze no stress :o)))

Jerhyn
Jerhyn
Level Level
18. 3. 2005 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takze jak napsal starmen A64 opravdu neni dualcore

jinak screenshot muzes hodit na nejaky ftp a hodit odkaz sem, ale jak sem rekl, klidne taky ukazu mus screenshot z 3D marku 03 kde budu mit 100 000 bodu....ale dejme tomu ze ti verit budu ;) at to zbytecne nerozpytvavame

starmen
starmen
Level Level
18. 3. 2005 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne.. athlony64 v sobě opravdu nemají dvě 32bit jádra :-). 64 bit je dosaženo úpravou vnitřní architektury (registry, adr. sběrnice, výpočetních jednotek...).
HT ve zkratce funguje cca tak jak říkáte.
Jinak intel už má taky 64bit (tuším že označení CPU je opatřeno přívlastkem "J", teď nevím)
Athlon do 939 má dvojkanálový řadič RAM a ne HT :-). HT by měl mít jen jeden. Opteron až 3.

Jerhyn
Jerhyn
Level Level
18. 3. 2005 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo s tim s tebou souhlasim ze APG x PCIe co se tyce stejneho GPU moc rozdil neni... jen minimalni

btw...to sem nevedel ze Winchester je dualcore ;o))))))

Hirogen
Hirogen
Level Level
17. 3. 2005 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No vidíš, mě to zajímá! Mám GeForce 6600GT AGP, tak jsem rád, že SH takto zareagoval. Byly tu dohady o tom, jaké ovladače pro testování by se měly používat. Reakce SH byla kvůli tomu, aby odpověděli, kde se výkon skutečně zvedne a kde ne. Já redakci chválím za pružnost a reakci vůči čtenářům!!!

Jerhyn
Jerhyn
Level Level
17. 3. 2005 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co se tyce screenshotu davat ho nemusis udelam ti klidne za 10 vterin screen kde budu mit treba 100 000 bodu jen se mi to proste nezda je jasny ze to taky testuje zvlast grafiku nehlede na procaku, ale AGP a PCIe je krapet znat...

zbytecne silny? a co sem mel podle tebe koupit do 939 s PCIe? :o) je to tak akorat a na 6800Ultra nemam nejsem milionar...co se tyce grafiky ta se da vzdy upgradenout ale az to bude niz zatim sem spokojeny...jen me drti monitor...ale co vsechno beha na max...btw kdyz myslis ze mame srovnatelny compy chtel bych na tom tvym videt Far cry na full detail 1280x1024 potazmo 1600x1200 ono nejaky cisla v 3D marku jeste nic neznamenaji ;)

a co se tyce vyrovnane sestavy myslim ze je idelani...

Jerhyn
Jerhyn
Level Level
17. 3. 2005 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no teda k tem hodnotam jestli mas 8280 na sempronu a 256 MB ram...ani se mi to nechce verit...

ja mam teda bez OC...oc sem jen zkusil jak to jde ale vratil sem to pac de vsechno plynule na defaultu takze nemam potrebu taktovat...na default settings v 3D marku 03 8.089 a to mam A64 3200+ 1GB dual ram OCZ CL2 a Asus extreme N6600GT PCIe takze se mi tech tvejch 8280 moc nezda na takovy sestave

Jerhyn
Jerhyn
Level Level
17. 3. 2005 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

grafiku ti prece nevyvracim...jen to byla poznamka k tem pametem...

enriqo
enriqo
Level Level
16. 3. 2005 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

john.don
john.don
john.don
john.don
john.don
john.don
john.don
john.don
.....

Jerhyn
Jerhyn
Level Level
16. 3. 2005 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo jen si dovolim se zeptat ohledne tve sestavy...

procak sempron...dejme tomu financni omezeni ale kdyz uz 6600nonGT a OC proc a grafika...tak 256MB RAM? Neni to trochu hooodne malo? :o) na to ti jedou s bidou wokna natoz na tom poradne parit:o)

Jerhyn
Jerhyn
Level Level
16. 3. 2005 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cetl si ten clanek vubec? Tady se porovnavaly hodne spatne ovladace 66.93 s vice odladenymi 71.84 a ne nejake pseudo 75.90 bez WHQL (nerikam ze sou spatne ja taky nejedu na ofic. 66.93) ale kdyby sis nainstaloval 66.93 a pak 71.84 s WHQ, porovnal je, tak pak ten narust bude ....

takze nevim co ma znamenat tvoje posledni veta "Neviem teda ci tie ovladace naozaj prinasaju taky narast vykonu ako je to tu popisovane." Nesrovnavej jablka s hruskama ;)

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
15. 3. 2005 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

3DMark05 je naprogramovaný tak, aby měřil prakticky nezávisle na sestavě. Reálně byste mohl mít výsledky ještě o nšco vyšší.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
15. 3. 2005 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdybych něco udělal špatně a věděl o tom, tak si ty výsledky mohu vymyslet a nikdo ani necekne :-) Ne, teď vážně - osobně bych v tom viděl právě nedokonalost driverů 66.93, protože např. v UT2004 je vidět evidentní limitace kolem 45 fps. Právě proto jsem zveřejnil nový článek s naměřenou 6600GT, aby bylo vidět, že na tomto GPU jsou výsledky 71.84 o řád lepší než s 6600 non-GT. Sám si nedovedu tato čísla vysvětlit, nicméně s nastavením driverů ani benchmarku jsem nehnul ani o píď.

DavesMan
DavesMan
Level Level
15. 3. 2005 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To se doufám nestane. Kdyby jo, vylítnou ceny mejch milovanejch ATInek na nehoráznou sumu, protože tu nebude schoppný/adekvátní konkurent. A to teď NVIDIA zejména svou 6600GT opravdu je!

Krevety
Krevety
Level Level
15. 3. 2005 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chvalim ... jde o pozitivni zpravu a konecne zase ctu pekny clanek ze jen reinstalaci ovaladacu mam o 1/3 vyssi vykon. Sem zvedav co vytlaci ati s X700ky :))

arny_71
arny_71
Level Level
15. 3. 2005 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim, ja vidim i v techto ovladacich nastaveni potlaceni obnovovaci frekvence...

Jerhyn
Jerhyn
Level Level
15. 3. 2005 07:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen takovy mensi dotazek...pisete test. setavu

Základní deska Intel D925XCV (čipset i925X)
Procesor Intel Pentium 4 Extreme Edition 3,40GHz (Gallatin, 200MHz FSB, LGA775)
Paměť 2x Samsung 512MB DDR2-533, CAS 4
Grafická karta Leadtek WinFast PX6600 TD (128MB)
HDD Maxtor D740X 6L040J2 (40GB, 7200 ot./min)
Zdroj Fortron FSP350-60PN(PF)

ale na konci clanku pisete "Za zapůjčení grafické karty ASUS eXtreme N6600GT k testům děkujeme společnosti ASUSTeK Computer Inc."

na jake karte tedy byli vlastne testy provadeny? ikdyz vim ze je to celkem jedno ale jen by me to zajimalo protoze prave ASUS eXtreme N6600GT vlastnim.
Jen tak mimochodem vcera si kamarad nove drivery nainstaloval (ma starsi grafiku 5700XT AGP tusim a spadl mu cely system ;) )

jinak v 3D Marku 05 mam 3.534 na default settings s 71.xx (ted nevim presne cislo ale 84 to nejsou - nejake starsi)...tak nevim jestli by to vubec byl nejaky pozorovatelny rozdil...

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
15. 3. 2005 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jerhyn Díky za upozornění, úvodní část bylo jen překopírovaná z původního článku a zapomněl jsem do sestavy přidat řádek. Od testů dále je článek kompletně nový.

enriqo
enriqo
Level Level
11. 3. 2005 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uvádzate testovaciu zostavu:
" * Základní deska Intel D925XCV (čipset i925X)
* Procesor Intel Pentium 4 Extreme Edition 3,40GHz (Gallatin, 200MHz FSB, LGA775)
* Paměť 2x Samsung 512MB DDR2-533, CAS 4
* Grafická karta Leadtek WinFast PX6600 TD (128MB)
* HDD Maxtor D740X 6L040J2 (40GB, 7200 ot./min)
* Zdroj Fortron FSP350-60PN(PF)..."

Zas ja mám:
" * asus a7n8x- del.
* amd athlon 1700+@1,83/166Mhz
* 2x A-data 512Mb DDR 500
* gk sparkle 6600 agp s 128Mb pamäť
* 2x hdd /nie raid/
* zdroj enermax 375

Ovládače mám: 66.93

Po prečitaní článku som si urobil aj ja test PC /graf. karty/:

V 3dmark03: 6846 bodov /základné nastavenie/
V mother nature: 42,2fps,
Pixel 2.0: 100,7fps
Cpu test: 52,1
V 3dmark05: niečo cez 3000.

Nebudte smiešny a nehanbite sa uviesť aj skutočný ciel tohoto článku. Už s tým zavádzaním dosť preháňate - v 3dmark - 4856 bodov s takým compom - ved to geforce 4 zvádne toľko.

Ten test sa vôbec uskutočnil?

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
11. 3. 2005 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@enriqo Vy jste ale veselý chlapík... Pokud budete takových výsledků dosahovat i nadále, rádi Vás zaměstnáme jako experta přes grafiky :-) Jen tak pro informaci doporučuji toto:

http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld19JRD04OTMmdXJsX3BhZ2U9Ng==
http://www.hartware.net/review_430_8.html
http://www.hartware.net/review_430_9.html
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/2004-27gpu2_35.html
... a tak dále

enriqo
enriqo
Level Level
12. 3. 2005 21:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Sorry, možno som prehliadol, ale ja mám GT verziu a Vy asi testujete len 6600. Ten rozdiel je aj tak veľký.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
12. 3. 2005 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Ano, přehlédnul jste se, my "asi" testujeme jen GeForce 6600 a nikde není uvedeno nic jiného. Fuj to jsem se zase rozčílil...

jesper
jesper
Level Level
15. 3. 2005 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Ahoj Zdeňku,

tak konečne si sa dočkal tých nových ovládačov od NVIDIE a už nebudeš frflať, že sú to lamery, čo neupdatujú drivery na svojej stránke -:)))))).
Ja som to vždy hovoril: NVIDIA RULEZ ....
Inak super článok.

enriqo
enriqo
Level Level
15. 3. 2005 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Neviem, ale odrazu tu je test aj s "GT" - a moje výsledky ešte vždy nie sú na zahodenie (slabý comp v porovnaní so silným compom). Test ovládačov je ináč na super úrovni a to navýšenie môžem len potvrdiť (inštaloval som ich po prečítaní tohto článku). V 3dmark mi pridalo + 500 bodov, a tiež v doom3 a farcry je znatelné zrýchlenie. Pripomínam ešte raz že mám 6600 gt verziu.
Ps: kedy bude ten konkurz na toho experta, ponúkam špičkový rozhľad, skúsenosti a fanatizmus v oblasti.

Roob
Roob
Level Level
15. 3. 2005 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát tak neviem ako je taktovana ta vasa 6600GT ale ja som mal s 66.93, athlon 2000+@2100mhz v 3Dmark03 cca 7600 bodov a 3Dmark 2005 cca 3600 bodov. Karta sla gpu 550 a ram 1120. Podobne (prakticky zhodne) vysledky boli aj na A64 2800+ (1800Mhz).

Patrik Bauchel
Patrik Bauchel
Level Level
16. 3. 2005 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Hmmm no ale kdyz bude kvalita obrazu horsi tak co vykon nevylezl ze??? :-)

enriqo
enriqo
Level Level
16. 3. 2005 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Urobil som ešte raz test s 66.93, ktoré som dal na adresu ( http://webgrafik.sk )
presne:
http://webgrafik.sk/3dmark/3dmark.html
Grafická karta nie je pretaktovaná, len procesor na 1,84Ghz /s fsb 333/,ktorý je oficiálne 1700+ s frekvenciou 1,43Ghz.

mEpH
mEpH
Level Level
8. 3. 2005 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co takhle udelat test na na nekterych starsich kartach? Co treba nove ovladace versus Ti4200, MX440 apod. ?

arny_71
arny_71
Level Level
8. 3. 2005 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mEpH K cemu by to bylo dobre?

DavesMan
DavesMan
Level Level
15. 3. 2005 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mEpH Tyhle karty jsou dneska dobrý tak na Word a Excel a k tomu ti bohatě stačí ovladače přibalené ke g.k. na CDčku.

danno
danno
Level Level
8. 3. 2005 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nahodou je tento clanok pre mna velmi prinosny, lebo zistujem ze preinstalaciou ovladacov na novu verziu svojej mainstreamovej karte k badatelne vyssim vykonom nepomozem.

arny_71
arny_71
Level Level
8. 3. 2005 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@danno Jo, presne te zaver jsem si ze srovnani odnesl i ja. Nicmene, pouzivam FW71.81, protoze nizsi verze pry obcas blbne na me grafarne (GF6660GT). TO Zdenek Kabat: Dobra prace, libi se mi, jak jste zareagoval na pozadavky ctenaru vaseho webu. Jde videt, ze vas zajimaji nazory ctenaru, diky!

DavesMan
DavesMan
Level Level
8. 3. 2005 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, navýšení výkonu v testu Pixel Shaders 2.0 je opravdu znatelné a rozhodně ne na hranici stat. chyby.
Otázkou pro mne spíš je, jestli se výkon právě pixel shaderů nezvedl jen v 3DM05. Věřil bych tomu, že by NVIDIA udělala optimalizaci právě takto, aby 3DM vykázal nárůst, ale ve hrách využívajících PS20 by se to vůbec neprojevilo. (NVIDIA určitě zná kód ps použitých právě v tomto testu, tak by pro ně nebyl problém zoptimalizovat drivery právě pro tuto sekvenci)

Hirogen
Hirogen
Level Level
8. 3. 2005 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím poděkovat redakci SH za snahu a ochotu ohledně srovnání ovladačů. Uznávám, že opravdu asi není výkon ve hrách znát tak, jak se to ukazuje v Marku 03/05.
Nicméně optimalizace v ovladačích 71.xx jsou znát i ve hrách! Jen ne všude. Zkuste si zahrát s ovladačema 66.93 FarCry u vulkánu třeba na 6600/6600GT a pak to zkuste s 71.xx. Co poznáte na první pohled je plynulost při pohybu nebo otáčení. Ale musím uznat, že jinde jsem to nepocítil.

Reklama
Reklama