Zpět na článek

Diskuze: Trump řekl, že je COVID-19 méně smrtelný než chřipka, Facebook to smazal

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

asiselia
asiselia
Level Level
11. 10. 2020 05:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

❤️ Ohod­noť­te mo­ji mo­kro­u ku­nd­ič­ku - http://photo017354712.teentits.online

JUWARE
JUWARE
Level Level
8. 10. 2020 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ať má Trump, nebo kdokoliv jiný pravdu, nebo ne. Cenzura je zcela nepřípustná! Každý jednotlivý člověk by měl mít právo vyjádřit svůj názor, bez ohledu na jeho správnost v jeho tvrzení. Všichni smíme říkat i ty největší kraviny, protože v tom spočívá svoboda slova. Samozřejmě je ještě třeba rozlišit jak je věta podaná. Není možné říkat, politik X je debil, ale politik X podle mého názoru vykonává svou funkci špatně.
Pokud facebook, nebo kdokoliv jiný odstraní příspěvek ohledně tvrzení o onemocnění COVID-19, nebo jakémkoliv jiném, měl by podat vysvětlení z jakého důvodu tak učinil. Pokud se jedná o "potírání fake news", měl by doložit argument, který toto tvrzení vyvrací. Přesto si myslím, že by příspěvek neměl mít nárok smazat, ale třeba umístit k němu text, který by příspěvek označil jako potenciálně se nezakládající na pravdě, nebo že se jedná o neověřené informace.
Ale neměl by mít právo mazat příspěvky podle libovůle. Kdo je tou autoritou, která rozhoduje o tom, co se smí a co nesmí říkat / psát?

wrah666
wrah666
Level Level
8. 10. 2020 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdepak byli tito cenzoři, když "západní aktivisté" začátkem roku šířili pomluvy o Číně? Falešná videa s ulicemi plnými mrtvol, "zaručeně pravé" uniklé zprávy o tisících a tisících obětí atd? Dokud se to politicky hodilo jisté klice, tak necenzurovali. A za další: Povšimněte si, jak zcela nekonzistentně je jednáno s různými sociálními sítěmi, dle země původu majitele. Tiktok pronásledován za to, že by údajně MOHL sdílet "důvěrná data" uživatelů s Čínskou vládou. Ne že by něco takového dělal, nebo o tom dokonce byly důkazy, ale prý by mohl. Zato FB maže, nebo naopak vydává své vlastní zavádějící informace a to je zcela v pořádku.. Jak říkám, prostě spravedlnost a jeden metr.

xmarek
xmarek
Level Level
8. 10. 2020 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na to, aby mi FB: https://bit.ly/2AIIk8e něco smazal nepotřebuji být Donald Trump. Nicméně myslím na velké cíle a vo to tu jde.
Jo a prezident? Omyl, král. :D
„Chceš-li vést ovce, naučit se žít s vlky.“ — Marek Xara Quarda

esmo
esmo
Level Level
8. 10. 2020 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

„Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale až do smrti budu hájit Vaše právo to říkat.“ Voltaire.

Všichni tu prskáte co si Trump napíše na internet, ale nikoho už moc nezajímá cenzura projevu ze strany FB. Ano je to soukromá společnost, můžou si dělat podle svých pravidel co chtějí. Ale až budou noviny a jiná média takto cenzurovat, tak si na to vzpomeňtě :)

drqq
drqq
Level Level
8. 10. 2020 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@esmo Voltaire má jistě pravdu. Předpokládal však inteligentní JEDNOTLIVCE.
120 let po Voltairovi napsal jiný Francouz (Gustave Le Bone) knihu Psychologie davu. Inu pokrok. Z této knihy vychází dodnes všichni manipulátoři a propagandisté. Když tedy stojíte o citáty, zvláště poučné věty:
"Už od počátku civilizace davy podléhaly vlivu iluzím. Hlavním faktorem ve vývoji národů byl vždy klam. Davy totiž netouží po pravdě, pokud se jim nelíbí, mají raději klamy, které je oslňují. Ten, kdo se snaží v lidech vzbudit iluze, je ovládne velmi snadno, naopak, ten, kdo se lidi snaží zbavit iluzí, skončí jako oběť."
"Jedině zkušenost má dostatek moci na to, aby zničila iluze, které jsou nebezpečné. Je ale nutné, aby se zkušenost často opakovala, protože zkušenosti nabyté jednou generací nemají význam pro generace následující. To je hlavní důvod, proč nemohou historická fakta sloužit jako důkaz."
Teď se hraje o to, jestli lidé musí stále dokola opakovat stejné průšvihy.

esmo
esmo
Level Level
8. 10. 2020 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq Zda Voltaire předpokládal inteligentní jednotlivce rozhodně říct s určitostí nemůžeme.
Předpokládal ale svobodu projevu a onen inteligentní jednotlivec, si už jistě udělá obrázek sám.
O citáty nestojím, jsou mi ukradené. Pouze jsem se vyjádřil k svobodě projevu a stejně jako Voltaire ji hodlám bránit.

drqq
drqq
Level Level
8. 10. 2020 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq Jedna věc je vyjádření vlastního názoru v diskusi, veřejné vyjádření k davu je něco úplně jiného. Nemyslím si, že Voltaire mluvil o propagandě. Naproti tomu jakékoliv veřejné vyjádření současných politiků je v první řadě určeno veřejnosti. Pokud ten politik není osel, chová se podle toho.

esmo
esmo
Level Level
8. 10. 2020 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq Nemyslím si, že v tom je zas tak markantní rozdíl jak se snažíš popsat.. Vyjádření je jen jedno, ať je to v okruhu přátel, nebo před sálem posluchačů, nebo v rozhlase. Svoboda slova má být obecná. Je pouze na společnosti, jak se k projevu postaví.

drqq
drqq
Level Level
8. 10. 2020 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Manipulátoři uznávají jen ta fakta, která jsou v souladu s jejich potřebami. Dělal to Hitler, dělali to komunisti, dělá to i Trump. Tímto nestavím Trumpa s Hitlerem do jedné řady. Píšu jen o manipulaci. Manipulátorů je kolem nás mnoho, ale takovou moc a dosah jako Trump nemá žádný. U Donalda má pokřivení reality hodně velký dopad.

bison
bison
Level Level
8. 10. 2020 01:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chrípka je v populácii rozšírená oveľa viac , preto je úmrtí oproti covidu neporovnateľne viac a je preto pre civilizáciu nebezpečnejšia. Kým sa Covid dostane na úroveň chrípky, bude to už 1736 vlna....a na trhu bude 8562 vakcína proti Covidu....

snajprik
snajprik
Level Level
8. 10. 2020 06:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison čo robili dodatočne krvne testy vzoriek tak covid-19 našli vo vzorke s 2018. Preto ked začali testovať tak ten covid našli v každej krajine sveta. Ked si to tak vezmeš pred rokom v EU umrelo na chrypku 700 000 ludi len v tedy sme o covide nevedeli všetko to bola chripka... covid nieje ako covid už mu našli zo 20 000 mutacii. Preto na slovensku zomreli 45 ludi ktory mali covid, ale nepišu že zomrelo 45 ludi na covid, covid je svina čo ti podstatne oslabi imunitu a ked maš nejake važne ochorenie tak smola.

zivan
zivan
Level Level
8. 10. 2020 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik A nenasli po dodatecnych testech covid i ve vzorcich Adama a Evy? Ja bych se ani nedivil :-D

peteb
peteb
Level Level
8. 10. 2020 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik To, že našli covid ve vzorcích z roku 2018 nemusí nutně znamenat, že dnešní viry jsou "potomky" toho původního. Může jít o dvě zcela nezávislé mutace, které skončily se stejným(podobným) výsledkem každá s vlastní historií (ne)šíření v populaci. Příčemž mutace (2018) nezaznamenala takový "úspěch" u lidí jako ta 2019.

ZipX
ZipX
Level Level
8. 10. 2020 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Problém je že keď niekoho zrazí auto alebo spadne z lešenia a zomrie, tak sa v správe napíše že zomrel na covid (ležal v nemocnici, kde covid mu pomohol so zhoršením dýchaním) a takto sa narukujú čísla.. rovnako ako starý ľudia majú zápal pľúc, zomrú nato ale v správe sa napíše že zomrel na choroby spojené so starobou

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
8. 10. 2020 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ZipX No, ve zprávách se obvykle píše primární a sekundární příčina smrti (jsou-li tímto způsobem dvě příčiny). Je poněkud zajímavé, že to, zda člověk zemře "s covidem" nebo "na covid" se u covidu řeší tak moc, ale když se to srovnává s chřipkou, tak u chřipky se to nebere v potaz. Ta vysoká čísla (u chřipky cca 1500 lidí ročně v ČR) mnoho lidí bere jako úmrtí "na chřipku", přičemž to jsou ale úmrtí "na i s chřipkou". Na chřipku u nás jako primární příčinou smrti ročně umře jen pár desítek lidí. Skutečné číslo však bude jistě znatelně vyšší, protože ne vždy se prokáže chřipka.

Pokud by se držel dosavadní říjnový průměr přes 20 úmrtí za den na covid/s covidem, tak do konce roku tu máme dalších 2000 mrtvých, tedy zhruba okolo 3000 lidí. A to je dvojnásobek toho, co se prokáže s chřipkou. Chřipka bude patrně mnohem výše (viz první odstavec), na druhou stranu těchto čísel s covidem dosahujeme s bezpečnostními opatřeními, která u chřipky neděláme. Nechci odhadovat, jaká by ta čísla byla bez nich. Za rok šíření nemoci (do března 2021) by to bylo okolo 4000 mrtvých lidí, a to za předpokladu, že ta čísla budou celou dobu stagnovat.

1) Když srovnáme nynější čísla, máme 1500 vs. 900 pro chřipku.
2) Pokud ale uvážíme, že covid je tu jen 7 měsíců, tak zprůměrováním dostaneme zhruba 1500 pro covid.
3) Pokud navíc uvážíme, že by se počet mrtvých neprůměroval, ale byl by na cca 20 za den jako v posledních týdnech, tak jsme na cca oněch 4000 lidech
4) Pokud bychom předpokládali, že počet mrtvých denně bude narůstat stejným tempem, pak bychom mohli hovořit o 20-40 tisících do března 2021.
5) Pokud se schválí a začne používat nová vakcína/lék, odhady těchto čísel naopak mohou klesat.

coolipi
coolipi
Level Level
8. 10. 2020 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ZipX Jenom k tomu doplnim, kdyby se konecne zacalo vetrat - hlavne ve sdilenych prostorech (verejna doprava, metro, bary, skoly...) tak nepotrebujeme spolehat na nejakou vakcinu, ktera nebude univerzalne fungovat proti 20000 mutaci tohoto viru. Farmaceuticka lobby samozrejme bude chtit zneuzit epidemie k vlastnimu obohaceni. Jenze u velke rady lidi vede ockovani k vedlejsim ucinkum, poskozeni mozku, autoimunitnim chorobam, ktere se nikde nezaznamenavaji, protoze "to neni prukazne".

Psal jsem jiz v polovine brezna clanek o dulezitosti vetrani v boji s epidemii. Zda se, ze jsme jiz dorazili do stanice idiokracie, protoze nikde se vetrani nedoporucuje, po skolach se nevyzaduje, lidi zaviraji okna i po proskoleni jak je to dulezite. To co sklidime je jen nasledek nepouzivani mozku k uvazovani.

V modelu prenosu viru, kde se da omezit sireni na ctyrech mistech jsme proste to nejdulezitejsi misto, ktere bude rozhodovat o tom, jestli je "otevreni ekonomiky" mozne zcela ignorovali. Sepisu jak to vidim ja:

1. Nechod tam vubec - 100% ucinnost
2. Dej si hadr pres hubu - ucinnost omezeni vypousteni od 50% pres 80% do 95% (satek, respirator FFC2, repirator FFC3)
3. umyj vzduch - vyvetrej to - odhaduji ucinnost mezi 10% az 90% (staci otevrit predni/zadni okenko v dopravnim prostredku). V obchodech otevrit dvere a v pritilehlem rohu otevrit nejake okenko aby byl pruvan. Ve skolach treba 2x za hodinu vetrat pruvanem 3minuty.
4. Ta sama maska - i lepsi masky budou propoustet 50% viru dovnitr, protoze rychle zvlhnou. Bez zvlhnuti az 98.5% u suchych N98 masek

Dodavam jeste pomocny bod:
5. kdyz nikoho neohrozujes v okoli, sundej si masku at nevlhne a nesnizuje svoji filtracni schopnost. Muze pridat 10%-40% ucinnosti masce kdyz ji pak potrebujete. V sirsim okoli ci po vetru by nemel nikdo byt, nebo by se mely osoby rychle mijet (beh, kolo...)

Bod 5 uvadim proto, ze muze byt pomocny ve skolach. Na jedne strane v Asijskych zemich, kde deti nosi celou dobu masku pri vyucovani neni potreba, protoze proste skolu/tridu zavrou pri jedne ci dvou nakazach na skolu, ale u nas, kde to deti proste nevydrzi muze pomoci. Co se mi doneslo, tak deti ktere musi mit respiratory to proste po nekolika hodinach uz nedavaji. Pres hodinu v tom sedi a pak o prestavce to sundaji a rvou a behaji kolem, aby pak zase trictvrte hodiny sedely zticha.

Mozna, ze by ve skolach bylo lepsi, kdyby deti nasazovaly masky jen kdyz maji mluvit a pak o prestavce, kdy brebenti neustale. Zkombinovat to s vetranim dvakrat za hodinu. Mozna s castejsim zkousenim, protoze jak znamo, pri zkouseni vsichni ani nedutaji, vcetne zkouseneho u tabule.

Obecne plati, ze nejmene toho clovek vypusti do vzduchu, kdyz sedi a mlci. Jakmile zacne mluvit, nebo zpivat a pak i kaslat, tak se dramaticky zvysuje pocet kapenek ve vzduchu, vcetne aerosolu kde jsou castice mensi nez 5um v prumeru. Ty pak poletuji po mistnosti a nesednou si.

Ocekaval bych, ze nejaka strategie jak se toho zbavit, jak "otevrit ekonomiku", proste jak udrzet chod spolecnosti bude obsahovat tento nejdulezitejsi bod - vetrani - a strategii jak ho nasadit.

Ticho po pesine. Minuly tyden konecne prohlasila pani Merkelova, ze vetrani je dulezite. Museli jsme na ni cekat pul roku? Vzdyt to bylo jasne v pulce brezna, ze to je ve vzduchu.

Muj clanek ktery jsem posilal ke zverejneni v pulce brezna je zde
https://blisty.cz/art/100434-nejlepsi-ochrana-proti-koronaviru-je-vetrani.html
Vsimnete si take, za jak dlouho mi ho zverejnili - posilan byl 16. brezna.

Irving
Irving
Level Level
8. 10. 2020 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison A co tak si ten článek přečíst?
"Dle CDC (Centers for Disease Control and Prevention - národního centra pro kontrolu a prevenci nemocí) na chřipku ročně onemocní okolo 39-56 milionů Američanů, přičemž se podílí na 24 až 62 tisíc úmrtí. Což má k Trumpově udávaným "více než 100 tisícům" dosti daleko. Když se podíváme na COVID-19, ten má prozatím v USA 7,5 milionů nakažených (tedy zhruba pětinu až sedminu proti chřipce), ale na svém kontě má 210 tisíc souvisejících úmrtí (tedy cca 3,5 až 9× více než chřipka). Na stejný počet nakažených tak COVID-19 udává stejná agentura čísla hovořící o 18 až 65krát vyšší úmrtnosti."

Takže ne, chřipka je sice rozšířena více, ale úmrtí je podstatně méně. Dojmy vs. pojmy...

1.6dynamic
1.6dynamic
Level Level
8. 10. 2020 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Irving Slovenskí chlapci čerpajú "informácie" z ruskej dezinfo scény infovojna, hlavné správy a podobne, tak potom tak vypadajú ich príspevky.

tombominos
tombominos
Level Level
8. 10. 2020 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Irving Problem je ten, ze data ke "chripce" nebudou moc vypovidajici. Takze se na ne neda jako na relevantni zdro moc spolehat. Normalne nikdo nedela testy "na chripku", jako se to deje u Covidu, proto nemuzete ani 'statistiky', ktere jsou o chripce vedene, brat jako prukazne. Tohle dobre mit na mysli, kdyz se caruje s cisli 'chripka vs covid'. Tim nezlechcuji Covid, jen rikam, ze vlastne nikdo nic poradne porad nevi a je tuna hypotez, kdy jedna muze byt blizsi realite nez druha. Akorat se neda rict, ktera...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
8. 10. 2020 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Irving S tímhle souhlasím. Nelze dělat přesné závěry, když zejména ke chřipce nemáme zrovna nejpřesnější data. Nicméně třeba v USA, kde dle oficiálních čísel vychází úmrtnost 18-65× vyšší u covidu než u chřipky, se dá říci, že i kdyby skutečná čísla pro chřipku byla klidně i desetinásobná, pořád by byla úmrtnost na covid násobně vyšší. Což už je docela vypovídající. Na druhou stranu čísla v ČR ukazují, že je to zatím řádově podobné. Takže co si z toho vybrat?

Ono to ale docela napovídá tomu, že zde hrají roli bezpečnostní opatření. Kdybychom se u covidu chovali stejně jako u chřipky (žádné roušky, sociální odstupy,...), tak by covidová čísla byla pravděpodobně řádově jinde (výše) a covid by vypadal výrazně nebezpečněji, než vypadá. Na druhou stranu, kdybychom se u chřipky chovali jako u covidu, tak by chřipková čísla byla řádově jinde (níže), takže by opět covid vypadal výrazně nebezpečněji, než vypadá. Ono je teď spíše otázkou, jak moc velký rozdíl to vlastně je a obávám se, že na tohle ani nelze najít odpověď (zejména proto, že neznáme přesnější chřipková čísla - s přesností, kterou dosahujeme u covidu).

Proto mě neustále udivuje, kolik internetových diskutérů bez větších základů virologie a statistiky tu odpověď "zná" (a to na obě dvě strany).

Irving
Irving
Level Level
8. 10. 2020 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Irving O tom, že je Covid smrtelnější než chřipka moc pochyb není, stačí se podívat na úmrtnost v postižených regionech za stejné období loni a letos za první pololetí roku. V těch nejvíce postižených oblastech byl počet úmrtí i 5x vyšší než v minulých letech a nic jiného než Covid se za příčinu asi označit nedá.

wrah666
wrah666
Level Level
8. 10. 2020 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Irving Ono je docela otázka, kolik lidí zařvalo, protože jim nebyla poskytnuta "neakutní" péče (a když už je tam jako akutní dovezla záchranka, tak se s tím nedalo nic dělat) případně kolik z nich se v atmosféře strqachu bojí vůbec jít k doktorovi. A kolik jich ještě bude. Nevím, jak dlouho tu bude "covid", ale na zanedbanou rakovinu nebo třeba srdce se neumírá hned. Trvá to roky.

Irving
Irving
Level Level
8. 10. 2020 23:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Irving Drtivá většina těch úmrtí byla na Covid. Ano, pár lidí, kterým nebyla včas poskytnuta akutní péče určitě zemřelo také, na druhou stranu část obvyklých úmrtí zase "odpadla" kvůli protiepidemickým opatřením, hlavně obětí autonehod muselo být výrazně méně. A je otázka, kam ty úmrtí na akutní stav počítat - pokud někdo zemře pro to, že pro něj není volný ventilátor kvůli Covidovým pacientům, tak sice není obětí Covidu ale jeho smrt s ním jednoznačně souvisí...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
9. 10. 2020 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Irving "O tom, že je Covid smrtelnější než chřipka moc pochyb není"

A přesto o tom mnoho lidí pochybuje (z toho, co se tak dívám, bych dokonce řekl, že jich je většina) a najdou se kvanta lidí, kteří tvrdí opak.

Irving
Irving
Level Level
10. 10. 2020 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Irving No jo, to je ten zázrak jménem lidská mysl. Je postavena tak, aby nám pomáhala přežít a vyrovnat se s problémy.
A jedním z efektivních přístupů je problémy prostě ignorovat. Funguje to u Covidu, funguje to i všude jinde...

Reklama
Reklama