Galerie 2
Valve Index: unikly specifikace chystaného VR headsetu
Aktualita Ostatní Virtuální realita Valve

Valve Index: unikly specifikace chystaného VR headsetu

Jan Vítek

Jan Vítek

Společnost Valve zrovna včera předběžně představila svůj VR headset, který dostal název Index. Teaser sliboval, že více informací se dozvíme v květnu, ovšem některé specifikace se nakonec dostaly na Steam podstatně dříve.

Reklama

Valve Index se tak již dostal na stránky Steamu, odkud ale byl zakrátko odstraněn, ovšem informace samotné se samozřejmě neztratily, i když nejde o vyčerpávající specifikace. V prvé řadě můžeme očekávat, že headset bude představen 1. května a přijde na trh 15. června, a to společně se dvěma ovladači pro levou a pravou ruku a také se základními stanicemi. Tím se ukázalo, že headset nebude schopen se sám orientovat v prostoru a že k tomu bude zapotřebí hardware navíc, takže o to asi bude obtížnější jej zprovoznit. Ale počkejme si na podrobnější informace. Co tu máme dál? 

Valve Index: unikly specifikace chystaného VR headsetu

Máme tu také nový obrázek ukazující Index z čelní strany, takže jsou jasně vidět přední kamery, které snad zajistí i nějaké AR funkce (rozšířená realita) a vedle toho tu máme integrovaná sluchátka. Jasně je také vidět kabel, který bude headset propojovat s počítačem, takže nejde o zařízení, které si vystačí samo, nebo jen nabídne bezdrátové propojení s PC.  

Očekává se využití Fresnelových čoček a displeje, který nabídne rozlišení 1440 x 1600 na oko, a to při obnovovací frekvenci 90 Hz. To už je celkem slušné, ovšem potvrzeno to nemáme.

Stránky už nesly pouze informaci o tom, že pro využití tohoto headsetu budeme potřebovat alespoň 2C/4T procesor a kartu na úrovni GeForce GTX 970 nebo Radeon RX 480. Doporučená sestava už má obsahovat fyzicky čtyřjádrový procesor a kartu o výkonu GeForce GTX 1070, takže nejde o zrovna krvavé nároky, ale ty budou pochopitelně záviset především na konkrétním softwaru. 

A právě softwarové hledisko bude zajímavé. Valve bude mít přirozený zájem na tom, aby se na jeho Steamu objevilo co nejvíce obsahu a toho už těžko docílí sám jako studio, které samo na vývoj her v podstatě rezignovalo. Může se ale spojit s dalšími studii a společnostmi, které na Steamu prodávají své tituly a vytvořit jim podmínky pro inzerci svých VR her. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama