Zpět na článek

Diskuze: Volvo představuje elektrické EX90: 111kWh baterka, lidar a Nvidia Drive

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

styxik
styxik
Level Level
10. 11. 2022 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám EV a FVE. Zrovna tenhle koncept Volva mě neoslovil, ale takový Rivian R1T by byl pro moji práci ideál. Bohužel než se tu ukáže....

bison
bison
Level Level
10. 11. 2022 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pri tejto hmotnosti si už treba všímať nosnosť mostov po trase do práce .

wrah666
wrah666
Level Level
10. 11. 2022 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Kdyby jen mosty, budou trpět celé silnice. Místo aby se razilo co nejlehčí auto s nejmenší spotřebou energie bude pohodička, třítunová kráva...

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 11. 2022 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Takhle si to vylobbovali automobilky, kdy pro ně bylo výhodnější stavět velká drahá auta s většími emisemi, než malá levná auta s nižšími emisemi. Tabulkově je ale malé lehké auto dražší na pokutách, než to těžké hovado. Automobilkám to ale došlo pozdě, nebo to byl záměr (deautomobilizace populace) čert ví, ale cesta zpět už není. Auta na syntetická paliva, nebo na vodík, je už pozdě. Tlačí se elektroauta a ten zbytek je jen v rámci prototypů, v myslích snílků nebo jen pokus co bude stejně ukončen.

wrah666
wrah666
Level Level
11. 11. 2022 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Nějak nevěřím, že by si kapři dobrovolně vypustili rybník. Zatím to spíš vypadá na stav, že žádná deautomobilizace nenastane. Jen to bude trochu dražší, takže zákazníky pěkně podojí, ale lidičkové si vezmou větší půjčku... A pro automobilky to bude mít neskutečný bonus: Ojetina starší 10 let nebude existovat. A vsadil bych se, že dosáhnou ještě lepších výsledků. (Tj že většina ani těch 10 let nevydrží) Ekologická zátěž maximální, ale prachy, prachy, prachy.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 11. 2022 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Naprostá většina lidí si nemůže dovolit koupit nové auto, jezdí v ojetinách a ti co si to koupily tak to bylo pod 500.000. Elektromobil se 150.000 km je drahá sranda a nová baterka ještě dražší. Tudy cesta nepovede. Pak tu byla velká část zákazníků co auta střídala, protože je dobře prodali dál a ti je prodali..., a ti je prodali,...a tak dále až to šlo do šrotu. Pokud z trhu zmizí 2/3 těchto aut bude to katastrofa nejen pro automobilky. Kapři si vypustí rybník, pokud budou věřit, že je tam další větší rybník, jenže elektromobily se nedostanou na cenu spalovacích aut, určitě ne tím že budou zlevňovat. Takže víra v levnou elektromobilitu pohřbí celý autoprůmysl, jediné co může přijít je zázrak v baterkách a modernizace elektrosítě, kterou nikdo nechce investovat. Infrastruktura se bude muset modernizovat, být hodně chytrá. Protože pokud by se zázrak konal a na každé střeše by bylo FVE a parkovalo tu tolik elektromobilů jako teď spalováků, tak stabilizace síťě by šla jedině s každým autem napíchnutým na nabíječku. Jo určitě by z toho zvlhlo kdejákému aktivistovi s levným lepidlem na ruce co je jakoby chycen na stěnu, ale je to extrémně, extrémně drahé a podle mě je reálnější utopie.

madPav3L
madPav3L
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Automobilky se ohání bezpečností různých asistentů, ale potom tam dají ohromnou obrazovku, která se na hovno ovládá a bezpečnost jde rázem do kopru, když čas strávený nastavováním na obrazovce versus na tlačítkách je mnohem delší.
Doufám, že do doby než budu kupovat nové auto, je tento trend přejde, protože ten hnus v žádném případě nechci.

cernakus
cernakus
Level Level
10. 11. 2022 01:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pohotovostní hmotnost 2,8 tuny a až za rok. Tolik Milane k tomu úžasnému pokroku v baterkách. Jestli tě tohle nepřesvědčí, že ty fantastická čísla nad 275 Wh/kg jsou jen marketingové bláboly, které tady bez špetky pochybností tlumočíš, tak už nevím co.

Jinak auto totálně na hovno, pokud EU neplánuje změnit silniční legislativu. Protože limit 3,5 tuny znamená, že to v praxi bez Céčka nelze se sedmi lidmi na palubě řídit. A zmínka o přívěsu je pak vyloženě trapná, protože to automaticky znamená B+E (zkoušky těžší než na náklaďák, IMHO umělá buzerace, aby si to lidi nepořizovali) při libovolné hmotnosti přívěsu.
O faktu, že tahat elektromobilem přívěsy znamená čtvrtinový dojezd, pak snad ani nemluvě.

To špehování interiéru kamerami se mi taky zrovna nezamlouvá. Nemám zájem být natáčen, jak se šťourám v rypáku. A to, že video neopustí automobil si mohou nalhávat nějakým naivním lepšoidům. Zkušený člověk ví...

Naštěstí na to Volvo nemám a i kdybych měl, rozhodně bych si ho nekoupil už jen kvůli tomu omezovači. Ale doufám, že ho nikdy nepotkám v protisměru, když zrovna selže počítač. To bude jak narazit do ocelové zdi.

mirek55
mirek55
Level Level
10. 11. 2022 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Jen dodám, že obludnost jménem Audi Q8 V12 TDI (dvanáctiválcový šestilitrový diesel!) měl pohotovostní hmotnost 2,6 tuny.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 To Audi je zajímavý příklad. Co se dívám, to Audi Q7 V12 TDI mělo 2,605 tuny bez řidiče. Výkon a točivý moment plus minus stejný (368 kW proti 380 kW, 1000 Nm proti 900 Nm), zrychlení horší (4,9 proti 5,9), užitečná hmotnost lehce horší (670 kg vůči 682 kg).

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Tak jsem se dostal k přesnějším údajům o hmotnostech a musím se opravit. 2818 kg je pohotovostní hmotnost dle EU, tedy včetně 75kg řidiče. Samo auto tak váží 2743 kg. Celková hmotnost není 3,5 tuny, ale 3380 kg, tedy uveze 637 kg (91 kg na osobu), počítáme-li do toho i řidiče. Takže proti Audi toho uveze méně.

mirek55
mirek55
Level Level
10. 11. 2022 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Jak známo, tak zrychlení elektromobilů závisí na stupni nabití akumulátoru, zatímco u spalováku je akcelerace s ubývajícím palivem lepší a lepší, i když nepodstatně. Taky ten V12 by byl u dnešní Q7 zbytečným výstřelkem, protože to samé by dokázal i V8, jen s menší hmotností. A i R6 280 kW/740 Nm by měla v průměru lepší akceleraci. Např. šestiválcové 750d je na stovce za 4,9 sekundy, což to Volvo při neúplném nabití už nedá. Za mě je teda v akumulátorech ještě hodně máknout.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Nebudu řešit, že se opět vybralo to nějvětší "monstrum", kdy je i menší diesel sám o sobě výrazně těžší jak elektromotory a že běžná váha se pohybuje o cca 400 kg níže
Za zmínku stojí, že Volvo uvádí pohotovostní hmotnost v závislosti na výbavě a Audi k tomu přidává váhu paliva, řidiče, zavazadel .. a jako bonus může mít až 3500 kg tažné a výrazně vyšší maximální rychlost (taky elektronicky omezenou) ;)

Zase jsme u těch papírových draků(jmenovitý výkon) a stále byla i ta nejmonstrónější Audina lehčí ;)

Btw Volvo pravděpodobně uvádí u váhy nějakou střední hodnoty v závislosti na výbavě, takže se dá předpokládat, že nejvýkonější verze TMP-EE bude ještě těžší než těch 2818 kg

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 "Za zmínku stojí, že Volvo uvádí pohotovostní hmotnost v závislosti na výbavě a Audi k tomu přidává váhu paliva, řidiče, zavazadel .. a jako bonus může mít až 3500 kg tažné a výrazně vyšší maximální rychlost ​(taky elektronicky omezenou​) ;​) "

Volvo má taky hmotnost s řidičem. To, že se pohotovostní hmotnost liší v závislosti na výbavě platí úplně stejně pro BEV jako pro ICE.

Tažné. No a vidíte, a před chvíli tady někdo tvrdil, jak je těch 2200 kg úplná blbost, protože na to člověk potřebuje speciální řidičák. A někdo jiný najednou tvrdí, že je to horší, protože utáhne jen tak málo. Já se jen nepřestávám divit, jak dva lidé dokážou na jednom parametru shazovat auto s úplně opačnými důvody. Vždycky se najde nějaký pohled, na kterém shodit cokoli. Mít to méně, tak se bude argumentovat, že to nic neutáhne a je to pro typické použití na prd; takhle se argumentuje, že je to stejně málo a ještě je potřeba řidičák; kdyby to umělo 3500 kg, tak by to zase bylo špatně, protože řidičák... Max. rychlost... taková už je doba (Volvo má omezovač na 180 ve více autech, i ICE).

"takže se dá předpokládat, že nejvýkonější verze TMP​-EE bude ještě těžší než těch 2818 kg"

Jak bylo psáno výše, to, že hmotnost bude vyšší než 2680 kg, bude jistě platit i pro tu Audi, pokud se naplní další výbavou.

mirek55
mirek55
Level Level
10. 11. 2022 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Pochybuji že do té Q7 V12 TDI toho šlo ještě hodně dokoupit. To byl sakra vrcholový model, demonstrátor technologií a historicky jedno z nejobéznějších SUV - ty dnešní jsou jinde.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 "Pochybuji že do té Q7 V12 TDI toho šlo ještě hodně dokoupit. "

A neplatí náhodou úplně totéž pro EX90? ;-)

mirek55
mirek55
Level Level
10. 11. 2022 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Ne neplatí. Vrcholná BMW-Mercedes-Audi jsou proti vrcholným Volvům vždy lépe vybaveni. Např. sedačky v 2,5 tuny vážícím BMW X7 jsou proti tomuhle Volvu jasně luxusnější. X7 vypadá z venku odporně, ale uvézt jsem to musel.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 - zmiňuji, co sami uvádí v technických specifikacích pod čarou a vzhledem k tomu, že dané auto nejde ještě na trh, tak to je možná ten důvod, proč uvádí jakýsi průměr pro všechny konfigurace..

- jde o to, že legálně můžete táhnout s lehčím autem více i bez B96 či B+E a vyšší, že se na to někdo upíná jak touncí, tak to už je jiná :)

- s tímto BEV nemůže s "B" tahat víc jak 750 kg a s lepší Audinou cca 1,2 tuny s obyčejnou B96 je ten rozdíl ještě markatnější, kdo potřebuje víc, tak si automaticky dělá B+E nebo vyšší ;) >> případně se dělají výrazně lehčí BEV, kde se dá táhnout i se základním "B" např. větší obytný přívěs s limitem soupravy do 3,5 tuny ..to nejde ani s tou Audinou bez B96/B+E a vyšší

- víte 1+1 jsou 2 a když má vůz až o 1300 kg větší kapacitu tažného + je rychlejší o 70 km/h atd., tak je prostě lepší :D Nechápu, co na tom chcete pořád okecávat :D

- to byla váha pro "TOP" produkt/vlajku s "brutálním" pohonem a současný TOP se motá kolem 2,2-2,3 tuny ..

satryx
satryx
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
10. 11. 2022 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Pane Šurkala, obdivuji vás, že máte ještě tu energii se tu s nimi dohadovat. Jsou to prostě Petrollheadi, kteří by pro svou pravdu zaprodali i svou matku. Nechte je žít ve svém světě jako konspirační teoretiky a podobnou havěť ;)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 "Ne neplatí. Vrcholná BMW​-Mercedes​-Audi jsou proti vrcholným Volvům vždy lépe vybaveni."

Tak řeč byla snad o tom, kolik se toho dá ještě doobjednat. Dívám se na Volvo, můžete si zvolit barvu a ze dvou kol, zatmavení bočních skel (to moc hmotnosti nepřidá), barvu interiéru, Pilot-Assist, vyhřívané sedačky, lepší audio a tažné. Pokud neberu výběrové věci, všehovšudy 5 položek.

Vaše vrcholné Audi Q7 V12 TDI? Seznam příplatkové výbavy je 16stránkový dokument (13 stran s příplatky)! Vypisovat to tu všecko fakt nebudu, ale jen namátkou, co bylo v tomto Vašem übervrcholu za příplatek (nepočítám designové pakety, kola,...): adaptivní xenonová světla, jízdní asistenti, boční airbagy vzadu, 4zónová klima, navigace s TV, nezávislé topení, rolety, audio systém B&O, zábavný systém pro zadní sedadla, elektrické nastavení předních sedaček, nastavitelná poloha zadních sedaček, tónovaná skla, panoramatická střecha, tažné, telefon, adaptivní tempomat, sklopná zrcátka s kompasem, vyhřívaný volant,...

Jo a abych nezapomněl. To Volvo stojí v základu v Performance verzi 110.650 EUR. To naftové Audi vyšlo na 130.600 EUR v roce 2009. V řeči dnešních čísel s inflací 170,5 tisíce EUR.

A zajímavé je, že to auto vyjede na trh v roce 2024, ale Vy už dnes víte, že to bude méně luxusní.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 "proč uvádí jakýsi průměr pro všechny konfigurace"

Uvádí se normální pohotovostní hmotnost s řidičem (o cca 140 kg vyšší než u té Audi s podobnými dynamickými parametry). Vždyť do toho Volva skoro nejde nic ani doobjednat. Tónovaná skla moc na hmotnosti nepřidají, SW funkce pro asistenty také ne, náhrada jedné audiosoupravy za jinou možná trochu.

"víte 1+1 jsou 2 a když má vůz až o 1300 kg větší kapacitu tažného + je rychlejší o 70 km​/h atd., tak je prostě lepší :D Nechápu, co na tom chcete pořád okecávat :D "

Jen mě udivuje, že jeden shazuje auto na základě jednoho parametru, že to je trapné a je to nevyužitelně moc, a druhý to shazuje na úplně tomtéž parametru, že je to málo. Tak já tedy nevím, kolik by to tedy mělo být, abyste byli spokojeni.

"to byla váha pro ​"TOP​" produkt​/vlajku s ​"brutálním​" pohonem a současný TOP se motá kolem 2,2​-2,3 tuny"

Tak já také nikde netvrdím, že je EX90 lehké auto :-)

mirek55
mirek55
Level Level
10. 11. 2022 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Volvo nikdy necílilo na úplný vrchol v luxusu, tak je to pravděpodobné. Ty sedačky a celkové pojetí interiéru taky na vrchol nemíří.

mirek55
mirek55
Level Level
10. 11. 2022 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Já petrolhead nejsem. Mám rád i hybridní Toyoty a elektrokoloběžky. Kolo si časem taky koupím s akumulátorem, ale až se zlepší všechny vlastnosti, zatím mně to za to nestojí. Koloběžky se spalovákem bych nejraději zakázal.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 "Volvo nikdy necílilo na úplný vrchol v luxusu, tak je to pravděpodobné."

Tak ono ani Audi není považováno za vrchol a z německé trojky je obecně považováno za nejnižší značku. Naopak Volvo sice kdysi na vrchol necílilo, ale teď ano, Volvo je dnes už prémiová značka.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Tak ono je ale dobré získávat názory a argumenty ze všech stran, protože můžu mít špatný názor nebo zapomenout na nějaký důležitý detail, pohled na věc... Na tu Audi jsem už docela zapomněl, jen mi nějak není jasné, co se s ní mělo dokázat. Protože se ukázalo, že Audi tu mělo o "závratných" 5 % lehčí auto s podobnými dynamickými parametry, podobnou užitečnou hmotností, a navzdory tomu, že mělo diesel a ne obří baterku, bylo o 20-50 tisíc EUR dražší, nemluvě o inflaci, která by to v dnešních částkách dala skoro na dvojnásobek, a tvrzeních o příplatcích a vlivech na hmotnost, která ukázala přesný opak toho, co bylo proklamováno. Ale jsem rád, že to vím, zas mám o něco širší kontext. Bohužel je vidět, že si všechny ty "důkazy" musím dohledávat sám (a když tedy hledám, zda je to pravda, obvykle důkazy odporují tomu, co tvrdí, což je také zajímavé).

A také se zjistilo, že když je "potřeba", produkt se dá shodit na tom, že je jeden parametr hodně i málo zároveň. Což tu u některých zdaleka není poprvé.

BTW. já mám také rád benzínová auta, ideálně atmosféricky plněná :-)

mirek55
mirek55
Level Level
10. 11. 2022 17:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Audi S8 - cena 3,7 milionu.
Audi A8 long - cena 3,2 milionu.
Volvo S90 - cena 2 miliony.

Dojmologii necháme stranou.

mirek55
mirek55
Level Level
10. 11. 2022 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Ta Audina byla vyhlášená vypasená svině všech těžkých sviní, takže pokud volvo udělá auto, které je ještě těžší, tak by se nad tím inteligentní jedinci mohli alespoň zamyslet. Opravdu tedy platí, že těch jindy nepodstatných ​5 % navíc je v tomto případě závratných a stojících za zmínění.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 zase ten papírový drak :)

Kde se dá Volvo EX90 objednat v jakékoliv konfiguraci? Vždyť sami na své, webu zmiňují, že se to může ještě měnit(aspoň tak chápu slovo předběžné) a ze začátku boudou prodávat jen "380".. btw bude se prodávat za cca 3 miliony a tam by byla trochu ostuda mít jen "holobyt" a vše si připlácet ...

- jak proboha můžete vědět jakou má těžké BEV dynamiku? Kolik jste s ním najel?
Prohoba už se "vyserte" na papírové draky. Ano při akceleraci na rovince to bude zajisté super, ale všude jinde dostane díky vysoké váze pravděpodobně na prdel. Docela jasný důkaz je S plaid, který na okruhu dostává na prdel od výrazně slabších ICEV. Na papíře má S Plaid naprosto bombastické parametry, ale v reálu to vypadá jinak..

- kde řeším jeden parametr? Ve více v užítných parametrech je vždy lepší, takže jestli ujedu dál, utáhnu víc, doplním energii rychleji atd., tak je to prostě lepší ... Co chcete řešit? Budu se opakovat (vy si vždy nějak vytěsníte, co se vám nehodí), že s tím lehčím vozem odtáhnu legálně i těžší bržděný přívěs s pouhým "B" bez rozšíření B96 a s je ten rozdíl ještě větší ..vždyť to Volvo je těžší jak ohromný Dodge RAM s obřím motorem..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Takže teď je problém, že je Vovo málo drahé? :) Opravdu chcete argumentovat tím, že vysoká cena = prémiová značka? Pokud ano, tak jste právě dokázal, že Tesla je prémiová značka. Audi RS Q8 3,58 mil. Kč, Tesla Model X Plaid 3,55 mil. Kč. Což jste jistě nechtěl.

Já nevím, ale mně elektrické SUV za 2,57-2,7 mil. Kč přijde jako dost drahá sranda a rozhodně něco, co míří do prémiového segmentu. Ale Vy to asi máte za lidové vozítko.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Znova, já jsem nikde neřekl, že je to lehké auto. Naopak, myslím si, že je opravdu hodně těžké, ostatně v článku je to i napsáno. Jen prostě nechápu, co jste tou Audinou chtěl dokázat. Mně přijde, že jediné, co jste dokázal, je to, že i ICE umí být opravdu hodně těžké.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 "bude se prodávat za cca 3 miliony a tam by byla trochu ostuda mít jen ​"holobyt​" a vše si připlácet ... "

No vidíte, a ta Audina stále přes 3 mega a připlácelo se tam za tolik věcí, že to vydalo na 16 stránkový dokument, kde v podstatě na každé stránce máte dlouhý seznam příplatkové výbavy. U Volva mají jednu položku na výběr na 4 dvoustranách s fotkami, aby celý ten dokument nebyl na půl A4. Takže ta Audi tedy musí být velká ostuda dle Vaší definice. Prodává se za 3 mega a v příplatkové výbavě je snad stovka položek.

"Ano při akceleraci na rovince to bude zajisté super, ale všude jinde dostane díky vysoké váze pravděpodobně na prdel."

Ta Audi váží skoro stejně. Rozdíl je 5 %. Znova, nikde netvrdím, že je to lehké auto. Je opravdu velmi těžké, je to i v aktualitě. Ale propána, je to 5metrové SUV, to ho budete porovnávat podle chování na okruhu? Tady jde o to, že to dobře zrychlí při předjíždění, bude to mít dobré pružné zrychlení, utáhne to ten přívěs bez toho, aniž by se to auto trápilo,... Nebudete mít nedostatek výkonu v podstatě žádné situaci. To platí pro jakékoli konkurenční auto a je jedno, zda jde o BEV nebo ICE.

"Budu se opakovat ​(vy si vždy nějak vytěsníte, co se vám nehodí​), že s tím lehčím vozem odtáhnu legálně i těžší bržděný přívěs s pouhým ​"B​"

No to já ale nerozporuju. Snad popáté říkám ano, to Volvo je opravdu těžké. Ale vytáhla se tu z nějakého důvodu jakási Audina, která má úplně ten stejný problém jako toto Volvo. Tak se pořád ptám, co se tedy na ní mělo dokázat? Jak měla dokázat nevýhodu tohoto BEV, když má i jako ICE ty samé problémy?

mirek55
mirek55
Level Level
10. 11. 2022 23:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Proč problém? Volvo prodává za tolik, kolik je ochoten dát zákazník a zákazník za oturbený čtyřválec nechce dát víc jak 2 miliony, když konkurence nabízí i lepší motory. Tesla je cenou prémiová značka, ale má proti skutečné prémii ubohý interiér. To že je auto elektrické samo o sobě zvyšuje jeho cenu, tudíž elektrické SUV za 2,6 milionu je něco jako SUV se spalovákem za 2 miliony - nebrat za slovo, nevím přesně kolik je příplatek za čistě elektro. I to audi prodává nějaké drahé elektro, ale benzínová A8 je určitě luxusnější.

mirek55
mirek55
Level Level
10. 11. 2022 23:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 „Jen prostě nechápu, co jste tou Audinou chtěl dokázat. Mně přijde, že jediné, co jste dokázal, je to, že i ICE umí být opravdu hodně těžké."

V12 TDI je extrém, který byl v historii vyjímečný a není normální se extrému přibližovat, natožpak ho překonat něčím, co má ještě tu drzost se označovat za ekologické. To jediné co jsem dokázal, je velká nadváha elektromobilů pomocí srovnání se spalovacím extrémem. BMW 750d xDrive vážilo 2,1 tuny a jeho akcelerace se nebude zhoršovat a luxus je větší.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
11. 11. 2022 01:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Ve Volvech jsem jezdil (EX90 samozřejmě ne) a Audi je prostě lepší. Navíc koncern sám o sobě nemá zrovna přívětivou cenotvorbu ve srovnání s konkurencí, což vidíme i u Škodovek >> btw pořád to srovnáváte s poměrně starým vozem vs. auto, které ještě není v prodeji >> kolik by vážilo takové BEV v té době se stejnými užitnými parametry?

Proboha jaká ostuda, když mi za příplatek nabídne výbavu, které to Volvo nesahá ani po kotníky...ano v praxi nebude výrazný rozdíl (pokud nebude vlastník nějaký maniak, který dokáže vůz vytěžit na 100%), ale to nic nemění na tom, že Audi za ten příplatek nabízí opravdový a drahý nadstandard...

Nevím, co bude za příplatek a co bude v základu, protože konfigurátor EX90 jsem neviděl a sami tvrdí, že ze začátku bude nabídka osekaná(ani jsem si nevšim, že se u Volva samostnatně natačí kola přední a zadní nápravy) + Audi umožňuje za příplatek takovou konfiguraci, že se o tom Volvu může jen zdát a asi to tak zůstane pokud to za rok za dva nezmění, takže se není čemu divit, že je Audi dražší, když nabídné o vesmír lepší volitelnou výbavu a ano za ty speciality si nechá pořádně zaplatit, ale kdo to nevyžaduje si koupí Audi v "základu" s váhou kolem 2,2 až 2,3 tuny pod 3 miliony a pořád to bude lepší jak to Volvo..

řeší se dynamika, tak se vším všudy .. akcelerace na rovince není komplexní hodnocení dynamiky vozu, ale jak se celkově chová v celém spektru za jakékoliv situace.. a to prostě váha i celkově elektrický pohon ovlivňuje hodně i přes všechny asistenty a inteligentní podvozky .. vy si opět vyzobáváte, co se vám hodí ..

No vidíte a vše co jste vyjmenoval, tak v tom je lepší Audi :)

Stejný problém tomu přisuzujete vy ;)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus " Jestli tě tohle nepřesvědčí, že ty fantastická čísla nad 275 Wh​/kg jsou jen marketingové bláboly, které tady bez špetky pochybností tlumočíš, tak už nevím co. "

Ale no tak. 111 kWh ve 275Wh/kg váží 403 kg (bavím se jen a pouze o článcích), ve 300 Wh/kg by to bylo 370 kg. Rozdíl 33 kg. Vy jako na 2,8 tunách hmotnosti poznáte, zda to má 275 nebo 300Wh/kg články? Já bych si tak moc nevěřil. Když to váží 2818 kg, tak mi řeknete, že 300Wh/kg články neexistují, ale při hmotnosti 2785 kg byste mi řekl "máte pravdu, opravdu vidím, že ty 300Wh/kg články existují"? Řekl byste mi úplně totéž. Nedokazuje to vůbec nic. Navíc ani to, pokud by ty články opravdu existovaly, automaticky neznamená, že byly použity.

"Jinak auto totálně na hovno, pokud EU neplánuje změnit silniční legislativu"

Mám pocit, že jsem někde něco o plánovaném zvýšení zaslechl, ale nemohu to zatím potvrdit.

"Protože limit 3,5 tuny znamená, že to v praxi bez Céčka nelze se sedmi lidmi na palubě řídit."

A proč by jako nemohlo? To tam chcete vozit 7 100kg chlapů? Jestli budeme uvažovat cca 100 kg na osobu (včetně k nim příslušným zavazadel), tak Vám limit nosnosti nedovolí dosáhnout plné kapacity osob snad u poloviny aut na trhu. Do 3,5 tuny máte 682 kg, 97 kg na osobu. U 5místného auta to máme 485 kg. Spousta 5místných aut má méně (i s připočítáním oněch 75 kg za řidiče, která se počítá do pohotovostní hmotnosti).

"A zmínka o přívěsu je pak vyloženě trapná, protože to automaticky znamená B+E"

Stejně jako to budete potřebovat u klasického ICE XC90.

"O faktu, že tahat elektromobilem přívěsy znamená čtvrtinový dojezd, pak snad ani nemluvě. "

Čtyřikrát vyšší spotřeba, okolo 80 kWh/100 km? Viděl jsem tedy hodně testů s Teslami a přívěsy a spotřeba byla obvykle tak někde okolo 25-45 kWh/100km podle velikosti, aerodynamiky a hmotnosti přívěsu. Neviděl jsem, že by někomu výrazněji klesl dojezd pod polovinu.

vilcoo
vilcoo
Level Level
10. 11. 2022 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus tu legislativu nemusi menit EU, na slovensku bol limit pre skupinu B zvyseny na 4250kg este tento rok prave kvoli BEV

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2022 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vilcoo mělo by to být jednotné v rámci EU (Němci to měli ještě volnější a museli se podřídit)

4250 kg platí plošně všude (auto až 3,5 +0,75 přívěs nebo lehčí auto, ale nad 0,75 t nesmí celková váha přesáhnout 3,5 tuny)

Reklama
Reklama