Seznam kapitol
O možnosti provozovat mobilní procesor v desktopu jsme si říkali už několikrát a dokonce jsme zde měli recenzi AOpenu a DFI s čipovými sadami i855. Dnes navážu recenzí AOpenu 915GMm-HFS, který staví na čipové sadě i915 a díky tomu podporuje všechny moderní vlastnosti jako DDR2 nebo PCI-Express.
Grafické testy
	O tom, že integrované jádro GMA900 nemůže stačit na GeForce 6600GT snad není třeba diskutovat, ale důležitější je, že i když je použito pomalejší Pentium M, tak grafický výkon je podobný.
Jen pro zajímavost zde mám výsledky srovnání GMA900 s novějším GMA950, které je použito u čipové sady Intel 945G (jedná se pouze o pár výsledků naměřených s procesorem Pentium 4 660, více testů bude obsahem některé z dalších recenzí):
| GMA950 | GMA900 | |
| UT 2003 - FlyBy | 52,1  | 50,1  | 
| 3D Mark05 | 294  | 251  | 
| 3D Mark03 fill-rate | 1 492,6  | 1 169,8  | 
| 3D Mark03 pixel shadery | 9,2  | 7,1  | 
| 3D Mark03 vertex shadery | 1,7  | 1,3  | 
| Aquamark 3 - VGA | 645  | 630  | 
| Aquamark 3 | 6069  | 5904  | 
Takže ve skutečnosti nepomůže ani novější GMA950. Výkonem to stačí na dobrou práci ve Windows, případně nějakou starší hru, Doom nebo Halfa si moc nezahrajete.
	
	V testu Unreal Tournament 2003 Pentium M začíná ztrácet. Na Asus s Athlonem 3200+ to dělá dokonce 100fps. Jinak si všimněte, že jak DDR tak i DDR2 paměti jsou vyrovnané, jelikož ve hře nejsou postavy a není nutné provádět náročné výpočty, při kterých by byla paměť využívaná nejen od grafické karty, ale také od procesoru.
	Jak jsem již psal, jakmile do hry vstoupí větší počet postav, do paměti se začne prodírat nejen VGA, ale i CPU a rychlejší DDR2 paměti se stávají výhodou.