Plně naložený elektrický Ford F-150 Lightning má o 25 % kratší dojezd než prázdný
Že má těžší auto vyšší spotřebu, to asi nikoho nepřekvapí. Nedávno to otestovali na elektrickém pickupu Ford F-150 Lightning, který jako plně naložený ztratil čtvrtinu svého dojezdu. Jak jsou na tom ale spalovací auta?
	Má Ford skutečně ztrátu 60 tisíc USD na každém EV? Kde je zakopaný pes?
Možná jste v posledních dnech zaregistrovali zprávu, že automobilka Ford má na každém svém prodaném EV obrovskou ztrátu téměř 60 tisíc USD. Jako vždy, je potřeba se trochu více dívat na kontext, každopádně EV pro Ford opravdu zisková nejsou.
	Bývalý CEO Fordu: "Tesla je o generaci před ostatními"
I když jsou internetové diskuze plné toho, jak společnost Tesla nemůže ohrozit tradiční automobilky, už mnoho šéfů těchto automobilek přiznalo, že Teslu považují za firmu, která jim hodně utekla. Nyní se přidává i bývalý CEO společnosti Ford.
	Patent Fordu: Neplatíte leasing? Auto vypne klimu nebo se samo zabaví a odjede
Pokud neplatíte splátky leasingu, leasingová společnost vám obvykle vůz zabaví. Moderní technologie ale do procesu přináší mnohem více možností. Auto může na finanční nesrovnalosti upozorňovat omezováním svých funkcí.
	Ford po požáru baterie zastavuje produkci elektrického F-150 Lightning
Ford pozastavil výrobu důležitého modelu F-150 Lightning. Velmi populární elektrický pickup má už nyní problém s nedostatečnou výrobou, nicméně požár v továrně pošramocené image výrobce asi moc nepřidá. Není však sám, kdo má problémy s požáry.
	Autonomní auta Argo AI končí, Ford a VW ruší projekt
Projekt autonomních aut Argo AI končí. Dva největší investoři do projektu, automobilky Ford a Volkswagen, v něm už nevidí další perspektivu a ukončují jeho činnost. Obě firmy mají nyní s autonomními auty trochu jiné plány.
	Ford investuje 50 mil. USD do Redwoodu, recyklační firmy od zakladatele Tesly
Pokud má mít elektromobilita smysl, je potřeba vyřešit několik otázek. Jednou z nich je i recyklace akumulátorů. Automobilka Ford proto nedávno investovala do recyklační firmy Redwood Materials, kterou založil jeden ze zakladatelů Tesly.
	Na MIT vznikl fotocitlivý "reprogramovatelný" inkoust
V laboratořích univerzity MIT vznikl inkoust, který může jako kůže chameleona měnit svou barvu, což je ovlivnitelné jeho vystavením UV záření. MIT tak mluví o inkoustu PhotoChromeleon.
	Ford ukázal robotického doručovatele jezdícího v autonomním voze
Vize firmy Ford obsahuje humanoidního robota, který se dokáže sám sbalit, aby nezabíral moc prostoru a vozí se v autonomní dodávce. Z té pak umí až ke dveřím donést objednaný balík. Jak to bude vypadat?
	Designéři Fordu pracují ve virtuální realitě s Gravity Sketch
Virtuální realita může být užitečným nástrojem pro designéry při vytváření nejrůznějších návrhů. To si myslí i automobilový výrobce Ford, a proto někteří designéři Fordu využívají VR headsety a nástroj Gravity Sketch.
	Ford zavádí do továren exoskeleton EksoVest
Pracovat celou směnu s rukama nad hlavou není zrovna pohodlné, a proto automobilka Ford nabízí svým zaměstnancům speciální exoskeleton EksoVest. Ten významně ulehčí námahu a pomáhá tak i předcházet zraněním.
	Autonomní Fordy budou možná mít odnímatelný volant i pedály
Automobilka Ford si nechala patentovat řešení řízení pro budoucí autonomní vozidla. U nich by mělo být možné odejmout pedály i volant pro autonomní řízení a půjde je nasadit zpět, když člověk bude chtít manuálně řídit.
	Ford představuje spojení autonomních dodávek a dronů
Automobilka Ford vidí budoucnost v samořiditelných vozidlech. Z toho důvodu představila svou vizi, ve které se objevují autonomní dodávky, které jsou zároveň vybaveny i drony, jež se postarají o poslední úsek cesty k zákazníkovi.
	Ford investuje miliardu dolarů do Argo AI na vývoj autonomních vozů
Autonomní vozy jsou dnes velkým tématem a ani společnost Ford nezůstává pozadu. Prezentovala už několik prototypů a nyní investuje celou miliardu dolarů do startupu Argo AI. Ten bude spolu s Fordem vyvíjet autonomní systémy a možná je i licencovat dalším.
	Ford začne testovat autonomní vozy i v náročnější Evropě
Autonomní vozidla od Fordu jsou již nějakou dobu testována na amerických silnicích zejména v Kalifornii, Arizoně a Michiganu. Od příštího roku by se ale mělo začít testovat i na evropských silnicích, které jsou komplikovanější.
	Ford chce do roku 2021 nabídnout autonomní vozy bez volantu
Už více než deset let zkoumá společnost Ford přímo v amerických ulicích schopnosti autonomních vozů, jejichž flotilu se letos chystá ztrojnásobit. Firma také oznámila, že chce do roku 2021 začít vyrábět zcela samostatné vozy, které nebudou potřebovat volant.
	Ford a MIT testují autonomní "taxíky" v kampusu univerzity
Ford Motor Company a Massachusetts Institute of Technology (MIT) spolu vyvinuly speciální elektrické autíčko, které bude testováno v kampusu univerzity. Má sloužit k rozvozu studentů a učitelů po areálu.
	Autonomní Ford Fusion Hybrid zvládá jízdu v noci bez světel
Samořídící automobily se dále překotně vyvíjí a Ford nedávno vyzkoušel jízdu svého autonomního vozu Fusion Hybrid v noci bez zapnutých světel, čehož by běžný řidič byl jen těžko schopen. Byla využita technologie LiDARu.
	Patent od Fordu přinese do autonomních aut projekční plátno
Nejenže nebudete muset řídit, protože vaše auto to udělá za vás, ale budete se při jízdě moct dívat na filmy. Alespoň tak si to představuje Ford, poněvadž si nechal patentovat nápad na soukromé kino v autonomním autě.
	Google chce s Fordem vyvíjet samořiditelná auta
Společnosti Google a Ford v této době diskutují o možnosti, že by spojily své síly při vývoji autonomních automobilů, které při pohybu na běžných komunikacích nepotřebují řidiče. Co tedy může z této spolupráce vzniknout?
	Ford hodlá implementovat Bluetooth do svých vozů
Bezdrátová technologie Bluetooth není zatím přese všechny přísliby příliš rozšířena. Zdá se však, že přišel konečně její čas; totéž si myslí i Ford, který touto technologií hodlá vybavit své vozy.