Zpět na článek

Diskuze: Tesla za 25.000 USD "je zde" o 50 % dráž, než bylo slibováno: oholené Modely 3 a Y

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

sroobik
sroobik
Level Level
8. 10. 2025 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

naopak, treba z toho ako prve vyhodit toho nebezpecneho vrazdiaceho autopilota a mozu auto predavat daleko lacnejsie. Ked ho vyhodia zo vsetkych tesiel, tak vsetky mozu predavat lacnejise a nemusia ani riesit nove modely.

snajprik
snajprik
Level Level
9. 10. 2025 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik Preto sa tak dari Čine, nepcha tam sprostosti a jej elektro auta začinaju od 11 000 dolarov a niesu oholene na kosť ako tie blbe Tesly.
Čina sa naučila od EU že potrebuješ lacne suroviny, kvalitnu a lacnu vyrobu, funkčnu a odolnu elektroniku a nemaš konkurenciu, takto EU dobila celý svet svojou kvalitnou a lacnou vyrobou. Škoda že posledne roky EU prišla o rozum...

rpajik
rpajik
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
9. 10. 2025 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik Pokud z auta vyhodím softwarovou věc, kterou jsem už napsal a kterou mám, Na čem konkrétně jako automobilka ušetřím, abych to mohl prodávat levněji?

Mimochodem pojem "vraždící autopilot" je hodně odvážný. Docela by mě zajímala statistika, ale skoro bych se vsadil, že ten autopilot je pořád mnohem bezpečnější než průměrný řidič.

sroobik
sroobik
Level Level
9. 10. 2025 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rpajik lebo to ma vysoke naklady na vyvoj a prevadzku a je to uplne zbytocne, resp kontraproduktivne.

zzw30
zzw30
Level Level
9. 10. 2025 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rpajik taky by mě zajímalo kolik zabil lidí autopilot vs. kolik zabili lidí lidští řidiči :D

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
9. 10. 2025 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rpajik Jako že jim zaměstnanci co na tom pracovali, vrátí výplaty, když se to smaže?
Jako budou tam nějaké sensory, co by šlo vyhodit, i ten HW by pak mohl být slabší, ale něco z toho používají i různé bezpečností asistence, které brzy mohou být povinné. A ten vývoj řeší i pro ostatní modely. Navíc Ursula teď pověřila strany a vlády aby honem něco podobného zařídila, možná i za pomoci celovodičů, když ty polo nám tolik nejdou...
Takže rušit to a začít vyvíjet něco nového se v této situaci taky nemusí vyplatit, zvláště když by se to týkalo jen základního modelu s nízkou marží, do kterých se jim možná zase tak moc nechce jít.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
9. 10. 2025 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rpajik to je u toho případu co píšu níže, člověk si dává pozor bo pak je velmi potrestán vězením na velmi dlouhou dobu (vzal si život, tak my ti ho sebereme taky) Jenže když se stala smrtelná nehoda tesle tak pak dostala jen pokutu a navíc zapírali důkazy vyšetřovatelům, kteří pojali podezření, a najali si odborníka, který obnovil smazaná data v tesle a zjistil že tam je skript který ty data měl úmyslně smazat
https://www.zive.cz/clanky/tesla-v-roli-dabelske-korporace-muskovi-lide-marili-vysetrovani-aby-ochranili-autopilota-ktery-kaslal-na-pravidla-a-zabil/sc-3-a-236262/default.aspx

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
9. 10. 2025 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rpajik No a v těch pokročilejších modelech to jako nebude? Jak ušetřím náklady na vývoj, když to stejně vyvinu pro verzi Premium? To nedává vůbec žádný smysl.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level Level
9. 10. 2025 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rpajik I jeden případ je špatně. Když bouráte vy, zodpovědný jste vy, když bourá autopilot zodpovědný je kdo? Automobilka se tomu brání snaží se pokaždé vyvinit. Kdyby měla být zodpovědná za každý případ tak se nedoplatí a nic takového vyvíjet nebude.

Prezentovaným cílem je nahradit člověka a dosáhnout nulových nehod. Cokoliv jiného je klamání zákazníka. Že to ještě neumí? Tak ať Musk jde třeba bručet. Na konci toho řetězce zodpovědností je stejně on.

Umíte si takový přístup "já za nic" představit například u autopilota v letadlech?

rpajik
rpajik
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
9. 10. 2025 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rpajik Tesla prodala spoustu aut, kde si uživatelé zaplatili spoustu peněz za to, aby měli rozšířeného autopilota či dokonce v budoucnu plně autonomní řízení.

Přestože plně autonomní řízení ( i po dekádě slibů ) stále není, tak je tam nějaký vývoj a lidé co zi za to zaplatili to přijalii jako platbu za podporu a vývoj toho produktu.

Když by Tesla vývoj zařízla a nebo dokonce ty funkcionality i odebrala, tak minimálně v USA je čeká velký soudní spor o odškodnění podvedených klientů.

Z pohledu HW auta je to jedno ... aktuální generace spoléhají pouze na kamery, které tam jsou i kvůli sentry módu či suplují parkovací senzory nebo sledování mrtvého úhlu. Takže Tesla pro odebrání té funkcionality stejně z pohledu senzorů na ničem neušetří.

jt
jt
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
10. 10. 2025 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rpajik Odpovedali ste na "snajprik":
"Pokud z auta vyhodím softwarovou věc, kterou jsem už napsal a kterou mám, Na čem konkrétně jako automobilka ušetřím, abych to mohl prodávat levněji?"

Vy ste asi nepochopil, čo písal. Automobilka nič neušetrí. Ale predsa, ak to tam nechcem, tak predsa taký model nebude predávať za rovnakú cenu a cenu vývoja nebudem rozpúšťať v takých autách. Problém je, že predajca (a v tomto prípade priamo Tesla) vám predá auto bez tých sračiek o 100 lacnejšie a keď si to tam neskôr budete chcieť dať, tak zaplatíte 1000 (obrazne). Takže ten vývoj reálne budete platiť aj v tom aute, čo ten systém nemá, lebo zľava je len symbolická.

drkt
drkt
Level Level
14. 10. 2025 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rpajik Smysl to dává. Náklady na konkrétní model není totéž jako náklady celé fabriky...

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
9. 10. 2025 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik mno taky nechápu proč si kupuji auto ale chci aby řídilo samo. Od toho je vlak nebo autobus, když chci být pasažér a spoléhat se na dovednosti někoho jiného. Mám kamaráda na depu trolejbusů, na vozidlech mhd jsou v zadu reklamní nápisy, porovnání mhd a osobní dopravy. A poslal mi fotku trolejbusu, mhd=bezpečí auto=nebezpečí. A ten trolejbus byl napasovaný do rodinného domku 😝 😝 😝 😝 😝 😝

JiVy
JiVy
Level Level
9. 10. 2025 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Rozdíl může být třeba v tom, že autonomním autem jedu tehdy, kdy potřebuji, zatímco MHD podle jízdního řádu?
Bezpečnost dopravy se posuzuje podle nehod na osobokilometr a ne podle jedné nehody.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
9. 10. 2025 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas "Bezpečnost dopravy se posuzuje podle nehod na osobokilometr a ne podle jedné nehody."
ale beru to že i běžný řidič dokáže lépe reagovat na nepředpokládáné situace než autonomní auto. Ale vlastně tady jsem na omylu, při řízení se nikdy nestane nic nepředpokládaného 😲 😲 😲 😲 , a popř jako už jsem posílal tesla bude důkazy i jimi způsobeném smrťáku vyšetřovatelům zapírat.

JiVy
JiVy
Level Level
9. 10. 2025 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Nehody eviduje policie a ne Teslla. Rozdíl může být v tom, že běžný řidič i malou nehodu hlásí kvůli pojišťovně, zatímco Tesla by to nahlásit nemusala kvůli statistice.
Takže by stačilo se omezit na velké nehody, ty se do statistik dostanou tak, jako tak.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
9. 10. 2025 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas ten odkaz tu dávám už po několikáté jak se tesla snažila zapřít svou vinu na smrtelné nehodě co způsobila
https://www.zive.cz/clanky/tesla-v-roli-dabelske-korporace-muskovi-lide-marili-vysetrovani-aby-ochranili-autopilota-ktery-kaslal-na-pravidla-a-zabil/sc-3-a-236262/default.aspx
docela blbě jste to pochopil, ona ty důkazy zapírala před vyšetřovateli. Né svým lidem.

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
9. 10. 2025 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas To autonomní aktuálně bude na předpokládané nepředpokládané situace reagovat stejně možná i lépe než řidič. U těch opravdu nepředpokládaných bude část řidičů reagovat opravdu lépe, ale v provozu se pohybuje i spousta kaskadérů, nováčků, starších lidí s pomalejšími reakcemi, unavených ať už jízdou do Chorvatska v kuse, nebo po náročném pracovním dnu/noci. I tam každý zareaguje jinak rychle a ne každý správně. Jak píšeš i ten profesionální řidič MHD se občas utne, co teprve ten nováček.
Každý den máš na silnicích 3,5k mrtvých a dost z toho může být při zcela předvídatelných situacích, které někdo blbě vyhodnotil. Včera jsem jel kolem audiny na střeše odložené na sjezdu z rychlostky (skoro kilometr před tím místem je rychlost snížená na 90), lehce mrholilo, takže stačilo trochu dát nohu z plynu... Autopilot by to projel za špatného počasí nejspíše 70kou, což dělá spousta lidí i za toho dobrého...
V průměru pak ten pokročilý autopilot může mít hodně podobné výsledky jako průměrný řidič, jen se to více rozmazává a není na to připravena legislativa.

jirka-77
jirka-77
Level Level
11. 10. 2025 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Protože někde v Česku je nejbližší zastávka 5 km a nejbližší spoj za 5 h.

Reklama
Reklama