Zpět na článek

Diskuze: Elektrický Mercedes AMG GT XX ujel díky 850kW nabíjení za den 5479 km, rovník zvládl za 7,5 dne

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

potooczech
potooczech
Level Level
29. 8. 2025 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naštěstí 850kW nabíječky jsou doslova na každém rohu :D
Studie naprosto k ničemu.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 8. 2025 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Moc nechápu Váš příspěvek. Jde o rychlostní rekord demonstrující aktuální schopnosti technologie. Nejde o praktický test a studii v reálném provozu. Každopádně i tak to ukazuje, že už dnes máme vyvinutou technologii a baterii, která zvládne opakované extrémně rychlé 850kW nabíjení a extrémní zatížení, takže skutečný reálný provoz při nižších nabíjecích výkonech, nižších odběrech při nižších rychlostech s delšími prodlevami mezi nabíjeními pro ni bude "relaxačním pobytem", když to zvládne takový extrém přes 7 dní v kuse. A to rozhodně k něčemu je.

BTW. i když ne v Evropě, tak např. v Číně je těch 850kW+ nabíječek už docela dost.

drkt
drkt
Level Level
30. 8. 2025 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Něco jako ta ukázka jak dojeli s elektomobilem na pol akorát za sebou museli táhnout naftovej agregát na nabíjení?

jt
jt
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 9. 2025 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Pán Šurkala, vy tu drbete za kW a kWh a to je správne. Ale potom ja budem Vás drbať za ten rýchlostný rekord, lebo nedosiahli maximálnu rýchlosť, ale maximálny dojazd za 24 hodín, tak asi dojazdový rekord?
To len tak na odľahčenie.

No a teraz k tým technológiám. Je to pekné, ale je to ako keby ste povedali, že máme aj raketové motory a dosahujeme omnoho väčšie rýchlosti. Snáď chápete, čo chcem povedať. Je to síce pekné, ako ukážka, ale v živote nepraktické (treba na to mať špeciálne a drahé auto a nerobme si ilúzie, že nasadenie takýchto technológií do praxe tie EV ešte viacej predražuje, ako by bolo únosné).

"nabíjeními pro ni bude ­"relaxačním pobytem­", když to zvládne takový extrém přes 7 dní v kuse"

Myslím, že všetci chcú používať EV niekoľko rokov, tak je otázne, koľko by takéto extrémne nabíjanie a vybíjanie vydržalo. A na nejaké extrapolácie sa nemusíme hrať. Pretože aj ja vypijem pivo za 10 sekúnd, ale za 10 minút ich 60 fakt nedám.

tombominos
tombominos
Level Level
29. 8. 2025 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vsechno pekne, ale az bude mit 'prumerne' elektroauto dojezd s baterkoou za kazdeho pocasi aspon z Prahy do Bratislavy, bez potreby dobijet, tak mne vzbudte :)

jt
jt
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 9. 2025 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos Ja mám pocit, že priemerné auto zvládne aj cestu z Košíc do Prahy. Je to do 700 km, takže nevidím problém. Skôr by som sa bál času dojazdu a počtu nabíjaní EV, lebo dosť veľa je po diaľnici a pokiaľ by EV malo ísť 130 km/h, tak to vidím aj na dve dobíjania priemerného EV (v podobných cenových reláciách ako BEV). Realita je krutá. EV do mesta je iná pesnička. Ale jednoúčelové auto si kúpi len niekto, čo nevie čo s peniazmi.

Mr.GO!
Mr.GO!
Level Level
29. 8. 2025 04:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me přijde, že vysoká teplota vzduchu v tomto případě je ve prospěch, protože si myslím že tento rozdíl v odporu teplého vzduchu je ve prospěch spotřeby, zvlášť když výkon potřebný k překonání odporu vzduchu roste v závislosti na rychlosti s druhou mocninou

rpajik
rpajik
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 8. 2025 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhledem k tomu, že jezdili na uzavřeném okruhu rychlostí 300km/hod, tak je Váš komentář poměrně irelevantní. V běžném provozu takovou rychlostí nikdy nepojedete.

Mě naopak přijde, že je to super .... pokud by mu to při rychlosti 300km/hod vydrželo 20 minut ... tak se bavíme o spotřebě nějakých 90-100kWh/100km ( podle dat co jsem našel má baterie v tom autě kapacitu cca 90-100kWh ). Bugatti Veyron si při rychlosti 300km/hod vezme cca 85 litrů benzínu, což je víc jak 800kWh/100km.

snajprik
snajprik
Level Level
28. 8. 2025 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rpajik Tento mercedes ma 114kW/h bateriu a vykon elektromotorov je 1000kW 1360koni
cca za 7minut tento autak dokaže zožrať pri plnom vykone tu 114kW/h baterku.
To aby vydržal isť na nej 1h to by spotreba nesmela presiahnuť 100kW vykon a 100kW na to aby išlo auto 300km/h nestači
preto som usudil že max 20 minut 1/3 hodiny čo by bolo 300kW/h spotreba.
Samozrejme bugaty ked ide 300km/h spali 85litrov ale za 20 minut je to cca 28L.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 8. 2025 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik "Tento mercedes ma 114kW​/h bateriu" ... čo by bolo 300kW​/h spotreba."

Proboha, to je co za jednotka? Buď máte kWh nebo kW, ale ne kW/h. Násobí se to, nedělí. To je dvakrát chyba ve vzorci.

"na to aby išlo auto 300km​/h nestači preto som usudil že max 20 minut 1​/3 hodiny čo by bolo 300kW​/h spotreba. "

Konečně správná myšlenka, opět však s blbými jednotkami. Na 300 km/h stačí cca 300kW výkon (ne 300 kWh, ne 300kW/h, ale 300 kW, to je jednotka výkonu, resp. okamžitá spotřeba - proboha i u CPU a GPU udáváte okamžitou spotřebu TDP ve wattech a žádných wattech za hodinu). Takže tady by to smysl dávalo, 20 minut (1/3 hodiny) s výkonem 300 kW dá 300 kW * 1/3h = 90 kWh a ujede se při tom 300 km/h * 1/3h = 100 km.

"Samozrejme bugaty ked ide 300km​/h spali 85litrov ale za 20 minut je to cca 28L. "

Zase špatné jednotky. 85 litrů je na 100 km, ne na čas. Takže špatný výpočet se špatnými jednotkami. Jede-li to 300 km/h, 100 km ujede za 1/3 hodiny (20 minut). Takže 85 litrů na 100 km, resp. na 20 minut (tzn. za hodinu by to spálilo 255 litrů, protože jestli jede hodinu rychlostí 300 km/h, tak za hodinu ujede 300 km a poněvadž na 100 km spálí 85 litrů, na 300 km, které zvládne za onu hodinu, je to 255 litrů). Takže mu dojde palivo zhruba stejně tak rychle jako tomu elektromobilu.

snajprik
snajprik
Level Level
28. 8. 2025 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

škoda že niesu podrobne info, ale od rychlosti typujem že každe 100km bol nabijať, 20 minutova jazda a 5 minut nabijať.
Realita je kruta pochybujem že realne na ceste najde každe 100km nabijačku o 1MW ktora bude prazdna a pri ceste :)
Momentalny rekord elektro kamiona Praha Brno a speť je tyždeň...

Don Q
Don Q
Level Level
28. 8. 2025 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik @ snajprik:
Nabíjení Mercedesu probíhalo přibližně každých 400 km, cca každých 1 až 1,5 hod.
El. kamion ujede trasu Praha→Brno→Praha za 5 až 7 hodin.

snajprik
snajprik
Level Level
28. 8. 2025 23:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Don Q mi chceš povedať že toto auto dokaže prejsť 400km pri rychlosti 300km/h s bateriou 114kW/h? to si fakt mysliš že toto auto dokaže prejsť 100km na spotrebe 28kW/100km rychlosťou 300km/h?
Ja mam spalovak o 81kW a pri plnom vykone dosiahne max 200km/h a toto elekto si vystači s 28kW/100km
Aby si bol schopny udržať 300km/h potrebuješ minimalne 300kW vykon čo znamena že toto auto by muselo mať cca 400kW/h bateriu aby prešlo 400km pri rychlosti 300km/h, len že toto ma len 114kW/h bateriu.

Ten kamion je real test s praxe tych 7 dni, to si mysliš že elektro kamion plne naloženy ti zvladne cca 500km za 5 hodin?
Možno papierovo, ale realne 7 dni.

drk22
drk22
Level Level
29. 8. 2025 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Don Q By mně zajímalo kde jsi vzal těch 7 dní. (to už fakt přeháníš) I když musí jet 80 (na což tedy kamionaci klasicky dlabou) tak to s kapacitou jeho baterii zvladne na jedno nabití a během jednoho dne i s případnou přestávkou. (3h jedna cesta)

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
29. 8. 2025 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Don Q Je to placka kousek nad zemi kde je spousta veci podrizena aerodynamice. Nejen vnejsi tvar ale i podvozek. Soucasne se jede na okruhu, kde potrebujete minimum pritlaku, protoze je to jedna velka klopenka. Hodne vzdalene od klasickeho rodineho kombiku na silnici.

Na aerodynamickem kole jsou rekordy pres 130km/h pri vykonu 0,4-0,6 kW.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 8. 2025 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik "Realita je kruta pochybujem že realne na ceste najde každe 100km nabijačku o 1MW ktora bude prazdna a pri ceste :​) "

Tak ono hlavně po reálné cestě se běžně nejezdí 300 km/h, aby něco takového bylo potřeba. Rychlost okolo 200 km/h, to už o něco reálnější je, na to potřebujete tak 80 kW, takže to taková větší baterka zvládne na hodinu jízdy, tedy 200 km.

"Momentalny rekord elektro kamiona Praha Brno a speť je tyždeň..."

Nějaké zdroje k tomu?

Reklama
Reklama