Zpět na článek

Diskuze: EV v Indii: první zákazy ICE možná od 2024, stopka prodejů některých typů od 2035

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

tik-tak
tik-tak
Level Level
19. 5. 2023 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No , na tému automobilizmu v Indii to tu kapku odbočilo.
Je pravdou , že problém ekológie a po novom GD je potrebné brať z trocha širšieho záberu a komplexnejšie.
Ano podstatné je prerobiť pohon priemyslu a hospodárstva , bez alebo s minimom sociálnych a ekonomických dopadov vôbec .
Je nad Slnko jasné , že Čína či India sa s nejakou ekológiou vôbec nepáru , netvrdím , že sa nad touto témou nezamýšľajú , ale určite nie tak tvrdo a fanaticky ako úradníci v EU/EK .
Určite je potrebné niečo robiť pre nás samotných , pre budúce generácie a život na planéte vôbec .....
Ale ..... , likvidovanie chovu zvierat z dôvodu produkcie metánu ..... násilné presadzovanie elektrifikácie dopravy ...... zatváranie Jadrových elektrární .... skrátka jemne povedané hlúposť nad hlúposť.
Nedávno som na toto téma diskutoval s jedným "rozpáleným" aktivistom , vravím mu :
Uhlie je špinavé , neekologické , Vietor a solár nestabilný a premenlivý zdroj , JE - nebezpečné a rizikové. Čo vlastne chcete ? Aké riešenie navrhujete ? Zmohol sa len pre mňa smutnú odpoveď " musíme sa uskromniť a šetriť " ...... ak toto je vízia GD tak z Bohom ....
Navrhol som mu : vzdajte sa PC , mobilu , auta , domu svetla a tepla , nájdite si nejakú jaskyňu a dožite svoj biedny život .....
Ja a určite väčšina ľudí chce pokrok , technické vymoženosti , pohodlie a spokojný život , určite nie v diere v zemi či jaskyni .....

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 5. 2023 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže od 40-50.let budou v Indii všichni chodit pěšky
Protože auto na elektřinu si tam může s bídou dovolit vrchní 1% smetánky z horní třídy, nehledě na nabíjení z té jejich sítě to opravdu i plešatému stojí vlasy hrůzou.
A přesun na železnici je jen vlhký sen místních autorit. Viděli jste jaká je obsazenost indických vlaků ?

Pokud si Indie chce hrát na ekologii tak by se v první řadě měli zaměřit svoz a třídění odpadu, kanalizaci a v neposlední řadě těžký průmysl.☝🏼
V Evropě si taky hrajeme na ekologii a třídíme tuny odpadů, je fakt že nechápu jak v tak civilizovaných zemích někoho napadne odhodit odpadky obaly od jidel nebo PETky třeba z auta u silnic nebo v lesích, to prostě nedokážu pochopit

.....ale na všudypřítomný bordel v Indii který se pak splachuje do řek a moří, spalovny, chemický a jiný průmysl co vypouští do vzduchu i do vody, to je pak Evropa opravdu jen kapka v moři .

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 5. 2023 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 "Protože auto na elektřinu si tam může s bídou dovolit vrchní 1% smetánky z horní třídy"

Ale vždyť tam mnoho lidí autem nejezdí ani dnes. Ostatně se stačí podívat na prodeje, 77 % nových dopravních prostředků jsou motorky (a odveze se na tom celá rodina), pouze 17 % jsou auta. To nabíjení, to by mě ale také zajímalo.

"A přesun na železnici je jen vlhký sen místních autorit. Viděli jste jaká je obsazenost indických vlaků ? "

No, s těmi vlaky je to docela veselé. Ony nezřídka spíše vypadají, že jsou beznadějně narvané. Indové totiž "neumí postupovat dále do vozu". U dveří je to narvané k prasknutí, lidé z toho vlaku div nevisí, ale čím dále jdete do prostředka, tím prázdnější to je.

jardadoma
jardadoma
Level Level
17. 5. 2023 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Těch co byli v Indii bych se chtěl zeptat, jestli je pravda, že plastový odpad končí dost často v řekách.

zzw30
zzw30
Level Level
17. 5. 2023 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Podívej se na Street View

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 5. 2023 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma On veškerý odpad končí všude možně. Cokoli, co chcete vyhodit, se např. ve vlaku vyhazuje z okna. Na druhou stranu, u památek je obvykle nádherně čisto a překvapivý klid (jedete-li tam mimo sezónu, tedy v době monzunů).

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
17. 5. 2023 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Indie to nedělá kvůli globálnímu oteplování, ale kvůli zlepšení ovzduší ve městech. Malý elektromobil je fajn věc pro popojíždění v městských ulicích s malým denním nájezdem a nabíjením přes noc. Ovšem na cestu z Bombaje do Karáčí nebo do Benáresu ještě dlouhá léta použít nepůjde.
Kolik indických majitelů malých městských vozítek bude mít možnost elektromobil používat, no, to bych radši nepočítal.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 5. 2023 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Tak ono se ale v Indii jezdí především na motorkách než v autech. Ty dělají 77 % trhu, osobní auta jen 17 %. Zatímco u nich je to 4,5:1, u nás je to 1:7,5.

hor411
hor411
Level Level
17. 5. 2023 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Víte proč? Protože je tady 3/4 roku kosa, tak se nikdo do motorek nehrne

tombominos
tombominos
Level Level
16. 5. 2023 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aneb dalsi z dilu nekonecnrho pribehu p. Surkaly na tema Green deal EU
Jde jen videt, ze jste v Indii nikdy nebyl..to je asi tak vse, co se na tenhle clanek da rict ;)
A jinak Stupor Vam to napsal presne. Green deal je silenstvi s nesmysl ve forme v jake je.

nephilim
nephilim
Level Level
17. 5. 2023 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos Problém pochopit psané slovo? Milan se nad problematikou EV dlouhodobě zamýšlí objektivně, tedy nestranně. Jednostranně zaměřených webů je i v českojazyčném prostoru dostatek, stačí si vybrat dle osobních preferencí.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 5. 2023 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos "Jde jen videt, ze jste v Indii nikdy nebyl..to je asi tak vse, co se na tenhle clanek da rict ;​)"

V Indii jsem byl, a ostatně i proto v článku píšu, že mi vůbec není jasné, jak to tam chtějí dosáhnout, když vím, jak to tam s tou elektřinou je, a že byl občas problém nabít i telefon, natož auto. Jestli chcete, můžete si klidně přečíst i celý cestopis z Indie, má to 13 dílů: https://www.relaxuj.cz/cestovani-po-indii-a-nepalu/933

"A jinak Stupor Vam to napsal presne. Green deal je silenstvi s nesmysl ve forme v jake je."

A já snad někde říkám, že GD je bezchybný? Snažím se jen upozornit na to, že elektromobilita je v GD jen maličkou součástí. Zrovna tou, se kterou moc nesouhlasím, protože dle mého názor se snaží předběhnout technologii (naopak ostatní věci jako podpora MHD, potravinová soběstačnost, omezení dovozu věcí přes celý svět,... si myslím, že jsou smysluplnější). Že o tom píšu články, neznamená, že jsem toho automaticky zastánce. To bych musel být u CPU zastánce Intelu i AMD zároveň, v GPU zastánce AMD i Nvidie zároveň,...

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
17. 5. 2023 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Přesně tak. A hlavně jak jste napsal v článku - pasivní přihlížení prasení Země je úplně stejné, jako se ho účastnit. Stejné to bylo i za bolševika, udržel se u moci jen díky tomu, že lidé strkali hlavu do písku a raději nechtěli nic slyšet. Jak je vidět, i v "rozvojových" zemích jako Indie se najdou lidé, kteří mají snahu se znečištěním něco dělat. A je úplně jedno, že výsledky nebudou za 2-3 roky, důležitá je osvěta a začít, u nás také recyklace nenastala ze dne na den a teď to bereme za normální věc.

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 5. 2023 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenomže u nich těch plechovek jezdí mraky, dále bůh ví, jaké mají katalyzátory apod., čili u nich to opravdu může významně lokálně znečišťovat prostředí.

Zatímco v Evropě se honíme za pseudovědeckým "emise způsobují globální oteplování", drtivá většina evropských lokalit má čisté, příjemné prostředí.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
17. 5. 2023 01:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Bohužiaľ nikto nechce hovoriť o tom, že prednedávnom nás bolo 5 a teraz už 7 miliárd. A zelení už vôbec nemyslia na to, že človek je jeden taký generátor, ktorý vyrába teplo sám o sebe. Možno si poviete, že však jeden človek toho tepla zase moc nevyprodukuje. Ale také 2 miliardy už niečo urobia. A zase sa zabúda na živočíšnu výrobu, ktorá s rastom populácie tiež narástla a tie kravičky a prasiatka tiež produkujú teplo. Kravičky dokonca aj prdia.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 5. 2023 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk "Bohužiaľ nikto nechce hovoriť o tom, že prednedávnom nás bolo 5 a teraz už 7 miliárd"

Trochu jste zaspal. 7 miliard nás bylo v roce 2011, to je zhruba 12 let zpět. Nedávno jsme překročili 8 miliard (https://www.worldometers.info/world-population/)

"A zelení už vôbec nemyslia na to, že človek je jeden taký generátor, ktorý vyrába teplo sám o sebe."

Člověk v průměru generuje tak 120 W tepla. Krát 8 mld., to máme 960 GW (řekněme cca 1 TW). Slunce na zemský povrch posílá 174 TW, v průměru sem dopadá 44 TW. Takže by nás muselo být 176 miliard, abychom o polovinu navýšili to, co sem přijde ze sluníčka.

Zdroje: https://www.nasa.gov/pdf/135642main_balance_trifold21.pdf, https://www.energy.gov/articles/top-6-things-you-didnt-know-about-solar-energy

JiVy
JiVy
Level Level
17. 5. 2023 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk A Kefalín, čo si predstavujete pod takým 'vyrábať teplo'?
Odkud asi tak se to teplo bere? To se negeneruje z ničeho, ale je to jenom jednou z fází koloběhu energie, kterou Země dostává ze Slunce. Rostliny tu energii uloží přes ATP do cukrů a dalších látek, z rostlin si ji berou živočichové a dohromady to všechno dodává energii těm 8+ miliardám lidí, ale i zvířata a rostliny uvolňují teplo. Ovšem to vše je energie, kterou napřed muselo dodat Slunce.
Dříve, než tu byli lidé, byla tu spousta jiných živočichů a ve čtvrtohorách v meziledových dobách i po Evropě běhala stáda divokých zvířat, tak jak to vidíme v afrických rezervacích dodnes. Dokonce včetně slonů, nosorožců, lvů, hyen atd.
Celková produkce metanu této přirozené populace je zcela srovnatelná s tím, co produkují dnes v Evropě krávy, takže jejich vybíjení je exemplární nesmysl. Naopak pro zachování úrodné půdy a zdravé krajiny velké býložravce potřebujeme.

stapor
stapor
Level Level
16. 5. 2023 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dovolil bych si trochu uvést na pravou míru informace, které jsou uvedené v článku.
1, Evropa se podílí na znečištění celosvětového klimatu někde mezi 8-10 %, takže správněji by bylo 9%, ale nebuďme malicherní. Procento sem , procento tam absolutně nehraje roli s dalšími informacemi., které uvedu.
2, 9% emisí je celkové, či-li by se Evropa musela dostat ne na uhlíkovou neutralitu, nýbrž na čistou 0, což je utopie, aby snížila emise celosvětově o cca 9%.
3, Pohádka o tom, že je lepší mít 90 % znečištění, než 100% je úplné klasické dezinfo, pravděpodobně uvedené bu´d záměrně, či z neznalosti. 90% to nebude nikdy, když je jasně spočítáno, že maximálně do jednoho roku, Čína s Indií vyprodukují další emise, které kompletně nahradí Evropou ušetřené emise. A jak jsem již poznamenal výše, jednalo by se o "nulové" emise z Evropy, což je prostě čistá utopie, alespo´ˇn pokud nenastane zázrak nebo převratný objev v získávání "stabilní" bezemisní energie.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 5. 2023 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stapor No ono jde o to, že jste bohužel nepochopil to, o co mi šlo. Házíte tu konkrétní procenta v situaci, kdy o ta konkrétní procenta vůbec nejde.

Pokud přistoupíme na to, že číslo stoupne kvůli Číně ze 100 % na jakékoli vyšší číslo, tak jde jen a pouze o to, že pokud se něco udělá, to číslo bude nižší, než kde by to bylo / kam by to stouplo. A je úplně jedno, zda to bude místo místo nárůst na 105% jen na 102% nebo místo stagnace na 100% pokles na 90%. O ta procenta vůbec nejde, jde o ten koncept. Bohužel jste to nepochopil. Zkusím to tam nějak upravit, aby bylo jasné, že o konkrétní procenta opravdu, ale jakože vůbec a ani trochu nejde. Takže ne, nejde o žádnou dezinformaci, ale jen o nastřelení konceptu, že i když svým zásahem nevyřešíme problém, pořád je lepší se snažit ho trochu zlepšit, než nedělat nic, protože někdo jiný to nedělá (což navíc v případě Číny a Indie není pravda, jejich emise sice stoupají, ale zároveň pro jejich snížení dělají hodně).

Navíc tady ta 100% byla myšlena spíše jako to číslo bez zásahu.

stapor
stapor
Level Level
16. 5. 2023 22:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Já vás ale úplně přesně pochopil, ale nejsem si jist, že každý uživatel by to také takto pochopil. Já jen pro vysvětlení dodal zatím nejpřesnější dostupná čísla, která jsou běžně k dispozici. Záměrem opravdu ve vašem podání bylo zvěstování, že má smysl něco dělat a že i ti největší znečišťovatelé, se nad tím minimálně zamýšlí.
Ale jak jste správně uvedl, znečiš´tování i přes docela významný posun v elektromobilitě např. v Číně stoupá, což samo o sobě značí, že problém asi nebude v pohonu automobilů, nýbrž v pohonu průmyslu a tam jen tak vyměnit pohon nelze. Ale z článku právě vyplývá, že problém je v automobilsmu, viz příklad Indie, což ale není pravda.
Další opomenutý aspekt, je pochopitelně vývoj v momentálně nevýkoných a tím pádem ne tak markantně znečišťujících ekonomikách, Afrika, Střední Amerika atd. I tyto ekonomiky se vyvýjí a tím zároveň vyvíjí větší procenta emisí a než přejdou na ekologičtější ekonomiku, musí projít klasickým překotným vývojem vysoce emisně zátěžové ekonomiky.
Proto jsem na konci předchozího komentu uvedl v nadsázce, "že buď zázrak, nebo převratný objev v oblasti bezemisní výroby energie", je jedinou cestou k opravdovému snížení emisí. Ale cesta, kterou se vydala Evropa je pouze aktivistická a utopická, která s realitou nemá vůbec nic společného a ani dobře myšlený článek na tom nic nezmění. Chcete léčit infekci placebem, ano může to možná zabrat, když správně bude motivován váš vlastní imunitní systém, ale lék je větší jistota. Bohužel i přes pozitivní zaměření článku, je to bohužel placebo, které se vám snaží dát naději ale realita je velice odlišná a ani pozitivní přístup Indie a Číny v tomto směru mnoho nezmění.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 5. 2023 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Ale z článku právě vyplývá, že problém je v automobilsmu, viz příklad Indie, což ale není pravda. "

Kde to z toho vyplývá? Článek se týká dopravy, ale nikde neříká, že je to jediný problém. Ale opět upravím, ať je to jasnější.

"ani dobře myšlený článek na tom nic nezmění" "Bohužel i přes pozitivní zaměření článku"

Nějak nevím, v čem ten článek měl být dobře myšlený, a ani mi nepřijde být moc pozitivní. Snaží se upozornit na fakt, že poměrně přehnané cíle má nejen EU, ale také jiné státy (které se navíc vždycky dávají za "vzor", jak na to jinde kašlou a přitom mají snahu dělat v zásadě totéž). A pokud jste byl v Indii, tak si asi stejně jako já nedokážete představit, jak to chtějí udělat. To se mi nezdá být moc pozitivní.

stapor
stapor
Level Level
16. 5. 2023 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Za pozitivní jsem bral, že i Indie, jakožto myslím druhý největší znečišťovatel ovzduší, se snaží své emise nějak redukovat. To za mě mělo dělat to pozitivum článku.
Ale přes pozitiva je prostě realita úplně odlišná. Veškeré dosud provedené kroky v Evropě (vypnutí JE, odstřižení od levných energií), zatím nevedly ke snížení, ale naopak ke zvýšení emisí. Prostě technologický vývoj prostě nelze ideologicky přeskočit, změnit atd. doplńte dle chuti a uvážení. Zatím naopak nás posunují zpět, nikoliv dopředu.
Prostě z mého střízlivého pohledu byste naopak měl burcovat čtenáře k realitě, která je okolo nás a nedávat jim naději, že autíčkem na baterku, slunečníkem, nebo větrníkem jsme schopni reálně v dohledné době něco změnit. Pokud bychom opravdu chtěli být trochu víc ekologočtí, jako Evropa, museli by zde vyrůstat JE, jako houby po dešti, protože to je momentálně jedinný bezemisní, stabilní zdroj.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
17. 5. 2023 00:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "jejich emise sice stoupají, ale zároveň pro jejich snížení dělají hodně­"

Asi to súvisí s výstavbou ďalších uhoľných elektrární v Číne, lebo pochopili, že spotreba rastie a tie elektrické autá treba niečím kŕmiť. Takže síce doterajšie znečisťovanie znížia o 5%, ale pridajú ďalších 15% tými elektrárňami.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
17. 5. 2023 00:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "A pokud jste byl v Indii, tak si asi stejně jako já nedokážete představit, jak to chtějí udělat."

Táto veta presne navodzuje dojem, že vy ste v Indii bol. Čistá manipulácia.

nephilim
nephilim
Level Level
17. 5. 2023 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Naneštěstí to tak je. Ukazuje to jak nepřipravené je lidstvo k řešení otázky klimatu.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 5. 2023 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Jenže takhle to vytrháváte z kontextu. Čína teď průmyslově extrémně roste a OZE nestíhá budovat dostatečně rychle, proto buduje uhelné i elektrárny (a pokud jde o provoz EV, tak ICE a EV se emisně srovnají zhruba někde u 70-80% podílu elektrické energie z uhlí). Takže sice stále buduje uhelné elektrárny, nicméně přesto měla v roce 2022 rekordně nízké emise na výrobu jedné kWh (https://www.rfa.org/english/news/environment/world-power-report-04122023060511.html). Jde o dočasné opatření pro zajištění dostatku energie pro rostoucí potřebu energie.

Jedna věc je samotné množství energie a druhou to, jak ekologicky ji vyrobí. To první stoupá výrazně, to druhé mírně klesá (např. i kvůli tomu novému uhlí). Zajiˇštuje si energetickou soběstačnost na to, aby to pak mohla svými ekologičtějšími produkty v budoucnu dosáhnout mnohem lepších výsledků. Ostatně se zamyslete, co by se stalo, kdyby je nestavěla. Energie by jí nestačila, ty elektromobily by jí vzduch ve městech nezlepšily, protože by nemohli jezdit,... Ostatně Čína sice nyní buduje uhelné elektrárny, ale už několik let je v plánu, že se od roku 2026 začne toho uhlí zbavovat.

Takže ano, svým šíleným tlakem na elektromobilitu, vývojem technologií pro OZE a ukládání energie, plánovaným odstavováním uhlí už za pár let, Čína i navzdory budování nových uhelných elektráren dělá pro snižování emisí hodně. Jsou to investice. Většina investicí situaci nejprve zhorší, aby ji mohla zlepšit. Dnes má Čína podobné emise na výrobu kWh jako ČR. Obávám se, že my se za 10 let moc dolů nepohneme, Čína ano.

Simik
Simik
Level Level
17. 5. 2023 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Ukazuje to jak nepřipravené je lidstvo k řešení otázky klimatu."

A je vůbec možné klima "vyřešit"?

Bude to konečné řešení nebo jde o klasické politické "musíme to řešit*"? :-O

*Stejně jako další věčná politická témata: korupce, drogy atd. Vždy slibují, že to budou řešit, ale nikdy neslíbí, že to vyřeší, protože by pak neměli co řešit.

stapor
stapor
Level Level
17. 5. 2023 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ono asi takhle: V Číně je v provozu 54 reaktorů o celkovém výkonu 52,2 GW a v etapě plánování dalších 33 reaktorů o výkonu 37 GW. Během deseti let do roku 2021 bylo v Číně vybudováno 39 reaktorů – v celém světě jich bylo postaveno 68. Do konce roku 2025 plánuje Čína zvýšit výkon svých jaderných elektráren na 70 GW.
Což přesně potvrzuje rozdíl mezi ideologií Evropy a praktičností, ekonomičností a střízlivím pohledem co je momentálně k dispozici v Číně. A to jsme vynechali budování energetické soustavy a další aspekty s tím spojené.
Mi do konce roku 2025 ještě ani nebudeme rozhodnuti, jestli budeme jezdit v Evropě v EV, nebo na kolech, koních atp. a nemluvě o tom, že bychom snad uvažovali o pouhopouhém dobudování nových bloků ve stávajících JE.
Ale hlavně že budeme mít F-35 za sto miliard. Tak vážně uvažuji kdo ztratil rozum, ale já to jisto jistě nebudu.

unreall
unreall
Level Level
17. 5. 2023 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Tak si pane skúste na papieri vyriešiť tu korupciu, drogy atd. a predložte to príslušným orgánom… 🙄

Vždy sa nájde niekto, kto sa podvolí, buď dobrovoľne (odmena), alebo nedobrovoľne (ultimátum).

Peniaze vedia otvorili mnoho dverí, ale tiež zavrieť mnoho úst.

unreall
unreall
Level Level
17. 5. 2023 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Páči sa mi to idealizovanie Číny..,

Čína a akákoľvek ekológia a znižovanie emisií ani nejde dokopy. Pane, Čína z vysoká na toto všetko kašle, rovnako, ako Rusko. Činu zaujíma len jeden jediný cieľ - stať sa svetovou mocnosťou a zosadiť z trónu spojené štáty.

Ako vážne to Čína mysli s ekológiou, jasne dokazuje v Afrike. Čína vôbec nemá triezvy pohľad na vec. Tu ani žiadny triezvy pohľad neexistuje, pretože už teraz horí a odložiť to na potom znamená prehrať. Potom už bude neskoro.

Odporúčam namiesto toho úzkeho ekonomického pohladu preštudovať aj nejaké prírodne vedy, aby ste mali lepšiu predstavu, aká je Čína v skutočnosťi krátkozraká.

stapor
stapor
Level Level
17. 5. 2023 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Páči sa mi to idealizovanie Číny.., "
Máte pocit že faktická data jsou idealizování ? Pokud jste četl, co jsem zde psal, absolutně nikde jsem netvrdil že je Čína nějak ekologická, ba naopak.
A jestli máte pocit že Čína nemá střízlivý ekonomický pohled na věc, tak v tom případě nejste střízlivý vy.
Mám takový pocit že zde z Číny děláte démona akorát vy.
A pro vaše studování přírodních věd, vám na oplátku dám jednu pravdivou ekonomickou poučku. "Pokud se chcete chovat ekologicky, musíte být na tom dobře ekonomicky" a to je fakt a i kdyby jste tady dělal bubáka ze sebe i z Číny, tak na tom nic nezměníte.

cdwN
cdwN
Level Level
31. 5. 2023 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Vždyť "my" potřebujeme nepřítele, do kterého bychom si mohli vystřelit...Jinak by ta kobyla zbrojení a zvyšování rozpočtů na zbraně a vojenskou techniku zdechla....Proto démonizování Číny či Ruska. Málokomu jde o ekologii - Greendeal je o penězích pro "ty lepší". Kdyby šlo o ekologii, tak se nepropalují tisíce litrů pohonných hmot v nějaký nesmyslný válce na Ukrajině i jinde a byl by zájem ty konflikty ukončit. Pak se můžeme bavit o nějakých společných projektech, kde bychom se opravdu zamysleli nad důležitými věcmi. Jenže to chce soupeření převést někam jinam - soupeřit za jiným cílem a to je dosáhnout nějakého pokroku v oblastech ekologie a třeba i nejen tam. Jenže to by ti nahoře nesměli rozdmýchávat nesnášenlivost a přát někomu jinému smrt jen proto, že má jiný pohled na věc a přenášet to dolů na plebs....

bison
bison
Level Level
16. 5. 2023 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

EU-Zelené bájky a povesti, u nás to vychádza knižne a bude to bestseller, reálne na SK v roku 2100-2200 čokoľvek čo bude platiť v EU od 2024.

Reklama
Reklama