Jméno Bitboys možná mnohým z Vás nic neříká. Vězte ale, že jde o jednu z mála společností, která kromě ATi, nVidie či Matroxu vyrábí grafické čipy a nově vypuštěná rodina Acceleon to jen potvrzuje.
Už je to delší čas, kdy se společnost Bitboys snažila prosadit na trh s grafickými čipy. Bohužel pro ni se ovšem Infineon, který byl hlavním dodavatelem eDRAM čipů, dostal do finančních potíží, a tak ztroskotala i snaha Bitboys o hlubší začlenění na trh. Ovšem nejedná se o firmu, která hned všechno vzdá a nyní se opět objevuje na scéně, tentokrát s grafickými čipy pro handheldy a mobilní zařízení.
Že představivost někdy nezná mezí dokazuje i název nové rodiny GPU od Bitboys – Acceleon. Celkově byly vypuštěny tři produkty, které si nyní blíže představíme:
Acceleon G10
Tento GPU je zaměřen hlavně na práci ve 2D a s vektorovou grafikou, ale přesto čip umí i 3D. Zde jsou jeho vlastnosti:
- Renderování vyhlazené vektorové grafiky
 - Renderování vyhlazené 3D grafiky
 - Renderování vyhlazených škálovatelných fontů
 - Renderování vyhlazených zakřivených polygonů (Bezier)
 - Přímé provádění vektorových grafických příkazů
 
Acceleon G20
Další čip bude svými schopnostmi trochu více posunut ke 3D akcelerátoru a nabízí texturování (i s kompresí) a stínování povrchů.
- Renderování kompletní 3D grafiky
 - Renderování vyhlazené vektorové grafiky
 - Renderování vyhlazených škálovatelných fontů
 - Renderování vyhlazených zakřivených polygonů (Bezier)
 - Přímé provádění vektorových grafických příkazů
 - Mapování a filtrování textur
 - Podpora komprimovaných textur
 - Renderování přizpůsobené perspektivě
 - Stínování povrchu
 - Operace kopírování a vyplňování 2D bitmap
 - Rastrovací operace
 
Acceleon G30
Nejsilnější z nové vypuštěných čipů s označením G30 ještě rozšiřuje možnosti předchozí karty a zvyšuje podporu 3D operací:
- Renderování kompletní 3D grafiky
 - Renderování vyhlazené vektorové grafiky
 - Renderování vyhlazených škálovatelných fontů
 - Renderování vyhlazených zakřivených polygonů (Bezier)
 - Přímé provádění vektorových grafických příkazů
 - Mapování textur
 - Bilineární a MIP map filtrování textur
 - Podpora komprimovaných textur
 - Renderování přizpůsobené perspektivě
 - Stínování povrchu – ambient, diffuse a specular
 - Mlhové efekty
 - Z-buffer a stencil buffer
 - Operace kopírování a vyplňování 2D bitmap
 - Rastrovací operace
 
U všech čipů Acceleon je zajištěna podpora API daného rozhraní jako je OpenGL ES 1.0, JSR-184, SVG 1.1, Java 2D a vlastní Acceleon API. GPU Acceleon se zařadí na trh po bok dalších čipů – jádro MBX od PowerVR je v této oblasti, dalo by se říci, hi-endové, ale soupeřem novinky od Bitboys by mohly být např. čipy Imageon od ATi Technologies. Důraz je v této oblasti kladen hlavně na spotřebu energie, a tak uvidíme, jak se v tomto směru prosadí Acceleon.
Zdroj: Beyond3D