Zpět na článek

Diskuze: AMD o 36 % zvýšilo své příjmy, blíží se Intelu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 11. 2025 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na to ze byla firma jeste nedavno pred krachem slusnej vykon za par let..

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
6. 11. 2025 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Statistiky Steamu byly, jsou a budou vždycky mimo.

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 11. 2025 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 Už se to tu řešilo několikrát, stačí si to pročíst. V kostce: Steam nestahuje aktuální data ode všech. Je to nějaký úzký výběr. Což pro hrubou představu může stačit, ale řešit tam desetiny % u grafik je naprostý nesmysl. A protože typů grafik jsou "mraky", tak tam ty desetiny % prostě jsou -> nedá se tomu věřit. Navíc spousta lidí jejich dotazník buď nedostalo nebo jej nevyplňovali atd. Přesnější jsou tudíž přímo informace od výrobců z pohledu revenue na tento segment.

Mate07
Mate07
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 11. 2025 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @wendak Nesouhlasím.

satryx
satryx
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
6. 11. 2025 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 vy jste opravdu neuvěřitelný. Už tolik lidí se vám tu pokoušelo vysvětlit jak to je, předkládalo naprosto relevantní argumenty, ale vy si pořád slepý/hluchý jedete svou.

Mate07
Mate07
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 11. 2025 13:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @satryx Neuvěřitelný jste vy a vaše statistiky prodejů z eshopů. Už nějaké ty prodeje z eshopů máte ať nejste za lháře?

Jak tolik lidí? Zatím se mně to pokoušel vysvětlit (steam survey) pouze jediný člověk - wendak (stratose opravdu nepočítám). Tady to jsou pouze smyšlenky lidí kteří odhadují jak by to mohlo být a proč si myslí, že to je špatně. Za mě Steam poměrně přesně kopíruje vývoj na trhu. Nevidím tam žádný velký rozpor. Vy ho vidíte? A v čem konkrétně?

Už jste někdy počítal statistiku na velkém počtu subjektů? Víte kolik potřebujete vzorků na základě celkové množiny např. uživatelů, aby jste dosáhl přesnosti např. 1% s 99% spolehlivostí?

madPav3L
madPav3L
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 11. 2025 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 Souhlasím s Vámi.

satryx
satryx
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
6. 11. 2025 14:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 a vy víte jak Steam survey funguje? jestli například pokaždé všechny informace smažou a přeptají se náhodně znovu, nebo každý dotaz jen připočítávají k již získaným datům? Myslím že by to hodně vysvětlovalo například zastoupení GTX 1650 a neexistenci RX 9070 protože historicky se těch 1650 prodalo daleko víc a ač už třeba většina z nich není v provozu, tak stále figurují ve statistikách. V procentuelním zastoupením budou klesat, protože každý další dotaz se přihlásí více novějších zařízení, ale v absolutním čísle klesat nemusí. Stejně tak by to vysvětlovalo všudypřítomné Nvidie řady RTX30 které se vyráběli v daleko vyšších objemech díky kryptohorečce. Ale vůbec nic to nevypovídá o prodeji nového hardware a aktuální situaci na trhu.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
6. 11. 2025 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @wendak Statistiky Steamu relativně odpovídají tomu, co ukazují celosvětové prodeje. Tak proč mu něvěřit?

satryx
satryx
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
6. 11. 2025 15:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 »"Za mě Steam poměrně přesně kopíruje vývoj na trhu. Nevidím tam žádný velký rozpor. Vy ho vidíte? A v čem konkrétně?"«

Takže podle vás se momentálně nejlépe prodává RTX3060, RTX4060 laptop, RTX4060, RTX3050 a samozřejmě v těsném závěsu GTX1650.

Už vidíte ten rozpor?

satryx
satryx
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
6. 11. 2025 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @casperdeluxe Protože statistiky Steamu spíše ukazují historický objem výroby, nežli aktuální vývoj trhu.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
6. 11. 2025 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @satryx Já bych řekl, že Steam ukazuje obsazení karet na trhu. Respektive kolik kterých karet je aktuálně v PC. No a dle vývoje prodejů to dle mého názoru docela dobře odpovídá tomu, jak se trh vyvíjí.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
6. 11. 2025 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @satryx "Takže podle vás se momentálně nejlépe prodává RTX3060, RTX4060 laptop, RTX4060, RTX3050 a samozřejmě v těsném závěsu GTX1650."

Tak steam není žádný žebříček prodejnosti karet. Ale obsazenosti karet v PC.

satryx
satryx
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
6. 11. 2025 15:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @casperdeluxe No právě, ale spoustu lidí to používá jako statistiku prodejů a vývoje trhu.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 11. 2025 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @satryx No ale i k tomu se to dá použít, pokud se vezmou karty uvedené na trh ve zhruba stejném období. Pokud se třeba dvě konkurenční karty představí na počátku roku 2025, tak už po pár měsících Steam Survey ukáže i jejich prodeje. Nelze to už ale použít k srovnání prodejů s kartami představenými počátkem roku 2024. Záleží na kontextu. K porovnání prodejů RTX 5000 a RX 9000 to tedy docela použít lze (např. k porovnání RTX 5070 a RX 9070, které byly obě představeny počátkem března 2025)

Mate07
Mate07
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 11. 2025 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @satryx Samozřejmě steam ukazuje zastoupení karet a procesorů pouze u hráčů a pouze u těch co mají steam. A ano máte pravdu metodika není 100% transparentní a můžeme se jen dohadovat jak to asi je. Rovněž ale nemůžete uvažovat pouze v kontextu našeho "malého" evropského trhu. Musí brát v úvahu celý svět a zejména Asii (Čína, Indie atd.). To je úplně jiný svět a tam se opravdu můžou ve velkém stále prodávat RTX řady 30xx apod. (z těžebních rigů, velké zásoby obchodů...). Zkrátka komunita hráčů na steamu nemusí rovnoměrně reprezentovat hráče všech regionů, ale myslím si, že výsledky jsou poměrně přesné.

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 11. 2025 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nakonec to s temi vga neni tak spatne.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
6. 11. 2025 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prasopras @prasopras rozhodne ne a statistiky prodeju to jenom dokazuji, staci se podivat na Mindfactory.de kde RX 9060/9070 kraluji v prodejich posledni 3 mesice..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 11. 2025 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @stratoscz Jenže problém je v tom, že retail je jen malou částí celého trhu, takže to není úplně vypovídající. Většina GPU se prodává v OEM. Ono se stačí podívat i na příjmy těch divizí. Nvidia má 4,3 mld. USD z divize GeForce, zatímco AMD jen 1,3 mld. a to ještě značná část této divize tvoří konzole. Takže ve výsledku to může být kolik... 0,5-0,8 mld.?

madPav3L
madPav3L
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 11. 2025 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @stratoscz OT, ale zeptat se musím, proč si naklikáváte bodíky, abyste měl vysoký level, co z toho máte?

Mate07
Mate07
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 11. 2025 10:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @madPav3L Je smutné, že toto individuum se objevilo i zde na tomto serveru a svým ohromným přehledem a znalostmi zamoří zdejší diskuze...

Jeho palce nahoru pro svůj vlastní příspěvek je klasický projev nedostatečné vyzrálosti a poruchy ve vývoji osobnosti - nízké sebevědomí, hledá potřebu uznání a možná trochu narcis 😉. Na facebooku si vlastní příspěvek hodnotí ještě z dalšího svého účtu. Neuvěřitelné...

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 11. 2025 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Mate07 tento člověk by měl dostat preventivní ban už podle tohoto jak zaplevelil PCtuning

satryx
satryx
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
6. 11. 2025 13:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Milan Šurkala Mimo téma... Ke změně profilové fotografie vás přiměla redakce? Za mě jste na té původní fotografii působil věrohodněji.

rickyaff
rickyaff
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 11. 2025 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Milan Šurkala Prave kvoli mentalne postihnutemu trollovi Belkovi som v podstate prestal chodit na pctuning, ktory to ma aj tak nahnute smerom k bulvaru, resp. bulvarom uz je... a on dokvitol na dalsi web spamovat tie jeho nezmysly. No neviem...

jt
jt
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 11. 2025 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Milan Šurkala Nejako som vašu odpoveď nepochopil. Prečo sem zase pletiete OEM? Však sa bavíme o tom, ako Steam "kopíruje" obsadenosť trhu, vývoj predaja, či niečo podobné. Akože keď do nadnárodnej firmy nakúpia 10k počítačov, tak im tam zamestnávateľ nainštaluje Steam, aby pracovníci občas mohli vyplniť survey? Alebo im nakúpi aj 10k konzol, aby sa mohli v pracovnej dobe hrať?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 11. 2025 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @jt Protože OEM tvoří velkou část herního trhu. Ne každý hráč si staví vlastní sestavu. Spousta z nich si koupí sestavu už složenou (to je OEM), spousta z nich hraje na noteboocích (to je taky OEM). Vždyť RTX 4060 Laptop má za posledních 5 měsíců větší zastoupení než desktopová RTX 3060 a RTX 4060. Obě tyto skupiny ve statistikách e-shopů u prodeje dedikovaných grafik neuvidíte, a přesto na tom Steamu jsou.

Uvedu příklad, čísla si vymyslím. Když na Alze uvidíte, že Nvidia prodala 1000 GeForce a 1200 Radeonů, tak to může vypadat, že AMD je před Nvidii. Jenže když Nvidia prodá 1000 hotových herních sestav s GeForce, zatímco AMD jen 100 (to je OEM), a Nvidia prodá 1000 herních notebooků s GeForce, zatímco AMD jen 100 (to je taky OEM), tak tu máme 3000 vs 1400... Znovu připomínám, čísla si vymýšlím, snažím se nastínit to, kde je zakopaný pes. Nevím, co by s tím měli dělat pracovníci nadnárodních firem. Řešíme přece herní OEM zařízení.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
12. 11. 2025 21:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Milan Šurkala vice mene ale situace ukazuje ze kdo tomu nerozumi koupi OEM sestavu kde si obecne celkem dost priplati za to sestaveni a nejedna se o male castky kolikrat je to klidne +30% z ceny nahoru.. Ovsem pokud si nekdo stavi PC sam nebo si sam upgraduje grafiku uz tomu trosku rozumi a zde ma AMD mnohem vetsi zastoupeni, vsechno je to viditelne o tom kdo v tom OEM trhu vic uplaci a kdo si tam proste prolobuje svuj HW.

Reklama
Reklama