Zpět na článek

Diskuze: Austrálie zakázala sociální sítě dětem do 16 let

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

drkt
drkt
Level Level
18. 12. 2024 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To ale není tvůj úproblém. Ty provozuješ svou službu ve své zemi a neměla by být tvá starost jestli se tam někdo nějak připojí i ze země na kterou ty nemáš žádný vliv. Zajímavé že třeba ohledně takové číny či severní koreje to všichni uznávají ..

axicom
axicom
Level Level
1. 12. 2024 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč má stát suplovat neschopnost rodičů?

JUWARE
JUWARE
Level Level
1. 12. 2024 01:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jako Austrálie nahrazuje autoritu rodičů? Nemělo by to snad být v jejich režii a zodpovědnosti? Snad rodiče mají odpovědnost za nezletilé a ne stát. Ti by měli rozhodovat k jakému obsahu budou a k jakému nebudou mít přístup. Navíc plošně říci sociální sítě je dost ošemetné, protože jak definujeme sociální síť? Že tam mohou komunikovat s ostatními lidmi? Sdílet své příspěvky? Nebo čím přesně specifikujeme sociální sítě? Protože tímto způsobem by jim měli zakázat z preventivních důvodů rovnou celý internet, sebrat jim telefony a chodit ven mezi lidi. Je to celé špatně.
PS: Errata - "...aby australské děti měly..." Pakliže se jedná o děti, píšeme tvrdé y.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
1. 12. 2024 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JUWARE Socialni site v podobe jake jsou dnes nejsou nijak svobodnym mediem. Kdyz vas blizky kamarad publikuje nejakou zpravu, tak se k vam nemusi ani dostat. Zato vam budou podsouvat prispevky aby vas nastvali a udrzeli u konzumace reklamy.

Navic zahranicni subjekty cilene tvaruji informace ktere k vam pusti a nepusti cimz formuji to co si mate myslet. Krom toho ze si vas profiluji a vi o vas opravdu hodne.

O dopaminove zavislosti cele jedne generace teenageru a cilene degegnerace jejich schopnosti se rozhodovat neni treba mluvit, na to jsou jiz dnes rozsahle studie. Nebo se staci zeptat ucitelu ve skole.

Z tohoto pohledu je to zcela pochopitelny zajem statu, aby si nenechal vygumovat mladez.

Alkohol je taky statem regulovany a tohle je v mnoha ohledech mnohem dostupnejsi a srovnatelne rizikove.

drkt
drkt
Level Level
2. 12. 2024 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou Taky je "mnoha studiemi" a hlavně praxí doloženo, že podobné zákazy jsou k ničemu..

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
2. 12. 2024 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou Minimalne da stat jasne najevo nejaka pravidla. Rodice to pak muzou pouzit jako voditko pri vychove.

Soucasne to bude mit vliv na prodanou reklamu pro danny vekovy segment a to se taky pocita.
Nikdo si nedela iluze o 100% neprustrelnosti, ale treba ubudou ucitelky, ktere nuti deti zakladat ucty na komercnich sockach, aby mohli snadno distribuovat domaci ukoly.

JUWARE
JUWARE
Level Level
3. 12. 2024 01:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou Ne. Absolutně nesouhlasím. Děti nemá vychovávat stát, ale jejich rodiče. Ti za ně zodpovídají a je mají poslouchat. Stát není nějaké dogma, které musí striktně všichni následovat. Když já jako rodič řeknu, že moje dítě bude moci být na sociální síti od rána do večera, tak je to jen a jen moje věc a nikdo mi do toho nemá co kecat, protože je to moje dítě. Když mu to zakážu, tak je to opět jen a jen mé právo. Je to mé dítě a ne státu. Stejně tak i má zodpovědnost, co z něho vyroste.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
3. 12. 2024 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou A je teda dobře že stát zakazuje mladistvíˇ alkohol, cigarety a podobně?

SatanS
SatanS
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
30. 11. 2024 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

australie nemela k fasismu nikdy moc daleko.

Choakinek
Choakinek
Level Level
1. 12. 2024 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SatanS Což my musíme vědět dobře, neboť EU už dávno fašistická je.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
3. 12. 2024 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Kefalín , čo je to také "fašistická"?

drkt
drkt
Level Level
3. 12. 2024 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tahle definice mi přijde celkem přijatelná:
Fašismus je politická ideologie, jejímiž typickými rysy jsou zejména autoritářský a vůdcovský princip, vypjatý nacionalismus, militarismus, sociální darwinismus, kult modernity, mládí a síly jakož i silná ekonomická role státu chápaného korporativisticky, v němž soukromé vlastnictví musí sloužit kolektivnímu prospěchu.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
3. 12. 2024 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Krásný příklad vyprázdněnosti termínů... nebo spíš hlav lidí, kteří je s oblibou používají.

"vůdcovský princip"? jako kterého 27 vudcu , 27 premieru, 27 členů EK?

"vypjatý nacionalismus"? Jako ten Maďarský, nebo Slovenský?

"militarismus"? Po 30 letech rezignace na zbrojení?

"sociální darwinismus"? jako v multikulti politice EU a bohaté podpoře menšin a slabých chcete hledat principy přirozeného výběru?

"kult modernity, mládí a síly"? A to vidíte kde?

"silná ekonomická role státu"? (asi myšlen ekonomický vliv EK) Však nemusíme dodržovat Evropská nařízení, pokud nestojíme o Evropské dotace.
V roce 2023 obdržela ČR z rozpočtu EU 116,7 miliardy Kč a odvedla 66,8 miliardy Kč

"soukromé vlastnictví musí sloužit kolektivnímu prospěchu" to tak jediné možná.

drkt
drkt
Level Level
3. 12. 2024 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No a proč mi to píšete, já nic o tom že eu je fašistická nepsal, jen co to je. Ostatně je to stejné jako když někdo označuje příznivce ruska za komunisty či jejich sympatizanty, prostě jen nesmyslná zjednodušující rétorika...

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
3. 12. 2024 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Však já taky nepsal, že to vy jste ta prázdná hlava. Nicméně pár takových tady evidentně je.

Choakinek
Choakinek
Level Level
30. 11. 2024 01:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyto firmy díky tištění peněz nabobtnaly (pro redukci IT bubliny se od roku 2000 neudělalo nic), nyní si to od nich vlády vyberou a zároveň jim hrozí nejspíš významné splasknutí.

detrhomer
detrhomer
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 11. 2024 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už dnes je spousta aplikací pro starší, třeba takový tellonym je od 17 oficiálně a koukněte se kolik tam je staších 17ti a mladších :D
Pokud to nemají jak navázat a ověřit pomocí úředního dokumentu tak je to nereálné.

drkt
drkt
Level Level
30. 11. 2024 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@detrhomer I pokud by to měli jak ověřit tak to půjde vždy obejít. Pro tu společnost to podle mne bude ve výsledku znamenat jediné, nevyplatí se jim v austrálii provozovat svou síť, protože platit pokuty za něco co jsem nezavinil a co se nedá uhlídat a zvyšovat náklady (a odrazovat zákazníky) neustálým ověřováním každého z dané země je prostě blbost...
Pro teenagery pak může obsadit místo na trhu nějaká externí společnost které je australské právo ukradené.

sroobik
sroobik
Level Level
29. 11. 2024 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:) paci sa mi ako si nejaky uradnik od stola vymysli totalnu p..nu a povie, "takto to bude zariad to ako chces!" Som zvedavy, ako to teda zariadia, ked nemaju pytat/ukladat doklad totoznosti. Ako budu overovat vek registrujuceho sa uzivatela a ako zabrania, aby sa zaregistroval otec pod svojim preukazom a pisal si tam syn/dcera. Proste vsetko zle!.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 11. 2024 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik Tak s tím prokázáním se přes doklad totožnosti to asi nebude tak horké.
Je plno různých forem ID, od občanky, přes kartu pro vstup do školy, MHD..... a právě většina těch ID má i svoji digitální verzi.

U nás by to mohla být klidně eObčanka, každý kdo ji má tak ví že v nastavení aplikace je možnost kontrolovat cizí doklady
a je tam řada parametrů které mohu jednotlivě zapínat/vypínat,
https://i.ibb.co/M693TT8/20241129-194750.jpg
například ukaž jen foto a věk 18+(splněno-ano/ne).

To že ověřování identity přes internet funguje, ví každý kdo má například nejčastěji používanou bankovní identitu,
na tomto principu mohou sociální sítě vyžadovat napojení na jednu z identifikačních autorit k prokázání věku, což mimo jiné bude mít i další přínosný vedlejší efekt,
povede to i k ověření totožnosti a tak k minimalizaci registrací fake účtů

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
30. 11. 2024 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 1) Zaměňujete eObčanku a eDoklady
2) Ukážu doklad, případně fotku - no a co? Vždyť nemusí být moje.

jjh
jjh
Level Level
30. 11. 2024 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 hm. takže registraci udělá kámoš, kterému je již 17, účet bude používat někdo mladší 16 let, ale popotahována za to bude soc.síť ?

Derryk
Derryk
Level Level
1. 12. 2024 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Ne, popotahován bude ten, který poskytl účet osobě mladší 16 let. Tedy ten 17 letý. Socka doloží jeho prokázání přiměřené zletilosti.

drkt
drkt
Level Level
1. 12. 2024 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 No v austrálii právě ne.

pietrolbc
pietrolbc
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 12. 2024 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik Staci si clanek alespon precist a chapat psane slovo ;) neni tam napsano ze bude zakazane chtit ID ale : "Současně zákon nepožaduje to, aby se věk prokazoval nějakým průkazem totožnosti" což v překladu znamená že to socka sit chtit muze ... a nejde o chybu prekladu, v originale je to tak take napsane ...

a to ­"takto to bude zariad to ako chces!­" ... no vydelavaji ty spolecnosti na uzemi australie velmi slusne penize ? vydelavaji! tak at se zaridi ... ostatne pokud nebudou chtit klidne to tam muzou vypnout ... az trh / praxe ukaze kdo mel pravdu jako treba v kanade kde chteli na silu "brat penize bohatym a rozdavat chudym" a nakonec ty lokalni media zabrecela ze vsech nejvic :D

drkt
drkt
Level Level
2. 12. 2024 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pietrolbc Hmm to je logika jak noha. Dovolil sisi vydělávat peníze tak ti to osolíme a hodíme na tebe naše povinnosti ...

pietrolbc
pietrolbc
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 12. 2024 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pietrolbc ano je to logicke ze kdyz chces regulovat vysoce vydelecny a doposud v podstate neregulovany business tak hodis odpovednost na druhou stranu ... podle tve logiky by treba stat resil deformacni zony vozidel, nebo spis neresil a jezdime do ted 30tkou protoze proc by meli nest odpovednost za bezpecnost aut vyrobci ze jo ?

x3m
x3m
Level Level
4. 12. 2024 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pietrolbc Inak toto je tiez celkom zaujimavy problem. Medzinarodny dosah lokalnych firiem, a.k.a. internet nepozna hranice. Ja mam spolocnost zalozenu v USA, preco sa mam riadit australskym zakonom?

pietrolbc
pietrolbc
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
18. 12. 2024 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pietrolbc No ve chvili kdy tvuj obsah prez internet nekdo konzumuje na uzemi australie tak holt musi obsah odpovidat zakonum australie. Kdyby to fungovalo tak ze se ridis jen zakony zeme kde si zridil firmu tak napr. vsechny sazkovky sidli nekde v africe a neresi 18 let a podobne ;)

Reklama
Reklama