Galerie 90
Bitva o mainstream: GeForceFX 5700Ultra vs. Radeon 9600XT
Recenze Grafiky a hry MSI Asus

Bitva o mainstream: GeForceFX 5700Ultra vs. Radeon 9600XT | Kapitola 8

Martin Štěpánek

31

Seznam kapitol

1. Bitva o mainstream: GeForceFX 5700Ultra vs. Radeon 9600XT 2. MSI GeForceFX 5700 3. MSI GeForceFX 5700Ultra 4. Asus Radeon 9600XT 5. Testy - Syntetické 1.část
6. Testy - Syntetické 2.část 7. Testy - Herní - 1.část 8. Testy - Herní - 2.část 9. Závěr

Těmito slovy by se dal charakterizovat souboj dvou největších výrobců ATI a nVidia o vedoucí pozici v mid-range segmentu trhu. O tu soupeří grafické procesory Radeon 9600XT, GeForceFX 5700 a GeForceFX 5700Ultra.

Reklama

Bitva o mainstream: GeForceFX 5700Ultra vs. Radeon 9600XT
Unreal Tournament 2003
Digital Extremes, Atari
Bitva o mainstream: GeForceFX 5700Ultra vs. Radeon 9600XT

Test FlyBy je obrazem výkonu grafické karty. To je dáno absencí botů, kteří kladou nároky nejen na GPU, ale také na CPU a výsledek je tak odměřen podle toho slabšího, tedy podle CPU.

Rozdíl mezi GeForceFX 5700Ultra a Radeonem 9600XT je necelých 5%. Rozdíl mezi GeForceFX 5700Ultra a 5700 je 13%.

Bitva o mainstream: GeForceFX 5700Ultra vs. Radeon 9600XT

GeForceFX i Radeon 9600XT dosahují téměř identických výsledků. GeForceFX 5700 pak za touto dvojicí zaostává o 11%, avšak tento rozdíl jde lehce dotáhnout zvýšením frekvence.

Pokud přetaktujeme i GeForceFX 5700Ultra, lehce dosáhneme výsledků karet GeForceFX 5900.

Bitva o mainstream: GeForceFX 5700Ultra vs. Radeon 9600XT

Jak již bývá zvykem v porovnávání ATI versus nVidia, nVidie vede v testech bez FSAA a ATI po jeho zapnutí. Dokladem tohoto tvrzení je i dnešní test, kdy Radeon 9600XT překonává obě karty GeForceFX. Rozdíly se s vyšším rozlišením snižují. Proto kdy v rozlišení 1024x768 je rozdíl mezi oběmi GeForceFX 27%, rozdíl v 1600x1200 je jen 5%. Bohužel na hratelné úrovni jsou všechny karty jen do rozlišení 1280x1024.

Bitva o mainstream: GeForceFX 5700Ultra vs. Radeon 9600XT

Zde je situace podobná, jen se díky zvýšení náročnosti, kterou přinesli Boti, snížilo hratelné rozlišení, kterým je nyní pouze 1024x768.

Bitva o mainstream: GeForceFX 5700Ultra vs. Radeon 9600XT

Halo: Combat Evolved

Důležité je zdůraznit, že AF ani FSAA nemají žádný dopad na vzhled celé hry. Jediným výsledkem je zpomalení. To je dáno některými efekty jako Predator - aktivní kamufláž, dále efekty vzniklé při zoomování u sniperky a podobnými. Všechny tyto efeky používají renderování s následným post-procesingem, díky čemu není vidět rozdíl s FSAA. Dokonce i při maximálním zvětšení obrázku ze hry a porovnání s FSAA a bez jsou všechny hrany stejné ostré.

Bitva o mainstream: GeForceFX 5700Ultra vs. Radeon 9600XT

Opět se opakuje situace, kdy je skóre Radeonu 9600XT i GeForceFX 5700Ultra stejné. S menší ztrátou je za nimi GeForceFX 5700, která ale stále překonává Radeon 9600Pro a GeForceFX 5600Ultra.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama