Zpět na článek

Diskuze: Digitální měření teploty už i na socketech 754 a 939

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

OBR
OBR
Level Level
7. 7. 2006 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

.. a to je dost paradoxni, kdyz je to vyvinuto pro ne, me ukazuje E6300ES teplotu obou jader 9 stupnu na frekvenci 2400Mhz ... je to kravina.

tief
tief
Level Level
7. 7. 2006 23:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OBR Protože máš dneska už starou revizi B0. Na novějších B1 to ukazuje správně.

Waffer
Waffer
Level Level
5. 7. 2006 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD Athlon64 3000+ 2.01GHz Core NewCastle Socket 754 Revision DH7-CG>42 stupnu Celsia-dobry programek>>>

EmZed
EmZed
Level Level
5. 7. 2006 00:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky chodí dobře, teploty podle zátěže 39-46 stupňů, reaguje okamžitě. Moucha v bublinách v trayi - malá je OK, ve velké je teplota 0.

pegy
pegy
Level Level
4. 7. 2006 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Funguje bez problemov :) O 3-4C nizsia teplota ako v CORE CENTER, EVEREST....

Ritchie83
Ritchie83
Level Level
4. 7. 2006 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měření přes základní desku je správné. Jen se měří něco jiného (TCase ) než diodou uvnitř čipu (TControl). Viz http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/32559.pdf str. 40.

Kvůli Eaglovi si neodpustím citovat z téže strany: Thermal solutions should be not designed and validated using the thermal diode. Thermal solutions should be designed and validated against the case temperature specification per the methodology...

tief
tief
Level Level
5. 7. 2006 00:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ritchie83 Základní deska používá ke zjišťování teploty analogový výstup na pinech, které jsou uvnitř jádra napojeny na čidlo. V závislosti na teplotě se mění napětí či proud. I základní deska tedy zjišťuje teplotu v jádře, jen je nepřesná, protože kalibrace analogového výstupu bývá odfláknutá. Výstup navíc může být ovlivněn konfigurací měřícího čipu na základní desce.

Měřit TCase je zcela nemožné. TCase je totiž Temperature of Case nebo teplota obalu, v tomto případě Heat Spreaderu. Konkrétně se uvádí uprostřed Heat Spreaderu, tj. v místě, kde se chladič stýká s procesorem. Pokud má být změřena, je nutné do chladiče vyvrtat díru a umístit tam externí čidlo (viz příslušné thermal guides). To ale slouží jen pokusům, jinak se to nepoužívá. Jiný způsob zjištění neexistuje.

Nepleťte si následující pojmy:
TCase - teplota na Heat Spreaderu
Tjunction - teplota na povrchu čipu bez Heat Spreaderu
Tdie - teplota v jádře

Ritchie83
Ritchie83
Level Level
5. 7. 2006 02:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Vyjádřil jsem se nepřesně. Hodnota měřená deskou se blíží TCase, resp. z těchto tří teplot má nejblíže k TCase, ale není to samozřejmě přímo TCase.

Stále s vámi nemohu souhlasit. Při zátěži teplota čtená z procesoru prudce vyskočí, kdežto teplota čtená z desky stoupá pozvolna, až v mém případě nakonec dosáhne hodnoty o 2,5 stupně nižší, než je teplota čtená z procesoru. Po ukončení zátěže teplota čtená z procesoru okamžitě klesna na stejnou hodnotu, kterou ukazuje deska. Poté spolu klesají, přičemž teplota čtená z desky nakonec klesne o 1,5 stupně níž než teplota čtená z procesoru. Teď mně vysvětlete, jak to ta deska dělá, pokud jen čte hodnoty z jádra procesoru a veškeré rozdíly by měly být podle vás způsobeny špatnou kalibrací?

Zapojit výstupy čidla podle referentního schématu nebude pro výrobce desek zase tak obtížný úkol. Jak myslíte, že se (ne)kalibruje DTS?

tief
tief
Level Level
5. 7. 2006 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Už jsme to přece probírali jinde - nepřesnost měření deskou může být způsobena tím, že čidlo je v procesoru umístěné jinde než v hot-spot a že deska může softwarově dělat jakési klouzavé průměry (+ ona chybná kalibrace). Kalibrovat DTS je jednoduché - stačí mít ROM paměť, do které se nahraje nějaká kompenzační tabulka na základě toho, jak se čip chová při testech - změří se teplota zvenku nebo pomocí infra a následně se hlášený výstup upraví).

Ritchie83
Ritchie83
Level Level
5. 7. 2006 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Sice jsme to probírali jinde, ale k výsledku jsme se nedobrali.

lm_sensors čtou hodnotu teploty přes i2c-isa sběrnici přímo z čipu w83627hf. Podle data sheet čip žádné průměrování neumí. Kde tedy k průměrování dochází? Ve zdrojových kódech jádra a lm_sensors jsem si žádného průměrování nevšiml.

Řekl bych, že diody se budou kalibrovat stejně jako doposud, tedy že bude pouze používán ekvivalent Diode Offset.

Předtím jste psal Intelu, nestálo by za námahu napsat i výrobci desek, např. ASUS, jak má na deskách se socket 939 uděláno měření teploty procesoru? Rád bych se věrohodně dozvěděl, jak to skutečně je. Velice děkuji.

rener
rener
Level Level
4. 7. 2006 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky funguje
0x10ffe0

lipca
lipca
Level Level
4. 7. 2006 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Funguje, ale nepozna spravne procesor (Unknown AMD64 Processor (Santa Rosa)) a navic spatne identifikuje socket (ukazuje AM2, pritom je to socket 939).

crazyman
crazyman
Level Level
4. 7. 2006 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zakladovka dfi nf4x infinity mi teplotu neukazuje dobre (znamy pripad), core temp mi ukazuje v pokoji cca 40C (box chladenie - 50% otacky vetraku, teplota v izbe 27-28C) a v zatazeni s prime95 to da max 60C.. procik je taktnuty na 2600mhz

tief
tief
Level Level
4. 7. 2006 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, program potřebuje ke své činnosti nahrát SYS ovladač, protože potřebuje privilegiovanou instrukci RDMSR, kterou normální program nemůže spustit. A k zavedení SYS ovladače je zapotřebí mít administrátorská práva.

tgfh
tgfh
Level Level
4. 7. 2006 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DFI LanParty UT nF4-D ukazuje 38 C, a coretemp 30 C. Zda se mi to jako dost velky rozdil, v BIOSu mam nastevene Maximalni otacky CPU vetraku nad 45 C. kdyz dosahnu 45 C uz chladim CPU na doraz a to coretemp ukaze asi nejakych 38 C. No aspon opterona drzim pekne v chladu....

Butcher
Butcher
Level Level
4. 7. 2006 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taktéž jsem to vyskoušel, a zjištění??
V klidu: Speedfan 38

Butcher
Butcher
Level Level
4. 7. 2006 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Butcher a podle core temp 42!!
v zátěži je výsledek +- stejný,po chvíli se hodnoty téměř vyrovnají, ale core temp má okamžitou reakci!!

tief
tief
Level Level
4. 7. 2006 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ehm. Ono jde jaksi o to, že digitální měření teploty má mnohem rychlejší reakční dobu a mělo by být také mnohem přesnější. Starší procesory DTS nemají, a proto na nich není možné měřit digitálně. To, že Everest (a SpeedFan a mnoho dalších) dokáže zobrazit teplotu u všech čipů, není vůbec relevantní, protože tam, kde není DTS, jí musí brát z analogového čidla, které je pomalé a trpí často extrémní nepřesností.

Ritchie83
Ritchie83
Level Level
4. 7. 2006 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Spíš než přesnější by se měl použít výraz správnější a ani to není zcela dobře. Prostě deska a procesor měří trochu jiné věci a každý údaj se hodí v jiné situaci.

Mimochodem, to že se něco měří digitálně vůbec neznamená, že by to mělo být přesné či správné.

tief
tief
Level Level
4. 7. 2006 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ritchie83 Předpokládáme, že DTS měření je správně kalibrované. Problém analogového je, že jeden kus procesoru je v různých deskách změřen s jinou teplotou. To se s DTS stát nemůže, a proto by mělo být měření přesnější.

bYp
bYp
Level Level
4. 7. 2006 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Socket 754. Mereni funguje spolehlive, reaguje to rychle téměř okamžitě. SpeedFan je +-2°C a 2-3s opožděn (Epox nF3 250Gb).
Akorát to neaktualizue nasobič.
Dotaz na autora CORE Temp/někoho kdo to ví. Odkud program bere napětí VID?

tief
tief
Level Level
4. 7. 2006 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bYp Z registru FIDVID_Status (MSR C001_0042h). Měla by to být položka Current VID. Tato položka neukazuje aktuálně dodávané napětí, ale pouze aktuální požadavek procesoru na napětí.

bYp
bYp
Level Level
4. 7. 2006 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Tak tím se to vysvětluje. Akorát je zvláštní že RMClock tuto hodnotu nastavuje při power managmentu, což mě trošku zmátlo...

sarik_8354
sarik_8354
Level Level
4. 7. 2006 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://img144.imageshack.us/my.php?image=coretemp6nk.jpg
s Prime 45 stupňů. Deska ukazuje o 2-3 sptupně víc.

tief
tief
Level Level
4. 7. 2006 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Core Temp byl vytvořen pro procesory Intel Core Solo / Duo a Intel Core 2 Duo / Extreme, tj. na těchto čipech musí nutně fungovat. Není pravda, že by byl určen pouze pro AMD (mimochodem proto se taky jmenuje CORE Temp - podle architektury Intel Core).

jaluvkap
jaluvkap
Level Level
4. 7. 2006 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

CPUID - 0x20FC2
Revision - DH-F2
Jede - deska meri o cca 6 st min

mirom
mirom
Level Level
4. 7. 2006 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

CPU ID: 0x20F71
36-38°C - idle
Motherboard monitor hlasi 41°C.

Palec123
Palec123
Level Level
4. 7. 2006 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo dobrej programek, bohuzel me nepotesili hodnoty meho Sempronu pri pokojove teplote 25st.C

Screenshot: http://img97.imageshack.us/img97/5952/coretemp4oc.png

Za povsimnuti stoji urceni frekvence (1600MHz 400x4) :)

djWilly
djWilly
Level Level
4. 7. 2006 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Meri - 34oC po OverClocku na 246*9

Petr Mareš
Petr Mareš
Level Level
4. 7. 2006 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rok starý Opteron 144 revize E4 jede

djWilly
djWilly
Level Level
4. 7. 2006 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Honny Intel dela ze vseho moc velke bubliny - aspon obcas teda.

tief
tief
Level Level
4. 7. 2006 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Honny AMD prostě neumí prodat to, co má.

Honny
Honny
Level Level
4. 7. 2006 23:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief připomíná mi to ATi a její uvedení víceméně revolučních věcí co maj i ve starejch čipech až poté co to prohypuje nVidia... např. TrAA, HDR, počítání fyziky...

tgfh
tgfh
Level Level
4. 7. 2006 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky Opteron 144 - teplota: 29 C

stevocz
stevocz
Level Level
4. 7. 2006 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ak mi posles ikonku ktoru tam chces mat tak ti ju tam dam

stevocz
stevocz
Level Level
4. 7. 2006 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stevocz tak som to skusil. Ikony mi nahradilo ale pri spusteni mi nahlasi The driverhas failed to load! Some information will not by available. Ale zda sa ze pokracuje. Ale v notebooku mam intel takze to neviem vyskusat lebo mi nahlasi ze mam intel a vypne.

stevocz
stevocz
Level Level
4. 7. 2006 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stevocz mozno keby som mal zdrojak tak by to islo

petr3_331
petr3_331
Level Level
4. 7. 2006 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stevocz jestli jsem to dobre pochopil s tou ikonou, tak slo o to nejakou namalovat, nez ji pridat do aplikace (zobrazit jako velkou/malou ikonu aplikace)
Ale to uz by (imho) bylo lepsi ji nepridavat jako resource, ale nacist ji "zvenku", ze souboru.

tief
tief
Level Level
4. 7. 2006 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petr3_331 Ano, přesně tak. Ikonu si do programu nahrajeme, problém je kde jí vzít.

stevocz
stevocz
Level Level
6. 7. 2006 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petr3_331 a co tak tam dat ikonu z zo stranky AMD tak ako som to skusil ja. http://www.amd.com/favicon.ico lepsie ako nic. Len skoda ze bez nej mi program nehlasi ziadnu chybu a ked ju tam pridam tak uz nahlasi ale zda sa ze ide dalej len nemam moznost ho odskusat.

SirAnthony
SirAnthony
Level Level
4. 7. 2006 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám ještě první AMD 64 3000+ jádro NewCastle a program mi ukazuje teplotu 39°C a SpeedFan jen 36°C.

MikeXF
MikeXF
Level Level
4. 7. 2006 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky mi to jede Athlon64 3000 939 rev E6

Reklama
Reklama